Som besökare på Modette samtycker du till användandet av s.k. cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Modette

MORNING SATURDAY +

DSCN1595

Bild från köket / 

Efter att ha burit upp möbler till lägenheten i några timmar & en bullfika så fortsätter denna underbara inredningdag på ikea och diverse andra inredningsbutiker. Nu börjar det hända lite här i lyan! ÄLSKAR DET. Kommer visa er bilder när allt är klart <3

COMPETITION / MOVIE +

Make up filmen jag spelade in med Lumene där fokuset låg på läppar /

Minns ni när jag skrev för några veckor sedan att jag var och filmade för Lumene?

Lumene har iallafall nu en kampanj som heter Onstage Offstage där deras produkter används både till en färgstark dansshow och till en snygg vardagssminkning (min sminkning). I filmen ger makeupartisten Fanny tips på hur man ska gå till väga – och till sin hjälp har hon dansarna från danskompaniet Move Your Feet och några mode- och livsstilsbloggare .

Varje vecka kommer en ny tutorial med olika fokusområden som läppar, ögon eller bryn. Du kan vara med och tävla om produkterna från varje tutorial. Motivera varför du vill vinna detta produktkit och tävla om 2st showbiljetter till föreställningen En Dans på Rosor och makeup produkter från Lumene (värde 1500kr).

Tävlingsregler hittar du HÄR 

TONED MUSCLES +

IMG_1904 IMG_2021 PicMonkey Collage IMG_1641

Bilder från Bikini Fit klassen i måndags / 

 

Nyckeln till tonade, slanka muskler är att kombinera styrketräning & cardio (kondition).

När det kommer till styrketräningen så brukar jag variera att lyfta tunga vikter och lätta vikter. Jag tror det är en bra mix och den funkar bra på mig. Jag kan då t.ex. köra ett pass med min maxvikt, dvs. den vikt jag bara klarar av att göra några repetioner på och ett annat pass köra en lättare vikt, men flera reps & länge.

Blandat med min styrketräning kör jag som ni säkert redan vet, intervaller & powerwalks. Intervallerna kör jag 1 gång per/vecka och promenaderna brukar jag köra 3-4 gånger i veckan.

Jag har inget strikt schema på hur mina träningsveckor ser ut, utan jag brukar köra lite som jag själv känner för men ändå försöka hålla en någorlunda struktur på det hela.

Sist men inte minst. Jag har sagt det förut och säger det igen. Vi tjejer ska aldrig vara rädda för att lyfta TUNGT. det kommer inte ge oss några ”tjur” kroppar OCH det händer inte över en natt.

DSC_6643

Fruktsallad, pressad apelsinjuice & yoghurt med keso & granola, fick bli dagens frukost /

På agendan idag: outfit-fotografering & Bikini Fit träning!

Jag säger bara WOW vilken energi man får av lite morgonmotion. Hela dagen blir att kännas så mycket enklare och roligare!