IBSV - Teknik
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Jag får svart bild på min datorskärm - helt plötsligt och utan förvarning så börjar min skärm indikera att det inte finns någon kontakt mellan dator och skärm och bilden försvinner. Skärmens powerlampa blinkar och den skiftar mellan analogt och digitalt, som den gör då den söker efter någon form av kontakt.
Detta kan även inträffa då datorn har stått ett tag och skärmen befinner sig i viloläge. Jag klickar då på musen, som man gör för att få igång skiten men icke, helt dött.
Jag har kontrollerat mina RAM-minnen som verkar vara intakta. Inga felrapporter på dessa. Jag har även kontrollerat kylningen till grafikkortet vilket verkar vara intakt. Kortet är inte speciellt varmt då detta händer.
Grejen är att allt verkar flyta på i bakgrunden. Musik spelas som vanligt osv.. jag måste starta om datorn för att den ska hitta kontakt och bild kommer i vanlig ordning. Jag har även kontrollerat kabeln mellan dator och skärm men känner att det inte riktigt kan vara den eftersom det kommer igång efter omstart av dator. Jag har även installerat om drivisarna och uppdaterat dessa.
Så förbannat irriterande. Någon som har en hum om vad det kan vara innan jag slaktar min datorn och köper en ny i ren ilska?
Over and out!
Detta kan även inträffa då datorn har stått ett tag och skärmen befinner sig i viloläge. Jag klickar då på musen, som man gör för att få igång skiten men icke, helt dött.
Jag har kontrollerat mina RAM-minnen som verkar vara intakta. Inga felrapporter på dessa. Jag har även kontrollerat kylningen till grafikkortet vilket verkar vara intakt. Kortet är inte speciellt varmt då detta händer.
Grejen är att allt verkar flyta på i bakgrunden. Musik spelas som vanligt osv.. jag måste starta om datorn för att den ska hitta kontakt och bild kommer i vanlig ordning. Jag har även kontrollerat kabeln mellan dator och skärm men känner att det inte riktigt kan vara den eftersom det kommer igång efter omstart av dator. Jag har även installerat om drivisarna och uppdaterat dessa.
Så förbannat irriterande. Någon som har en hum om vad det kan vara innan jag slaktar min datorn och köper en ny i ren ilska?
Over and out!
Inlägget är ändrat 23/6 2011.
du låter som mina kunder. sen brukar jag säga "jo, men det kan ju vara glapp i själva kontakten, eller precis bakom, så det är bättre att testa det nu, istället för att skicka skärmen över halva världen och inse att den funkar finfint här, och det var din dators ut-port som var paj, eller, ännu mer pinsamt, sladden"
fast riktigt så säger jag inte. men jag tänker det väldigt högt :)
fast riktigt så säger jag inte. men jag tänker det väldigt högt :)
Föregående
Nästa
Stäng tråden
Första nya