Lord Stanley's Cup: Semifinalerna - Allmänt
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Kvartsfinalerna är PRECIS slut, och om mindre än ett dygn börjar semifinalerna! Kommer bli FETT!
Inlägget är ändrat 14/5 2012.
Det här kommer bli tufft. Och kul. Så jäkla kul.
Oavsett vilket av lagen som går till final är jag begeistrad å de grövsta.
Tror dock Kings är liiiite vassare på de flesta punkter och tar hem det, men det blir inte lätt, och jag är inte alls lika säker som jag var mot Vancouver och St. Louis.
Och vem kan förneka Shane Doan en final-serie? Vore så jäkla häftigt att se honom lyfta Stanely Cup-bucklan!
Oavsett vilket av lagen som går till final är jag begeistrad å de grövsta.
Tror dock Kings är liiiite vassare på de flesta punkter och tar hem det, men det blir inte lätt, och jag är inte alls lika säker som jag var mot Vancouver och St. Louis.
Och vem kan förneka Shane Doan en final-serie? Vore så jäkla häftigt att se honom lyfta Stanely Cup-bucklan!
Kings ser verkligen löjligt bra ut. De verkar helt orörda oavsett hur mycket Phoenix provocerar dem, även om de kanske svarar, så syns det på dem att de svarar snarare för att svara, än för att de blir irriterade. De verkar ha hittat rytmen helt.
Total dominans.
Total dominans.
3-1 i matcher. Phoenix var väl värda den vinsten, de spelade ut Los Angeles totalt. Kings har inte sett så platta ut på hela slutspelet(av vad jag sett, såg inte deras förlust mot Vancouver), och frågan är om luften gått ur dem, eller om de hade en sämre match? Jag tror på det senare. Det är svårt, väldigt svårt att vinna 4-0 i matcher.
Tror också på det senare! Förväntar mig ingen vändning av Phoenix, men man vet ju aldrig!
Underligare saker har väl hänt, men jag menar, det har ju hänt mer än en gång att ett hett lag går till 3-03, tappar fjärde, speciellt på hemmaplan för att sedan komma tillbaka och vinna serien i match 5. LAK vs VAN senast t.ex. Att vinna 4-0 på den här nivån ska ju egentligen inte gå.
Så härligt! Kings vidare 4-1 i matcher, 4-3 i femte matchen. Sjukt spännande match, har nog blivit lite emotionellt investerad i Kings. Ska bli sjukt kul, en dryg vecka tills finalen börjar, blir spännande att se vilka de får möta! Och skönt med lite "ledigt" och bara en match varannan natt, kanske man hinner göra annat än äta sova och se på hockey :)
Lillebror mot storebror. Eller är det storebror mot lillebror?
New York brukar ju ha företräde till storebrorsrollen i det mesta mot New Jersey, men i hockey? Tveksamt. I alla fall om man tittar på de senaste 10-15 åren.
Sist lagen möttes i en semifinal vann ju dock Rangers och tog senare hem hela rasket. Jag tror nästan att det kan bli favorit i repris, i alla fall håller jag Rangers som finalfavorit, om de tar sig dit. Tror dock Devils tar hem den här semifinalserien. De är på gång nu, och vad de gjorde mot Flyers var ingen slump. Men jag räknar med ett krig!
New York brukar ju ha företräde till storebrorsrollen i det mesta mot New Jersey, men i hockey? Tveksamt. I alla fall om man tittar på de senaste 10-15 åren.
Sist lagen möttes i en semifinal vann ju dock Rangers och tog senare hem hela rasket. Jag tror nästan att det kan bli favorit i repris, i alla fall håller jag Rangers som finalfavorit, om de tar sig dit. Tror dock Devils tar hem den här semifinalserien. De är på gång nu, och vad de gjorde mot Flyers var ingen slump. Men jag räknar med ett krig!
Haha ja jag hörde det! Var flera tidningar som nämnde Puddy lite skämtsamt också.
Vet inte om det är bra eller dåligt att Rangers inte fått någon vila. Å ena sidan kommer de bli trötta förr eller senare men å andra sidan håller de uppe tempot.
Statistiken talar inte för Rangers direkt. Lag som har spelat 14 matcher innan Conference Finals är 0-38 all time. Men nån gång ska väl en förändring ske...
Statistiken talar inte för Rangers direkt. Lag som har spelat 14 matcher innan Conference Finals är 0-38 all time. Men nån gång ska väl en förändring ske...
Ja jävlar vad de körde i tredje perioden! Och Kreider, man måste ju bara älska den grabben.
Fyfan vilken skitmatch! Rangers spelade skit och hela matchen var ett sömnpiller! Helt klart den tråkigaste matchen jag har sett på hela säsongen.
Usch vilken hemsk match. Kommer vara deprimerad i flera dagar nu. Lundqvist stod och sov första fem minutrarna. Sedan hade Devils knappt ett skott på mål på en period. Rangers dominerade totalt och spelade sin bästa match hela serien fram tills 3-3 målet då de drog sig tillbaka lite. Lite otur och Devils gjorde 4-3. Både Rangers och Devils höll med om att det var Rangers bästa match hela serien.
En oerhört deprimerande förlust just för att de lyckades vända för första gången på hur länge som helst och förlorade ändå... Brukar vara ganska optimistisk och vill tro att Rangers kan resa sig precis som Caps gjorde efter 3OT förlusten och 6.6 sekunders förlusten, men nu känns det oerhört tungt.
Nästa match spelas exakt samma datum som match 6 mellan de här två lagen spelades 1994. Då ledde Devils också med 3-2 i matcher. Nästan lite läskigt... Önskar att vi hade en Messier bara.
En oerhört deprimerande förlust just för att de lyckades vända för första gången på hur länge som helst och förlorade ändå... Brukar vara ganska optimistisk och vill tro att Rangers kan resa sig precis som Caps gjorde efter 3OT förlusten och 6.6 sekunders förlusten, men nu känns det oerhört tungt.
Nästa match spelas exakt samma datum som match 6 mellan de här två lagen spelades 1994. Då ledde Devils också med 3-2 i matcher. Nästan lite läskigt... Önskar att vi hade en Messier bara.
Ett oerhört deprimerande slut på denna underbara säsong. Var helt knäckt efter femte matchen och hade knappt något hopp. La all min energi på att få hopp inför sjätte matchen och när de hämtade igen till 2-2 kände jag otrolig stolthet! Synd att det skulle sluta som det gjorde, men det har varit en fantastisk säsong för Rangers. Den bästa jag har sett så länge jag har varit ett fan iallafall och rent statistiskt den bästa sedan vinsten 94. Hoppas att det här är början på något nytt och inte bara en tillfällighet! Var länge sen det gjorde så ont att se Rangers åka ur...
Lite plåster på såren:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article15157240.ab
Känns som att Rangers kan bli jävligt starka nästa säsong. Dessutom med lite slutspelsrutin i ryggen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article15157240.ab
Känns som att Rangers kan bli jävligt starka nästa säsong. Dessutom med lite slutspelsrutin i ryggen.
Blev riktigt glad när bytet gick igenom igår! Anisimov och Dubinsky var bra på boxplay men det är guld värt att Rangers fixade Nash för ett mycket lägre pris än förut.
Hagelin - Richards - Nash
Kreider - Stepan - Gaborik
Pyatt - Boyle - Callahan
Rupp - Halpern - Asham
Ser bra ut just nu! Speciellt eftersom Gaborik är skadad tills november - december någon gång.
Hagelin - Richards - Nash
Kreider - Stepan - Gaborik
Pyatt - Boyle - Callahan
Rupp - Halpern - Asham
Ser bra ut just nu! Speciellt eftersom Gaborik är skadad tills november - december någon gång.
Kan man betygsätta Lord Stanley's Cup på filmtipset? Neeh!!
Jag kommer inte kolla på det för jag ska kolla på... Film!!
Kommer bli FETT!
Jag kommer inte kolla på det för jag ska kolla på... Film!!
Kommer bli FETT!
Japp!! Jag vet!! :D
Du får också kolla på Hockey om du vill!!
Du får också kolla på Hockey om du vill!!
Nästa
Stäng tråden
Första nya