Skapa lista av en annan lista (andra listor) - Önskelista - Klara
Gör din röst hörd! Läs igenom förslaget och den eventuella debatten,
och bestäm dig sedan för vad du själv tycker!
För att kunna påverka önskelistan så måste du vara medlem och inloggad.
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Skapa lista av en annan lista (andra listor)
mi9  6/11 2010 | Stäng | Nästa nya
Det är lite knöligt att skapa en lista, särskilt om det skall vara en längre sådan... Då vore det vettigt att man som utgångspunkt kunde utnyttja redan existerande listor (sina egna, FT:s eller andra medlemmars, plus t.ex "mina 5:or.").

T.ex. tänkte jag häromveckan på att skapa en "1001 filmer jag måste se innan jag dör"-lista, som skulle innehålla dels de bästa filmerna jag redan sett, dels de (efter andras beskrivningar) bästa filmerna jag vill se... men jag avstod från det, då jag insåg hur mycket arbete/tid detta skulle kräva, och till råga på allt i onödan då dessa filmer finns redan med i mina (eller andras) listor...

Jag föreställer mig två delfunktioner
1. "Spara (listan) som" - som snabbt skulle skapa en kopia (hos mig) av listan med ett nytt namn
2. "Lägg (listans innehåll) till en lista" - bland mina befintliga listor
Inlägget är ändrat 9/11 2010.
Historik
Göm historik

mi9  9/11 2010 | Stäng | Nästa nya
inom detta konkreta lösningar:

- "slå ihop listor" skulle fungera med eliminering av dubbletter
- man skulle plocka bort de filmer man inte ville ha, med krysset efter raden
Vilka är argumenten mot detta?

mi9  11/4 2011 | Stäng | Nästa nya
Ja detta undrar jag också, "Vilka är argumenten mot...?"

1) dels av de som tummade ner: hur skulle en sådan funktion störa dem?

2) dels av de som skulle implementera detta: finns det några problem där?
Gissar att det är den vanliga "Bra idé! Men nähh, det där kommer inte jag att använda, tumme ner!" :)
Veckla ihop

mi9  15/12 2011 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Jag ser nu att första delen av mitt önskemål ("Spara (listan) som") är implementerad - tack!

Jag hoppas att andra delen ("Lägg (listans innehåll) till en lista") blir också gjord, så att man kan bygga upp en större lista med hjälp av flera mindre, eller bara slå ihop två listor (t.ex. 60-talets favoriter + 70-talets favoriter...).
Veckla ihop

Daed  15/12 2011 | Stäng | Nästa nya
Den andra delen är också implementerad. Det går välja att kopiera listor till redan existerande listor man har skapat.

mi9  9/1 2012 | Stäng |
PRIMA!
Det ser lite "lappat" ut... men det funkar!
TACK!
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök