CUF: "Fuck Facket 4-ever"

Centerpartiets ungdomsförbund går till frontalangrepp mot facken och socialdemokratin med ny kampanj och hemsida.


Under parollen Arbetsmarknaden är ett jävla skämt drar centerpartiets ungdomsförbund ut i valstrid.

Och motståndaren; socialdemokratin, jantelagen och facken.

– Arbetsmarknaden är ett skämt och vi vill sätta vi färg och fart på politiken, säger kampanjsamordnare Amanda Florin, till Dagens Media.

Fram till valet kommer representanter för cuf att klä sig i grön clownnäsor och turnera runt om i landet. Samtidigt lanseras en ny kampanjhemsida - cirkusen.com - som ska fungera som arbetsförmedling.

– Det behövs nya metoder för att nå ut till förstagångsväljarna, vi kommer att försöka vara mer interaktiva och satsa mycket på sociala medier. Vi har också gjort en gratistidning speciellt för valkampanjen som ska delas ut under turnén, säger Amanda Florin, till Dagens Media.

/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Senaste nytt

Polisen i Ängelholm rapporterar om trafikolycka

Polisen i Höör rapporterar om trafikolycka

"Två personbilar i olycka, Sätofta.", skriver polisen på sin hemsida.

Höjd BNP-siffra från USA

USA:s bruttonationalprodukt (BNP) ökade med 3,4 procent i fjärde kvartalet i fjol, enligt reviderade siffror från USA:s handelsdepartement.

Då är bästa tillfället att söka jobb: ”Konkurrensen minskar”

Att byta jobb kan vara en utmaning, särskilt om man vill byta karriär eller gör premiär på arbetsmarknaden. Men det finns en månad på året som det passar bäst att söka för den som vill maximera sina chanser att få ett nytt jobb.

Rekordmycket eventpengar till Bidens kampanj

Ett insamlingsevent för USA:s president Joe Biden har samlat ihop 25 miljoner dollar, motsvarande drygt 267 miljoner kronor. Det är den största insamlingen någonsin för ett politiskt evenemang, enligt Bidenkampanjen.

Wingefors om miljardförsäljningen: "En lättnad"

Embracer säljer en av sina finaste juveler när man gör sig av med Gearbox. Vd Lars Wingefors beskriver den amerikanska spelutvecklaren som "jätteduktig med väldigt fina varumärken". Men i slutändan så är vi en business och vi måste ta rationella beslut, säger han.