Den stora feel bad-tävlingen – diskussion, HEAT 5 - Lek & rösta
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Den stora feel bad-tävlingen – diskussion, HEAT 5
Gordyal  10/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Här står det fritt att diskutera heatet som sådant eller filmerna var för sig. Agitera, ifrågasätt, tipsa, heja på, spekulera, resonera, argumentera, kommentera osv.

Forumstruktur, för bövelen! Goe lekledaren kommer i värsta fall att medelst massakrerande sax och utan skrupler försöka bringa ordning i eventuellt kaos.

Rösta här!
Veckla ihop

Jag har bara sett nio före kompning, men vill ändå utnämna detta till det jävligaste heatet. Sex av nio sedda slår sig (förmodligen) in på min totala feel bad topp tio.

Mikka  12/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag håller med, riktigt tufft heat!
Trist när det blir så, för nu kommer flera riktigt bra filmer att försvinna redan i första ronden.

Ska kompa.
Feel-bad? Njaae.
Glädjelös historia med elaka karaktärer som utför onda gärningar - men någon femetta i sammanhanget är det verkligen inte.
Veckla ihop

Sentimental fjantrulle!

sennight  12/4 2012 | Stäng | Nästa nya
"dö jobbiga unge" tänkte jag.
Ligger på nattduksbordet och väntar på att jag inte ska vara deppig redan innan jag sätter på den.

Gordyal  11/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Undvik att vara sömnig innan du sätter på den. För att citera mig själv: "Alternativ titel: Gäspa med Pokémon..."
Att ligga på nattduksbordet låter obekvämt.
Kanske därför jag är deppig... Kanske dags att prova sängen? =)

Afflicter  18/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Den bör ju ligga nära tillhands...
Ligger fortfarande osedd, behöver slams och trams som inte kräver ngn hjärnverksamhet och tillåter att man inte bryr sig så mycket just nu.

NtoNW  21/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Jobbigt att inte vara sedd, kanske dags att resa sig upp och träffa människor.

Borde se om, tveksamt om jag hinner dock.

Måste ses. Tung, jobbig och upprörande. Spelar på hela känsloregistret.
Tycker den är mer obehaglig än feel bad.

Gordyal  11/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Är beredd att hålla med. Ändå är det en av mina feel bad-favoriter. Det säger en del om hur obehaglig den är... =)
Borde se om, tveksamt om jag hinner dock.
Vill jättegärna kompa, får se om jag hittar den till uthyrning eller lån.
Veckla ihop

Ska kompa.
Veckla ihop

Gordyal  15/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Traditionell Kaurismäki med svart humor i miserabel miljö. Inte hans bästa, och filmen lämnar nästan en positiv känsla efter sig. Rekommenderas icke i sammanhanget.

NtoNW  21/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Håller med. Kaurismäkis filmer är ju nästan alltid så dystra att det blir komik.

Ska kompa.
Feel bad-förväntningarna var relativt låga, men den räckte inte ens upp dit. Dessutom var hela filmen en besvikelse.

Det här är beyond feel bad.
Velat se länge precis som andra filmer i det här heatet, kompade och den var precis så feel-bad och bra som jag trodde.
Ska absolut kompa. Har velat se den ett bra tag.
Veckla ihop

Ska kompa.
Veckla ihop

Gordyal  16/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Tjosan hejsan! Det finns ju ett par riktiga feel bad-rullar på temat nukleär undergång. Helt plötsligt bleknade dessa rejält - Threads är liksom hardcore-versionen. Typ så här. Eller inte.
Veckla ihop

amam  17/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Bästa feelbadfilmen! Jag är ganska avtrubbad men jag gick runt och var deppad i ett par dar efter jag sett den första gången.
Hahaha, efter den beskrivningen känner jag att det absolut inte är något jag bör se just nu.

amam  17/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Äsch, vill du inte se bra film? ;p
Definitivt en del av kärngänget feelbad-filmer.

Ska kompa då den står hemma i hyllan. Förväntningarna är ytterst låga.
Ljugande fjortisbrudar som stjäl och drogar - absolut inget att se i detta sammanhang.
Bra feel bad, och en annorlunda roll för Michael J Fox som ha faktiskt fixar riktigt bra.

En av mina favoriter i det här heatet.
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök