DIF extraröster - Lek & rösta
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
DIF extraröster
Trangor  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Nominera intressanta filmer här!

Uppfyllnadsröster för den intressanta filmtävlingen, med start 12.00. Varje timme får man nominera en till film. Jag vet inte själv hur många platser som finns kvar, men det är nog mest troligt inte fler än 58 i alla fall. När det blir dags för mig att fylla på listan kommer jag att gå i datumordning här.

Nonamateur har gjort ett paket med filmer som du kan ta hjälp av för att se filmer som redan är nominerade.
fan vad dåligt jag läser. tyckte nog att det var lite underligt att ingen skrivit än.
Fair Game
Inlägget är ändrat 2/6 2012.
Historik
Göm historik
-
Historik
Göm historik
Veckla ihop

sennight  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
(om man får nominera filmer man har sett)
Jag tänkte att det var just sådana som man skulle nominera, men så var det kanske inte...
Veckla ihop

sennight  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
jag tänkte också det först men det står ju inte i klartext här.

wst  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
samma här.
Äh skit i den. Tar Amsterdamned istället
Historik
Göm historik
The Invader
Osäker på tillgängligheten. Enligt den här sidan är statusen "coming soon" men det står inget datum. Om någon med mad google skills kan hitta om den finns eller när den släpps vore det tacksam. Är den inte tillgänglig kan jag givetvis byta till en annan film.
-
Historik
Göm historik

jake-  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Partypooper.

jake-  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Argh!!! ;)
Den är också nominerad! :-)
(om man får nominera filmer man inte sett)
om det inte redan är slut på platser: in my skin
Jag nominerar Ecstacy of the Angels. En annan intressant film jag inte sett.
nominerar en film jag inte sett: johan
Bob le flambeur

Snart kommer jag nominera vad som helst...
Historik
Göm historik
-
Historik
Göm historik
Åh... Är det här man ska börja skriva nu? Tips, gå in på filmens sida, gå sen in på "personliga listor", sökläs efter "DIF"-listan.
The Blood

Den är beställd så lika bra att nominera den. :P
Ett party och dess gäster

Den här har jag redan beställt så därför nominerar jag den (man måste göra det enkelt för sig).
En film jag längre velat se efter att ha sett den vedervärdiga remaken; Kvinnorna
MC - se nedan
Borde ha varit den 58:e extranomineringen om jag inte har räknat fel.
Veckla ihop

Albion  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Blir Lögnhalsen bara första reserv då, med andra ord?
Veckla ihop

Bara att hoppas på skador och sjukdomar...
eller att nån fastnar i dopingtestet. om det finns en nominerad film som alla redan sett, så borde den åka ut..
Veckla ihop

Okej, någon ska ju vara bänknötare också.
ser du schackspelaren så tar jag lögnhalsen.

Jag noterar utan att lova något : )
pga sistaminutennomineringar i ursprungstråden fanns det bara 56platser.

Inte ens lönt att ta på sig linement då...
Vill du se min snygga navel?

Folk kan mycket väl hata den här, vilket jag skulle ha förståelse för även om jag själv tycker att den är underbar. Hur som helst kul att tvinga på folk.
Den läste jag som ung.
slänger in en extranominering för skojs skull: the big swallow för att hedra en viss person.

Dolwphin  2/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Du är gullig du.
Om ngn blir bortplockad och där finns plats så varför inte Private Romeo
(postar först och läser sedan.)

jag nominerar The Chess Player
1224filmer uppnåddes 18:00
Nu när allt är klart (?), när börjar det? Och vad händer innan dess? Jag hoppas som en del uttryckt det att vi får lite extra tid på oss så här i början...
Veckla ihop

Dolwphin  3/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Du kan ju börja se filmerna, eller är du klar med det redan? ;)

sennight  3/6 2012 | Stäng | Nästa nya
trangor har ju i alla fall sagt att man inte bör se filmerna man själv nominerat innan tävlingen är igång men det kanske hade med det där att man måste kompa en film för att få rösta på en film.
Du kan få börja se Withnail och jag. (och därmed har denna tråd fått hundra kommentarer)
Veckla ihop

jake-  4/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Se Sennight 21:51 3/6.
dagens fusk: avvakta med betyget.
Jag har börjat för fullt...
jag har halvbörjat (och redovisat för fullt).
Jag tycker du har helbörjat.
halvt givet att jag är förkyld och inte gör annat än försöker tillfriskna.
Jag trodde detta var en gentlemannasport. Vi får väl se om det straffar sig... ;)
jag har tre träffar i mitt eget slagskepp. får se får vi bara om någon gör det. annars får vi dra slutsatsen att det hade..
Det börjar när jag har fått ihop alla delar och så. En liten varning för att det kan ta ett tag, men förhoppningsvis till helgen. Rekommendationen att inte tokse film innan är att för varje omgång måste man se en film under perioden mellan omgången startar till den avslutas. Med det i åtanke är det upp till var och en hur mycket film man vill se.
Veckla ihop

1 film? Hur många spelrundor rör det sig om? 30-35? Man måste alltså se 30-35 filmer under två år... Jag tror bestämt du kan ställa större krav på den stora komp.-tävlingen. :)
ett par procent avrundat till närmsta övre heltal kanske kunde vara något.
Veckla ihop

Av alla filmer?

Jag tänker mer något i relation till tidsaspekten. En film i veckan är inget underligt. Två år... 100 filmer.
ja. eller om man kanske borde dra roten ur till att börja med igen..

troligen bättre.
Veckla ihop

Då är du ju nere på samma siffror som Trangor...

Jag tycker det känns hur rimligt som helst. Man måste ha en sjukt stressad vecka för att inte hinna en film, och man lär iaf över tidsperioden tre veckor hinna tre filmer...
viss procentkompensation vid rotdragning, tänkte jag.

håller med, men tänker samtidigt att de som kompat duktigt tidigt ska få vara med även om de sett för mkt av det som klarat sig vidare.
Veckla ihop

jake-  5/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Frågan är vad du tänkt dig i klarspråk?

Kanske, kanske inte? ;)
åtminstone tre i snitt, men med fler i början än mot slutet. 54321 eller nåt sånt.

med tanke på superfusket nämnt tidigare är det kanske ingen idé att försöka omforma det till en strategitävling. men jag håller med om att det kunde vara kul på sitt sätt.
Veckla ihop

jake-  5/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Då är vi ev. överens. Sedan kan jag tycka att man ska sätta gränsen som överdrivet rimligt pga att folk kan ha perioder där tid inte finns.
det är åas inte hela världen att inte få rösta vid nåt tillfälle, men visst..

jake-  5/6 2012 | Stäng |
vem vet? ;)
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök