Windows 8 och mediabox - Teknik
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Windows 8 och mediabox
Raceai  5/1 2013 | Stäng | Nästa nya
Hallå.

Jag har ett problem.

Jag använder mig en av mediastreamer och har tidigare haft Windows Vista. Där kan man som bekant avaktivera lösenordstvång på det lokala nätverket. Nu har jag Windows 8 där det tydligen inte går, eller? Mina kunskaper rörande Windows 8 är fortfarande väldigt bräckliga.

Problemet är nu att min mediabox vill ha "Användare" samt ett lösenord. Jag har då testat med datornamn, samt det lösenord man använder för inloggning i dator (har ej skapat någon "Hemgrupp"). Har även testat med mitt "användarnamn", som då verkar vara den mailadress jag har angett vid skapandet av Microsoftkontot (?) samt det som står vid inloggning. Jag har även använt mig av mitt namn, som då visas så jag är inloggad i datorn. Men, den godtar inget av dessa.

Någon med mer kunskap som har en idé på vad jag gör fel. Eller är det helt enkelt så att min mediaspelare är efterbliven?

/Rac
Du borde ju ha ett användarnamn/lösenord ifrån routern, för det trådlösa nätverket, och det har väl väldigt lite med vilket operativsystem du kör. Kolla vad du har för inställningar på routern är mitt tips. De kan ju eventuellt ha ändrats om du kommit åt nollställningsknappen eller så.
Veckla ihop

Hallå.

Nja, har inte nollställt något samt att mediaboxen är ansluten med kabel. Boxen hittar arbetsgruppen och datorn och det är vid inloggning i datorn som den efterfrågar användarnamn och lösen. Rent spontant så tycker jag då att det bör vara det för kontot angivna men fungerar alltså ej.

Blir noj på att mediaboxens firmware inte är kompatibel med Windows 8. =/
Hmm, okej, ja det var ju en annan femma, då missförstod jag hur du menade.

Testat att söka på runt lite på din mediabox och se om andra haft liknande problem? Har bara använt Windows 8 i ca 5min själv, så har ingen direkt koll på det alls, tyvärr.
Veckla ihop

Yepp, har sökt men hittar inget matnyttigt med just denna box. =/
Drygt.. Hoppas att det löser sig!

Raceai  6/1 2013 | Stäng |
Det hoppas jag med. Som det ser ut nu så misstänker jag inkompabilitet. =/
Entertainity AB © 2000-2012 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor
annons
annons
clock
Svensk titel (T)
Originaltitel (O)
Regissör (R)
Manus (M)
Skådespelare (S)
Land (L)
År (Å)

Avancerad sök