Film baserad på... - Önskelista - Öppna
Gör din röst hörd! Läs igenom förslaget och den eventuella debatten,
och bestäm dig sedan för vad du själv tycker!
För att kunna påverka önskelistan så måste du vara medlem och inloggad.
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Film baserad på...
mb_morgana  6/3 2011 | Stäng | Nästa nya
Jag upptäckte nyss att filmerna inte har någon information om ifall de är baserade på ett tidigare verk (bok, film m.m.) Jag skulle gärna vilja kunna se om det finns en förlaga eller om det är en remake.

I förlängningen skulle man ju även kunna göra sökningar på t.ex. alla filmer som baseras på en favoritförfattares verk..

HerrNenne  7/3 2011 | Stäng | Nästa nya
Det med favoritförfattares verk och liknande funkar till viss del genom listor. På listor-sidan finns redan ett antal listor med filmatiseringar av olika författares verk, och det går alltid att göra egna listor som är sökbara för andra också.
Det skulle kunna vara ganska fräckt att ha en koppling in till boktipset.se där en bok är förlaga (eller för den delen, om en bok kom till efter filmen) och då självklart från boktipset.se till FT med.
Veckla ihop

pufred  25/8 2011 | Stäng | Nästa nya
funkar boktipset.se på samma sätt som denna sajt?

Atreu  26/8 2011 | Stäng | Nästa nya
Inte riktigt men ganska likt och det är ju samma folk som startat det.
Även information om huruvida filmen är verklighetsbaserad eller inte skulle vara intressant.
En bra idé men ett rackarns jobb att genomföra. Jag behåller min tumme tills någon kan ge ett bra förslag på hur detta skulle genomföras på annat sätt än manuellt.
Veckla ihop

amam  20/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Taggar!

Fortfarande manuellt men det är iaf ett system som det här kan genomföras i. Pö om pö antar jag.
Veckla ihop

Gordyal  20/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Aha! I stil med "liknande filmer"?
Veckla ihop

Ja, jag vet inte riktigt hur admin tänkte sig men nåt i den stilen antar jag att det blir, yes. (om det blir)
Veckla ihop

Då kan jag köra upp en tumme.
Veckla ihop

Det lät snuskigt. >:(

Det var absolut inte meningen - världsapromiss...
Även fast förslaget är skönt och bra känns det som att det är för mycket arbete när det ändå är lätt att kolla upp på imdb eller svenskfilmdatabas...
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök