Skärgårdsdoktorn, den bästa svenska serien någonsin?! - Analys
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Jag har i några dagar suttit och tittat på skärgårdsdoktorn. Den är ju bara helt underbar. Tänk att man faktiskt lyckats skapa en tv-serie utan massa onödiga intriger! Helt fantastiskt alltså! Nu verkar det som om det kommer en långfilm snart. Det ser jag verkligen fram emot! Håller ni inte med mig om att det är en av de allra bästa svenska tv-serier som gjorts?!
Tycker Skärgårdsdoktorn ser ut som en reklamfilm för Dressman.
Ja, det är ju tur att inte alla tycker likadant! Men tråkig inställning ni verkar ha!
Inlägget är ändrat 22/3 2011.
Bra serie, ganska så trevlig, men bäst? Aldrig, inte i närheten.
Vi har serier som Tusenbröder och Ärliga Blå Ögon...
Vi har serier som Tusenbröder och Ärliga Blå Ögon...
Jag tror att detta är en köns- och åldersfråga. Då jag inte är en kvinna med låga krav på djup i fråga om psykologi och känslor, så uppskattar jag inte "Skärgårdsdoktorn".
Svårt det där, med svenska serier, då det mesta som gjorts i Sverige är undermånligt.
Men ok, "Hammarkullen" var bra.
Svårt det där, med svenska serier, då det mesta som gjorts i Sverige är undermånligt.
Men ok, "Hammarkullen" var bra.
Jag tyckte jättemycket om den: nu vet jag att jag är en kvinna - ingen nyhet - med låga krav på djup i psykologi och känslor:) Skärgårdsdoktorn är ju helt enkelt mysig, vacker natur och det är något med det lilla skärgårdslivet som spelar på en fin sträng inom en hel del av oss.
Nästan lika bra som grotescos parodi på "Skärgårds doktorn" och "saltön" i en.
Föregående
Nästa
Stäng tråden
Första nya