Återuppliva dött batteri till gammal bärbar - Teknik
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Återuppliva dött batteri till gammal bärbar
jake-  25/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Har en gammal bärbar dator där batteriet är slut. Förmodligen har den stått rätt länge och batteriet är säkert minnesberoende...

Anyways... De brukar ju gå att rädda sånt här. Läste något underligt tips där man fryser in batteriet, och därefter funkar det igen iaf hyfsat.

Tips, tankar?
Inlägget är ändrat 26/7 2012.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

bytat  26/7 2012 | Stäng | Nästa nya
det lät farligt.. läste nåt om brandrisk.
annars köpte jag just ett batteri till min macbook pro här.. fraktfritt och väldigt mycket billigare än de svenska alternativen jag hittade.. dock kan leveransen ta ett par veckor om man har otur.
Veckla ihop

jake-  26/7 2012 | Stäng | Nästa nya
Det är en gammal bärbar som jag bara tänkt ska få spela ut sitt syfte, så det är inte värt några direkta investeringar.

Om man däremot kan rädda batteriet så vore det ju spännande att prova.
Veckla ihop

bytat  26/7 2012 | Stäng | Nästa nya
tja, är du ok med eventuell brandrisk/svällt batteri så är det väl bara att köra på.
http://www.wikihow.com/Revive-a-Dead-Laptop-Battery
usch, läste återuppliva dött barn till gammal berber.
Veckla ihop

Mareld  1/8 2012 | Stäng | Nästa nya
Om jag vetat som barn vad jag vet nu hade jag gärna blivit gammal redan som liten, och varför inte berber på kuppen?
det skulle definitivt ha livat upp mig som barn att få bli gammal direkt och hoppa över tonåren och allt det, men nog hade man väl gått miste om en del.
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök