Artikel: Filmtipset ber om ursäkt - av Admin -
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
jag kan inte heller sätta betyg på filmer :/ hoppas att det löser sig snart
Har du provat att logga ut manuellt och sedan logga in igen?
Det verkar ha fixat mina problem.
EDIT: Nu klickade jag runt på lite filmer för att bekräfta, det första som händer är att jag loggas ut sådär muppigt... :)
Det verkar ha fixat mina problem.
EDIT: Nu klickade jag runt på lite filmer för att bekräfta, det första som händer är att jag loggas ut sådär muppigt... :)
Inlägget är ändrat 4/7 2012.
Såhär lyckas jag betygsätta trots svårigheter (skönt att få det gjort medan man minns vilka filmer man sett):
klicka på Mina Sidor så blir du inloggad. Sök på filmen i sökfältet. Skriv inte den exakta titeln, för kommer du direkt till filmens sida så funkar det inte.
Klicka på filmen bland sökresultaten. Betygsätt.
Klickar du sedan på Mina Sidor igen så ser du att filmen har blivit betygsatt.
Men det kan ju klart vara olika på olika datorer, OS och webläsare kanske...
klicka på Mina Sidor så blir du inloggad. Sök på filmen i sökfältet. Skriv inte den exakta titeln, för kommer du direkt till filmens sida så funkar det inte.
Klicka på filmen bland sökresultaten. Betygsätt.
Klickar du sedan på Mina Sidor igen så ser du att filmen har blivit betygsatt.
Men det kan ju klart vara olika på olika datorer, OS och webläsare kanske...
Hej Gordyal,
Vi diskuterade detta och tog beslutet att inte återställa data. Allting behövdes hämtas manuellt och det skulle tagit mycket lång tid. Du kan läsa mer i trådarna i "Om sajten"-delen av forumet.
Det är första gången på 12 år som Filmtipset förlorar data och vi ber om ursäkt för detta och sympatiserar med dig och övriga drabbade.
Victor
Community Manager
Vi diskuterade detta och tog beslutet att inte återställa data. Allting behövdes hämtas manuellt och det skulle tagit mycket lång tid. Du kan läsa mer i trådarna i "Om sajten"-delen av forumet.
Det är första gången på 12 år som Filmtipset förlorar data och vi ber om ursäkt för detta och sympatiserar med dig och övriga drabbade.
Victor
Community Manager
Inlägget är ändrat 7/7 2012.
Jag ska prata med datagubbarna på måndag och se om vi kan dra igång den gamla databasen på en privat server. Medlemmar kan sedan maila och be mig kolla manuellt vad som gick förlorat under helgens aber så mailar jag tillbaka med aktiviteten, t.e.x
Hej X
- du skrev följande filmkommentarer yyyy
- du betygsatte filmerna Forrest Gump (3), Körkarlen (4)
- du skrev följande forumsinlägg
Låter detta bra? Kan inte lova att det funkar men maila så kollar jag upp möjligheten på måndag. Om det funkar skriver jag en nyhet så alla medlemmar får samma chans :)
Victor
Community Manager
Hej X
- du skrev följande filmkommentarer yyyy
- du betygsatte filmerna Forrest Gump (3), Körkarlen (4)
- du skrev följande forumsinlägg
Låter detta bra? Kan inte lova att det funkar men maila så kollar jag upp möjligheten på måndag. Om det funkar skriver jag en nyhet så alla medlemmar får samma chans :)
Victor
Community Manager
Inlägget är ändrat 7/7 2012.
Förresten!
Nu vet jag inte om du var forumaktiv innan men jag tänkte passa på och välkomna dig till filmtipset! Iaf som din roll som community manager. Du blev tydligen slängd med huvudet före på den djupa delen med serversammanbrottet och allt. :P Men välkommen! Bra initiativ med en community manager tycker jag.
Nu vet jag inte om du var forumaktiv innan men jag tänkte passa på och välkomna dig till filmtipset! Iaf som din roll som community manager. Du blev tydligen slängd med huvudet före på den djupa delen med serversammanbrottet och allt. :P Men välkommen! Bra initiativ med en community manager tycker jag.
Stäng tråden
Första nya