missing keystrokes - Teknik
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
missing keystrokes
Leo  18/11 2011 | Stäng | Nästa nya
Hej!

har märkt en irriterande grej på min sprillans nya laptop, och det är att den ibland "inte hänger med" när jag skriver på internetbaserade medier (har inte riktigt använt den till nåt annat iofs måste medges), typ skype, eller facebook-status, eller posts här.
jag skriver på, men bokstäverna kommer jättelångsamt, och ibland inte alls, så jag får vänta, och sen skriva om. mycket jobbigt.
har kollat i task managern, inte sett något supersuspekt just då..
jobbar hela dagarna med att lösa folks problem, så ärligt talat är jag supertrött på sånt om kvällen och vill att allt ska funka :(

1) har någon någon aning eller vart med om detta och har en bra lösning
2) vet någon nåt bra gratis antivirus + jag minns att man kunde kolla datorn online, men det var evigheter sen, och jag minns inte länken (har kollat med defender och nåt förinstallerat "trend micro titanium internet security" stuff..

tack på förhand!:)
Veckla ihop

bytat  18/11 2011 | Stäng | Nästa nya
vill minnas att jag hade nån suspekt process som sabbade textinlägg och dyligt i browsern eftersom det med jämna mellanrum tog bort fokus från vilken textbox jag nu satt och skrev i så att jag blev tvungen att markera den igen.. nåt sånt kanske?.. grejen var att det försvann ur task managern lika snabbt som det dök upp så jag fick stirra på den ett bra tag innan jag hann snappa upp vad jag skulle googla.. minns inte vilket program det visade sig bero på men det avinstallerades snabbare än kvickt.
men låter lite konstigt om det även slöar ner hastigheten som bokstäverna skrivs ut.

Leo  18/11 2011 | Stäng |
aah, intressant. ja, har insett att jag nog kommer behöva en bra omgång av task-manager-stirrande..
ja, det är bara ibland, och när det är segt känns det mest som att jag har tillbaks min gamla laptop som va r10 år gammal och som i slutet tog 15 minuter att öppna firefox. typ. :D
man skriver skriver, inget händer.. och så måste jag vänta och sen skriva om.. jaja. ska glo lite på task managern :D
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök