Den gamla goda Goodiebagen..

akissie

Kissie visar upp sin goodiebag från Örebro BlogAwards med allt vad den innehåller och då slog det mig.
Det är ingen som gör det längre – visar upp goodiebags alltså…

Förr i tiden så kunde bloggarna inte låta bli att visa upp minsta goodiebag som ett bevis på att de blev bjudna på events hela tiden och det snoddes till och med goodiebagsbilder för att fejka att man varit på samma event.

Eftersom ingen visar upp innehållet längre så betyder ju det att företag inte längre gynnas av den gratis exponering som goodiebags tidigare bjöd på. Betyder det att goodiebags är på väg att försvinna helt?

Vad tror ni? Är den välfyllda goodiebagen en utrotningshotad art som är på väg att försvinna helt?

6 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Det finns en föreställning bland bloggare att de kan drabbas av skatt även på gåvor av mindre värde t ex sådant de får hemskickat utan att ha bett om det och just sådana gåvor som goodiebags. Därför vill man inte i onödan skylta med sådant som inte ingår i ett samarbete där det finns möjlighet att få betalt i pengar utöver de grejor man puffar för.
    Jag tror att många bloggare idag är så bortskämda med gåvor, spons och dealar på en helt annan nivå än goodiebags att det kan verka skämmigt och oproffsigt att visa upp goodiebags i bloggen. Det är för småbloggare som fortfarande finner glädje i några prova-på-förpackningar av udda märke, läppglans och en t-shirt med reklamtryck.

    Jag tror inte att det innebär en stor investering för ett företag att skänka lite produkter till sådana här tillställningar. Även om innehållet inte visas upp i bloggen direkt finns fortfarande chansen att bloggaren nämner produkten när hen testat den och då får ju företaget bra exponering.

    Det handlar nog också om att etablera sitt märke och inte endast att öka köpsiffrorna på en gång. Desto mer en produkt syns generellt desto större är chansen att folk automatiskt väljer den i butiken senare. Tror det mer handlar om att genom små medel försöka göra märket synligt i olika sammanhang. När Nelly exempelvis blir nämt i ett blogginlägg handlar det istället om att folk ska köpa specifika plagg just då.

    Bara en teori dock!

    Är det någon som vet hur det ligger till med Peters inblandning i eventet?? Enligt kissan så var det ”hans första event”. Själv har han bara lagt upp en neutral text om eventet. Fattar inget. Är han anställd av EM event?

    Ååh kommer ihåg en bloggfest och goodiebag (hade en stor blogg förr i tiden). Var Angelika å Therese som hade en och man fick meegastora påsar fullproppade med grejer. Då pryddes varenda blogg av massa bilder på dessa, har inte tänkt på att så inte är fallet längre.
    Vann även bästa outfit å skulle få hem en dyr kaffemaskin (tror ja de va), har kvar kuvertet med priset, men då slutade dessa damerna att svara på mail och sms. Alltså vi var ju vänner sedan innan,… helt galet, tror någon av dem ville behålla den själv.

    Skrev aldrig om de på bloggen, men kommenterade deras några gånger. Sen gav ja upp.

    Tror goodiebagsen kommer finnas kvar, med det är nog mer ett sätt att locka folk till event, inte så mycket för att dom kommer blogga om grejerna sen.

      De verkliga goodiebagsen finns på stora events för att locka megakändisar, filmstjärnor, idrottsstjärnor osv.
      Jag vet att på t ex filmfestivalen i Cannes så kan de stora namnen gå och välja och vraka. Det är Chanelväskor, Rolexklockor. smycken från Cartier osv. Såsom dessa människor skulle behöva några ytterligare materiella ting.

        Men å andra sidan kanske inte bloggare behöver ytterligare materiella ting heller, eller någon annan för den delen.

        Är ju sällan livsnödvändiga saker man får, som man ändå skulle köpt. I någon goodiebag fick jag 20 lipgloss i olika färger, använde en av dom.. Men hade många glada kompisar på den tiden 😉

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.