Adapter till mitt gamla NES? - Teknik
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Adapter till mitt gamla NES?
ray  20/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag har precis införskaffat en AC/DC-adapter på Claes Ohlsons, och undrar:
Funkar det med en sådan till ett Nes 8-bit, eller krävs en vanlig AC? Det står ju inget om polaritet på själva enheten, så jag vet inte hur jag bör ställa in adaptern isåfall. Vill ju ej att det ska börja ryka :-P
Veckla ihop

cajac  21/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Har läst lite på olika sajter, verkar som att det sitter en likriktare inuti som ställer om polariteten.
Helt riktigt, Nes kör växelström som ingång och jobbar likström internt (som all annan elektronik). Dock bör man vara försiktig med andra konsoler, en Mega Drive har ingen likriktare och därför är det inte rekommenderat att köra växelström med den.
Inlägget är ändrat 12/5 2012.
Historik
Göm historik
Aha. Så då bör det alltså inte spela någon roll hur jag sätter polariteten. Det låter ju vettigt med tanke på att det inte står skrivet något om detta på enheten i fråga.
Veckla ihop

KyLLo  27/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Tips: Svara med svara-länken på cajacs inlägg så blir cajac underrättad om att du svarat.
Veckla ihop

cajac  27/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Det är lugnt, jag har sett svaret.

KyLLo  27/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Okej. :)

cajac  27/4 2012 | Stäng | Visa arv |
Japp, lycka till!
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök