Skärgårdsdoktorn, den bästa svenska serien någonsin?! - Analys
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Skärgårdsdoktorn, den bästa svenska serien någonsin?!
MissKeey  19/3 2011 | Stäng | Nästa nya
Jag har i några dagar suttit och tittat på skärgårdsdoktorn. Den är ju bara helt underbar. Tänk att man faktiskt lyckats skapa en tv-serie utan massa onödiga intriger! Helt fantastiskt alltså! Nu verkar det som om det kommer en långfilm snart. Det ser jag verkligen fram emot! Håller ni inte med mig om att det är en av de allra bästa svenska tv-serier som gjorts?!
Veckla ihop

swampblues  20/3 2011 | Stäng | Nästa nya
Tycker Skärgårdsdoktorn ser ut som en reklamfilm för Dressman.
Veckla ihop

bytat  20/3 2011 | Stäng | Nästa nya
sant!.. lita aldrig på en solbränd man i lusekofta och läppglans.
Ja, det är ju tur att inte alla tycker likadant! Men tråkig inställning ni verkar ha!
Inlägget är ändrat 22/3 2011.
Historik
Göm historik
Bra serie, ganska så trevlig, men bäst? Aldrig, inte i närheten.
Vi har serier som Tusenbröder och Ärliga Blå Ögon...
Jag tror att detta är en köns- och åldersfråga. Då jag inte är en kvinna med låga krav på djup i fråga om psykologi och känslor, så uppskattar jag inte "Skärgårdsdoktorn".

Svårt det där, med svenska serier, då det mesta som gjorts i Sverige är undermånligt.

Men ok, "Hammarkullen" var bra.

swampblues  20/4 2011 | Stäng | Nästa nya
Gynekologen i Askim.Grymt bra Svensk serie.
Jag älskar "Hammarkullen". Verklighetsnära och komiskt vrickad på samma gång.
Jag tyckte jättemycket om den: nu vet jag att jag är en kvinna - ingen nyhet - med låga krav på djup i psykologi och känslor:) Skärgårdsdoktorn är ju helt enkelt mysig, vacker natur och det är något med det lilla skärgårdslivet som spelar på en fin sträng inom en hel del av oss.
För att bidra med min analys med tanke på forumdelen kan jag konstatera att Ebba Hultkvist på egen hand gjorde sista säsongen sevärd.
Bästa serien!? Har du ens sett Pistvakt!?
Ja, asså, självklart finns det andra serier som också är bra. Men det jag gillar med denna är att den ändå är såpass enkel. Inga onödiga intriger osv. En "feel-good"- serie helt enkelt :)
Det är en mysig serie. Jag såg den alltid med min mamma när den gick på TV, medan jag fortfarande bodde hemma. Många år sedan nu... Men den är även delvis inspelad på samma ö där vi har en sommarstuga.
Barnen i bullerbyn - kan nog vara bästa serien. Nej, jag skämtar inte. Vet inte hur många gången som den råkat gå på tv och ja, vuxna människa, har blivit sittande. Mysig och barnslig!
Nästan lika bra som grotescos parodi på "Skärgårds doktorn" och "saltön" i en.

natogurre  19/4 2012 | Stäng | Visa arv |
helt klart! i den mera actionfyllda genren utmärker sig tusenbröder
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök