pelarhelgon - Allmänt
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
pelarhelgon
distinkt  21/7 2012 | Stäng | Nästa nya
hallå jag vill läsa lite om pelarhelgon, någon som vet var jag kan göra det? helst i en bok

distinkt  21/7 2012 | Stäng | Nästa nya
klart rimligt förslag
Finns väl inga pelarhelgon i bibeln??
Näe, det var kanske ett senare påfund. Jag gissade hejvilt.
Veckla ihop

distinkt  22/7 2012 | Stäng | Nästa nya
fy, tänk om jag satt mig att läsa bibeln helt i onödan va
Äh, läsning är sällan i onödan!
Om du inte hittar något kanske du vill läsa något om en hel pelargon? Då kan jag rekommendera Lasse Anrells bok om pelargoner.
Veckla ihop

Leo  22/7 2012 | Stäng | Nästa nya
jag hade en hel del pelargon, 30 år gamla var di. men dom dog. lite sorgligt.
så nu ska jag ta med mig den lika gamla hibiskusen ner till frankrike och plantera den.. så får den äntligen bli en riktig buske / träd!
Veckla ihop

Fetjocke  22/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Nu börjar jag nästan gråta.
Veckla ihop

:) förhoppningsvis överlever den den 6 dagars färden i bil också.. annars känns det lite snopet :)
Veckla ihop

Fetjocke  22/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Ja, fransmännen lär ju bli lite besvikna.
Veckla ihop

jag gör det bara för hibiskusens skull!!
eller ja. lite för min egen del också. den kommer te sig så fin på terrassen / balkongen / trädgården..
Nu blir till och med jag rörd, flytta till Frankrike bara för en blommas skull. ;-)

Leo  23/7 2012 | Stäng | Nästa nya
hahaha!
ja eller hur. sån är jag.. plants before all! :D
som det ser ut nu har jag dock en hibiskus, en citronplanta, en murgröna och massa skott som skall med.. känns kanske liiiite oresonligt. med tanke på allt annat som skall med i bilen :/

Leo  23/7 2012 | Stäng | Nästa nya
exakt!!!! :)

(och, tänk, om man hade träffat jean reno.. )
Jag tänkte när jag såg den där: Vilket perfekt upplägg för en uppföljare. I nästa scen kommer gräsklipparen och sen får man se vad som händer med gräsklipparmannen...
Läser alltid "pelargonhelg" när jag ser titeln och blir besviken när jag inser att jag läst fel.
Veckla ihop

Fetjocke  23/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Jag läser jämt "Phel argongel" och tänker "Undrar vilken som är rätt." Och vad bör man tänka på med argon i gelform. Och sen blir jag ÄNNU mer besviken än va dej!
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök