Initiativ -> Film 2: Allt som fanns var OKEJ -
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Initiativ -> Film 2: Allt som fanns var OKEJ
Admin  3/7 2012 | Stäng | Nästa nya
http://nyheter24.se/filmtipset/show.cgi?object=96021&grade=yes

Zack:
Röstar även här ja till den här, på samma grunder som godzilla-dokumentären. Förutom att det inte handlar om godzilla då, utan om okej istället.

averin:
NEJ

Svarar nej då jag anser att dokumentärer bör vara längre än 60 min, annars blir de kortfilmer. Se längre svar om det under Bringing Godzilla Down to Size: The Art of Japanese Special Effects

Sedan om det är en logisk policy att sätta tidsgräns på dokumentärer bör diskuteras. Dock anser jag det borde införas för att underlätta policyn. Här blir det nu en kortfilm som också är en dokumentär. Känns som FT skulle bli överfullt (och på god väg med kortfilmer som är dokumentärer i dagsläget) med liknande.

arvidsollenby:
Förstår inte riktigt det resonemang där? Kan en dokumentär inte vara en kortfilm och/eller tvärt om? vad jag kan se finns det väl inget i policyn som säger att en dokumentär-film skall vara >60 min?

Många av de bästa dokumentärer jag sett är kortare.

averin:
Jo det kan vara så men i mina ögon gällande vad som är en dokumentär som bör vara på FT bör den inte vara i kortfilmsformat. Nej det finns inget i policyn om det och det säger jag inte heller. Utan jag säger att det kan vara en framtida policy som kan diskuteras om.

Själv har jag sett få korta bra dokumentärer i mitt liv. Men skoj att du lyckats hitta dem =)

Victor  4/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Röstar Ja. Är för snällare gränsdragning för dokumentärer, och den här behandlar ett unikt ämne.

En policy om minst 60 minuter skulle oundvikligen leda till problematik och undantagsfall vilket inte är samma som i dagsläget.

Raceai  9/7 2012 | Stäng | Visa arv |
Är nog med på majoritetens svar och säger Ja. Det verkar vara en dokumentär i just den bemärkelsen och inte något som enbart skapats för SVT. Vad jag kan se så säljs den även på DVD samt visas (har visats) på biograder runt om i landet.
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök