TSPDT - Om sajten
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Exakt vad grejen med det är vet jag inte, men det är den här listan:
http://www.theyshootpictures.com/gf1000_top250directors.htm
http://www.theyshootpictures.com/gf1000_top250directors.htm
menar du det som RadioTimes skriver som kommentar på ett gäng regissörer?
TSPDT är hemsidan They Shoot Pictures, Don't They som är en mycket gedigen listsajt som sammanställer kritikers listor... Hittar dock inte regissörstopplistan på sajten längre den kanske är borta?
TSPDT är hemsidan They Shoot Pictures, Don't They som är en mycket gedigen listsajt som sammanställer kritikers listor... Hittar dock inte regissörstopplistan på sajten längre den kanske är borta?
Jag tror inte att RadioTimes har sett alla de filmer som är betygsatta där. Jag misstänker att hen har hämtat sina ratings från http://www.radiotimes.com/. i stil med användaren Aftonbladet TV.
Sen kan ju hen som sköter om kontot ha sett fler filmer ändå dock...
Sen kan ju hen som sköter om kontot ha sett fler filmer ändå dock...
Här är en orsak till varför det är störande. 95 procent vet inte vad TSPDT är och så blir det en massa tjafs.
http://nyheter24.se/filmtipset//person/roman-polanski-regissor.html&sort=year
programmera en robot som rensar bort alla kommentarer som innehåller TSPDT. ;-)
http://nyheter24.se/filmtipset//person/roman-polanski-regissor.html&sort=year
programmera en robot som rensar bort alla kommentarer som innehåller TSPDT. ;-)
Jag tycker om det. Det är informativt och duktigt att ha gjort ett så genomgående arbete. Att sen folk inte ens ids googla när de inte förstår något är inte RadioTimes fel. Sen bryr jag mig inte mycket om själva listan, men det är intressantare i alla fall än alla som skriver 555444444333 o.d.
Vem är det som inte förstår något? Vad TSPDT är vet väl alla som söker, som du skriver, men att en del utgår ifrån att folk som stör sig på det här spammet inte förstår är arrogant och märkligt.
Utöver det faktum att det här banar väg för allt möjligt spam så tycker jag att det är skadligt med alla dessa nummer. Jaha, är den regissören #200, då kanske hen inte är så intressant ändå.
Utöver det faktum att det här banar väg för allt möjligt spam så tycker jag att det är skadligt med alla dessa nummer. Jaha, är den regissören #200, då kanske hen inte är så intressant ändå.
De som bråkade på Polandskis regissörssida förstod inte!
Arrogant och märklig är mina mellannamn. Hur kommer det sig att du betraktar det som spam? Det är ju inte skräppost även om det kan tyckas trivialt och tjatigt. Tittar man på t.ex. Tarkovskijs sida är det ju inte som att TSPDT-posten skymmer någon annan viktig kommentar.
Hela sajten går ju ut på att med nummers hjälp försöka utröna vilka filmer/regissörer/etc. som är intressantare än andra.
Arrogant och märklig är mina mellannamn. Hur kommer det sig att du betraktar det som spam? Det är ju inte skräppost även om det kan tyckas trivialt och tjatigt. Tittar man på t.ex. Tarkovskijs sida är det ju inte som att TSPDT-posten skymmer någon annan viktig kommentar.
Hela sajten går ju ut på att med nummers hjälp försöka utröna vilka filmer/regissörer/etc. som är intressantare än andra.
Okej, missade bråket du verkar ha hänvisat till så jag ber om ursäkt för det.
Min största invändning är att om en lista ska spridas i alla kommentarsfält så måste alla andra listor tillåtas. Och det finns inget som gör att TSPDT är mer intressant eller relevant än särskilt många andra listor.
Min största, största invändning är att det är ett skript eller något och som faktiskt visst skymmer andra kommentarer.
Jag tycker ockå att det är betydligt intressantare med folks "555444432211", men det är bara jag kanske.
Min största invändning är att om en lista ska spridas i alla kommentarsfält så måste alla andra listor tillåtas. Och det finns inget som gör att TSPDT är mer intressant eller relevant än särskilt många andra listor.
Min största, största invändning är att det är ett skript eller något och som faktiskt visst skymmer andra kommentarer.
Jag tycker ockå att det är betydligt intressantare med folks "555444432211", men det är bara jag kanske.
Nej, men än så länge har inte RadioTimes sporrat andra till att göra likadant. Det jag tycker är intressant är att det blir ett sätt att jämföra och länka samman regissörer. dessutom ger det omväxling. I sak vet jag inte om jag tycker det är mer spännande än om några användare här satte sig ner och gjorde en sjujäkla lista över sina 200 favoritregissörer.
Jag suckar ofta djupt över alla dessa betygsuppradanden. Näst kommentarerna om hur snygg personer är tycker jag det är de minst intressanta av alla.
Jag suckar ofta djupt över alla dessa betygsuppradanden. Näst kommentarerna om hur snygg personer är tycker jag det är de minst intressanta av alla.
Okej, jag är en sådan som tycker det roligaste med den här sidan är att titta på andras profiler och se vad de har för smak. Det finns vissa användare som är väldigt frekventa med 5433332211 och jag tycker det är roligt att följa dem.
Roligare än "proffs" som jag ändå läser om hela tiden.
Roligare än "proffs" som jag ändå läser om hela tiden.
Himla taskigt av dem att hålla på och spamma på det där viset.
Fast deras post försvinner ju inte. Den största förlusten är att man som värst behöver trycka på "Fler kommentarer till denna person". Och aktiviteten över lag på regissörssidorna är såpass låg att jag tror att de mer och mindre intressanta budskapen kan samsas.
Fast deras post försvinner ju inte. Den största förlusten är att man som värst behöver trycka på "Fler kommentarer till denna person". Och aktiviteten över lag på regissörssidorna är såpass låg att jag tror att de mer och mindre intressanta budskapen kan samsas.
Det blir ju inte omväxling när var och varannan regissör är nr x på TSPDT.
De som är intresserade av TSPDT-listan går ju in på TSPDT och kollar. De som inte vet vad det är kollar antingen upp det eller så blir det tjafs som i Polanski-fallet.
Personligen tycker jag det är spam och astråkig information som är asdryg. Och störig.
De som är intresserade av TSPDT-listan går ju in på TSPDT och kollar. De som inte vet vad det är kollar antingen upp det eller så blir det tjafs som i Polanski-fallet.
Personligen tycker jag det är spam och astråkig information som är asdryg. Och störig.
Omväxlingen blir i förhållande till resten av feeden. Det är sant att RadioTimes kommentarer inte är så varierade i sig, men i sin kontext. De flesta ger en personlig (ofta mycket kortfattad) åsikt om personen. I jämförelse med det är DSPDT-posterna omväxling.
Det är ganska lite information som är unik på filmtipset, och även den info som är unik just för sidan finns ofta att hämta på flera ställen. Naturligtvis kan en gå in på DSP-sidan, men nu slipper man.
Du får väl göra ditt bästa för att kommentera bättre regissörs-kommentarer du då så att RadioTimes poster inte längre syns på främsta regissörssidan, om det nu är så förfärligt.
Det är ganska lite information som är unik på filmtipset, och även den info som är unik just för sidan finns ofta att hämta på flera ställen. Naturligtvis kan en gå in på DSP-sidan, men nu slipper man.
Du får väl göra ditt bästa för att kommentera bättre regissörs-kommentarer du då så att RadioTimes poster inte längre syns på främsta regissörssidan, om det nu är så förfärligt.
Hade RadioTimes lagt till nån personlig kommentar till varje och på slutet lagt till hur de var rankade hade jag haft nåt problem med kommentaren. Nu säger ju kommentar absolut ingenting om vad RadioTimes tycker. Dessutom tror jag att de allra flesta skiter i om Oliver Stone ligger på plats 152 eller 178. Och de som bryr sig går som sagt in och kollar.
Och spam borde inte vara tillåtet. Eller?
Och spam borde inte vara tillåtet. Eller?
Definiera först "spam", i så fall... Jag har svårt att se någon definition som inte inlemmade kommentarer som "snygg", "kungen" och (mer än någonting annat) "554433", men det skulle också leda till ett hästjobb för de som ville ta tag i det.
först när någon postar en sådan kommentar med samtliga betyg för feuillade så kan det börja vara meningsfullt.
Inte riktigt, för där kan man koppla varje betyg till en film och (lättare i någon mån) en betygsmässig ribbnivå. Dessutom ger ju ett kommentarsfält helt andra möjligheter.
Statistik och kuriosa med noll diskussionsvärde i bägge fallen. Jag ser inte varför det skulle vara avgörande att det i det ena är baserat på info från en extern sida. Det kan väl ändå vara intressant (och behöver inte handla om promotion bara för det)?
Statistik och kuriosa med noll diskussionsvärde i bägge fallen. Jag ser inte varför det skulle vara avgörande att det i det ena är baserat på info från en extern sida. Det kan väl ändå vara intressant (och behöver inte handla om promotion bara för det)?
Är det? Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att erkänna att det kan ha andra syften och funktioner än promotion när det finns exempel i tråden på folk som tycker att de är intressanta som kuriosa. Jag har inget personligt intresse för TSPDT-listan heller, men jag vill inte gå in med saxen eller dra orimliga slutsatser om folks avsikter bara för att jag finner någonting ointressant.
TSPDT har precis gjort sin årliga list-uppdatering.
EDIT: Och här är listan, om man tycker sånt är ballt...
EDIT: Och här är listan, om man tycker sånt är ballt...
Inlägget är ändrat 16:22 15/2.
Nästa
Stäng tråden
Första nya