Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Betyg idag: 3 021 Besökare idag: 11 612
annons
annons
Film från USB på SonyTV - Teknik
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Film från USB på SonyTV
Nikolai Grinko  30/7 2009 | Stäng | Nästa nya
Har köpt en TV från Sony med en usb-ingång. Kan jag se film från usb-minne, och i så fall i vilket format ska videofilen vara? Finns konverteringsprogram?
Veckla ihop

thnee  31/7 2009 | Stäng | Nästa nya
Det lär väl stå i manualen för teven vad den kan göra och inte?
I manuelen står det att den spelar film från sony videkamera. Men frågan är vad det är är i för format? Efter lite googlande så verkar det vara mpeg1. Vad nu det innebär. Vet du?
Veckla ihop

uCj  4/8 2009 | Stäng | Nästa nya
USB är inte så snabbt, så på en TV skulle jag tro att det är avsett för andra ändamål än att streama video. Såvida det inte är ganska lågupplöst förstås. USB kan ha många syften, så du bör helt enkelt titta i TV manualen. Om den kan det så bör det ju stå om den kan hantera mpeg2.

Ang "film från Sony videokamera", står det så ang USB eller generellt? HDMI porten (http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI) lär vara det vanligaste för systemkameror och dyrare kompaktkameror för anslutning till TV i syfte att streama video.
Ang "film från Sony videokamera", står det så ang USB eller generellt?

Ja, från USB specifikt. Enligt Sonys hemsida i mpeg1.

(Har man HDMI-utgång på datorn kan man spela upp video från datorn på TV:n då?)
Veckla ihop

uCj  5/8 2009 | Stäng | Nästa nya

Det bör man kunna. Datorn blir ju som ett substitut för BlueRay spelare i så fall. Men vad du kan spela beror förstås på vad TVn klarar av. Men det är ev bara BlueRay och inte mpeg1 som går via USB. Skulle jag tro.
vad är det för modell?

det är inte alls säkerrt att det går, min har tex usb ingång men spelar inte film. dock spelar den bilder och mp3 på ett bra sätt.
sony bravia kdl-40V5610.

min spelar också mp3 och visar bilder. verkar som att videofunktionen sträckr sig till snuttar från typ stillbildskamera. (i mpeg1 enligt sonys hemsida. är dålig på format - kan man konvertera .avi till mpeg1?
Veckla ihop

Elfström  1/8 2009 | Stäng | Nästa nya
Tyvärr kan den tyvärr inte spela upp film via USB, Jobbar med att sälja Tv. Har vart på Sony om detta och dom svara lite vagt att det kan komma att fungera med ny mjukvara till tv:n som ej finns i dag. Andra märken som klarar detta är bland annat Samsung men det hjälper ju inte dig =(
Tack för svar!
Kan man göra en variant genom att köpa en blu-rayspelare med usb-ingång som kan spela .av1, divx, divx hd mm och skicka upp det på tv:n.

Är det samma begränsning med dlna-anslutningen, eller kan jag spela upp vad som helst på tv:n som går att spela upp på min dator?
Veckla ihop

Elfström  1/8 2009 | Stäng | Nästa nya
Ingen orsak glad att jag kunde hjälpa.En Blu-ray spelar med den funktionen hade fungerat ja. Men tyvärr inte via DLNA
Veckla ihop

reverse  1/8 2009 | Stäng | Nästa nya
ett annat alternativ skulle kanske kunna vara media spelare som

Western Digital TV HD Media Player
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=358745

Har ingen medföljande hårddisk så usb minnen ska fungera samt extern hårddisk...

tar filformat som

AVI, DivX, H.264, Matroska (MKV), MOV, MPEG1, MPEG2, MPEG4, TS, WMV9 HD (VC-1), WMV, Xvid

Ingen produkt jag testat själv men kan ju fungera bra
Kan vara ett alternativ. Vad gör den exakt? Är det en liten dator?

reverse  2/8 2009 | Stäng | Nästa nya
http://www.prylportalen.se/nyheter/Minsta-och-billigaste-hd-spelaren-hittills-1.51788.html

På denna länk så har Pryportalen testat den så där finns det bra information

Forum där de pratar om western digital tv....

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=215220

Det är en media spelare som inte har någon hårddisk. Därav går priset ner, eftersom många har usb-minnen eller externa hårddiskar hemma.

Det den gör är att spela upp film/musik som du har på ett minne.

Har inte testat den själv så är inte så påläst själv.
det finns väl usb-antenner oxå.. kanske till för det?
Skulle nog tro att den är till för att visa jpeg-bilder men jag kan ha fel.

jake-  12/8 2009 | Stäng | Visa arv |
Tänkte du börja fildela på USB-minne? ^^
Entertainity AB © 2000-2014 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor