Den ofrivilliga youtube-tråden. - Allmänt
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Jag var fruktansvärt rädd för Ika när jag var yngre. Hu.
Fast mest rädd var jag förstås för Lillstrumpa och Syster Yster
Fast mest rädd var jag förstås för Lillstrumpa och Syster Yster
Inlägget är ändrat 8/5 2012.
Herregud!...... Fick en hemskt obehaglig rysning längs hela kroppen när jag såg det där. Det obehagligaste jag minns från barnprogram. Eller... Nej förresten, det är inte lika obehagligt som "Rädda Joppe". Huuu!
Mina barn lekte "Rädda Joppe" tyvärr gick det mest ut på att det skulle gå åt helvete för de stackars gosedjuren som fick ikläda sig rollen som Joppe.
Ja. Vill minnas att det fanns mycket att ifrågasätta i serien. Men mycket har förändrats sen den tiden.
Föräldrarna borde vara strängare för att undvika att det inträffar och inte fjäska och ge med sig för barnet hela tiden. Det är inte komplicerat eller elakt att klargöra för barnet vad som gäller innan man går ut och att barnet får ta konsekvenserna av det inträffade, och det är något som barnet bär med sig in i vuxenlivet.
Föräldrarna borde vara strängare för att undvika att det inträffar och inte fjäska och ge med sig för barnet hela tiden. Det är inte komplicerat eller elakt att klargöra för barnet vad som gäller innan man går ut och att barnet får ta konsekvenserna av det inträffade, och det är något som barnet bär med sig in i vuxenlivet.
Det är inget negativt med det och du kan lugnt fortsätta äta din frukost. Bara det att jag kopplar just den kombinationen dit. Är dina flingor "osötade" så är det ännu mer likt. Du kanske skulle göra ett studiebesök på en förskola eller lämna ett barn där. Om du inte trivs så kan du gå redan efter frukost. :)
Hahah, Storpotäten, den gamla räven. Och glöm för all del inte Pippi Pelikan.
En kommentar som jag hittade under YouTube-klippet: "Alla barnprogram på 80-talet, utom Björnes Magasin, gick ut på att traumatisera barnen. Ika i rutan, Rädda Joppe, Pippi Pelikan. Jävligt creepy alltihop."
En kommentar som jag hittade under YouTube-klippet: "Alla barnprogram på 80-talet, utom Björnes Magasin, gick ut på att traumatisera barnen. Ika i rutan, Rädda Joppe, Pippi Pelikan. Jävligt creepy alltihop."
Hade de visat det där 10-15 år senare hade barnen blivit vettskrämda och föräldrarna hade författat arga brev till SVT om detta monster. 90-talisterna är av ett rejälare material. De har sett allt från Myror i brallan, till Pokemon, till Hotell kantarell utan att börja böla.
Usch, jag borde vetat bättre än att locka fram 80-talisters barnprogramsnostalgi.
Inlägget är ändrat 9/5 2012.
Tänkte att jag aldrig skulle få användning för den här videon. Den har liksom ingen relevans förutom att Hans Arnold har tecknat introt.
Den minns jag som bra, tror till och med jag minns hur den slutade =)
hade först tänkt länka framträdandet, men den meningen avgjorde saken. han har iofs många fina meningar bakom sig. har tyvärr bara läst The Pink Violin än, men ska nog spisa lite artiklar idag.
Mashups på rocklåtar är kul.Den här är mycket bra.
Thunderstruck / Ghostbusters
http://www.youtube.com/watch?v=jiH1wNmZTII
Thunderstruck / Ghostbusters
http://www.youtube.com/watch?v=jiH1wNmZTII
Hahaha, det måste ju ha varit en intervju som framkallat mardrömmar för de på Crossfire =)
Man kan ju undra om högerkillen någonsin fått arbeta mer med tv efter det. Något oproffsigare har jag nog sällan skådat.
Det är sånt som händer, har man Stewart behöver man varken sömn eller torrdräkt.
På den där timmen, såg du när Rachel Maddow intervjuade honom? Det är fint, så mycket respekt åt båda hållen samtidigt som de kritiserar varandra. Första klippet av fyra, orkar inte länka allihop men titta på allihop.
På den där timmen, såg du när Rachel Maddow intervjuade honom? Det är fint, så mycket respekt åt båda hållen samtidigt som de kritiserar varandra. Första klippet av fyra, orkar inte länka allihop men titta på allihop.
Jag älskar att det är ett samtal, ett riktigt samtal där de lyssnar på vad den andra säger, det är ju en intervju så han pratar mycket mer men det är ändå ett samtal. Att Stewart vill förstå Bush, den delen är intressant för att det är såå sällan någon pratar så. Att prata om en person som en vet tycker vidriga saker är bra och välja att försöka förstå snarare än svartmåla. Och samtalet om likheter/skillnader mellan Maddow och Stewart. Jag tror inte han förstår sin roll riktigt, att han faktiskt ändå är "in the game".
http://www.youtube.com/watch?v=m6cZprEkSok&feature=related
Min pappa brukade sjunga den här för mig när jag var i fyraårsåldern. Inte konstigt att jag är som jag är idag.
Min pappa brukade sjunga den här för mig när jag var i fyraårsåldern. Inte konstigt att jag är som jag är idag.
Jag postar igen för att mitt enda avtryck i tråden inte ska vara den där nostalgialstrande kängurun:
Vesoul
Armstrong och Miller
Vesoul
Armstrong och Miller
Inlägget är ändrat 9/5 2012.
Du är allt en riktig nostalgiker du.Trots att du är så ung.Det bådar gott för framtiden.Det blir bara värre med åren sånt där =)
festligt. om tuben haft nåt representativt från Visa de censure n° X hade jag länkat tillbaka.
..fast med tanke på tempot kanske Notes on the Circus, eller nåt annat från Walden, ligger närmre till hands.
Ok det här är inte youtube men jag såg det nyss och de sista 40 sekunderna av det här klippet. Jag blev helt blown away. Salsan i let's dance brukar inte ens se bra ut från tävlingsdansarna ju men den där jäkla fotbollsspelaren sätter det.
Håller med om att det ser fräck ut. Det är kanske mindre skillnad på fotboll och huvud än vad man kunde tro =)
Den här då: Mark Twain - Mysterious stranger
http://www.youtube.com/watch?v=cqi5F5MqqTQ
http://www.youtube.com/watch?v=cqi5F5MqqTQ
Inlägget är ändrat 12/5 2012.
*Spoiler* Jag gillar hur de vandrar ur bild i två minuter!
Gotye goes missnöjt starwarsfan.. typ =)
http://www.youtube.com/watch?v=qJlbPXZEpRE
http://www.youtube.com/watch?v=qJlbPXZEpRE
Inlägget är ändrat 2/7 2012.
Nja.. jag känner mig ytterst tveksam faktiskt. Tror både Washington och världen i övrigt klarar sig alldeles ypperligt utan. Visst hade det varit lite ironiskt roligt om han sköt sig själv och sedan inte hade råd att uppsöka läkare =)
Hade lätt röstat på honom!
läskigast är nästan att hans hjärtefråga är border control tillsammans med hans slagord.
läskigast är nästan att hans hjärtefråga är border control tillsammans med hans slagord.
Inlägget är ändrat 6/7 2012.
Sångaren har nog fått användning av sin förmåga att vända andra kinden till när folk skrattat åt honom.
Jag tycker om hur olika engagerade de är i sången. Från basisten som svänger loss riktigt ordentligt, till mannen som körar längst ut på höger.
Jag tycker om hur olika engagerade de är i sången. Från basisten som svänger loss riktigt ordentligt, till mannen som körar längst ut på höger.
Inlägget är ändrat 21/7 2012.
Sannerligen, och inte kunde han dra nytta av alla kristusbrudar som skrek vid deras konserter heller.
De hade nog inte tillräckligt med hippa figurer i sin församling gissar jag, körmannen till höger blev säkert tvingad. Jesus vill att du sjunger med oss!
De hade nog inte tillräckligt med hippa figurer i sin församling gissar jag, körmannen till höger blev säkert tvingad. Jesus vill att du sjunger med oss!
Åhå är det din pojkvän som finns på klippet månne (har alltså inte klickat på länken ännu)? http://x.co/oKUt
Inlägget är ändrat 22/10 2012.
okay, visste inget om dem . . jag bara snubblade över den videon på tuben från något annat ofrivilligt komiskt klipp
Det värsta är att jag inte har en aning om vad de verkligen sjunger i några av dem. Känner mig nästan övertygad om att de slängt in några rätta textrader emellanåt.
Några roliga, elaka och skrämmande filmer. Fungerar allra bäst när man är ordentligt trött.
1. Har du koll på vad killarna sysslar med på sina grabbkvällar? Krogrunda? Innebandy? Fotbollsderby? Då är det kanske dags att tänka om.
2. Pass på! En ishockeyspelare blir så glad över ett mål att han råkar krama om en motståndare. Något som verkligen inte uppskattas.
3. Comviq gör en elak parodi på Radiotjänsts reklamfilmer.
4. Lillebror sätter storebror på plats!
5. Lillasyster sätter storasyster på plats! Fortsätt titta (det roligaste är reaktionen efter en stund).
6. En tuffing får vaccin mot svininfluensa!
7. En stark kandidat till det mest skrämmande sångframträdandet (alla kategorier) på Youtube. Står du ut hela videon? Glöm inte att skruva upp ljudet innan du börjar titta.
8. En 18-årig tjej vill träffa en kille IRL som hon fått kontakt med på en viss sajt, men hamnar i dispyt med sin mamma. Brorsan filmar händelsen och är inte sen att själv lägga sig i diskussionen.
9. En riktig hund som pratar, men har ett jäkla humör.
10. Rävar hoppar på studsmatta.
1. Har du koll på vad killarna sysslar med på sina grabbkvällar? Krogrunda? Innebandy? Fotbollsderby? Då är det kanske dags att tänka om.
2. Pass på! En ishockeyspelare blir så glad över ett mål att han råkar krama om en motståndare. Något som verkligen inte uppskattas.
3. Comviq gör en elak parodi på Radiotjänsts reklamfilmer.
4. Lillebror sätter storebror på plats!
5. Lillasyster sätter storasyster på plats! Fortsätt titta (det roligaste är reaktionen efter en stund).
6. En tuffing får vaccin mot svininfluensa!
7. En stark kandidat till det mest skrämmande sångframträdandet (alla kategorier) på Youtube. Står du ut hela videon? Glöm inte att skruva upp ljudet innan du börjar titta.
8. En 18-årig tjej vill träffa en kille IRL som hon fått kontakt med på en viss sajt, men hamnar i dispyt med sin mamma. Brorsan filmar händelsen och är inte sen att själv lägga sig i diskussionen.
9. En riktig hund som pratar, men har ett jäkla humör.
10. Rävar hoppar på studsmatta.
Inlägget är ändrat 12/11 2012.
Kolla gärna på min Red House Painters-musk video jag redigerade ihop med klipp från En Kärlekshistoria.
https://www.youtube.com/watch?v=B-I5Xr88vhs
https://www.youtube.com/watch?v=B-I5Xr88vhs
Ja! Finns även ett kort klipp från 2011 där Nellie, en av uttrarna från förra videon, "pratar" med skötarna.
Inlägget är ändrat 3/12 2012.
Spielberg är bra på casting.
påminner mig om Jon Favreaus historia i WTF med Marc Maron.
han behöver att barnet i filmen han regisserar ska gråta i en scen.. de försöker med alla knep men barnet gråter inte.. han pratar med föräldrarna vid sidan om och föräldrarna till barnet säger att ok, de har ett sätt men de vill inte använda det för ofta och de vill inte avslöja hur det går till.
dagen efter kommer pappan ensam till setet, går fram till barnet.. barnet frågar var mamma är och pappan säger "mamma har dött".
påminner mig om Jon Favreaus historia i WTF med Marc Maron.
han behöver att barnet i filmen han regisserar ska gråta i en scen.. de försöker med alla knep men barnet gråter inte.. han pratar med föräldrarna vid sidan om och föräldrarna till barnet säger att ok, de har ett sätt men de vill inte använda det för ofta och de vill inte avslöja hur det går till.
dagen efter kommer pappan ensam till setet, går fram till barnet.. barnet frågar var mamma är och pappan säger "mamma har dött".
Föregående
Nästa
Stäng tråden
Första nya