Lord Stanley's Cup: Semifinalerna - Allmänt
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Lord Stanley's Cup: Semifinalerna
Zack  13/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Kvartsfinalerna är PRECIS slut, och om mindre än ett dygn börjar semifinalerna! Kommer bli FETT!
Inlägget är ändrat 14/5 2012.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

Los Angeles Kings vs Phoenix Coyotes

Det här kommer bli tufft. Och kul. Så jäkla kul.
Oavsett vilket av lagen som går till final är jag begeistrad å de grövsta.

Tror dock Kings är liiiite vassare på de flesta punkter och tar hem det, men det blir inte lätt, och jag är inte alls lika säker som jag var mot Vancouver och St. Louis.
Och vem kan förneka Shane Doan en final-serie? Vore så jäkla häftigt att se honom lyfta Stanely Cup-bucklan!
Fy fasen vilket krig match ett var! Och fasen vad bra Dustin Brown spelade. Speciellt i de första två perioderna. Längtar redan till nästa match på tisdag!!
Kings ser verkligen löjligt bra ut. De verkar helt orörda oavsett hur mycket Phoenix provocerar dem, även om de kanske svarar, så syns det på dem att de svarar snarare för att svara, än för att de blir irriterade. De verkar ha hittat rytmen helt.
Total dominans.
3-0 till Kings nu, börjar lukta final, minst sagt!
Börjar lukta Stanley Cup seger... Vilket är positivt om Devils går vidare och negativt om Rangers gör det. ;)

Zack  18/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Mm, fy sjutton vad Kings spelar bra. Alltså, det finns ingen i det laget som gör en svag insats!
3-1 i matcher. Phoenix var väl värda den vinsten, de spelade ut Los Angeles totalt. Kings har inte sett så platta ut på hela slutspelet(av vad jag sett, såg inte deras förlust mot Vancouver), och frågan är om luften gått ur dem, eller om de hade en sämre match? Jag tror på det senare. Det är svårt, väldigt svårt att vinna 4-0 i matcher.
Tror också på det senare! Förväntar mig ingen vändning av Phoenix, men man vet ju aldrig!

Zack  21/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Underligare saker har väl hänt, men jag menar, det har ju hänt mer än en gång att ett hett lag går till 3-03, tappar fjärde, speciellt på hemmaplan för att sedan komma tillbaka och vinna serien i match 5. LAK vs VAN senast t.ex. Att vinna 4-0 på den här nivån ska ju egentligen inte gå.
Så härligt! Kings vidare 4-1 i matcher, 4-3 i femte matchen. Sjukt spännande match, har nog blivit lite emotionellt investerad i Kings. Ska bli sjukt kul, en dryg vecka tills finalen börjar, blir spännande att se vilka de får möta! Och skönt med lite "ledigt" och bara en match varannan natt, kanske man hinner göra annat än äta sova och se på hockey :)
New Jersey Devils vs New York Rangers

Lillebror mot storebror. Eller är det storebror mot lillebror?
New York brukar ju ha företräde till storebrorsrollen i det mesta mot New Jersey, men i hockey? Tveksamt. I alla fall om man tittar på de senaste 10-15 åren.
Sist lagen möttes i en semifinal vann ju dock Rangers och tog senare hem hela rasket. Jag tror nästan att det kan bli favorit i repris, i alla fall håller jag Rangers som finalfavorit, om de tar sig dit. Tror dock Devils tar hem den här semifinalserien. De är på gång nu, och vad de gjorde mot Flyers var ingen slump. Men jag räknar med ett krig!

Zack  14/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Klart han är! Han är ALLTID där!
Hehe, MSNBC's kommentator 'Doc' Emrick sa ju det i första periodpausen "And now over to Jerry, Kramer and Puddy in the studio" :).
Haha ja jag hörde det! Var flera tidningar som nämnde Puddy lite skämtsamt också.
Som Devils-supporter måste jag ändå framhålla det faktum att Rangers (och Lundqvist) spelat 14 slutspelsmatcher så här långt, det måste visa sig negativt förr eller senare. Ser fram emot serien, kommer bli bra intensitet i matcherna hoppas jag.
Vet inte om det är bra eller dåligt att Rangers inte fått någon vila. Å ena sidan kommer de bli trötta förr eller senare men å andra sidan håller de uppe tempot.

Statistiken talar inte för Rangers direkt. Lag som har spelat 14 matcher innan Conference Finals är 0-38 all time. Men nån gång ska väl en förändring ske...

Zack  14/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Heh, ja, det där var ingen kul statistik precis..
Började inte så dåligt precis!
Rangers såg riktigt bra ut, även om de kanske hade lite tur också, frågan är ju, den de flesta börjar ställa sig, orkar de hela vägen?
Ja jävlar vad de körde i tredje perioden! Och Kreider, man måste ju bara älska den grabben.
Devils utjämnar i andra matchen, och första perioden tillhörde dem totalt. Rangers tog sig och det blev riktigt jämnt och en kul match. Ser ut att bli en tuff och spännande serie som väntat!
Fasen vad bra Lunkan var då, tycker nästan lite synd om Devils. I alla fall om Brodeur.
Brodeur kan du få tycka synd om då han håller igen bra medan hans lag inte kan göra mål. ;)

Zack  20/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Mm, helt galet att de inte lyckades få in en enda puck i första perioden...
2-2 i matcher. Såg bara de sista 3 minuterna av matchen tyvärr, men verkade som att Devils kontrollerade matchen de två första perioderna och New York hämtade sig men aldrig kom ikapp i 3e. Frågar än en gång, orkar verkligen Rangers?
Fyfan vilken skitmatch! Rangers spelade skit och hela matchen var ett sömnpiller! Helt klart den tråkigaste matchen jag har sett på hela säsongen.
Veckla ihop

Zack  22/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Hehe, okej. Antar du inte såg Philly vs Tampa då när Philadelphia vägrade spela pucken i större delen av matchen.
Haha nej den såg jag bara highlights ifrån!
Såg inte 5e matchen då jag låg utslagen i komaliknande sömn, kikat på highlightsen, och vad det verkade så såg det ut som att NJ hade matchen. Men svårt att avgöra. Tror dock de tar hem det i nästa match faktiskt.
Usch vilken hemsk match. Kommer vara deprimerad i flera dagar nu. Lundqvist stod och sov första fem minutrarna. Sedan hade Devils knappt ett skott på mål på en period. Rangers dominerade totalt och spelade sin bästa match hela serien fram tills 3-3 målet då de drog sig tillbaka lite. Lite otur och Devils gjorde 4-3. Både Rangers och Devils höll med om att det var Rangers bästa match hela serien.

En oerhört deprimerande förlust just för att de lyckades vända för första gången på hur länge som helst och förlorade ändå... Brukar vara ganska optimistisk och vill tro att Rangers kan resa sig precis som Caps gjorde efter 3OT förlusten och 6.6 sekunders förlusten, men nu känns det oerhört tungt.

Nästa match spelas exakt samma datum som match 6 mellan de här två lagen spelades 1994. Då ledde Devils också med 3-2 i matcher. Nästan lite läskigt... Önskar att vi hade en Messier bara.
Veckla ihop

Zack  24/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Haha, ja, det där med datumet var ju väldigt festligt!

Hårt när man spelar sin bästa match av 5 och inte lyckas vinna...
Typiskt att Lundqvist suger just den matchen också!
Ja, så var Devils vidare. Ingen större överraskning med tanke på den där statistiken för lag med 14 matcher spelade innan semi.
Finalerna kommer bli så feta! :D
Ett oerhört deprimerande slut på denna underbara säsong. Var helt knäckt efter femte matchen och hade knappt något hopp. La all min energi på att få hopp inför sjätte matchen och när de hämtade igen till 2-2 kände jag otrolig stolthet! Synd att det skulle sluta som det gjorde, men det har varit en fantastisk säsong för Rangers. Den bästa jag har sett så länge jag har varit ett fan iallafall och rent statistiskt den bästa sedan vinsten 94. Hoppas att det här är början på något nytt och inte bara en tillfällighet! Var länge sen det gjorde så ont att se Rangers åka ur...

Zack  26/5 2012 | Stäng | Nästa nya
Ja, Rangers ska vara stolta över sin säsong. Och framförallt Henrik Lundqvist. Med lite tur blir det inga dramatiska förändringar till nästa säsong och de kan vara lite mer samspelade och därmed lyckas prestera lite mer framåt.
Lite plåster på såren:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article15157240.ab

Känns som att Rangers kan bli jävligt starka nästa säsong. Dessutom med lite slutspelsrutin i ryggen.
Blev riktigt glad när bytet gick igenom igår! Anisimov och Dubinsky var bra på boxplay men det är guld värt att Rangers fixade Nash för ett mycket lägre pris än förut.

Hagelin - Richards - Nash
Kreider - Stepan - Gaborik
Pyatt - Boyle - Callahan
Rupp - Halpern - Asham

Ser bra ut just nu! Speciellt eftersom Gaborik är skadad tills november - december någon gång.
Kan man betygsätta Lord Stanley's Cup på filmtipset? Neeh!!
Jag kommer inte kolla på det för jag ska kolla på... Film!!
Kommer bli FETT!

Du är fri att göra vad du vill med din tid!
Japp!! Jag vet!! :D
Du får också kolla på Hockey om du vill!!
Veckla ihop

Vad snällt av dig!
Tack! Du är snäll med!! :D
Hihi!! :D
♥♥♥♥♥
Hjärtan?!!
Veckla ihop

Appselut.
Japp!! Appselut/Absoulut :D

Colt45  22/5 2012 | Stäng | Visa arv |
Jag hoppas att Rangers kan ta sig vidare till final, sen gärna vinna SC också.
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök