Roliga filmkommentarer - Filmsnack
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Roliga filmkommentarer
FelixLindgren  12/1 2011 | Stäng | Nästa nya
Dags att lista roliga filmkommentarer igen. Do it.
Ok ok. Jag börjar.
"I detta actionpackade äventyr uppfinner Stark en triangel genom att uppfinna en laser. Rourke horar ut sig. "

Iron man 2

Christofer  28/1 2011 | Stäng | Nästa nya
Haha, fantastiskt rolig!
Varför inte göra det i den befintliga tråden?

Infected  16/1 2011 | Stäng | Nästa nya
den börjar bli jäkligt seg.
Har en favorit här på filmtipset, här är några smakprov:

"åhhh förstår inte hur folk kan tycka dessa filmer är dåliga! dom är bäst! otroligt smarta. ni som tycker att filmen är rörig är helt enkelt för sega för att hänga med" - Om Saw V

"Tycker faktist den här filmen är rikitgt bra och spännande. bra gjort!" - Om House of Wax (Paris Hilton Edition)

"mooget killar"
I brist på andra ord tänker jag försöka beskriva min upplevelse av den här filmen med en liten allegori. Tänk dig att du äger en liten butik. Det är en trevlig liten butik, belägen vid en mindre gata, där du säljer allehanda kuriosa tillsammans med en vän. Du är för tillfället ensam i butiken, det är precis efter stängningsdags och det har börjat skymma utanför på gatan. Du håller precis på att plocka ihop några saker vid kassan innan du kan bege dig hemåt. Plötsligt gör den lilla klockan vid dörren ifrån sig ett klang, du tittar upp och ser en främmande herre ta sig in i butiken. Du påpekar vänligt att det är stängt, men herren i fråga vägrar att avlägsna sig. Då du beger dig ut på butiksgolvet för att möta honom drar han plötsligt ner byxorna och börjar kissa på dig. Det är ingen dålig stråle han ger ifrån sig och innan du anar det är du dyngblöt från topp till tå. När herren, efter vad som känts som en evighet är klar, skrattar han lite förnöjt för sig själv och går därifrån. Du luktar kiss.

Om Shelter.
Jösses, ska man gissa att h*n inte gillade filmen? =)
Hahaha, helt underbart.
Den där har krävt så mycket energi att jag nästan undrar om det inte är typ någon gammal klasskompis med ett horn i sidan som skrivit den.
Den där var ju bara underbar :)
"Den här filmen var just beautiful!!! Att ge att betyg på den här är inte så svårt och betyget är en stenhård femma för filmen väldigt bra gjord för sin tid och så är den väldigt rolig så femmam på detta mästerverk är en femma."

Chaplin på rullskridskor.

Och han gav den en 4'a!
Veckla ihop

Afflicter  24/1 2011 | Stäng | Nästa nya
Det kan nog hända att det är lättare att sätta Att betyg än Ett betyg.

Kan det vara möjligt att betyget har sänkts i ett senare skede? Fast det skulle ju inte vara lika roligt.

NtoNW  24/1 2011 | Stäng | Nästa nya
Så är det nog, men det var roligt ändå...
lite surt att det inte går att radera sin kommentar efter ett tag om man av nån anledning senare reviderar sin åsikt/ sitt betyg.
Veckla ihop

NtoNW  24/1 2011 | Stäng | Nästa nya
Håller med! Och det är tom stökigt att ändra sin kommentar - borde finnas en ändringsfunktion som här på forumet.
Veckla ihop

Afflicter  25/1 2011 | Stäng | Nästa nya
Man kan ju lägga in en kort tilläggskommentar i stället. Något i stil med "Sänker betyget efter att ha sett om filmen."

NtoNW  25/1 2011 | Stäng | Nästa nya
Jo, men om man, som jag, är lite snabb ibland med att trycka på skicka så kan man inte ändra. Min lösning är att markera allt, trycka på kopiera, radera med R'et och klistra in det för att ändra. Det går men är lite extra jobb med.
"äsch jagtyckte om den. tyvärr somnade jag mitt i(det berodde inte på att jag tyckte den va dålig utan på alltför sena nätter och jobb på bageri) så jag missade litegrann men jag återupptäckte hur sjukt fantastiska magnetic fields är och efter filmen sprang jag så benen dog för att köpa 69 lovesongs men affären var stängd hej."

gillar hur kommentaren passerar igenom alla möjliga känslostadier på bara två meningar.

andbar  26/1 2011 | Stäng | Nästa nya
Måste bara instämma kanske den skönaste kommentaren hittills! Personen i fråga får med mkt på så få rader störtskönt!
Om Strange Powers?
Ja den går från rätt likgiltig till springa benen av sig-lycklig.
Jag gillar han med sällskapsålarna. Titt som tätt när jag tittar på filmkommentarer är det någon som skrivit någonting som har med sällskapsålar att göra. Det är fint.
Otroligt fantastifull, och riktigt härlig på många sätt. Riktigt snyggt gjord men, Mary Gross är hemsk. Men helt fantastisk är den inte. Bara jag som stör mig på Rebecca De Mornay? Stark 1:a...

KyLLo  28/1 2011 | Stäng | Nästa nya
Du glömde säga att det är "Feds/Agentskolan". Har jag för övrigt inte sett, som tur är kanske.
Tyckte denna var rolig (med tanke på att jag föredrar den äldre versionen)

"Milsvitt bättre än originalfilmen. Personer som föredrar Kubricks pryda skräprulle lider av jag-kan-namnet-på-alla-seriösa-regissörer-och -är-vansinnigt-intellektuell komplex"

Om Lolita (1997).

ilBrutto  28/1 2011 | Stäng | Nästa nya
Kanon! Äntligen har jag fått ett namn på mitt syndrom!
"vilka fkin tuttar hon hostar"

kommentar till madonna

Bogge  18/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Bland de mest fantastiska på denna sida.
"Det sägs att Bronson inte hade skitit på över tre veckor när de spelade in den här filmen. "

Jack Murphys lag
Hahaha! Bäst.
Fullkomligt lysande kommentar!
Inget direkt komiskt här, men kommentar som i alla fall är väldigt skön med den entusiastiska betoningen av stark och allt:

Om [REC]:

Vilken jävla flumskräckfilm! Skrattade rakt igenom hela filmen! Men den var ju så jävla snyggt gjord! Älskar när dem körde långa scener. STARK femma förtjänar den av mig!

Paddyeahh  2/2 2011 | Stäng | Nästa nya
Haha, så mysig.
kanske har tråkig humor men tyckte den här kommentaren var skoj

"Western"

om Rio Grande
Tycker jag med :)

Infected  11/2 2011 | Stäng | Nästa nya
Efter att ha sett filmen så måste jag säga att jag håller med om kommentaren :)
Den var också guld. Ska från och med nu börja lägga filmkommentarer på minnet.

NtoNW  11/2 2011 | Stäng | Nästa nya
Ja, ärligt talat så är det ju kul att se vad andra tycker om filmen man just har sett och det är ju guld när man ser en kommentar som sitter perfekt men ändå inte följer massan. Fram för fler udda kommentarer!!
Fast om han nu utgär frän westernontologi och kritiskt har försökt att hitta privationer i filmen utan att lyckas sä är det här ju inget annat än en superbt djupgäende analys av filmen som kommer till uttryck i ett ord. Man mäste nog sätta sig ner och prata med upphovsmannen till kommentaren för att fä klarhet i om det är en rolig kommentar eller inte.

Fast bara sädär pä känn, häller jag med om att den är kul...
Om Pinocchio, 1940:
''Hej och hå vilket dravel. Äcklig idealism och moralkakor som hör tiden till, lägg till en satans peddogubbe med allvarliga issues och en liten dolmekille av trä som man bara vill smiska djävulen ur så har vi en grogrund för en fullständig katastrof. Benjamin Syrsa är nog värst av alla det lilla vidriga självgoda aset som struttar runt med sin käpp och hatt. Katten och guldfisken känns bra nöjda med livet också. De onda karaktärerna var inte lika bedrövliga men inte var de nåt att ha heller. Tesen att Disney innan 90-talet var dynga blir inte svagare av den här upplevelsen, hoppas jag motbevisas när tåget rullar vidare''.

Paddyeahh  19/2 2011 | Stäng | Nästa nya
Haha, Pinocchio som är så gullig!
Känns som personen bakom kommentaren blev dumpad över sms fem minuter in i filmen.

karlmats  22/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Som upphovsman till ovan kommentar kan jag starkt dementera den misstanken!
om Åsa-Nisse welkåm to knohult eller vad den heter.
"Det var som att göra en remake på Schindlers List fast där Oskar Schindler är efterbliven samt sitter i rullstol ikläd en propellerkeps, så dumt var det ."
taget ur sin långrandiga kontext.. men "som att göra en remake på Schindlers List".. smaka på den!
Den här tyckte jag var den bästa jag sett hittils:

"Den här filmen kommer bli så legendariskt underbart sjukt fantastiskt awesome! Jag älskar Michael Bay, han är kungen av alla regissörer med James Carmeron på sin högra sida och Nicolas Cage på sin vänstra! Måste sluta hyperventilera snart men det går fan inte!! :D Jag sätter en solklar femma redan nu innan jag ens sett den! Om det nu går för sig, men jag skiter i vad folk tycker! Gaaaah! :D"

Om Transformers: Dark of the Moon.

seven  21/2 2011 | Stäng | Nästa nya
Aaaaww.. fan vad PEPP man blev av den där kommentaren då, utan anledning alls! :) I love it!
Katastrof! Denna person sätter en femma utan att ha sett filmen och riskerar en direkt konfrontation mellan jorden och månen där någon av himlakropparna med största sannolikhet kommer att kollidera med den andra med följden att de förenas och förvandlas till en silverfärgad robot med Frank Welkers röst. Jag måste sätta en etta utan att ha sett den bara för att förhindra domedagen!

amam  1/3 2011 | Stäng | Nästa nya
Rädda oss!
Haha, har sett den också :D
Ja - den killen borde stängas av. Betyg före man sett filmen?
"Jag körde ett typ drinking game med mig själv, fast med att knäcka nötter, eftersom jag hade en jävla massa hasselnötter att ta mig igenom och en riktigt dålig (förmodade jag) film att plåga mig till slutet av så slog jag två flugor i en smäll, så att säga. En nöt varje gång något antingen är så tekniskt fult att det gör ont, en varje gång det är så plågsamt cheesy att jag vill spy, en varje gång Edward ser bajsnödig ut. Jag kom igenom två tredjedelar av filmen innan min helt sjuka hög av nötter var slut. Det finns två bra saker med den här filmen, den ena är att Bella är lite lite go giirrl i början, det kan ju vara bra för de horder av trettonåringar som älskar det här att det inte är okej för killar att skrika äckliga saker åt en. Det andra var den första låten vid eftertexterna. Alltså Radiohead. Allting annat var dåligt."

Twilight, betyg 1
Veckla ihop

jssfrk  27/2 2011 | Stäng | Nästa nya
Åh, jag gjorde samma sak med 2012, fast utan nötter och med sprit och min fru. Spriten tog slut före filmen, trots att Edward aldrig såg bajsnödig ut i 2012. Reglerna stipulerade även att vi skrek "boom" varje gång vi avsåg att dricka.
Veckla ihop

Paddyeahh  27/2 2011 | Stäng | Nästa nya
...I wish.
Veckla ihop

jssfrk  27/2 2011 | Stäng | Nästa nya
Å, det hade varit det bästa.

Paddyeahh  28/2 2011 | Stäng | Nästa nya
Ja, definitivt! Jag vill göra så.
Jag funderade på att göra samma sak med Due Date med sprit, fast utan fru, men sedan kom jag på att Zack Galifnakakaksikisakis alltid ser bajsnödig ut och det räcker ju med att man har sett filmen en gång.
Epic drinking game! :D
Jag och en vän drack en klunk öl varje gång någon sa dude i "Dude, Where's My Car?" Den filmen blev faktiskt bättre och bättre hur längre man såg :)

Afflicter  5/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Haha, det kan jag tänka mig.
"Nog den bästa av det lite äldre Batman filmerna. Nicholson käns som Jockern från dom äldra serietidningarna, vilket isig är riktigt grymt."

Han fick ju i alla fall Jacks efternamn rätt...

Atreu  13/3 2011 | Stäng | Nästa nya
Taskigt :)
Något att "chilla" till?
"Tacka vet..ja 70-80tals Haj-filmerna dom var gjorda med hjärta&känsla..Medans 2000-talets haj-produktioner mer liknar haj-soppa på burk enligt lika manus för varje film så kan man ju konstatera att dagens haj film är SKräp...."

Shark Swarm.

Infected  23/3 2011 | Stäng | Nästa nya
roligt att hen skippade bindestrecket på sista och drog till med en särskrivning istället
"Sämsta filmen jag har sett, true story. Vem vill sätta på en ful tjej?"

American beauty, 1:a.
Inlägget är ändrat 23/3 2011.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

bytat  23/3 2011 | Stäng | Nästa nya
roligt vet jag inte.
Veckla ihop

WillyV  18/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Nej - den killen bör snarare få en smäll.
Veckla ihop

Fetjocke  24/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Det är varje killes plikt att sätta på fula tjejer utan gnäll!

Dadpat  24/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Japp, det fick man lära sig tidigt
1 Slå aldrig någon med glasögon,
2 Prata inte med mat i munnen
3 Sätt på tjejen även om hon råkar vara ful, man vet inte när det vankas nästa gång!
Nå! När är det din tur?
Veckla ihop

Fetjocke  24/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Varför frågar du det? Äru ful eller? :-Þ
Tja, man börjar väl bli lite skabbig men jag tänkte nog närmare på oskulden ;-)

Fetjocke  25/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Jotack, den lever och har hälsan. Jag blev befriad från gymnastiken redan som barn.
Kanske han hellre sätter på... flickorna på TV två?
"ÄLSKAR DEN FILMEN!!!! Mina stora idoler Kate Winslet och Leonardo DiCaprio <3<3"

på Titanic (1943) !

KyLLo  3/4 2011 | Stäng | Nästa nya
Det borde finnas en varningstext på Titanic-filmerna, för det finns fyra stycken. Dock är det nog inte så många som förväxlar just dessa båda.
1943?
Måste vara en av Asylums tidigare mockbusters...
Kanske inte så vansinnigt som man kan tro. Det verkar som om Cameron snodde en hel del från den här nazistiska propagandafilmen till sin version.
'Klassisk och underhållande, men ändå så jävla dålig'

Grease

Spöket  23/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Haha, fantastisk!
"Sitter på biojäveln nu. Fruktansvärd katastrof. Allt är fullkomligt ologiskt och skådespelarna flippar ur. Patetiskt helt enkelt.."

Narnia 3 - Skeppet Gryningen.
Jag gillar när en film är så dålig att man måste basha den samtidigt som man ser på den.
Roligt i sammanhanget är att jag just nu sitter och tittar på nämnda film, men alltså läser om den på filmtipset och postar i forumet samtidigt för att slippa vara allt för koncentrerad på styggelsen.
Inlägget är ändrat 10/4 2011.
Historik
Göm historik

Afflicter  5/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Det där börjar bli meta.
"Den här gillar jag. Den är mycketbättre än jafars återkomst"

Aladdin och rövarnas konung

Det intressanta är att personen satt 2:a på båda filmerna.
"min version var tv-versionen från -91; 87 min. De nakna tjejer de snackade om innan filmen börja syntes aldrig till; därmed försvann hela idén med filmen. Ingen vill se en 80 år gammal stumfilm på 1,5 timme utan någon krydda som t.ex. naket eller extremt våld."

Betyg 1 på "Häxan" från 1922.
Veckla ihop

sennight  3/7 2011 | Stäng | Nästa nya
jag tycker nog att man gör lite lätt för sig när man listar ponnyns kommentarer här. alla han skriver (skrev?) ser ju ut sådär.

KyLLo  29/11 2011 | Stäng | Nästa nya
Jag bryr mig inte om vem som skrivit...
En kompis beskrev Transformers så här: "Som att titta på någon skaka en back lego i två timmar."

bytat  17/7 2011 | Stäng | Nästa nya
+"genom ett förstoringsglas"
Jag kan inte sluta skratta. Den här människan är precis en sådan vi vill ha här på filmtipset.

Fredzon_M  19/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Haha ja. Fy fan vad jag skrattade när han levererade den repliken. Ska se om jag kan lock hit honom haha.
DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA DÖDA hundjäveln någon gång!!!

den_fonk om "Beethoven".

Afflicter  18/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Haha, det kallar jag känslor! Det här fick mig att tänka på ett julspex där en italiensk försäljare demonstrerade vad man kunde göra med olika typer av knivar.
Hahaha, helt underbart!
känns som en lite små skön mjukporrfilm

Dödlig intrig 3
"jag tycker den här filmen var jättebra faktiskt! rolig och mycket action blandat med roliga scener och kärlek. bra! men det finns bättre..."

Betyg: 5
Film: Sky High 2
KorvPerra angående "Super size me":

"Att som många gör; skylla sin knubbfethet på invandrarna, är helt otroligt fel. Bara för att du har blivit knubbfet av att förtära pizza, friterade hallon och kebab i tid och otid, så är det ju inte tillverkarens fel, precis på samma sätt som det inte är Mercedes fel när du frontar den där bron på fyllan i Düsseldorf och drar med dig sex barnfamiljer i fallet. Nej, knubbfetheten har med dig och din hjärna att göra. Fet mat och tv skapar nämligen en ny liten enhet i hjärnan som dag ut och dag in bara skriker efter friterad kyckling och pizza med ost och chips."

Afflicter  20/7 2011 | Stäng | Nästa nya
Sex barnfamiljer?! Det är banne mig en stor Merca vi snackar om då.
"friterad kyckling och pizza med ost och chips"

AMEN
Han har även skrivit den här kommentaren om "Sagan om konungens återkomst", den tecknade versionen från 1980.

"Vad jag förstår är det här den tredje filmen av tre och det handlar om några som ska kasta en ring i ett berg och några som ska slåss. De som ska kasta ringen i ett berg är två barn och ett troll som bråkar hela tiden. En gång kommer det en jättestor spindel och ska äta upp dem. Det var lite spännande. De som ska slåss tillbringar resten av tiden med att allvarligt titta i fjärran. Bland dem finns en trollkarl som bara trollar en enda gång i hela filmen vilket irriterade mej väldigt mycket. I början så bara strålar han nån slags flygande ödla åt helvete men när han ska slåss med troll sen bara slår han dem med käppen. Vilken idiot! Räddningen för hela filmen är att det är många olika sorters troll med. Stora, små och mittimellan. Det är nån som är ond som har skickat dem att invadera en stad men en riddare övertygar några spöken att döda alla trollen. Spökena är gröna och jättefarliga. Sen blir filmen riktigt, riktigt konstig. Det visar sej att den onde bara är en slags fyr! Jag menar, vafan ”Åh nej, han lyser på oss!”. Oooooh, så läskigt! Sen slänger de ringen i ett berg och då ramlar alla trollen ner i marken. Sen kramas alla, riddaren gifter sej med Liv Tyler, barnen får åka hem och slutligen ska trollkarlen och ett av barnen åka båt med några symfonirockare. Då grät tjejen bredvid mej. Jag fattade ingenting. Fast jag tyckte det var roligt att det innan filmen visades en trailer för en svensk medeltidsfilm och när Mikael Persbrandt dök upp i vadmal och 1400-talsfrilla hånskrattade hela publiken."

karlmats  3/8 2011 | Stäng | Nästa nya
hahaha, det var nog bland det roligaste jag läst
Stackars Sauron. Alla är ute efter att förgöra honom trots att han egentligen bara är en slags fyr.
Bland det bästa och roligaste jag har läst. Verkar som att jag får ändra min stil på kommentarerna. Kan väl heller inte räknas som spoiler eftersom alla har sett filmen?

Paddyeahh  3/8 2011 | Stäng | Nästa nya
Det stämmer ju inte ens, då kan det väl inte vara en spoiler? Jag menar, jag tror inte Liv Tyler är med i den tecknade versionen från 1980.
DÅ RAMLAR ALLA TROLLEN NER I MARKEN!!!
Det där är ju en gammal klassiker från saligt insomnade BORR magazine:

http://borrmagazine.atspace.com/index.php-id=124.htm
Veckla ihop

Fredzon_M  5/8 2011 | Stäng | Nästa nya
Shit! Tack för att du påminde mig om Borr. Så jävla kul. Bokmärkt. Ska återläsas någon trist dag.

Goham  5/8 2011 | Stäng | Nästa nya
Borr var verkligen sjukt bra, rekommenderar foppolls-specialen samt våldtäktsdräkten som tvingar fram tomtesteg
ja, den är en klassiker, "allvarligt titta i fjärran" :D
Tycker denna kommentaren på Ettore Scolas personsida är väldigt underhållande, även om jag inte håller med om slutsatsen (men rådissen av Fellini är däremot kärlek):

"Sätt dem alla, Fellini, Visconti, De Sica, Scola, Leone, Antonioni, på en öde ö och se vem som överlever. Fellini skulle teckna kvinnostjärtar i sanden tills han dör av svält, Antonioni blir ihjälslagen av De Sica, som ber honom göra visuell poesi av det! De Sica kollapsar sedan när han inser att den riktiga världen inte är så som han filmat den. Visconti börjar bygga ett hus med Scola, men då ingen av dem kan bestämma sig över hur stort vardagsrummet skall vara, börjar de bråka. Leone kommer fram på stranden i motljus, visslar på en melodi och skjuter sedan de båda kvarvarande utan pardon. Leone är bäst, punkt."
Om Kung Oidipus:

"Man är en sjuk psykopat om man gillar detta skit. Groteskt skit är det vad det är. Vem fan vill se en som sliter ur ens inälvor genom fittan???"

Så kommer svaret:

"Errr... såg jag nån klippt version isf?"

Jag har skrattat hela eftermiddagen. Jag vet inte om den första eller den andra kommentaren var bäst.
"lite som att äta en skål sand"

Om den Tredje vågen
Det här var en underhållande tråd, fortsätta gärna att uppdatera =)
Trodde genom hela filmen att det var baserat på en sann historia. När jag fick reda på att detta inte stämde blev jag sur. Filmen blev sämre, jag kände mindre sympati och tyckte att filmen var onödigt grå och deppig.

Never let me go
Den här filmen är sjuk, och blir bara sjukare. Sjukgränserna är till sist helt bortsprängda! Antingen hatar man eller älskar man filmen, de som hatar filmen hatar den mer för att vissa älskar den och de som älskar filmen älskar den mer för att vissa hatar den. Den sistnämnda typen är enligt mig den drygaste av dom två.

Om Gummo
Veckla ihop

Paddyeahh  28/8 2011 | Stäng | Nästa nya
Haha, vad söt.
Den sistnämnda typen är enligt mig den drygaste av dom två.
Den här kanske har varit med förut?

Hade lätt varit en fyra om jag inte varit för trög och fattat slutet. Jag blev helt bortfintad där. Rakt upp på läktaren... :D Annars, är det en film med bra drag. Och jag är svag för filmer med mycket SWAT teams.

Next

Afflicter  29/8 2011 | Stäng | Nästa nya
Är jag trög eller fattade personen slutet? Det jag skrattade åt är ändå "filmer med mycket SWAT teams".
Han som regisserat filmen kanske inte har så lång erfarenhet som Bo Wideberg,Harald Hamrell och Kjell Sundvall elr för att inte glömma Bergman. Filmen är kanske lite seg men sevärd gillar kriminalfilmer med en droppe svensk action som denna film och här får man träffa många olika karaktärer men Mikael Persbrandt kunde varít med mera.Kjell Bergqvist är bra som polis för att inte glömma när han spelade Lennart Kollberg i Roseanna,Brandbilen som försvann,Polis polis potatis mos,Mannen på Balkongen,Polismördaren och Stockholm Marathon

5:a till Gangster.
Veckla ihop

Vem är den här Sevärd som gillar kriminalfilmer?
Veckla ihop

Paddyeahh  29/8 2011 | Stäng | Nästa nya
En ryktbar filmkritiker.
Veckla ihop

Synd att han inte finns på ft, men killen som skrev det här hade ju varit lite väl kaxig om han hade skrivit om sig själv i tredje person.
Veckla ihop

Paddyeahh  29/8 2011 | Stäng | Nästa nya
Ja, precis.
Veckla ihop

Deepshit  30/8 2011 | Stäng | Nästa nya
Jag gillar hur personen lyckas jämföra Harald Hamrell med Wideberg, Bergman. Kjell Sundvall i all ära men han ligger långt ifrån Widebergs och Bergmans klass.

Paddyeahh  30/8 2011 | Stäng | Nästa nya
Ja, det var rätt fint!
anledningen till att folk inte uppskattar sådana filmer är för att ni inte förstår humorn plus att ni säkert inte ens har sett alla filmerna som dom gör parodier på..

En 4:a till Epic Movie
Veckla ihop

Hahaha! Näää... Jag vet inte om det var rart eller hemskt.
Veckla ihop

Jag vet inte, skulle nog rösta på hemskt. Humorn förstår jag och filmerna som de gör parodi på har jag sett, hahaha.
Veckla ihop

Haha, ja, fast någonstans var det lite gulligt naivt sådär.
Veckla ihop

Ja det har du nog rätt i =)
Ignorance is bliss...
Om "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö"

Det här va fan en våldtäkt mot boken! SVENSK FILM SUGER!

Det här är beviset på att svensk film är efterbliven.

(Båda från samma bittra människa, mig. Hehe)

Paddyeahh  1/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Haha, jag läser igenom mina filmkommentarer just nu faktiskt, och roas av hur ofta jag uppenbarligen fyllekommenterat.
Ofta man postar sin egen kommentar :P
Jag tyckte att det var roligt gjort.
"Bästa manus 2010 gick till den här filmen, bästa skådespelare också samt bästa effekter. Inte svårt att förstå när allt är i världsklass och man sitter som på nålar av spänning i soffan. Läskig, spännande och gripande. Nåväl, det där skedde iaf i ett parallellt universum. I detta får man nöja sig med att höja glaset och skåla för denna kalkonrulle :-)"

Om Megapiranha

Paddyeahh  2/9 2011 | Stäng | Nästa nya
I ett parallellt universum där man faktiskt lyckas med att göra en film vid namn "Megapiranha" bra.
Fantastisk film. Helt jävla fantastisk. Jag gillar när huvudpersonen ligger ned på marken och "cycklar" pirajor till döds med fötterna.
Apornas planet: (r)Evolution:
"Nej, men fy. Lite underhållande, men inget slår originalet med Charles Bronson."

Tyckte det var lite roligt..
Jag skrattade i alla fall.

Dadpat  3/9 2011 | Stäng | Nästa nya
...och jag blev sugen på att se en film med Tjalle och apor!
Charles Bronson - Charlton Heston, ja det är ju inte helt olikat iaf =)
haha fantastiskt

två av mina favoriter för övrigt
Inlägget är ändrat 6/9 2011.
Historik
Göm historik
Det här måste ha skett i samma parallella universum som ovanstående.
"Reign Over Me" (Vänner för livet) var en omvälvande film för min själ. Jag insåg plötsligt, som att jag aldrig gjort det förut, vad som verkligen betyder något i livet. Pengar och materiella ting är så överskattade att det knappt är sant. Det finns bara en sann väg till den ärliga, njutbara och ofrånkomliga lyckan. Fysisk hälsa, flow, meningsfullhet och kärlek. Angående fysisk hälsa; så måste våra kroppar få möjligheten att arbeta ut våra vardagliga energier, som är anledningen till att vår ras har utvecklats hela vägen till oss. Och vi får aldrig förbise det essentiella som sker i hjärnan vid fysisk träning. För det påverkar allt. Allt vi tar oss för och hela vår vardag. Det kommer alltid förbli en central del, om man nu vill nå den fria lyckan. Angående uttrycket flow; så måste vi ge oss själva chansen att förlora tid och rum en stund varje dag. Lyckas vi komma så djupt in i en aktivitet att vi förlorar verklighetsförankringen och bara är, så vinner vi inte bara mot samhällets normer. Handlar det om matlagning, paintball eller sex spelar ingen som helst roll. Bara vi följer vår eget hjärtas väg, och därigenom hittar och utnyttjar hobbyn som vi älskar. Angående det meningsfulla; så behöver vi alla få känna oss meningsfulla, om vi vill nå den överhängande lyckan. Meningsfullhet behöver inte komma från yrkeslivet. Det kan handla om så basala aktiviteter som att hjälpa tanten bredvid ned genom trapphuset. Graden av meningsfullhet är, skönt nog, subjektivt bestämt av våra egna erfarenheter. Det lilla kan räcka långt för den oerfarna. Angående kärlek; så behöver det inte handla om tvåsamhet. Långt ifrån. Kärlek handlar först och främst om att älska någon så innerligt, att problematiker förvandlas till oväsentligheter. Att älska sitt husdjur eller sin broder räcker till en början. Men att älska någon, och därigenom känna en glimt av förtröstansfull kärlek i sitt liv, förblir oerhört essentiellt. Hur centralt kärlek är, påvisar just filmen "Reign Over Me" på ett dramatiskt och lågmält sätt. Filmen har en vackert sorglig berättelse, med rika budskap. Don Cheadle och Adam Sandler är trovärdigt fina grabbar i sammanhanget. Om jag hade fått önska något, så hade jag önskat några extra minuter under upplösning att gråta under. Men turligt nog så existerar låten "Reign Over Me" av Heart. Och den är alldeles för lättåtkomlig.

Betyg: 3
:)
Veckla ihop

Paddyeahh  4/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Jag tänkte "men det där var ju inte kul, det var rart!"...tills jag såg betyget. :D
Öhm... fel forum kanske.
Jag tror det som drar ner betyget för den här personen är det faktum att den där låten "är alldeles för lättåtkomlig".

Paddyeahh  6/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Den kan ju ha ändrat betyget i efterhand också, har inte kollat om det var ett nytt eller gammalt betyg.
"Härlig stil, visuellt och i övrigt. Skönt annorlunda. Talar verkligen till min generation. Som spel och filmnörd är det här en film helt i min smak."

...bara för att jag tyckte att det var sött med "som spel".
Veckla ihop

Deepshit  6/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Vilken film är det?
Veckla ihop

Eh. Inte säker, tror det kan ha varit Scott Pilgrim Against the World.
Veckla ihop

Deepshit  7/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Hursomhelst var det sött att personen ser alla i sin generation som spel - och filmnördar.
Inlägget är ändrat 7/9 2011.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

Paddyeahh  7/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Ja! Jag känner mig helt spelhandikappad. Jag känner inte igen en spelreferens om den så biter mig i ändan.
Veckla ihop

Den här Scott Pilgrim Against the World måste undersökas, jag är ju iaf en spel - och filmnörd, jag kanske känner igen mig.............eller inte.
Veckla ihop

Haha. Jag vill egentligen se den för att en massa av mina vänner (som gillar spel) säger att den är jätterolig...men jag är rädd att jag inte skulle fatta något. Jag är så omodern och den verkar så modern.
Veckla ihop

Men den kanske är rolig ändå, fast man inte förstår alla spelreferenser ;)

Infected  11/9 2011 | Stäng | Nästa nya
den sög, fast jag inte förstod alla spelreferenser :)
Klart du kan se den. Jag vet inget om spel men kände igen allt ändå. Jag är uråldrig men fnissade med jämna mellanrum.
Veckla ihop

Paddyeahh  8/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Vilken tur! :)
Jag vill inte att några spelreferenser biter MIG i ändan. Och inte några andra referenser heller förresten ;)

Nej, bort från min ända!
Midnatt i Paris:

Ibland så tror man att filmen tappar fotfästet och halkar till men så visar det sig att woody allen bara har petat in ytterligare ett finger i ens röv och kittlar till lite skönt. Och skönt kittlar det. Mysig film. Banal men mysig, som någon slags brasa. Och ja självklart har man sett intrikata förhållanden och salongsfarser i woody allen-filmer förr men varför ska han sluta med det när han är så... fingerfärdig? Tempot och dialogen är sylvass. Lite som att åka formel-1 med mig i baksätet. Rätt och slätt två tummar upp. (pun intended) (jag menar i arslet)
Veckla ihop

Paddyeahh  5/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Jag fick rysningar i hela kroppen två gånger (inte av välbehag) för att jag riktigt kände fingrarna kittla mig i...
Vänta bara tills du ser filmen!

Paddyeahh  5/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Hahaha, jag tror inte jag vågar.
En kommentar på ft blir inte mycket bättre än så här. Att få in anuskittling i en åsikt som är så positiv är helt enkelt mästerligt!

Haha. Jag håller med, även om kommentaren fortfarande får mig av vrida mig av obehag när jag läser den.
Ja, och jag älskar hur han skriver en ganska lång och seriös kommentar men behåller den röda tråden genom hela texten.
(jag menar i arslet)
Hur medvetet tror ni "banal"-ordet är?

Fetjocke  5/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Eller "brasa"?
Aj aj aj, detta var inte bra JCVD. Brukar gilla hans filmer, men detta var inte bra.

Betyg 3
Saxat från filmtipset:

"Som en tv-deckare, fast hårdare och med flera negrer".

(Shaft och människosmugglarna)

Haha, får man säga så?
Jag och min kille satt och garvade åt kommentarer till New Moon i går. Samtliga har gett betyg 1.

Hela filmen kändes som en väntan på...ja, vad vet jag, en flygande grönsak eller vad som helst. Vad man däremot lyckas med är att ge illusionen att samtliga skådisar är döda, för inget annat än lik kan skådespela så tomt och livlöst...Men plus för Jacob ändå, som säger ett par sköna och malplacerade kommentarer.

Pubertal film skriven av en lesbisk mormon för 15-17 åringa småtjejer med tuppjuck på glittrande vampyrer och en huvudkaraktär som är över 100 år men tänder på en 17-åring. Twilight-serien har totalt skitit ner vampyr konceptet.

Jag.. vet inte vart jag ska börja... att ge en kommentar på filmen är som att gå in i ett jättestökigt rum där allt ligger huller om buller och sedan bara kommentera på en sak för att försöka ge en helhetsbild.. .... .. ..... och då händer det knappt nått i den. En kavalkad i dåligt skådespeleri, styltigt manus och folk med förföljelsemani.

Ännu sämre än ettan. Fulare foto & effekter, löjligare story med mindre "vampyrerier" & plågsamt pianoklinkande. När Bella skulle vara upprorisk nästan dog jag av skratt: köra motorcykel & titta på actionfilm? Hjälp, vad farligt då! Att man sedan får se den där fjollan Jacob i bar överkropp tiotalet gånger gör inte saken bättre. I övrigt lika kass som föregångaren: karaktärer & story som inte lyckas beröra en på något sätt, tramsig dialog, logiska brister gällande vampyrer samt tråkigt alternativt rent uselt skådespeleri. Det enda positiva är att jag några gånger fick skratta åt hur dåligt det var.

Ser mest de här filmerna i förhoppningen om att de är så dåliga så att de blir bra, men man tvingas ju att titta mellan fingrarna på grund av nagel-mot-griffeltavla - kvaliteten på skådespelet. Föreställer mig att det gick till något så här i skapandet av filmen: Regissören: Okej, allihopa! Nu ska ni röras av starka känslor! Röras, säger jag! Skådespelarna: Öh.. det vet jag inte hur man gör. Jag tänker istället se ut som att jag håller på att bajsa på mig/får huvudvärk/luktar på något äckligt/har nyss blivit lobotomerad. Regissören: Toppen! Kör på det! Ingen i publiken förstår ändå inget! (Se kommentaren nedan)

jag har seriöst inte en aning om vad filmen egentligen handlade om. Folk traskar mest omkring och har tråkigt. Någon bygger en motorcykel, sen händer det inte så mycket. Bella stirrar ut genom ett fönster, och det börjar snöa. Någon glittrar och man fnissar i ren tristess. All dialog är utdragen att jag vill ge regissören spark på pungen. Sen blev någon en varulv sen är filmen slut. Så, nu slipper ni se skiten! Fungerar kanske som tonårs-porr men som tittare borde jag kräva lite mer än det här.
Veckla ihop

Den sista kommentaren var roligast. Känns ganska bra att jag inte har sett filmen efter en sådan sammanfattning.
Jag gillar "plus för Jacob ändå, som säger ett par sköna och malplacerade kommentarer."

"Sen blev någon en varulv" tyckte jag nog var roligast. Det låter som en mycket sammanhängande film!
Påminde det om någon?
Sista kommentaren får nästan filmen att verka smått intressant.
Veckla ihop

Speciellt "Någon bygger en motorcykel, sen händer det inte så mycket."
Inlägget är ändrat 7/9 2011.
Historik
Göm historik
Jag gillade det här kommentaren "När Bella skulle vara upprorisk nästan dog jag av skratt: köra motorcykel & titta på actionfilm? Hjälp, vad farligt då!"

Hahaha, ja, den var jättefin!
Ja, det är också riktigt fint. Det var det som tog den kommentaren till den här tråden. Påminner mig om Spider-Man 3 (tror jag det är) där man kan se att Peter Parker är ond när han har emolugg och dansar, haha.
Den är också är bra. Yeah!! Parker ä så ond i sin nya frilla =)
Det är väl allmänt känt att man inte kommer in i himlen om man är emo och tycker om att dansa.
Haha, underbart att Twilight-haters uppenbarligen har bra fantasi. Jag blev faktiskt lite mer sugen på att se filmerna efter att ha läst de där kommentarerna.
Många fjortiskommentarer blir det...
Tss, det var inte femmorna jag citerade ;)

Gordyal  9/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Det är väl bara fjortisar som orkar bry sig, och antingen "å ja ba dog för han va znyyyg" eller "å ja ba dog för han va zämzt"?
Inlägget är ändrat 9/9 2011.
Historik
Göm historik
Oooooh kan inte sluta skratta!!!
En fet Steven Seagal i i mysig uppsyn och du-rag som lufsar runt på Alcatraz, kan det vara nåt? Lägg till detta världens sämsta soundtrack och en Ja Rule med fjunigt skägg som tror han är en actionhjälte, så har du en rejäl skrattfest. Missade en halvtimme action i mitten.

Om Half Past Dead....
"Över förväntan. Klart bättre än jag hade förväntat mig."
kommentaren var längre men jag valde att klippa när den var på topp.

amam  23/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Lät som något jag skulle kunna hafsa ur mig när jag ska snabbkommentera så jag blev tvungen att googla för att dubbelkolla. Phew!
Om Green Lantern:
Inte fullt så usel som jag befarat men manuset är en enda röra och fimen blir bara sämre och sämre...jag menar Ryan Reynolds förföljs av en enorm dynghög med vassa tänder?
Veckla ihop

Deepshit  7/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Det låter inte som en bra film iaf =)
Veckla ihop

Afflicter  7/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Nej, det är det inte.

Deepshit  8/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Fast det låter ju lite som The Blob och det är ju en rolig film.
Jag fnissade lite åt denna...

Om The Jacket:

"Underskattad film. Jag förväntade mig så lite och fick så mycket. MÄSTERVÄRK "

Eftersom han verkar ha tyckt om filmen kan man ju undra var den där värken sitter. :S

Afflicter  8/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Kanske det är just värken han är ute efter i en bra film.
Return of The Living Dead 3:

"såg den när jag käkat svamp och det var LÄTT en femma! annars är den väll en tvåa kanske =)"
"varför heter filmen push? varför injicerar huvudpersonen soja i armen? varför har ALLA karaktärer i filmen övernaturliga förmågor? och varför är alla dessa förmågor helt jävla värdelösa? Två kineser skriker så att... (wait for it...) glas går sönder, två fulingar luktar på handdukar och kan se vem som har torkat vaginan med dem under de senaste dagarna, en tjej kan se hela 6 sekunder in i framtiden och ett äckel kan göra silverringar till kulor. Så jävla upprörande. Manuset består av 90% plot devices och dialogen är lika skrämmande dålig som i tre solar. Kärlekshistorien är lika krystad som ett avsnitt av bonde söker fru. vill du uppleva 2 timmar ångest och ren och skär ilska så är den här filmen för dig. NEXT"

Edit: Den här kommentaren får mig att vilja se filmen.
Inlägget är ändrat 22/10 2011.
Historik
Göm historik

Paddyeahh  26/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Hahaha, ja, det vill nästan jag också nu.
Haha fantastiskt! *Laddar ner filmen*
Haha! Eller hur!
Om "Det sjunde inseglet"

"xD Tur att fanskapet är död, så mänskligheten slipper mer sån här skit!"
Oooh. Det var hårt :/

OneFlewOver  22/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Minst sagt. Fast jag skrattade till när jag såg den mitt bland alla hyllningskommentarer.
Ouch! *skakar handen*
På Roland Emmerichs sida utvecklade sig en liten hatkör där alla skrev att han gjort världens sämsta film. Totalt nämndes 6 av hans filmer som världens sämsta film (och alla är kandidater).
Inlägget är ändrat 29/10 2011.
Historik
Göm historik
Kanske inte rolig på samma sätt som många andra kommentarer här, men den är fin och jag skrattade högt när jag läste den:

"7,5 timmar ungersk misär. Svartvit. Långa partier stilla foto av lera, ofta i ösregn. Minutlånga scener med folk som går bortåt längs en lerig landsväg tills de är ur bild, då ligger kameran kvar ett tag. Förfallna ruckel, smutsiga människor, förhoppningar som förbyts i död och svek är andra centrala teman, liksom fruktlikörer. Men mest bara promenerar dom i lera. Klarar inte Bechdeltestet, två kvinnor finns med men de pratar inte med varandra. Överlag sparsamt med dialog. En höjdarfilm helt enkelt, bra för förfesten."
Veckla ihop

JoeL431  30/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Min favorit är:

"Tjejen är söt; hon ser ut lite som en gnagare och har ofta blod i sitt söta lilla gnagaransikte. Men hon skulle ha varit ännu sötare om skrikandet och tatueringarna skippats. Musiken var också rätt bra, liksom handlingen. I övrigt var det rätt amatörmässigt, gällande såväl skådespeleri som regi och kameraarbete. En trevlig grej är att denna till skillnad från många andra filmer i denna sjanger innehåller i princip inget naket, och snusksnack slipper man också här. Vill man se en söt tjej nedsprutad med blod och inte har något emot lite amatörmässighet är den här filmen ett mycket bra val."

Film: Sick Girl.

Varje gång jag läser första meningen börjar jag skratta "Tjejen är söt; hon ser ut lite som en gnagare och har ofta blod i sitt söta lilla gnagaransikte..." creepy användare.

JoeL431  31/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Haha personen i fråga satte 5an också..

aud  31/10 2011 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Haha "sjanger".
Hahaha, användarens personliga text: Hej. Jag gillar filmer om söta flickor som dödar elakingar. Mina betyg sätts relativt så att jag får en fin pyramid.

Pedobear.
Veckla ihop

bytat  31/10 2011 | Stäng | Nästa nya
trollkonto.
Veckla ihop

JoeL431  31/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Ja visst är det väl så, men seriöst troll som lyckats skrapa ihop 600 betyg eller något sådant.

bytat  31/10 2011 | Stäng | Nästa nya
aha.. tänkte mest på usernamnet.
fast... känner (snarare kände) honom... ej troll.
Härligt med folk som är ärliga och systematiska.
På något sätt får man känslan av att fruktlikör är väldigt centralt i den här filmen.
Det är bra görs det här grabbar och gruttor! Keep em coming ^^
De flesta av KorvPerras kommentarer är underhållande. Läs dem!
Om "Lady Chatterley". Buskisvarning.

X (Anmäl) 9/11 2008
Mer sådana sexiga filmer med Sean skulle sitta bra för han är sexigaste 59:an jag känner till i världen. Han mellan sina siden lakan skulle vara en fröjd. Se filmen och varje dam/tjej drömmer om en älskare i skogen.

Y (Anmäl) 14/9 2006
Skulle INTE tacka nej till Sean efter att ha sett denna film. Se den tjejer....finns ingen sexigare karl.

aud  17/11 2011 | Stäng | Nästa nya
Var tvungen att kolla upp om det var Penn (inte kan det väl..?) eller Bean (phew).
Om "Short Cuts".

Z (Anmäl) 19:05 1/1
Intressant upplägg och den första halvan kändes riktigt intressant. Men sedan tycker jag att den tappade lite, vissa scener känns ganska ointressanta som när pappan berättade hur han blivit förförd av sin svägersta. Å andra sidan är det ovanligt mycket naket, ibland helnaket för att vara Hollywood. Det hela räcker inte hela vägen till en till en fyra, för då måste jag känna att filmen verkligen engagerar. Men starkt skådepeleri av många kända ansikten gör att filmen utan problem får en stark trea i betyg.
kommentar till filmen Wandâfuru raifu. Jag har själv haft filmen på vill se-listan ett tag, men inte kommit till skott. Besökte precis filmens sida och upptäckte en kommentar som mest lämnade mig i wtf-tillstånd.

"Första filmen i Vodkaduellen, en liten lek som jag och en homie kör. Var man väljer varsin film och på sju dagar ska den andre ha sett den valda filmen. Annars blir det, som namnet antyder, ett straff på att halsa en hela självbekostad (239 kr eller langarpris) Absolut precis som Ячѕѕё Den person som inte riskerar alkoholförgiftning får "nöjet" att bevittna spektaklet. Jag valde Broken Flowers åt honom, låt oss kalla honom K, och K valde således Wandâfuru raifu. Goda val, båda två. 22 döda japaner har dött och anländer till någon sorts myndighet där de tvingas välja ett minne från sina varierande antal år som levande japaner att återskapa och ta med sig till livet efter detta. Det är premissen och den påminner mig lite om Murakamis 海辺のカ 2501;カ. Intressant, verkligen! Jag kan dock känna att filmen blir lite onödigt långrandig ibland. 22 döda japaner är lite för många döda japaner och när alla ska intervjuas glömmer man lätt vem som är vem trots att alla har sina små och udda quirks. Tyvärr droppar de en del döda japaner från berättelsen allt eftersom så det gäller att fokusera på de rätta döda japanerna. Minnet de döda japanerna (vi släpper det nu) väljer ska av någon anledning spelas in på film för att de ska få closure och kunna gå vidare. Man har tillgång till filmkameror, studio och rekvisita. Det är som om de lever i en något nedgången version av vår egen värld. Allt ser lite äldre och tråkigare ut, men de har ändå tekniken. Jag kan inte undgå att fundera över hur denna verksamhet sköttes i äldre dagar. Skrev de noveller med tillhörande illustrationer? Vad händer i framtiden? Kommer man att ha tillgång till CGI-effekter eller överstiger det budgeten? Själva filmprocessen känns redan lite andrahand då de till exempel använder bomull för att simulera moln. Och hur går det till när man kan beställa en mängd VHS-kassetter som var och en innehåller ett år av ens liv filmade ur tredjepersonsperspekiv? Logic is for pussies! Annars är det en film som lämnar en med en del tänkvärda frågeställningar om liv och död, förutom dessa ovannämnda frågeställningar. Bra val, K! 3/5"

Kan dock inte undgå att tycka att det ändå är trevligt att man ibland hittar kommentarer där medlemmar öppet berättar om sina privatliv. Till exempel denna från Monster:

"Jag sympatiserar som fan med Aileens manshat. Jag vet hur det är att leva med vrede. Män behandlar mig inte mycket bättre än en hora: de ligger med mig, jag får inte betalt, och sen hör jag aldrig av dem igen. Skillnaden ligger väl i att jag väljer killarna. Jag har inte fått höra att jag är vacker på över tre år. Aldrig mer. Hellre ensam än ouppskattad. Inser de inte mitt värde får de inte röra vid mig, det gör mindre ont så."
Veckla ihop

vieekk  21/4 2012 | Stäng | Nästa nya
What seems to be the officer, problem?

Med vänliga hälsningar,
Författaren till WTF-kommentaren
Inlägget är ändrat 21/4 2012.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

arthuro  22/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Hade glömt denna tråd och kommentar, men det var ett kärt återbesök. Det var en fin recension du gjorde där. (:
Om Prinsen och jag: Bröllopsresan.

"Väldigt typisk film"

Eh, va?
Om Make it Happen.

"Hej och hå, jag är en snygg tjej som tycker om att dansa. ÅH en stor stad! ÅH en snygg kille! Åh åh!"

Filmen fick en tvåa tydligen.
hm?.. är väl filmens story personen beskriver?
Men är det inte sådär alla som åker till New York är? Kort och koncis kommentar tycker jag. Åh!
Sagt om vem Uppside Down:

"vem faan åker bil uppe i bergen?!! sjuk o tråkig."

Jag har inte sett kortfilmen i fråga men jag tyckte att kommentaren var riktigt rolig, speciellt med tanke på den retoriska frågan i början.

SÅ JÄVLA BRA. Den här filmen har ta mig fan allt. En ensam man med päls, pratande porslin, snygga brudar, en driftkucku och ett EXEMPLARISKT soundtrack. Caligula skulle röstat in den här filmen i senaten om den inte var så långt efter hans tid.

Skönheten och odjuret
den fick mig att lola :)
"Köpte den för att jag trodde den var lik spelen med samma namn, blv helt klart besviken. Är n film som man beskriver med Engelskan: 'forgettable' och tycker den helt klart är orealistisk och en massa bilar som sprängs är inte så kul som det låter."

Om Ron Howards "Grand Theft Auto" ("Blåst till tusen" på svenska). Tyckte den var ganska gullig!

cajac  18/12 2011 | Stäng | Nästa nya
Snacka om att bli blåst till tusen. :)
Om En dag (betyg 1):
Kemilös och (bokstavligt talat bl.a.) färglös film som är så tråkig och oengagerande att klockorna stannar. Filmen utmålar 90-talet som världens fulaste årtionde (vilket det kanske iofs var). Boken har säkert mer att ge men filmen går för fort och samtidigt för långsamt i händelserna och åren. Det finns många fler saker att klanka ner på (Hathaways dialekt & buttericks sprejen som de använt till Sturgess hår e.t.c.) men jag nöjer mig med en avslutande kommentar som min fru myntade i slutet av filmen: "Jag hade hellre sett dig spela 18 fifa-matcher irad än denna film". Case closed.
Veckla ihop

Infected  9/12 2011 | Stäng | Nästa nya
haha 18 fifa-matcher!

Älskar verkligen perfekta överdrifter.
Haha, förlåt mazquara, men den här var himla rolig. Vad menar du?

"colin farrell åååhhhhhhuuuuuuunhhhhhhh!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!"
Veckla ihop

mazquara  13/12 2011 | Stäng | Nästa nya
hahaha, det är menat som ett stön i textform, uhm blev inte så sexigt kanske.. :P
Hahahaha. Det ser lite ut som om det börjar som ett stön och slutar i en dödsryckning typ. Vilket i och för sig passar filmen ganska bra.

"Typiskt fotbollsspelare att inte ha något begrepp om lag och ordning."'

Den här kommentaren känns väldigt het just nu när debatten rasar som mest över Ruben Östlunds Play: Spär den på folks fördomar eller utmanas dom? I detta subjekts fall, det sistnämnda.

simonm  9/12 2011 | Stäng | Nästa nya
Mycket bra. Tragikomiskt att så många fokuserar på hudfärg när filmen så tydligt handlar om fördomar och förutfattade meningar. Att publiken ofta går i fällan är en sak, men att stor del av kritikerkåren gör samma sak är uppseendeväckande.

Förortsgäng som rånar innerstadskids hade känts som en rätt bra handlingsbeskrivning, men till och med SF själva väljer att fokusera på hudfärg istället.
5:a till Shutter:

Bästa skräck filmen jag någon sin har sett den är obehaglig igenom hela filmen ja bara älskar denna filmen. Riktigt spännande och bra snyggt gjord klart mycket bättre en den amerikanska vilket ja tycker är rent skräp. Inget tvek om denna film klart en stark 5 älskar denna filmen bästa skräckfilmen ja har sett! Bilderna och allt i filmen är helt fantastisk. Mycket creeedss till de som gett denna film högt betyg! :)
Veckla ihop

Afflicter  9/12 2011 | Stäng | Nästa nya
Jag ber för att skribenten går och tar sig en språkkurs.
var tredje amerikan väger lika mkt som de andra två.

ingen filmkommentar men kände behovet av att skriva det nånstans.

Afflicter  9/12 2011 | Stäng | Nästa nya
Var andre tredje amerikaniserar mycket väger lika.
Du skulle startat en ny tråd om feta julgrisar och annat =)
nyckelord: gris
nonamateur  13/12 2011 | Stäng | Nästa nya
“Orchestra play like pig."
- Being an Arturo Toscanini explanation of why he would not apologize to his Metropolitan Opera musicians after cursing at them in Italian.
saxat om filmen Whatever works:

"Dialogerna och klippningarna är av så hög kvalité att mina armhår fortfarande ser påtända ut."

"Så infantilt och dåligt att ett avsnitt av Fångarna på fortet anno 1990 är mer spännande."

Afflicter  18/1 2012 | Stäng | Nästa nya
Det låter ju spännande.
Folk borde använda mer urineringsuttryck i sina kommentarer:

Jaha, då har ännu en av mina favoritfilmer blivit nerpissad med en värdelös remake/prequel. Escape From New York eller They Live står på tur då eller?
Om Mikey:

"Den här filmen lider av logiska luckor, förutsägbarhet och pjåkigt
barnskådespeleri, men den har ett mördarbarn och lite pojke–kvinna-kärlek, fast det hade varit bättre om ungen varit en söt flicka och pedoförhållandet utvecklats mer."
Citizen Kane:

ett gediget hantvärk signerat den stora film skaparen robert wells
Lika rolig oavsiktlig som avsiktlig - nästan bäst hittills!
haha, toppklass. något med namnet lät fel, men jag var tvungen på att söka på filmen för att försäkra mig om att det verkligen var det.
Haha, åh – den hjärnan hade man velat ta en titt in i.
Nånå, Hantvärk passar mycket bättre in på Robert än Orson.
hoho! den är så kul!
om Flyttfåglar:

"Många vackra och mäktiga scener, men det blir bara för mycket tjafsande fåglar till slut. Då jag känner fåglarna som smutsiga djur med någon form av sociopatisk personlighetsstörning, och mest känner oro i deras närhet, så var inte det här nog inte den optimala mysfilmen för mig helt enkelt."
Veckla ihop

cajac  16/2 2012 | Stäng | Nästa nya
Fin kommentar. Påminner om reaktionen inombords då jag råkar se tv-klipp där bröderna Schulman, Bingo Rimér eller Katrin Zytomierska medverkar. Händer lyckligtvis inte alltför ofta.
Veckla ihop

Hypostas  18/2 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag drömde att Bingo dog i natt. Det var han och en till kille som dog. Jävligt random. Jag tyckte synd om Katrin och skrev ett snällt inlägg på hennes blogg. Trots att jag egentligen inte gillar henne. Stackars Katrin tänkte jag, nu måste vi vara snälla mot henne trots att hon är så dryg. Haha. Kom ihåg drömmen nu pga ditt inlägg.

cajac  19/2 2012 | Stäng | Nästa nya
Haha, sicken ruggig mardröm! Smått fantastiskt vad hjärnan kan hitta på när man sover...
Obehaglig kommentar.
Då jag känner de som söker den optimala mysfilmen som personer med någon form av sociopatisk personlighetsstörning, och mest känner oro i deras närhet, så var inte det här nog inte den optimala kommentaren för mig helt enkelt.

Paddyeahh  17/2 2012 | Stäng | Nästa nya
Va, är folk som söker optimala mysfilmer sociopater? (Jag är djävligt trött och dricker vin, så jag kan inte tolka någontingnnggngggnnnn...)
-----------kdsik dubbelpostar gör jag också
Inlägget är ändrat 17/2 2012.
Historik
Göm historik
"HERREGUD vad seg. Orkade inte mer än en timme. Filmen är så otroligt utdragen och långtråkig att man blir sugen på att läsa Dagens Industri."

Om Once Upon a Time in the West.

Afflicter  22/2 2012 | Stäng | Nästa nya
Hann faktiskt själv fundera på att sätta in den kommentaren här.
Keane (2004), betyg 3.

"ö ö ö ö. förstår inte riktigt vad filmen handlade om, sen tog den bara slut.. skulle nog inte ha suttit vid datorn samtidigt då jag såg den"

Eh. Nä.
Veckla ihop

KyLLo  23/2 2012 | Stäng | Nästa nya
Det gör jag ofta, men är det en film man måste hänga med i så... nej. Det är lika svårt som att försöka se en invecklad film när man är riktigt trött.

När jag ser svenska filmer så är det mer eller mindre ett måste att göra något annat samtidigt. De är nästan alltid så långsamma, enkelspåriga och händelsefattiga att jag blir uttråkad annars.
Veckla ihop

Spöket  23/2 2012 | Stäng | Nästa nya
Hmmm... varför ser du de där tråkiga filmerna?
Veckla ihop

KyLLo  23/2 2012 | Stäng | Nästa nya
Filmerna behöver inte vara tråkiga för att de är långsamma eller inte kräver hjärna. Det är mer som att jag blir rastlös. Men det är ju bra att man får annat gjort också, annars skulle filmtittande och tv-tittande kunna stjäla mycket tid.

Spöket  23/2 2012 | Stäng | Nästa nya
När du beskriver rullarna som "långsamma, enkelspåriga och händelsefattiga" så får jag lätt intrycket av att de är tråkiga! My bad.
Nu var det inte mig du frågade men jag tänker svara ändå då jag ser en del skit. Jag tycker om handarbete, men det är lite tråkigt att sitta där och virka i tystnaden. Så då brukar jag slå på något lättsmält.
Undrar om ö:na är ett annat sorts betyg/betygskriterium, i stil med "hur svår filmen är att hänga med i då man sitter vid datorn samtidigt".
Åh, det låter som någonting värt att börja använda. Det skulle avgöra många filmstunder för mig. Inte för att jag brukar sitta vid datorn när jag tittar på film, men för att det är en ganska bra måttstock på hur fokuserad man måste vara.
Veckla ihop

cajac  25/2 2012 | Stäng | Nästa nya
Mm. Det är kanske individuellt, men vissa saker påverkar säkert rätt mycket (som hur tydlig dialogen är, till vilken utsträckning man följer genrekonventioner, o.s.v.).
Veckla ihop

aud  3/3 2012 | Stäng | Nästa nya
Och tempot och format! Jag har mycket lättare att handarbeta till serier än till film. Serierna hänger jag med i skitbra och skrattar åt skämt och lägger märke till detaljer men det är mycket svårare i film. Såvida det inte är typ romcom.

cajac  3/3 2012 | Stäng | Nästa nya
Javisst, teveformatet gör mycket.

Kan faktiskt tänka mig att MysteryScienceTheater3000-avsnitten med filmer som Hobgoblins, The Brain That Wouldn't Die eller Manos: The Hands of Fate är lättare att hänga med i än filmerna så som de var innan "bearbetningen".

Och teveserien MASH var lättare att hänga med i än filmen med samma namn, fast jag finner nästan alltid att dialogerna i Robert Altmans filmer är svåra att hänga med i...
"det var ju sött när pojken hade sin lampsele på sig. men som skräckfilm... näe! dessutom MUSIKEN som kom in i en "läskig" scen, nån form av billig rockmusik, lite som i ett dataspel. Hela soffan drog på munnen, om inte gapskrattade."

Egentligen var det mer unsettling än roligt... Jag får jätteobehagliga bilder i huvudet.
Veckla ihop

Paddyeahh  28/2 2012 | Stäng | Nästa nya
Eh, tror det var "Fear of the dark", men jag vågar inte se den. Tänk om mina möbler börjar skratta.
Veckla ihop

bytat  28/2 2012 | Stäng | Nästa nya
nu fattar jag! :D
"Jag började titta på filmen, Verkade helt okej, men när (SPOILER ALERT) tjejen drunknar på 43sekunder(ja, jag tittade igen och tog tiden) då tappade jag allt hoppet om den här filmen. En kvinna som har som arbetsuppgift att bli(på låtsas) fastbunden och inlåst i en vattenbehållare DÖR av att inte få syre på 43 sekunder! Jag menar det är väl lite väl dåliga lungor? Vi gav upp och hade sex istället och jag måste säga att hur många jävla femmor ni ger Nolan så är han inte bättre än sex. Skitfilm."
Inlägget är ändrat 2/3 2012.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

bytat  2/3 2012 | Stäng | Nästa nya
haha.. undrar vilka andra filmkonventioner hen har problem med.. "va? killen lade på luren utan att säga hejdå! fy fan vad otrevligt. nej nu stänger vi av och har sex."
Inlägget är ändrat 2/3 2012.
Historik
Göm historik
Well, ingen ursäkt är för dålig.

bytat  11/8 2012 | Stäng | Nästa nya
true dat!
Jag reagerade faktiskt på samma sak. Fast sen måste jag säga att sex minsann är allt bra överskattat också. En svag trea kan det få. Men då är jag snäll.

Mareld  3/3 2012 | Stäng | Nästa nya
I jämförelse då, sex och en film där folk drunknar väl fort?
Inlägget är ändrat 3/3 2012.
Historik
Göm historik
Vi kanske borde starta Sextipset. Så kan man betygsätta varje samlag/akt och ge varandra tips. Jag menar, allt sex är ju inte en svag trea.
Ah, personen måste ju naturligtvis vara nyförälskad och alla vet ju att man blir lite knäpp då! Efter 20 år krävs det mer än så för att man ska stänga av en film =)
ett stort framsteg från det tidigare magplasket. ett välskrivet och väl spelat (förutom kate blanchett i vissa svaga ögonblick!) kammarspel(!) som ibland känns lite väl stagey som när de ska gå och kommer tillbaka. tulipanerna i skålen hoppar runt. med filmen fångar ganska bra den begränsade upplevelse jag har av parmiddagar. lite väl banaliserande i den mån att waltz ska prata i mobiltelefon och att det alltid ska sluta med tjejerna mot killarna. genusupplägget är lite väl stenålders, vissa skulle kanske kalla sexistiskt. men det kanske är så världen ser ut?

Carnage
Veckla ihop

Spöket  11/3 2012 | Stäng | Nästa nya
Utöver stavfelen, vad är grejen?
Veckla ihop

Afflicter  11/3 2012 | Stäng | Nästa nya
Det gäller den omnämnda kvinnorollen.
Veckla ihop

Mareld  11/3 2012 | Stäng | Nästa nya
Fatta dålig man måste vara om man till och med spelar över i filmer man inte ens är med i.
Veckla ihop

Spöket  11/3 2012 | Stäng | Nästa nya
Tror det är ni som missar en riktigt sofistikerad diss!
"Efter den här filmen började det gå utför"

Leprechaun 3 - Leprechaun i Las Vegas
Ska ta bort övriga från min vill se-lista :)
Fan vad bra :)
bra film! men när dom försöka dölja beowulfs kön så misslyckades dom en gång, det var när han svingade sig bland takbjälkarna, tittar man redigt noga då så får man se hans pretty stora dick

Killen som har skrivit den här bjuder på mycket roliga kommentarer, men jag är inte säker på att det är hans mål.
Veckla ihop

kungkalas  25/3 2012 | Stäng | Nästa nya
Är det ett datoranimerat kön som åsyftas? Datanissarna slant kanske på tangentbordet?

bnw  27/6 2012 | Stäng | Nästa nya
*like*
Jo det är hans mål, helt klart. Han och hans kompis brukar dra till med lite roliga trådar ibland också.
Skrattade åt tuggandet i andra halvan av Gitarrmongots kommentar till Bridesmaids:

" Jag säger inte den bästa, men antagligen den roligaste filmen sedan "Svart katt, vit katt" eller "En fisk som heter Wanda". Kristin Wiig är som en charmigt klumpig Bridget Jones, där Renée Zellweger bara var en klumpigt dum Bridget Jones (fast jag ska inte sticka under stolen med att jag gillade den senares mullighet) och humorn känns ungefär som en kvinnlig variant av den i alla de bromance-rullar som sköljt över oss som böldpesten eller spanska sjukan de senaste årtiondet, fast alltså mindre grabbig, så att kan kan skratta med gott samvete. Melissa McCarthys Megan är antagligen århundradets hittills bästa biroll, lika äcklig som Will Ferell fast dessutom rolig. Bästa repliken i filmen fälls av Kristin Wiigs morsa: -Vet du vad som kommit ut på Netflix? Cast Away! Det är som Forrest Gump fast på en ö! En jävligt träffande sammanfatning av hela Tom Hanks karriär! - The Terminal! Det är som Forrest Gump fast på en flygplats. - Da Vinci-Koden! Det är som Forrest Gump fast på Louvren! - Apollo 13! Det är som Forrest Gump fast i rymden!' - Du har mail! Det är som Forrest Gump fast på nätet! - Philadelphia! Det är som Forrest Gump fast med aids! - Det är aldrig för sent, Larry Crowne! Det är som Forrest Gump fast i Julia Roberts (förhoppningsvis efter han fått aids). Osv. "
Haha! Som ett kompliment till den kommentaren: Den ständigt kissande Hanks
Haha!

Det där med Brad Pitt har jag tänkt på många gånger.
Veckla ihop

ROOOOOOBIN  29/3 2012 | Stäng | Nästa nya
Ingen har nog ätit så coolt som Brad Pitt i Oceans Eleven. Ingen förutom möjligtvis Kurt Russell

Kom ihåg att jag försökte bemästra konsten att äta coolt, när jag var typ 12 och var som mest besatt av Oceans Eleven. Fick dock bara negativ effekt, då jag var tjock som fan och alltid gick omkring med såsiga läppar på skolgården.
Veckla ihop

Afflicter  2/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Haha! Jag undrar om det inte bara är i den franska dubbningen som man får det att se så där sliskigt ut.
Haha, det låter i alla fall mer sliskigt än hur jag kom ihåg det! Märkte inte ens att jag länkade till en dubbad version.
Denna är fortfarande en av mina favoritkommentarer all time.
Inlägget är ändrat 9/6 2012.
Historik
Göm historik
Du, briljanten och Atreu kommer att vara mina favoritforumiter här all time.
Dubbelpost, men du förtjänade två ändå.
Man tackar :)
Hade inte fyra flest antal inlägg på kortast tid vid något tillfälle? Då forumet fortfarande stod i brand? Vad var det som hände? Hur kan vi liva upp stället igen? Känns så länge sen, saknar det så.
Var är Stina?

Atreu  11/8 2012 | Stäng | Nästa nya
Hon letar sten runt vänern eller vättern, så har inte riktigt tid med oss... :)
Det hade jag alldeles säkert. Hur man ska liva upp gamla tipset vet jag dock inte, tror inte jag var pådrivande för aktiviteten utan bara hängde på... :)
Jag har en rätt rolig en, från Disneys egna "Lilla Sjöjungfrun" - tro det eller ej, men denna replik finns med:

"Åh, Eric, du njuter verkligen av att utsätta min gamla kropp för sadistiska påfrestningar..."

(Gubben säger det när han hittar Eric på stranden)

Ja, denna kan ju tolkas på lite olika sätt hahaha x)
The Artist; sista slutsatsen fångar verkligen hela poängen med oss filmtyckare:

Jean Dujardin är så jävla snygg, men nä man kan inte påstå sig göra en hyllning till stumfilmen och sen ta det så lättvindigt. Rentav tramsigt på sina ställen. Störde mig på skådisvalen, särskilt Goodman och Cromwell. Kudos till intentionen och priserna, men sicken besvikelse. Å andra sidan... Vad fan spelar det för roll vad jag tycker...?

cajac  12/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Härligt småsur kommentar. Nånting i den påminner mig om Mel Brooks kortfilm The Critic.
"Det här är en extremt dålig film, skådespeleriet får mig att vilja äta mitt egna huvud."

mitt arma huvud får ont när jag försöker föreställa mig hur det skulle se ut.
Tinker Tailor Soldier Spy

"Grått, grått, grått, grått, grått, lite gamla gubbar, fler gubbar, fler gråa gubbar, åter lite grått och lite mer gråa gubbar"
Hahaha, blev nästan sugen på att se filmen =)

Infected  19/4 2012 | Stäng | Nästa nya
den var rätt grå kan jag konstatera
Trodde annars att gubbar var Boondock_saints grej. :)
Haha, jo definitiv! Jag är rädd för folk över 40, ungefär... Men beskrivningen är på något sätt så målande =)
Hade jag skrivit den hade det stått "Grått, grått, grått, grått, grått, lite gamla gubbar!, fler gubbar!, fler gråa gubbar!, åter lite grått och lite mer gråa gubbar!"
Veckla ihop

bytat  29/5 2012 | Stäng | Nästa nya
låter som din kopp te hörru!
Veckla ihop

Zack  29/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Hur låter en kopp te?
Veckla ihop

bytat  30/5 2012 | Stäng | Nästa nya
vet inte men boondocks te har jag för mig låter bäst i gamla koppar med stora öron!
Veckla ihop

Zack  30/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Inte gamla k(r)oppar då? Såhär låter tydligen engelskt te.
Veckla ihop

bytat  30/5 2012 | Stäng | Nästa nya
vågar jag trycka?.. jag jobbar natt häringa och vill ju inte väcka di boende.

Zack  30/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Tja, så högljutt är det inte, men det låter.
ha, nu kom jag ihåg att kolla.. lägligt nog har jag Spacex-dockningens livefeed igång i en grannflik =)
"Kan vara bland det sämsta skit jag någonsin sett. Och då har jag sett en film som heter Cheerleader Massacre..."
"såå snygg! och såå tråkig!"

Betyg 4

Zack  19/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Tja, kan inte säga att jag inte känner igen mig i tänket.
Har lämnat liknande kommentar tiotals gånger. Det vimlar ju av snygga och tråkiga filmer. Vari ligger det roliga?
Veckla ihop

Infected  19/4 2012 | Stäng | Nästa nya
det roliga är väl att dom sätter 4a i betyg till en film som är "sååå tråkig"
Veckla ihop

Gordyal  19/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Men är det roligt?

NtoNW  19/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Hahaha! Nu blev det roligt...
Jag tyckte den var rolig när jag läste den men visste inte att den var tvungen att passera någon speciell Gordyal-rolighetsgräns för att platsa.
Veckla ihop

Gordyal  20/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Hoppla! Här är det visst någon som är i obalans, och dessutom försedd med självutlösande taggar. Jag säger inte att något är fel, påstår inte att något inte duger - jag frågar bara vad som är roligt.
Veckla ihop

Atreu  21/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Och jag bara driver med dig... Men att du skulle behöva fråga vad som skulle vara roligt med den är ju bara löjligt och det vet du med, så korkad är du inte.

Gordyal  21/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag tolkar det som att du är oförmögen att förklara vad som är roligt, för att istället berätta för mig att jag är korkad om jag inte förstår. Men överraska mig gärna med en förklaring istället för den annars så förutsägbara och patetiska pajkastning som verkar vänta runt hörnet.
Om Chloe:
"en av de osannolikaste filmerna som jag någonsin sett. den får fan narnia att kännas verklighetstrogen. "
Men Narnia bygger ju faktiskt på en sann historia så det är ju inte så konstigt!
nya testamentet?
Veckla ihop

Mareld  20/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Judas till Pilatus:
"Vadå silverpenningar, haru inga kolor?"

Edit: Pontius Pilates trivdes aldrig riktigt med de romerska ringarna som träningsmedel.
Inlägget är ändrat 20/4 2012.
Historik
Göm historik
Suck, skulle han ju aldrig ha sagt! Judas blir ju alltid missförstådd!

Nej jag har alltid fått för mig att Pilates hellre lekte med kulorna. Och hade lite hybris...
Veckla ihop

Han skulle inte ha varit så svag för de där kolorna! Det blev hans fall! Det var ju därför han inte fick komma med och få fina presenter av Asl... Jesus!
Nej, nej, nej. Han ville ju att Jesus skulle sluta vara så beroende av kolorna! Han gjorde allt i sin makt och vad fick han för tack för det? Ett enda långt buhuhu, nej jag har aldrig sagt att jag ville ha några kolor.
Veckla ihop

Jag undrar om Pilatus kokade kolorna själv.
Är jag helt övertygad om! Det är ju precis så dom vid makten gör, koka, förpackar, gör folk beroende av och för att sedan kunna manipulerar folk med.

NtoNW  20/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Konspirationsteori!
Om han vore lika duktig som de på Ryfors Konfektyr hade han kunnat sikta på världsherravälde (imho).

Zack  21/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Mmm, den är inte dum den, framförallt gräddkolan..
Jag har tänkt oproportionerligt mycket på Pilatus de senaste veckorna.
Veckla ihop

Mareld  23/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Det är nog rekorderligt av dig. Hur mycket pilatustänkande är proportionerligt egentligen?
Veckla ihop

Paddyeahh  23/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Hm... Det har jag inte funderat över, faktiskt.
Veckla ihop

Mareld  23/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Problemet är nu att om du funderar över det blir obalansen än större, men om du inte gör det får vi aldrig veta!
Veckla ihop

Paddyeahh  23/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Vilket dilemma!

cajac  30/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Ju mer tid som vigs åt det desto smärtare blir man.
De teologiska lustigheterna är främst roande i Silvertronen .. i övrigt allt för ortodoxt eller banalt (tips: och ni bör inte räkna bort gt)
Väldigt löst.
börjar alltid skratta så fort jag läser denna:
"Hehehe... Hehehe... Ja, detta med skådespeleri... Jammenar, vem behöver sånt när man har dålig svensk/rysk brytning och ett klatchigt namn som "Skyler" (vadå, heter inte er granne de?! Typiskt svenskt!)? Men, vaffan, det är en harmlös soppa iaf..."

the darkest hour :)

"Vad är det här? Förstår ingenting! Det var väldigt lite taxiåkande..."

Taxi Driver.

Zack  29/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Hahahahahaha
Nån som borde se Night on Earth :)
Precis vad jag tänkte!
Veckla ihop

Mareld  31/5 2012 | Stäng