Underligt höga betyg. - Om sajten
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Underligt höga betyg.
Zack  28/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Surfade runt lite i natt, i hockey-pauserna, och stötte på bland annat den här, en film med tio betyg, och där sju av dessa är femmor. Och alla är av användare som sedan tagit bort sig, och de flesta betygen är satta med väldigt kort mellanrum, på de flesta. Samma grupp användare har även satt femmor på andra filmer av regissören, och det känns nästan som om det är "satt i system" så att säga, för att boosta upp filmerna så att andra ska få höga viktade betyg på dessa och se dem, eller dylikt.
inte ovanligt att en film med få betyg har majoritet femmor. Men jag håller med om att et är lite märkligt att alla som satt fem sedan tagit bort sig själv som medlemmar....

Zack  29/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Njae, det är väl snarare vanligt att film med väldigt få betyg har de som sett dem satt hyfsat högt, eftersom de antagligen verkligen velat se dem.
Men jag tycker det känns lite underligt med sju av sju användare som satt fem, sedan tagit bort sig, och inom en rätt kort tidsperiod också.
jag har sett en del stumfilm som tidigare bara har betygsatts av fellah och tourneur (i vissa fall även jean gabin)...men vem vet, det kanske helt enkelt var så att de såg the portuguese nun och tänkte: herrejävlar, det här är ju världens bästa film, jag kommer aldrig få tips om någon som bräcker den, så varför ska jag vara kvar på den här sidan?
Veckla ihop

Mareld  30/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Eller så är det någon som tvekar inför hur roligt hen tycker att filmtipset är. Så gång på gång faller hen tillbaka och skapar ett nytt konto där hen sätter femma på favoritfilmerna, innan insikten om vilken skitsida det här är återigen slår till och personen tar bort sig.
Veckla ihop

averin  30/4 2012 | Stäng | Nästa nya
Vem är hönan du syftar på?
Visst var jag =) Men lite tråkigt om du ska gå och dö för att jag är rolig =(
Är inne på Marelds linje, men med det undantaget att jag inte tror att personen tvekar.
Borde inte betyg från borttagna medlemmar tas bort från betygsättare/senaste betygsättare?
Veckla ihop

KyLLo  1/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Inte enligt admin. Samma sak gäller foruminlägg.
foruminlägg kan jag förstå varför men betyg, och paket (som ändå inte går att besöka) kan jag inte se varför de inte skall tas bort?
Veckla ihop

amam  1/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Betygen används ju ändå i betygsuträkningarna för andra användare även om kontot som satte dom inte längre finns kvar.

Admin vill väl helt enkelt inte radera användbara data.
Veckla ihop

Zack  1/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Ja, fast nu blir ju problemet, om någon sätter i system att skapa konton och loggar in och sätter 5 på alla sina favoriter, och sedan tar bort kontot, så kommer det ju ganska radikalt påverka andra användares viktade betyg på filmerna i fråga. Speciellt när det gäller filmer med så låga betyg.
Veckla ihop

Det ska i de flesta fall inte ha någon märkbar effekt. De personliga beräknade betygen utgår från användare med liknande smak. Däremot kan det definitivt påverka FT-betyg och gula filurer på filmer med få betyg.
Veckla ihop

Det beror ju på hur många betyg personen i fråga sätter, och hur mycket denne gör det.
Veckla ihop

När det gäller filmer som många har betygsatt så har det ingen märkbar effekt om någon sätter 5, 10 eller 20 betyg på samma film. Det är fortfarande en droppe i havet.

Men för filmer med högst något tiotal betyg så kan det räcka med något eller några enstaka avvikande betyg för att påverka filurerna (snittet) och FT-betyget.
Veckla ihop

Det jag menar är, om personen också sätter betyg på "vanliga" filmer, så kommer folk att matchas mot personen, och därav få viktade betyg, även på ovanligare filmer.
Veckla ihop

Av 108.000 användare kommer det att finnas andra användare som har mer snarlik filmprofil än de oseriösa och då matchas man mot de personerna istället. Det är ju det som är det smarta med de personliga betygen.
Veckla ihop

Fast det kan du ju inte garantera. Och av de 108k användare som finns registrerade, hur många är inaktiva och hur många är borttagna? För så vitt jag vet så räknas även borttagna konton in i de där 108k användarna.
Veckla ihop

KyLLo  2/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag kan inte säga hur många oseriösa användare det finns eller hur många av dessa 108.000 konton som är avslutade, men att det personligt beräknade betyget i normalfallet inte påverkas av användare med väldigt avvikande smak. Eller rättare sagt är det så att de bästa matchningarna ligger till grund för det personliga betyget. Det står för övrigt om det personliga betyget i hjälpen.

Det kan ju vara en fördel att raderade profiler används i beräkningarna. Kanske är det någon med exakt din filmprofil som har valt att avsluta sitt konto av någon anledning.

Jag tycker att systemet med de personliga betygen fungerar som det ska när det gäller själva matchningen, dvs att personer med liknande filmsmak prioriteras i beräkningen. Även när de flesta som betygsatt en film är användare med avvikande smak. Det fantastiska med det är att man exempelvis kan få en beräknad trea eller fyra på en film som de flesta satt ett lågt betyg på.

Zack  2/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Kanske. Det är inte själva betygsättningen som är huvudproblemet dock, utan oseriösa användare. Betygsviktningen blir ju en biprodukt.
måste och måste, tror inte att det är särskillt många användare spm skulle märka av någon skillnad. och om admin nu tycker att det är viktigt att spara informationen, så kunde de väl åtminstonde dölja den oanvändbara (för oss användare) informationen för oss?
Jag håller med, det finns flera tecken på att det är en person som registrerat sig och hausat några filmer och sedan avregistrerat sig. Inte ovanligt på filmsiter, bland annat IMDB ser man tydliga tecken på att försöka manipulera betyg. Det finns ett stort intresse bland vissa (filmproducenter, filmdistributörer etc) att marknadsföra filmer via "Astro turfing", falska gräsrötter. Denna teknik är också vanligt bland PR-byråer, politiska åsiktsorganisationer, reklambyråer etc.
Japp, helt klart satt i system. Ytterligare ett sätt att sabotera FT. Klart att det ökar sannolikheten att jag ser filmen om sju av tio unika användare satt en femma på den. Om det sedan visar sig att dessa sju istället är en och samma person så har en av filmtipsets olika funktioner för att tipsa mig om bra filmer blivit saboterad. Jäkligt trött på alla troll som hänger här.
Veckla ihop

Magnus  2/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Intressant företeelse, och inte alls lika uppenbar som de fejk-konton du länkade till i den andra tråden.

Jag kollade lite i databasen och hittade dock bara några få exempel där andelen 5:or är så hög och tät att detta kan misstänkas (där The Portuguese Nun är ett av dem). Där verkar det uppenbart vara fejk, då också flera användare som satt betyg kom från samma IP.
Veckla ihop

Albion  2/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Tre av dessa användare (Gully Foyle, Tourneur och Jean Gabin) har satt tvåor på De druckna hästarnas tid så jag antar att hen förmodligen verkligen gillade The Portuguese Nun och kanske inte hade som huvudavsikt att fejkhöja betyget. Men visst är det lite skumt/tråkigt att köra igång flera konton och sedan lägga ner.

Albion  2/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Även Fellah förresten även om det betyget är satt så tidigt som 2003.
Och samma fyra konton har satt betyg fyra till The World
Nu har det tillkommit en femma till på The Portugese Nun av en användare som tagit bort sig...
Veckla ihop

Albion  30/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Ruiz är förmodligen nästa avknoppning från Fellah/Gully Foyle/Tourneur/Jean Gabin efter att dessutom ha sett betygsättarna till Mary
Veckla ihop

3rd man  30/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Mmm, men du får nog lägga till följande användarnamn också arkivarien/pedrocosta/costa/kiarostami samt ev ännu fler.
Veckla ihop

Onekligen. Syndromes och botto också kanske och så fanns inga femmor kvar på The Portuguese nun
Inlägget är ändrat 30/5 2012.
Historik
Göm historik

...vilket förresten var den fakta som startade tråden från första början.
(O)lustigt att inte admin gör något åt saken (läs: raderar alla betygen, så att inte en användare kan "skapa" åt andra användare femmor, fyror, treor osv helt på egen hand, vilket är fallet nu)
Veckla ihop

Helt klart borde det ligga i deras intresse.
Veckla ihop

3rd man  30/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Mmm det är väl det minsta man kan säga. Inte för att det gör mig något personligen, men andra verkar ju både uppskatta och tycka att betygsberäkningarna stämmer så.
Veckla ihop

sennight  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
nu tycker jag att du är orättvis. jag tycker att det är ett jättebra initiativ från treis sida. jag använder ju nämligen inte själv smileys.
Veckla ihop

Dolwphin  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
OK. Tyckte jag började se ett mönster... >_>
Veckla ihop

Mareld  28/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Skit, jag kan inte.
Inlägget är ändrat 28/6 2012.
Historik
Göm historik
Oh, noooo!. Du gjorde det... Och två gånger. Skakar besviket på huvudet...
Inlägget är ändrat 2/7 2012.
Historik
Göm historik
Jag litar inte på katter utan öron (hur kan han höra vad som sägs till honom om Justin?) Jag gillar däremot beskrivningen av klippet!
Haha, den hade jag inte ens lagt märke till. Var bara tvungen att bråka med Mareld. En yttre kraft styrde mig så jag är helt oskyldig själv ;-)
Lägger till Childan också efter att ha sett ettorna på Ärret
Ja, det är inte omöjligt alls.
Om inte det som lagts fram ännu är bevis nog för att det skulle vara fellah som senare skapat nya användare, så kolla in betygen på dessa Georg af Klercker filmer:

Revelj
För fäderneslandet
Svärmor på vift
Nobelpristagaren
Calle som miljonär
Förstadsprästen
Ministerpresidenten
Fyrvaktarens dotter

och detta är bara filmerna med 4 betyg, kan garantera att samma användare återkommer på om inte alla så i alla fall de flesta andra af Klercker filmer också.
intressant att hen har så ambivalenta känslor inför svärmor på vift.

Albion  4/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Svärmödrar kan skapa sådana känslor ...
Svårt att snacka sig ur det där ; )
En Georg af Klercker klubb???
Veckla ihop

KyLLo  6/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag tror jag har det... Man träffas regelbundet eller enligt överenskommelse, äter en gemensam festmåltid, tittar på en Georg af Klercker-film tillsammans, snackar ihop sig och sedan avslutas mötet med att alla lämnar det gemensamma betyget på FT via en gemensam dator. Den som bryter mot någon av reglerna blir för evigt utesluten ur klubben.
Jag tror du har rätt, och när man vill ge 2,5 i betyg bestämmer man sig för att hälften ger 2or och hälften ger 3or. Tycker lite synd om dem att de valt en regissör som de inte verkar uppskatta =)

KyLLo  6/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Måste vara en anti-klubb då. :)
En annan film med liknande betygsprofil (frånsett att en riktig betygsättare finns kvar); This Dear Month of August Men det är säkert en bra film så jag har just beställt den på dvd.
Veckla ihop

Albion  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Ett klockrent exempel, där alla femmorna är bortplockade konton av idel kända alias.
Vi är alltså bara 40-50 riktiga användare ;-)
Veckla ihop

Zack  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag som trodde vi var tre...
Jag trodde att jag var en riktig användare, får börja trollsätta lite istället.

Zack  28/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Mm, det är nog lika bäst :p
Dags att lägga till ytterligare ett alias i samlingen, Wile E Coyote
Veckla ihop

3rd man  18/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Samt (suck!) ännu ett jimmy stewart, http://nyheter24.se/filmtipset/yourpage.cgi?member=110564, betygsätter dock fortfarande men om någon månad eller så...

Nu har användaren minst skapat tvåsiffrigt antal konton http://nyheter24.se/filmtipset/film/the-portuguese-nun.html, hur länge skall det här få fortgå?

Vet inte om man skall skratta eller gråta eller bägge delar, då samtliga tio som tycker som http://nyheter24.se/filmtipset/yourpage.cgi?member=110564 är skapade av användaren själv.
Inlägget är ändrat 18/9 2012.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

Albion  18/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Ja, skratta eller gråta är frågan
Veckla ihop

Undrar just när (om någonsin) admin anser att betygsuträkningarna påverkas tillräckligt mycket för att göra något åt det, vid tresiffrigt antal skapade konton eller fyrsiffrigt?
Veckla ihop

Albion  18/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Så var Jimmy Stewart gone...

Hehe, det tog inte ens en månad den här gången!
Tog mig friheten att lägga upp en tråd angående detta i önskeforumet.

Edit: Hoppas inte Af Klercker-sällskapet tar illa upp! Inget ont om dem.
Inlägget är ändrat 2/7 2012.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

Admin  2/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Vi har verktyg som motverkar dessa typer av ansträngningar för att ändra betyg på en film. Både gällande personligt uträknade betyg och det officiella FT-betyget.

Det är tråkigt om användare registrerar falska konton, men det är någonting vi får leva med :)

goeran  24/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag tycker inte att dessa verktyg verkar särskilt effektiva. Den här filmen som jag såg igår kväll, This Dear Month of August , har det officiella FT-betyget 5.

Totalt har filmen 11 betyg; jag och Filmgalning har satt betyget 3 och nio användare som numera har avregistrerat sig har satt betyget 5. Detta tycker jag visar mycket väl att de s k filmtipsbetygen, på mindre sedda filmer, går att manipulera genom att man tillskapar ett antal fejkanvändare.
Får faktiskt instämma med goeran här. Det verkar inte fungera. Jag har uträknad femma på flera av de manipulerade filmerna.
jag tycker att det är lite kul om personen i fråga gör som den gör för att få bra ratio på någon tracker.

Zack  5/8 2012 | Stäng | Nästa nya
Haha. Ja, det hade varit kul. Men finns nog betydligt effektivare sätt =P
jag är fortfarande mest nyfiken på syftet. är det någon som har talat med användaren i fråga?
Man kan ju se att han/hon också jobbar med det motsatta projektet; att sänka vissa filmer som t ex denna film av Abel Gance; Au secours!
Veckla ihop
Betyg satta av användare som slutar
JanneN  20/9 2012 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Kan man inte föreslå att medlemmar som avslutar medlemskapet, deras aktiviteter skall då tas bort. Recensioner, betyg etc. Om det är möjligt.

3rd man  20/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Det borde inte bara föreslås, det borde vara en självklarhet.
admin vill att det inte ska tas bort.

sennight  20/9 2012 | Stäng | Nästa nya
(elller?)
Som Sennight skriver så tror jag att admin vid flertalet tillfällen uttalat att det inte kommer att bli så, av olika anledningar, varav den vanligaste är att de betyg som inte längre använder sidan eller tagit bort sig själva ligger till grund för betygsuträkningar för andra medlemmar.
Veckla ihop

goeran  21/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Men det är ju inget sådant vanligt fall vi diskuterar i den här tråden; utan vi diskuterar om man kan göra något åt en person som har skapat flera olika identiteter för att just försöka manipulera betygsuträkningarna (vilket han/hon också uppenbarligen har lyckats med).

I ett sådant här flagrant fall av missbruk borde alla betyg som har satts av denna person, med flera olika identiteter, tas bort.

Zack  21/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Ja, det vet jag väl, jag skapade tråden. Jag svarade bara på JanneNs fråga.
Okej, vi får göra undantag när det handlar om uppenbara fall som detta.

Exakt vilka användare handlar det om? Alternativt vilka filmer är drabbade av fejkbetygen?

Veckla ihop

Zack  24/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Är ju svårt att svara exakt på vilka användare det gäller, men dessa är de som satt en femma på "A Portuguese Nun" och som alla tagit bort sitt konto strax därefter:
fellah
arkivarien
syndromes
botto
jean gabin
tourneur
gully foyle
ruiz
Wile E Coyote
jimmy stewart
Sedan har vi ju "This Dead Month of August där vi även har en
pedrocosta som också tagit bort sig, men är i gott sällskap med de flesta av ovanstående konton.
Veckla ihop

Victor  24/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Det gäller ju att vara väldigt säker på detta så att endast betyg i "ond tro" tas bort.
Veckla ihop

Kika på datumen betyfen är satta på den potugisiska nunnan ;p
Veckla ihop

Yes, men det var väl ett antal andra fall det gällde också? Ett gäng Af-Klerckler filmer etc. Skulle vara bra att sammanställa en lista med allting som ska ändras så jag kan rapportera det till Magnus. Jag kan själv inte radera betyg.
Veckla ihop

Ja, det stämmer säkert, jag har sammanfattat de fall jag har noterat.

Tack, jag ska se vad som kan ordnas! :)
Och om jag inte missminner mig så rör det sig om ganska exakt samma konton i alla fallen.
Veckla ihop

Jag kollar på "A Portugese Nun" och femmorna är ju satta med flera månaders mellanrum. Konstigt att ha sådant tålamod...

Nja, det är ju snarare så att det är ett återkommande mönster. Killen registrerar sig varannan månad ungefär och sätter betyg tills folk upptäcker honom då han plockar bort kontot, i alla fall har det varit så det senaste halvåret.
Samt costa och kiarostami
Sammanställt en liten lista utefter de filmer som nämns i denna tråd. Finns ju en massa andra konton som gett samma betyg som fejkanvändarna och som är borttagna men valt att inte ta med dessa då jag inte är säker på om de tillhör samma grupp.

Medlem Datum (kro)

A Portugese Nun (80136)
fellah 8/2-2010
Arkivarien 28/3-2011
Syndromes 8/5-2011
botto 23/5-2011
jean gabin 17/9-2011
tourneur 25/9-2011
gully foyle 5/1-2012
ruiz 27/5-2012
Wile E Coyote 26/6-2012
jimmy stewart 17/9-2012

This Dear Month of August (78032)
fellah 8/2-2010
Arkivarien 28/3-2011
pedrocosta 27/4-2011
Syndromes 8/5-2011
botto 23/5-2011
jean gabin 17/9-2011
tourneur 25/9-2011
gully foyle 5/1-2012
ruiz 27/5-2012

Revelj (41961)
fellah 27/3-2008
jean gabin 17/9-2011
tourneur 13/10-2011
gully foyle 8/1-2012

För fäderneslandet (41962)
fellah 27/3-2008
jean gabin 17/9-2011
tourneur 13/10-2011
gully foyle 8/1-2012

Svärmor på vift (41963)
fellah 27/3-2008
jean gabin 17/9-2011
tourneur 13/10-2011
gully foyle 8/1-2012

Nobelpristagaren (42850)
fellah 27/3-2008
jean gabin 17/9-2011
tourneur 13/10-2011
gully foyle 8/1-2012

Calle som miljonär (43285)
fellah 27/3-2008
jean gabin 17/9-2011
tourneur 13/10-2011
gully foyle 8/1-2012

Förstadsprästen (43662)
fellah 27/3-2008
jean gabin 17/9-2011
tourneur 13/10-2011
gully foyle 8/1-2012

Ministerpresidenten (43665)
fellah 27/3-2008
jean gabin 17/9-2011
tourneur 13/10-2011
gully foyle 8/1-2012

Fyrvaktarens dotter (43741)
fellah 27/3-2008
jean gabin 17/9-2011
tourneur 13/10-2011
gully foyle 8/1-2012

The World (28946)
pedrocosta 27/4-2011
jean gabin 17/9-2011
tourneur 15/10-2011
gully foyle 5/1-2012

Mary (37816)
jean gabin 7/5-2011
tourneur 25/9-2011
gully foyle 5/1-2012
ruiz 27/5-2012
wile E Coyote 26/6-2012
jimmy stewart 15/9-2012

De druckna hästarnas tid (2788)
jean gabin 17/9-2011
tourneur 9/10-2011
gully foyle 7/1-2012
jimmy stewart 16/9-2012

Au secours! (15631)
tourneur 26/9-2011
Arkivarien 29/3-2011
Veckla ihop

3rd man  24/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Det är möjligt att jag missuppfattar dig nu men varför skriver du ut de specifika filmerna för (de de här kontona har betygsatt tusentals filmer vardera), det är väl bara att radera kontona helt och hållet?

Utöver det saknar du följande namn

costa
kiarostami

Samt att Arkivarien är med liten bokstav.

Veckla ihop

Victor  25/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Då missuppfattade jag situationen. Trodde det här var seriösa konton som en eller flera personer bestämt sig för att utnyttja för att påverka betygen på filmerna jag nämnde. Men då är det enklast att radera hela betygshistoriken för dessa konton, precvis som du säger.

Rapporterar dessa användare:
Medlem
fellah
arkivarien
Syndromes
botto
jean gabin
tourneur
gully foyle
ruiz
Wile E Coyote
jimmy stewart
costa
kiarostami
pedrocosta

Någon som fattas?
Veckla ihop

3rd man  25/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Säkerligen fattas det namn men ingen jag spontant kommer på just nu, Syndromes är förövrigt med liten bokstav.

Några frågor, om den som skapat samtliga de här kontona har ett "seriöst" konto också vad händer med det, samt vad händer med användaren?
Veckla ihop

Vi börjar med att ta bort dessa konton som uppenbart är fejka.
Veckla ihop

Ok, vilken tidsplan pratar vi?. Ja med tanke på hur länge admin har tolerat en viss flicka här på ft, vars antal snippningar lär väl ligga i trakterna på vad vi övriga forumaktiva har skrapat ihop tillsammans, så lär det väl inte hända något med användaren eller det "seriösa" kontot om det finns ett sådant.
Inlägget är ändrat 25/9 2012.
Historik
Göm historik

sennight  25/9 2012 | Stäng | Nästa nya
du är så gullig när du pratar om mitt könsorgan.
då försvinner de alltså helt och hållet? (alltså inte bara att man inte ser deras betyg länge utan även som underlag för "betygsuträkningarna".)
Veckla ihop

"Vilken tidsplan pratar vi?"
Veckla ihop

Inom några dagar.

Finnemang!
I och för sig tror jag att fellah var en "riktig" identitet som han använde i flera år; och som jag också hade som vän på Filmtipset.
Veckla ihop

Zack  26/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Ja, så vill jag också minnas att det var, frånsett att jag inte hade personen som vän.

3rd man  26/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Men om det nu var med fellah allt började så bör ju det kontot också raderas helt, för som jag skrev tidigare så lär nog fellah-användaren ha en ny "seriös" identitet som den använder sig av numera.
Dags att lägga till ytterligare ett par:

Filmen Mary:

Bachchan
Hairlock

samt från filmen Ärret:

Childan

Både Ärret och Mary var betygsatta med samma betyg av flera av dina listade namn.

Albion  9/1 2013 | Stäng | Nästa nya
Förtydligande:

När det gäller filmen Ärret så är det Kieslowskis film som avses samt Abel Ferraras film Mary.

I övrigt verkar din insats givit gott resultat då fenomenet verkar ha upphört under hösten.
Inlägget är ändrat 9/1 2013.
Historik
Göm historik
Tack, de kommer försvinna från databasen inom kort.
Nu är betygen borta från användarna, inklusive fellah.
Veckla ihop

Låt oss verkligen hoppas att det förblir så också. Nog borde det väl vara en smal sak att ta reda på vem som står bakom alla användarna samt om den nu har ett nytt "seriöst" konto eller? Så att inte det här sker igen menar jag.
Inlägget är ändrat 26/9 2012.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

Victor  26/9 2012 | Stäng | Nästa nya
Vi kommer inte aktivt jaga användare som missbrukar betygssystemet. Oavsett hur mycket du tjatar och påminner :)

Då vet jag.
När påverkar det de s k Filmtipset-betygen? Efter nattens körning?

Victor  27/9 2012 | Stäng |
Yes, det dröjer en stund innan systemet uppdateras.
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök