Augustitango - Om sajten
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Augustitango
KyLLo  13/11 2011 | Stäng | Nästa nya
Den svenska filmen Augustitango är enligt BFI (Brittiska Filminstitutet) från 1992, enligt IMDB från 1993, enligt Filmdelta från 1994 och enligt Svensk Filmdatabas från 1996. Hm...
Veckla ihop

amam  13/11 2011 | Stäng | Nästa nya
SFI lär väl vara den mest pålitliga källan när det gäller svenska filmer?
Veckla ihop

För övrigt så är speltiden 58 min enligt SFI, vilket saknas här på ft.
Veckla ihop

Ihsahn  13/11 2011 | Stäng | Nästa nya
nej det gör det inte :D

Bra där! :)
Borde vara så, men ovanligt att det diffar fyra år och åt det hållet. Det har jag aldrig sett förut. Man börjar ju undra om filmen kan ha haft premiär utomlands före den svenska premiären. Filmtipset har gått på IMDb:s linje.

KyLLo  23/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag gjorde en sökning efter tv-visningar med Augustitango när jag ändå var i farten. F.d. Filmnet som visade den 1996-97 (vilket åtminstone verkar vara svensk tv-premiär) hade 1993 som årtal i sina tablåer. SVT visade den 1997-98, men utan angivet årtal.
Nu hittade jag ett annat exempel, nämligen Onda avsikter (Sexual intent). Från 1994 enligt Filmtipset, från 1997 enligt IMDb och från 1992 enligt Filmdelta.

Någon som kan få fram vilken källa Filmtipset använt sig av?
Veckla ihop

amam  22/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Baksidan av en VHS?

http://www.amazon.com/Sexual-Intent-VHS-Gary-Hudson/dp/630309175X

Imdbs 1997 verkar vara året som den släpptes i Sydkorea för övrigt.

KyLLo  23/6 2012 | Stäng |
Jag hittade den i Svensk mediedatabas nu. Där överensstämmer uppgifterna. Producerad 1993 i USA och utgiven 1994. Så det ser ut att stämma. I sökningen ser jag även att den visats på TV och att det stått både 1994 och 1992 i tillhörande tablå. Men det sistnämnda är säkert fel.

Jag trodde att jag sökte efter den filmen, men det var nog den amerikanska filmen Gang related (alternativtitel: Criminal intent) från 1997. Den visades på SVT 2002 under den svenska titeln Onda avsikter. Men den svenska titeln var inte registrerad på vare sig IMDb eller Filmtipset, så jag hade svårt att hitta den.

Tack för hjälpen.
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök