Spoilers i trailers - Analys
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Vilken är den värsta spoilern ni varit med om som ni sett i en trailer? Vissa saker vet man inte varför de tryckt med i trailern. Saker som ska vara "OMFG" när man ser filmen första gången förstörs över att man redan sett det där coola redan i trailern.
Som exempel kan man ta Darth Maul i Star Wars Episode 1 och hans lightsaber... Som inte visade sig vara en sabel. Man såg ju verkligen hur filmen ville överaska med att det var två strålar.
Har ni några exempel?
Ni behöver inte säga att ni inte tittar på trailers just pga detta lilla fenomen.
Kram
Som exempel kan man ta Darth Maul i Star Wars Episode 1 och hans lightsaber... Som inte visade sig vara en sabel. Man såg ju verkligen hur filmen ville överaska med att det var två strålar.
Har ni några exempel?
Ni behöver inte säga att ni inte tittar på trailers just pga detta lilla fenomen.
Kram
tryck på "visa historik" för Terminator Salvation-spoiler.
Inlägget är ändrat 31/1 2012.
Jag kan inte komma på någon nu men ibland visar de ju verkligen hela filmen i trailern. I romcoms där paret ska ogilla varandra i början och vi ska bli förvånade att de blir ett par i slutet brukar trailers ha med klipp där de är kära. Komedier brukar ha med de roligaste klippen i trailern så att själva filmen blir rätt trist sen.
Kommer ihåg när jag för ett tag sedan såg Rasputin, the mad monk och tittade (efter att jag sett filmen) på trailern till den, som fanns med som bonusmaterial på dvd-skivan, och blev förvånad över att de använde ett klipp från filmens slutscen i den. :/
Ja, det är lite trist. Som i kommande "The Cabin in the Woods" där de verkar så ängsliga över att folk ska tro att det är en vanlig, klyschig skräckfilm att de, i mina ögon, avslöjar alldeles för mycket av själva twisten. Visst finns det frågetecken kvar, men ingen som sett trailern först kan väl bli överraskad när filmen väl ses...?
Paul Verhoevens nya Tricked har en förvånansvärt stor spoiler i slutet.
http://mubi.com/notebook/posts/video-of-the-day-trailer-for-paul-verhoevens-tricked
den kanske inte är så stor som den känns, filmen är ju inte ute än så svårt att veta, men intrycket borde väl räcka.. kan ju inte påstå att jag får så stor lust att se den.. lyckad trailer.
http://mubi.com/notebook/posts/video-of-the-day-trailer-for-paul-verhoevens-tricked
den kanske inte är så stor som den känns, filmen är ju inte ute än så svårt att veta, men intrycket borde väl räcka.. kan ju inte påstå att jag får så stor lust att se den.. lyckad trailer.
Tyckte Prometheus trailern spoilade en del. Kanske inte några stora twists, men saker man inte önskar att man visste före man såg filmen.
Jag gör som bytat och skriver vad jag menar i historik.
Jag gör som bytat och skriver vad jag menar i historik.
Inlägget är ändrat 19/6 2012.
Jag såg trailern ett par gånger innan jag såg filmen och är kluven. Visst visar de mycket i trailern, men å andra sidan var det ingenting som förstörde för mig när jag såg filmen. När jag såg den kom jag öht inte ihåg att jag redan sett det där som du skrev i trailern.
måste bara höja ett varningens finger för Roger Ebert.. den gamla virrpannan till recensent har börjat tokspoila till höger och vänster i sina recensioner.. först i Prometheus och nu senast i Abraham Lincoln: Vampire Hunter.. vågar knappt läsa den mossiga gubbens recensioner längre.. tror bestämt han börjar bli senil och har glömt vad en spoiler innebär. =(
Vad skrev han om Prometheus?
Inlägget är ändrat 28/6 2012.
I trailern till Evan Almighty (kass film förövrigt) visades precis allt...
Inlägget är ändrat 5/7 2012.
Jag ser aldrig trailers eftersom de alltid avslöjar mer än jag vill veta. Jag vill gå in i filmer i princip helt blank. Brukar nöja mig med en kort sammanfattning från imdb och vilka människor som är involverande i filmen för att avgöra om det är något jag ska se.
Spoiler, är inte det nysvenska för trailer? Som är ett låneord från engelskan? Va? Va? Va?
I alla fall, kommer inte på några sådana där jättetydliga, som att, ÅH, protagonisten är egentligen antagonisten, go figure... redan i trailern.
Men hatar trailers där man går igenom precis alla känslolägen filmen har att erbjuda. Med vändningar'n'shit.
Larry Crown liksom...
www.youtube.com/watch?v=mERICxC7R9c
Finns säkert värre exempel me---
Har jag sagt att jag hatar Tom Hanks förresten?
I alla fall, kommer inte på några sådana där jättetydliga, som att, ÅH, protagonisten är egentligen antagonisten, go figure... redan i trailern.
Men hatar trailers där man går igenom precis alla känslolägen filmen har att erbjuda. Med vändningar'n'shit.
Larry Crown liksom...
www.youtube.com/watch?v=mERICxC7R9c
Finns säkert värre exempel me---
Har jag sagt att jag hatar Tom Hanks förresten?
Föregående
Nästa
Stäng tråden
Första nya