Den stora Viking Line-tråden - Allmänt
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Den stora Viking Line-tråden
den_fonk  19/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Vilken båt är bäst?

Vilka band är bäst?

Bästa discot?
Jag ska fråga pappa.
Veckla ihop

den_fonk  19/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Han svarar säkert:

* Gabriella
* nåt bulgariskt band
* discot på Amorella (de ggr DJ Mikko är där)
spelas chalga på viking line? då måste jag åka med!
Kom på att han brukar åka med Silja Lines ravebåtar, inte Viking Line. Sorry :/
Veckla ihop

den_fonk  20/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Siljas ravebåtar, visste inte att de har såna. Det är framtiden.
Eller år 1996.

Inte då.
Han kallar det ravebåtar. Det är väl båtar som de kör typ rave på lite då och då. Eller så är det bara han som rejvar :/
Jag har aldrig lyckats begripa vilken båt jag är på. Förutom när de spelar den där klämmiga "Cindereeella, Cindereeella..." -låten när man lägger ut. Värsta Barry Manilow-stuket. Så jag säger Cinderella.

Jag visste inte att banden hette nåt särskilt. Men jag vet att Andy Scott, gitarristen i The Sweet, har spelat på nån finlandsfärja. Och han hade asatuffa braller när han spelade i sthlm på 70-talet, med tre byxben (kan beskådas på Hard Rock Café på Sveavägen) så jag säger The Sweet.

Alla discon är bäzzzt! Men allra bäst är karaoken. Finsk tango, framfört av en svettig man i mustasch och syntetskjorta, med bilder på karaoke-tv:n tagna från ett bilfönster som kör genom det finska skogslandskapet, får mig att bli alldeles mjuk och dallrig.

Cinderella är het, fo sho

-

mjuk och dallrig, alltså fet? Din beskrivning är eggande, säkert myckert eftersom jag skulle kunna vara mannen du beskriver.
vet inte om jag vill veta svaret men var satt det tredje byxbenet?

Fetjocke  20/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Precis där du tänker dig.
Jag brukar föreställa mig att den finske karaokesångaren är en sorgsen småbrukare (avdelningen subsistensjordbruk, inte en månskensbonde).

den_fonk  12/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Nej, nej, nej... I stort sett vem som helst i Finland kan ställa upp på lite karaoke om tillfället är det rätta. Det finns inga stereotypier som funkar i det här fallet vilket gör utekvällar lite extra spännande.
1) Sally - still goin´strong. Keeps on...truckin'.

2) Paradise Lost på Close-Up båten 2010 (Cinderella).

3) Hytt 5478 på Rosella (efter kl. 03.12).

Nowadays så krävs det ju lite djupdyk för Sally, men annars, grym botski! Kanske den bästa.

-

Rosellas 2432 (och liknande) går inte heller av för hackor.
a) Gummibåten
b) Gummibandet
c) Vet ej
Das Boot har ju lagt ner så nu finns det ingen anledning att kryssa på östersjön längre.

de bästa banden jag hann se var: Infected Mushroom, VNV Nation, Danger, Covenant, Kleerup, Slagsmålsklubben, Aestethic Perfection och Aladdin.

Tallink Silja utlovar "sjukt hög liggfaktor" enligt en artikel i Aftonbladet. :P
Kan du inte citera lite? Vill inte klicka på Aftonbladetlänkar :)
Veckla ihop

KyLLo  25/6 2012 | Stäng | Nästa nya
:D

Det finns inte så mycket intressant att citera, eftersom länken bara leder till en kort artikel med personliga reflektioner kring nyheten och inte så mycket om nyheten i sig.

Jag har för mig att det var en helsida i papperstidningen. Nyheten handlar i alla fall om en omtalad reklamannons innehållande en checklista där det utlovades både det ena och det andra. Jag hittade inte originalartikeln och minns inte vad som stod i checklistan. Men det som stack ut mest och som artikeln främst tog fasta på var punkten "Sjukt hög liggfaktor: JA". Jag undrar om man får pengarna tillbaka om man köper resan och inte får allt det utlovade.

Skribenten i den här korta artikeln menar att allt säljs med sex och att det enda som saknas är "klamydiatest vid påstigning: JA" och "Gratis kondomer: JA".

KyLLo  25/6 2012 | Stäng | Nästa nya
Nu börjar jag förstå varför vissa arbetsgivare skriver i platsannonser att de föredrar manliga/kvinnliga sökande för en jämnare könsförmedling (googla på "könsförmedling" för exempel). :P
Jag har aldrig åkt en Viking Line- båt men Vaxholmsbolaget har en fantastiskt fin båt som heter Storskär. Den är från 1908 och stora delar av båten har fortfarande orginalinredning. Så mycket disco är det kanske inte och jag tror int det utlovas någon liggfaktor men hittills är det den bästa båt jag åkt.
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök