Lastfm? - Allmänt
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Jag har en känsla att jag frågat detta tidigare i mitt filmtipset-liv men hey, vilka här har ett konto på lastfm?
Mitt konto. Adda mig eller skriv någonting om ni känner för det!
Mitt konto. Adda mig eller skriv någonting om ni känner för det!
Jag. Så kan stockholmare stalka mig på konserter och sånt. Finns till och med ett foto och länkar till andra sidor jag är med på.
Intressant smak. Ska gräva lite i din profil när jag har tid.
The Legendary Pink Dots är ett band jag tänkt lyssna upp lite noggrannare. Frosty är en trevlig låt.
The Legendary Pink Dots är ett band jag tänkt lyssna upp lite noggrannare. Frosty är en trevlig låt.
:) Frosty är en favorit. The Maria Dimension är fortfarande favoritalbumet, även om det mesta de har gjort innehåller någonting bra.
Vad tycks om The Creature That Tasted Sound? I min mening är de två första spåren riktigt bra... De två sista kanske inte så inspirerade.
Jag har bara lyssnat en gång och med inte helt odelad uppmärksamhet, men jag tyckte att det lät bra. Måste lyssna mer.
Jag har inte heller lyssnat så mycket ännu. Så kanske kommer andra halvan att växa.
Efter att ha känt mig dålig i flera år för att aldrig ta mig an inlyssning av Legendary Pink Dots har jag nu äntligen börjat lyssna! Jag har hittills lyssnat på Maria Dimension och Crushed Velvet Apocalypse. Båda är svinbra, men Crushed Velvet tycker jag nog faktiskt är snäppet bättre än Maria. Tänkte fortsätta kvällen med The Golden Age, sen vet jag inte riktigt vart det bär hän. Men jag tänkte att jag kanske skulle ta och helt enkelt följa Moltenhorror-betygen neråt :P
De är rätt jämna, tycker jag. I alla fall från 90-talet och framåt. Det är väl Hallway of the Gods som är det "minst bra" av de albumen i så fall. Jag skulle nog köra på Nemesis Online därefter.
Nemesis Online var också bra.
Deras 90-tal verkar överlag vara bra, tycker jag. Får se om jag testar 80-talet någon dag... Men nu har jag fått nog för idag. :) Tack för tipsen.
Deras 90-tal verkar överlag vara bra, tycker jag. Får se om jag testar 80-talet någon dag... Men nu har jag fått nog för idag. :) Tack för tipsen.
Tre dagar och 155 skrobblingar (tillika 14 album) senare kan jag konstatera att Legendary Pink Dots är fan grymma! De flesta av skivorna jag lyssnat på är ganska jämnbra varandra emellan, men däremot är nästan alla skivor i sig ganska ojämna och det finns inte direkt någon platta som är en dunderhöjdare rakt igenom (även fall Crushed Velvet Apocalypse allt är bra nära). Jag tycker överlag bäst om de sångbaserade låtarna (Edward Ka-Spels röst är fan det göttigaste jag hört på mycket länge!). När det blir för mycket electro-float-outs eller uptempo-techno-beats osv tycker jag inte dom är så roliga längre, och alla skivor verkar tyvärr ha ett gäng sådana låtar.
Känner allt till Tear Garden, men har inte hunnit lyssna än. Min plan är att plöja igenom allt Ka-Spel är inblandad i. Men det finns ju en del, så det kommer ta en stund... :-)
Malachai är mitt favoritalbum. De flesta är annars ganska ojämna..
Den var inte helt dum den heller. Tack för tipset.
Passade även på att adda dig på Last.fm, om du inte har nåt emot?
Passade även på att adda dig på Last.fm, om du inte har nåt emot?
Den fungerar underligt ibland, den där mätaren. Jag antar att den blir mer och mer nyckfull ju fler artister man har i sitt bibliotek. Men visst har vi några gemensamma nämnare.
"Din musikaliska kompatibilitet med DaggerNunNorms är VÄLDIGT LÅG"
Själv satt jag vid samma tid och led - som varje innefredag/-lördag denna sommar - åt grannarnas schlagerfestande och We Are the Champions-allsång. Som alla andra år brukar volym och smak tyvärr sällan ingå någon förening.
Inlägget är ändrat 8/7 2012.
...och jag blir påmind om att det borde vara dags att sätta tänderna ordentligt i John Zorn snart. Han kan vara den artist som jag allra längst tänkt ta tag i, men ännu inte lyckats hinna med... "För korta dygn!" är den enda ursäkten jag kan komma på. Vart ska jag börja?
han är ganska produktiv. känner mig inte förmögen att svara riktigt. Naked City, som du redan hört, funkade för mig. några favoriter i Zorn-katalogen: The Big Gundown, Spy vs. Spy (kommer du på fler med uppsättningen sax, sax, bas, trummor, trummor så är jag intresserad av att höra), The Circle Maker, samt Madness, Love and Mysticism och I.A.O..
oj. hade helt missat att han var aktuell för wow. nästan skäl nog att köpa ett pass.
Mats Gustafsson, Ken Vandermark, Tim Berne eller Peter Brötzmann kanske är enklare. tror samtliga varit på Nef, men har dessvärre bara sett de två förstnämnda.
mm, finns där, men det är inte så aktivt längre, eftersom jag inte lyssnar så mkt digitalt just nu.
Wastemytime
Wastemytime
Inlägget är ändrat 11/7 2012.
Your musical compatibility with Sandslott is SUPER
Music you have in common includes Beach House, The Radio Dept., The Dead Weather, The xx and Metric.
Där ja.
Music you have in common includes Beach House, The Radio Dept., The Dead Weather, The xx and Metric.
Där ja.
Mmm, har mest blivit The xx den senaste tiden. Ska se dem i november. Fantastiskt album. Nu väntar vi bara på nya Crystal Castles.
Kul också att jag är en av dina "tycker som". Har enbart sett detta 2-3 ggr.
Kul också att jag är en av dina "tycker som". Har enbart sett detta 2-3 ggr.
Det måste betyda att du har pubertal musiksmak!
Eftersom vi har super-kombatibilitet skulle jag vilja rekommender ett fantastiskt musikfynd jag gjort på senaste; Keaton Henson.
En vän beskrev hans musik på ett väldigt bra sätt "alltså. man vill ju bara typ blöda ut i badkaret till hans låtar."
Eftersom vi har super-kombatibilitet skulle jag vilja rekommender ett fantastiskt musikfynd jag gjort på senaste; Keaton Henson.
En vän beskrev hans musik på ett väldigt bra sätt "alltså. man vill ju bara typ blöda ut i badkaret till hans låtar."
Min musiksmak pubertal???!!! Humpf, humbug! ... eller... ok, det kanske stämmer. Så jag bollar tillbaks ett lika pubertalt tips http://www.youtube.com/watch?v=A4b0c7bdzfg
Det kanske fungerar, jag har aldrig testat det.
Jag kör den vanliga lastfm-klienten och synkar var gång jag pluggar i iPhonen i datorn.
Här har du en guide: http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57431184-285/how-to-scrobble-to-last.fm-from-itunes-spotify-and-more/
Jag kör den vanliga lastfm-klienten och synkar var gång jag pluggar i iPhonen i datorn.
Här har du en guide: http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57431184-285/how-to-scrobble-to-last.fm-from-itunes-spotify-and-more/
De nada.
Jo, det hade det iofs varit, men jag använder lastfm-klienten till Winamp också och där kan det vara trevligt att få lite mer info om en del artister.
Fast om man bara använder det för att synka från iPhonen har man givetvis inte lika mycket nytta av den om ens någon.
Varning förresten för att vissa har haft problem med synkningen, men jag har inte märkt av det.
Jo, det hade det iofs varit, men jag använder lastfm-klienten till Winamp också och där kan det vara trevligt att få lite mer info om en del artister.
Fast om man bara använder det för att synka från iPhonen har man givetvis inte lika mycket nytta av den om ens någon.
Varning förresten för att vissa har haft problem med synkningen, men jag har inte märkt av det.
Man kan ju dock skrobbla via spotify och vanlig mediaspelare på datorn, dock. Om man fortfarande tycker att statistik är intressant.
http://www.lastfm.se/user/Raceai
Låg eller väldigt låg komp med samtliga i denna tråd. Är det mig eller er det är fel på?
Låg eller väldigt låg komp med samtliga i denna tråd. Är det mig eller er det är fel på?
möjligen i andra hand i så fall. tänkte mer att det är en typisk göra slutfras.
har aldrig sett mer än typ två seinfeld-avsnitt någonsin. det verkar dock kul.
Whourkr och Limbonic Art bland de gemensamma. kul.
tio år för min del. gissar att du klår det. var ganska entusiastisk till Whourkr tills det att jag köpte Noism ±.
http://www.lastfm.se/user/herrnenne
har äntligen slutat skriva audioscrobbler i länken som nån slags protest mot att dom bytte namn. Börjar väl växa upp.
har äntligen slutat skriva audioscrobbler i länken som nån slags protest mot att dom bytte namn. Börjar väl växa upp.
Du har nog råkat trycka "ta bort från ditt bibliotek" (eller vad det nu heter på engelsk). Det tar bort alla skrobblingarna av låten ifall du trycker det på en låt, eller alla skrobblingar av artisten om du trycker det på en artist.
Jag brukar använda den funktionen när jag "tvättar" min statistik från felstavade låttitlar och artistnamn.
Jag brukar använda den funktionen när jag "tvättar" min statistik från felstavade låttitlar och artistnamn.
Du får väl "fuskskrobbla" ikapp det igen. Släng på en playlist med det bortfumlade innan du går och lägger dig / går hemifrån, och låt det gå tills du är ikapp...
Känner igen det där :-)
Blir sugen på att lyssna på Vashti Bunyan när jag ser din lista. Hon gör fina grejer!
Känner du till Bridget St John? Brukar alltid tipsa folk som gillar Bunyan om henne, och det går alltid hem :-)
Blir sugen på att lyssna på Vashti Bunyan när jag ser din lista. Hon gör fina grejer!
Känner du till Bridget St John? Brukar alltid tipsa folk som gillar Bunyan om henne, och det går alltid hem :-)
folk är så hippa och coola på filmtipset medan jag sitter här med ca 1000 håkan hellström-skrobblingar. piiiiiiiiinigt.
Det hade varit trevligt! Kan tyvärr inte..Såg dom på Hultsfred förra året och de var fantastiska.
fin musiksmak förresten
Din musikaliska kompatibilitet med AnecdotistOwl är SUPER
Ni har bl.a. följande musik gemensamt Kent, Beach House, God Is an Astronaut, Okkervil River och Owl Vision.
fin musiksmak förresten
Din musikaliska kompatibilitet med AnecdotistOwl är SUPER
Ni har bl.a. följande musik gemensamt Kent, Beach House, God Is an Astronaut, Okkervil River och Owl Vision.
Inlägget är ändrat 7/10 2012.
Oooh, säg inte fantastiska! Biljetterna var ju slut, jävla skit. Ska höka second hand men det känns lite långsökt.
Åhå, I believe a detsamma is in order!
God is an astronaut kommer ju förövrigt till Stockholm i november också :) Dit ska jag iallafall
Åhå, I believe a detsamma is in order!
God is an astronaut kommer ju förövrigt till Stockholm i november också :) Dit ska jag iallafall
Fan va grymt med GIAA, är riktigt avis att du ska se dom. Verkar vara mycket bra i Sverige när jag åker utomlands...
Vet inte om du lyssnar på dom men Junius spelar också i Stockholm i november. Ett litet tips.
edit: MONO, Alcest och Caspian kommer också tydligen. Får nog stanna hemma istället :P
Vet inte om du lyssnar på dom men Junius spelar också i Stockholm i november. Ett litet tips.
edit: MONO, Alcest och Caspian kommer också tydligen. Får nog stanna hemma istället :P
Inlägget är ändrat 7/10 2012.
Föregående
Nästa
Stäng tråden
Första nya