Artikel: Filmtipset ber om ursäkt - av Admin -
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Artikel: Filmtipset ber om ursäkt - av Admin
Admin  3/7 2012 | Stäng | Nästa nya
läs artikeln
(Detta inlägg genererades automatiskt)

Steffe  3/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Skottsekunden?
Ja, detta var ju lite dåligt minst sagt!
Sidan är dessutom fortfarande väldigt instabil och knäpp?
Jag loggas ut titt som tätt men så klickar jag på någon annan länk och är inloggad igen?

Jag kan inte betygsätta filmer t.ex...
Veckla ihop

Admin  3/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Vi är medvetna om de nya problemen. De är inte relaterade till serverbytet och vi försöker lösa detta så fort som möjligt!

/Filmtipset

drsatan  3/7 2012 | Stäng | Nästa nya
smått irreterade att jämt och ständigt loggas ut
jag kan inte heller sätta betyg på filmer :/ hoppas att det löser sig snart
Veckla ihop

Victor  4/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Nu ska problemet i fråga vara löst och Filmtipset borde fungera i full kapacitet! :)

Skicka gärna ett PM till mig om ni har fler problem.
Veckla ihop

divaad  4/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag loggas fortfarande ut stup i kvarten..

Barneyk  4/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Har du provat att logga ut manuellt och sedan logga in igen?

Det verkar ha fixat mina problem.

EDIT: Nu klickade jag runt på lite filmer för att bekräfta, det första som händer är att jag loggas ut sådär muppigt... :)
Inlägget är ändrat 4/7 2012.
Historik
Göm historik
Det är inte fixat.
Veckla ihop

Victor  4/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Problemen kvarstod tyvärr. Men vi jobbar för att lösa detta. Tack för ert tålamod!
Veckla ihop

benneb  5/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Såhär lyckas jag betygsätta trots svårigheter (skönt att få det gjort medan man minns vilka filmer man sett):
klicka på Mina Sidor så blir du inloggad. Sök på filmen i sökfältet. Skriv inte den exakta titeln, för kommer du direkt till filmens sida så funkar det inte.
Klicka på filmen bland sökresultaten. Betygsätt.
Klickar du sedan på Mina Sidor igen så ser du att filmen har blivit betygsatt.

Men det kan ju klart vara olika på olika datorer, OS och webläsare kanske...

KyLLo  6/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag hade aldrig några problem med att betygsätta filmer fastän jag såg ut att vara utloggad på filmsidorna. Värre var det när jag exempelvis skulle kommentera filmen eller lägga till den i någon lista, eftersom funktionerna bara visas i inloggat läge.
Problem kvar står, vill recensera en film så väntar på att felet är åtgärdat. :(
"försvann tyvärr aktiviteten som registrerats på backupen."? Betyder det att mina betyg, kommentarer, paketändringar och forumposter har gått upp i rök - att de är omöjliga att återställa?
Veckla ihop

Victor  7/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Hej Gordyal,

Vi diskuterade detta och tog beslutet att inte återställa data. Allting behövdes hämtas manuellt och det skulle tagit mycket lång tid. Du kan läsa mer i trådarna i "Om sajten"-delen av forumet.

Det är första gången på 12 år som Filmtipset förlorar data och vi ber om ursäkt för detta och sympatiserar med dig och övriga drabbade.

Victor
Community Manager
Inlägget är ändrat 7/7 2012.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

Gordyal  7/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Här blev man visst snippad...
Veckla ihop

Mareld  7/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Sa du något oförskämt?
Veckla ihop

amam  7/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Servern kanske hostade och allt han skrev är för evigt förlorat (eller för jobbigt att återställa.)
Veckla ihop

Victor  7/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag ska prata med datagubbarna på måndag och se om vi kan dra igång den gamla databasen på en privat server. Medlemmar kan sedan maila och be mig kolla manuellt vad som gick förlorat under helgens aber så mailar jag tillbaka med aktiviteten, t.e.x

Hej X
- du skrev följande filmkommentarer yyyy
- du betygsatte filmerna Forrest Gump (3), Körkarlen (4)
- du skrev följande forumsinlägg

Låter detta bra? Kan inte lova att det funkar men maila så kollar jag upp möjligheten på måndag. Om det funkar skriver jag en nyhet så alla medlemmar får samma chans :)

Victor
Community Manager
Inlägget är ändrat 7/7 2012.
Historik
Göm historik

Steffe  8/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Låter bra, själv tror jag inte jag förlorade något väsentligt, men hade jag trott det hade jag mailat :)
Låter fullkomligt fantastiskt.
Nu har jag skickat ett meddelande till dig...
Förresten!

Nu vet jag inte om du var forumaktiv innan men jag tänkte passa på och välkomna dig till filmtipset! Iaf som din roll som community manager. Du blev tydligen slängd med huvudet före på den djupa delen med serversammanbrottet och allt. :P Men välkommen! Bra initiativ med en community manager tycker jag.

Victor  9/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Tack Amam! Jag har varit medlem i många år och hjälpt till som verifierare :)

Det kommer en mer offentlig introduktion om några veckor då semestrarna är över och jag blivit varm i kläderna :)
Tur att man var i Barcelona när detta hände.

Kul att få ett namn på den nya Community Manager'n. Hej Victor!
Sajtnyhet ?????
Veckla ihop

Victor  10/12 2012 | Stäng | Nästa nya
Vad menar du?

lucius  13/12 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag reagerade bara på att det här inte känns som en nyhet. Det är ju en ganska gammal tråd. Den andra posten under rubriken "sajtnyheter" är från 2009
Vet hut. Skrämma livet ur hederligt folk genom att dra upp gamla trådar på det här viset.

lucius  20/12 2012 | Stäng |
Liket lever.
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök