Söka på IMDb-nummer för att hitta rätt film - Önskelista - Öppna
Gör din röst hörd! Läs igenom förslaget och den eventuella debatten,
och bestäm dig sedan för vad du själv tycker!
För att kunna påverka önskelistan så måste du vara medlem och inloggad.
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Söka på IMDb-nummer för att hitta rätt film
Spög  23/9 2011 | Stäng | Nästa nya
I dag kan man söka på lite allt möjligt, men något man inte kan söka på är just IMDb-numret. Om man skulle kunna söka på IMDb-numret skulle man få upp just den filmen man söker och inte hundra andra också.

Tankar om detta?
Veckla ihop

Hypostas  23/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Det är ju en slags workaround för den dåliga precisionen i söken, men jag är osäker på om jag verkligen skulle använda mig av det.
Veckla ihop

Spög  23/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Jag ser det som ett tillägg till den avancerade söken snarare än en workaround. Eftersom infon (IMDb-numret) redan finns tillgänglig på de flesta filmsidor vore det väl synd om man inte kunde söka på det också.

Om man skulle kunna söka på IMDb-numret skulle man enkelt kunna se om filmen över huvud taget är inlagd eller inte och man slipper att leta sig fördärvad efter filmen. :)
Veckla ihop

Hypostas  23/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Sant, det borde vara en enkel grej att införa också.

Daed  23/9 2011 | Stäng | Nästa nya
Det finns, delvis. Det går skriva in imdb-id i adressen och automagiskt hamna på rätt sida (förutsatt att filmsidan är korrekt associerad med imdb då).

Exempel: http://nyheter24.se/filmtipset/tt0114369

Det finns inget direkt gränssnitt dock (så vitt jag vet), och om man anger ett imdb-id som inte är länkat till nån filmsida så får man bara en helt tom/blank sida.

Edit: Att lägga till imdb-id som sökalternativ vore alltså både logiskt och relativt enkelt att införa, så jag ger min tumme upp.
Inlägget är ändrat 23/9 2011.
Historik
Göm historik
Fast filmen kan vara inlagd utan imdb-nr ändå. Det finns en hel del såna också.

Gordyal  1/10 2011 | Stäng | Nästa nya
Precis så.
Skitbra då det gäller bland annat europeiskt "skräp" från 70- och 80-talen, då dessa filmer gärna går under ett dussin olika titlar var.
Jag la fram det här förslaget för ett drygt år sedan. Då blev det en relativt kort diskussion. Jag är fortfarande för en inläggning av en sökfunktion för ändamålet!

http://nyheter24.se/filmtipset/forum/forum.cgi?thread=1846769&id=-3000&offset=40
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök