Bella 2.0

Blondinbella:

Borta är den Bella som uppdaterade med mobilbilder som visade upp sina acneärr och hellre diskuterade politik än hur man fixar håret.
Och kvar har vi nu en ganska platt och ytlig blogg som till 99% handlar om jobb, tjäna pengar, utseende, att tjäna pengar på utseende och kläder, utgångar, spraytans och så mer utseende.

Är detta en medveten strategi från Bellas sida eftersom hon är ”ansiktet utåt” för LCC tror ni?
Läsarna verkar i alla fall ha tröttnat och ställer frågan på bloggen.
Ska vi gissa på att det inte kommer komma något svar från Bella som likt en häcklöpare skuttar över de känsliga frågorna – samtidigt som hon svarar ”tack” på alla komplimanger om hennes utseende?

68 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Jag funderar på om det helt enkelt handlar om att hon vill vara mera privat? Kenzas blogg har väl genomgått en liknande förändring, om än mer successiv sådan.

      Tror snarare att det handlar om att tjäna pengar. Både Kenza och Blondinbella vill suga ut varenda krona som de kan tjäna på sina följare. Båda är ju totalt hänsynslösa när det gäller att varna sina bloggare om vad som är reklam.

      De kunde knappast bry sig mer om att tjäna pengar och kunde definitivt inte bry sig mindre om att deras dolda reklam leder till (främst) unga tjejers dåliga köpbeslut. Herregud, vad många som lägger sina pengar på allt skräp som dessa två rekommenderar.
      Så otroligt skrattretande när Kenza hyllande ett sminkföretag och hur hon eeendast använde smink från det märket, för att några veckor senare göra en tutorial där hon använde helt andra produkter. Sorgligt.

      Och ja, jag blir upprörd på riktigt. Det minsta de kan göra med tanke på vilka pengar de tjänar på sina följare är att åtminstone följa marknadsföringslagen och markera ut skiten.

    Har lest Blondinbellas blogg i flere år og blitt både inspirert og motivert av henne, men har de siste månedene dessverre gått lei og slettet henne i forrige uke fra både Bloglovin og Instagram. Bloggen har mistet sin personlighet og troverdighet, og virker nå mer som en reklameside der man egentlig ikke vet hvem som er avsenderen. Tråkigt, men finnes heldigvis andre, mer genuine livsstilsbloggere 🙂

    Hade kunnat varit jag som skrev kommentaren till blondinbella. Har varit en trogen läsare då hon har varit en inspiration men inte nu längre. Går in någon gång varannan vecka men finns inget av intresse kvar längre. Nu är det bara ytligt ytligt och åter ytligt.

    Jag har följt BB sedan hon började sin bloggkarriär… men t.o.m. jag har slutat läsa hennes blogg.
    Jag tror jag tröttnade när hon bytte namn på bloggen.
    Den blev bara jättetråkig.

    Jag har läst hennes blogg i flera år , men jag har tappat intresset senaste tiden.. Känns som att allt typ hon lägger ut numera är reklam. Så himla trist. Hennes blogg var en av dom första jag började följa.

    Jag läser inte heller Bellas blogg längre efter att ha läst den i flera år.
    Är inte intresserad av hennes produkter och samarbeten och har inte alls samma klädstil som henne så alla OOTD inlägg som bloggen svämmar över av ger mig ca 0 inspiration.

    Det enda jag är nyfiken på är om kommande volymspray är bra. Jag vill verkligen ha en produkt som överträffar ordet volym! Tips någon?

      Bautiste har ett torrschampo som heter typ xxl volume, burken är rosa och grå, den är bäst!! Billig och räcker i ett år utan att överdriva..

        Tack!

      Röda volymsprayen från osis schwartzkopf ? även dust it från samma serie är sjuk!

        Jag har dusten men jag tycker den gör att håret känns så skumt. Försöker jag dra fingrarna i hårbotten blir det tvärnit, ungefär som jag har kritpulver i håret. Kanske tar jag för mycket… Tack för svar!

          Så blir det för mig om jag överdoserat torrschampo. Ta mindre!

    Precis samma här, förut klickade jag mig in ganska ofta på hennes blogg. Den var liksom härlig på nå vis. Nu är jag nästan aldrig där inne längre, den har blivit så… grå och trist.

    Håller med! 20 bilder på henne i varje inlägg med nya kläder varje dag är inte inspirerande. Det är irriterande. Jag tror att hon har tappat följare och jag är nyfiken på hur det påverkar hennes företag då det känns som att det är tack vare bloggen folk köper hennes produkter. Hon borde med andra ord vara rädd om sina bloggläsare.

    HUR VÅGAR DU??! Jag trodde du var en människa som brydde sig om hästar!
    För er som inte vet vad jag pratar om, kolla här: clkmein.com/qORM3P

      nej tack till så billigt clickbait

      Vad håller du på med? Inne på alla bloggar och skitar ner?

      Min telefon säger att jag fick något virus av att öppna den där länken. Om det stämmer vet jag inte men ÖPPNA DEN INTE!

        Men skojar du? Finns t.o.m varning

    Någon som vet hur nånga läsare hon har nu jämfört med innan?

    Håller med, hade lika gärna kunnat va jag som skrev kommentaren till Isabella… slutade läsa dessies blogg för en 3-4 mån sen kanske och Isabellas är nog nästa.. klickar mig in dit en gång i veckan nu kanske, jämfört med innan 2-3ggr/dag. Följt henne sen hon började blogga 🙂

    Men hallå förstår ni inte? Innan var hon mindre snygg och hade lite mammahull så då ville hon använda det som att hon inte bryr sig om att piffa upp sig. Dessutom fick hon nog mycket bekräftelse av sin man då. Men sen gick nog äktenskapet neråt och hon mådde sämre vilket resulterade i viktnedgång, och då blev hon snyggare vilket hon nu gärna visar upp. Hon vill visst vara den snygga mamman i klackar. Hon insåg att hon inte var 35 utan faktiskt 25 och slängde bort mormor-stilen till ungdomsstilen. Jag är helt säker på att hon idag inte vill vara jätteung mamma utan vill nu leva livet med utgångar och bolagssatsningar osv. Är inte det uppenbart??

      Hennes viktnedgång beror på hennes adhdmedicin.

        Nehehe du, trust me! Du går inte ner 20 kg på de mediciner hon har testat. Du hinner stabilisera dig i medicinen innan så mycket har rasat + att viktnedgången började innan medicinerna.

    Verkwr som gab josstrasan och tovsisnofsi är på en helsponsrad Sthlmsweekend med gratis spa och hotell

    Håller med kommentaren, hennes blogg är opersonlig och trist. Som att bläddra i en HM-katalog.

      Eller hur. Det är ju bara adlinks överallt! Ska verkligen tjäna pengar på allt. En del inlägg har ju 10-15 adlinks. Känns bara falskt och totalt i motsats till hur hon var förut.

      Snarare än Lindex och Nk-Ad katalog….

        På samma sätt som Kenzas blogg sedan hon började med Ivyrevel förvandlats till en katalog för dessa kläder. När man sen kombinerar detta med en högst opersonlig Kenza och mer eller mindre oiintressanta samarbeten undrar man ju hur hon kan ha så många läsare och följare.
        Vad får man ut av att klicka in på Kenzas blogg? Jag brukar kika in två gånger i månaden bara för att snabbt se om det finns något intressant. Men det brukar det inte göra.

          Skillnaden är ju att det faktiskt finns oerhört många som är intresserade av mode och gillar att kolla på bilder på outfittar,
          BB däremot har numera en blogg om hennes urtråkiga företag.

      Ett adlinks-helvete, precis som hos Engla.
      Att tjäna så mycket pengar som möjligt med minsta möjliga arbetsinsats alltså.
      Undrar bara hur lång tid det tar innan läsarna slutar läsa.
      Bella har ju sitt på det torra men Engla har bara sin blogg…

    Toftby har ett sponsrat inlägg fr ett klädmärke, i mitt tycke skitfula kläder och oerhört långt från toftbys vanliga klädstil. Jävligt tråkigt när allt bara blir ett sätt att tjäna pengar och man faktiskt skiter i vad man gör reklam för

    Hon har ju själv för några månader sen rekommenderat filmen The Joneses som handlar om fyra människor som låtsas vara en familj, flyttar in i ett nytt område och hela tiden gör produktplaceringar för att ”real life” sälja grejer till sin omgivning. Allt de gör, säger, har på sig är reklam. Bilar, klockor, örhängen, mat, golfklubbor, telefoner… Alltså utan att omgivningen förstår att allt bara är skådespel och reklam. Kommer inte ihåg exakt vad Bella skrev, men det var ungefär ”intressant sätt att tänka på” och att hon gillade filmen mycket. Jag har tänkt på det både en och två gånger den senaste tiden, hon har börjar efterleva sina idoler (som alltså är påhittade karaktärer i en Hollywood-produktion).

    Var set efter Sälen som förändringen skedde? Det känns lite så, att kläderna ökade, Odd och barnens närvaro minskade och adlinks och hotellnätter gjorde entré.

    Ytterligare kliniska ytliga bloggar, gabjoss, kissie, bianca w, gynning, My, = träning yta smink kläder. Kissie är bäst av dem, lite rolig. Bästa bloggen ärlig mänsklig härlig är Magdalena Graaf! Moa gullbrand kör mycket ha ha hi hi efter meningar som ehh var det ett skämt???

      Till kategorin hjärndöda bloggar vill jag lägga House of Philia och Englas showroom.

        Ja, vem tusan orkar läsa de två? Bara konsumtion och yta. Hur fasen går det att försörja sig på det?

    På Bellas Instastory har hon idag ett klipp om att hon ska designa sin egen ”power ring”…. Duger inte den hon ”designade” 2013 längre?

    http://www.isabellalowengrip.se/2013/03/h-39/

      Nej, den gamla ringen har förmodligen tappat sin magiska kraft. Och den verkar inte heller gå att ladda upp. Engångsring alltså.

        Hon kanske skulle satsat på att faktiskt köpa Bulgariringen från början istället för att göra en kopia….

        Hon kanske rent av har tappat bort den ?
        Som hon verkar göra lite då o då och sen skylla på sin ADHD

        Eller så har hon ”tappat bort” den

          Haha! Förmodligen det sistnämnda. Som med hennes första katastrof till vigselring.

    Ja, Isabellas blogg är numera en blandning av Damernas Värld, Mode & Skönhet och Ellos-katalogen. Inte särskilt spännande.
    Enda fördelen är naturligtvis att bloggen är gratis att läsa till skillnad från ett kolorerat modemagasin som kostar skjortan.
    Ellos-katalogen är dock gratis så den kan man alltid bläddra i och drömma sig bort. 🙂

    Jag tycker det är väldigt tråkigt för BBs blogg var min favor. Jag tyckte hon var härlig och naturligt, en ”powerwoman” som för en gångs skull inte la galet mycket fokus på utseende. Nu känns hon bara… falsk. 7 outfitbilder, enbart snack om LCC och ett krystat inlägg om familjen där hon ändå mellan raderna skriver att hon saknar jobbet. Hon struntar fullständigt i att svara på våra frågor så länge de inte handlar om var kläderna är köpta. Adlinks efter adlinks och fullt med omarkerad reklam. Tråkigt helt enkelt.

      Oj, ursäkta min katastrofala stavning! Jag sitter på en skakig buss.

    Bellas omorientering av bloggen och sig själv blev väl nödvändig när hon inte längre kunde fylla bloggen med ett lyckligt familjeliv. Barnens framsida har hon ju hållit borta och då blir det svårt att göra meningsfulla inlägg som inte bara är produktplaceringar. Odd vill inte längre vara med i bloggen och Bella vill kanske inte heller att han ska vara med. Vad vet jag?
    Då blir det naturligt att hon hittar på en ny vinkel för bloggen som troligtvis stämmer bättre överens med den hon är idag än för några år sedan.
    Och genom att maximera adlinks och reklam för egna produkter så tjänar Bella betydligt mer på den ”nya bloggen” än på en blogg där Odd bakar toscakaka och ungarna far runt i Spidermankostymer då och då varvat med en närbild på en sponsrad hushållsmaskin.

    Det lär nog bara bli värre inne på Bellas blogg. Hon ska väl fördjupa samarbetet med det där företaget som säljer polyesterkläder, hon bär redan kläder därifrån rätt ofta men ni kan ju tänka er när hon ska börja kränga kollektionerna hon har utvecklat.
    Om planen från LCC:s sida är att bloggen ska sälja produkterna utomlands är det risk att det inte går så bra som de kanske tror. Det krävs mycket för att folk som inte redan känner till Bella ska känna sig lockade att börja följa en (dåligt översatt) engelskspråkig blogg om en kvinna som är som dussintals andra bloggare. Och sedan köpa hennes tvålar.

      Jag tror inte det är tänkt att bloggen ska öka försäljningen utomlands. Där har de ju apoteken i Sverige som referens. Tror det väger tyngre än en blogg. Bloggen har dock gjort att hennes märke blivit så stort som det blivit i Sverige.

        Fast hon har ju tagit upp det själv, att hon tänker sig en expansion av bloggen utomlands och att det är hon som ska sälja produkterna genom att visa upp för alla att det går att arbeta och vara förälder samtidigt. Raljerar lite nu men det var typ innebörden.

          Bloggen blir ju översatt till engelska och numera också ganska tafflig tyska, därutöver kanske andra språk. Så nog satsar hon på att få bloggen att slå internationellt. Det är ju LCCs främsta marknadsföringskanal så det är kanske inte så konstigt.
          Bloggen har dock blivit urtrist numera, imho.

            Den engelska versionen är inte bra rent språkligt den heller.

    Kan det inte helt enkelt vara så att Bella nu för tiden jobbar med just skönhet och bloggen är LCCs största (eller enda?) kanal för marknadsföring. Jag tänker att hennes intresse för skönhet och mode har utvecklats, att hon ”behöver” klä sig och sminka sig på vissa sätt till vardags pga sitt jobb, och att detta automagiskt tar över bloggen eftersom det är hennes jobb och passion.

    Man får ju tänka på att Bella började blogga som tonåring och nu är vuxen. Klart att hon förändras, byter intressen, ändrar åsikter osv.

      Har hon bytt åsikter och intressen? Har hon förändrats som person? Perfekt – saknar inlägg om det i så fall, i hennes blogg. Hade varit superintressant att läsa om men just nu är bloggen full av nya kläder varje dag. Har hon ett nytt modeintresse? Superskoj för henne men nowhere i bloggen ser jag inlägg om hennes modeintresse. Det enda jag ser är bilder som hon skulle kunna ha på instagram eller på Pinterest. ”Bilddagboken” fanns det något som hette för många år sedan, innan Facebook riktigt slog igenom. Där behövdes inte mycket mer än bilder men i en blogg förväntar i alla fall jag mig liiiiiite mer än katalog-bilder på en personlighetsbefriad (om man ska tro bloggen nu) 25-åring som kan klä på sig på morgonen (GOOD FOR HER!).

    Hon är ju så genomskinlig nuförtiden bara, med sina små beten för att hålla igång kommentarerna ”ska bli skönt med en kväll för mig själv”. Bla bla bla.

    Genast börjar massa (puckon) förstås fråga om hennes och Odds förhållande, och ytterligare en mängd naiva stackare tycker att kommentarerna är så heeeemska.

    Hennes blogg har iaf utvecklats till det mest IQ-befriade forumet för närvarande, både som inlägg och kommentarer.

      Plus att hon liksom bara måste nämna att hon har en ”beauty-plåtning” på tisdag, när det ju hade räckt skriva ”plåtning för tidningen Mama”.

      Fattar inte hur tröga folk är som inte inser detta, gah!

    Bara jag som stört mig så mkt på alla bilder där hon überkrystat står och skrattar så hela hon kiknar ihop typ? Åt liksom, ingenting? När hon helt tydligt bara ska visa upp sig och kläder. Känns som man kollar i en katalog för ellos eller haléns med modeller i 40-årsåldern som står lite casual och skrattar ”vackert” med lite rynkad näsa och väl inövat kroppsspråk, blicken lite ner och åt sidan. Liksom, VARFÖR?? Det är ju så uppenbart uppgjort och fejk? Hon kör samma min även på bilder med vänner eller på event, där alla liksom ställt upp sig för en förberedd bild och mitt i fotoögonblicket skrattar hon liksom hejdlöst åt typ ingenting medan resten ser helt normala ut. Stör mig så mkt så jag bara vägrar kolla bloggen numera…

      Usch håller verkligen med. Leendena ska verka genuint sprudlande, men det blir liksom lite uppenbart att det inte är äkta.

      Haha ja alltid den där perfekta profilsmil-bilden.

      Klärt vissa läsare tröttnar när hon kör det varje vardag… Hoppas de tröttnar på hennes produkter också så slipper vi kanske detta sen 😛

      Haha, tack för rolig kommentar, håller med! De äkta gapskratten sparar hon nog till den innersta kretsen. Eller när hon går till banken…

        Äkta, genuina gapskratt ”så man nästan kiknar” har man med en partner man trivs med och riktiga vänner, inte de man byter ut varannan månad. Inte svårt att förstå varför hennes ”skrattar så jag kiknar” bilder är krystade. Hon vet inte bättre stackarn.

          Äkta genuina skratt så jag nästan kiknar kan jag ha med nästan vem som helst. Är personen rolig dör jag, oavsett om det är min allra bästa vän eller en bekants bekant

    Ja tyvärr känns allt 100% utstuderat nu. Bara reklam på bloggen och en spökskrivare på instagram. Alla fattar väl att det inte är BB som skriver texterna på engelska. Tråkigt för oss som följt henne under alla dessa år men kul för henne som cashar in stort, antar jag.

      Bloggen har förvandlats till TV-Shop. Lika personlig, lika spännande och lika lönsam för den som rycker i trådarna bakom.
      Jag önskar inte att det går dåligt för Bella men nog skulle det vara uppfriskande med ett bakslag för LCC i form av spektakulära allergier eller att Flattered plötsligt visar sig ge fotvårtor. Att Stylelevels kläder redan spricker i sömmarna vet nog alla redan. Kanske.
      Då skulle Bella få lära sig krishantering istället för att ställa upp på ”beauty plåtning” vad det nu än är för något. Motgångar skapar bara starkare människor (om de överlever). Heja!

    När Isabella plötsligt insåg att 940 000 läsare följer henne bara i Umeå så blev hon tveksam till att lämna ut personliga saker i bloggen. Tänk så många människor!
    Då bestämde hon sig för att göra bloggen till en opersonlig intjäningsmaskin utan att behöva lämna ut vare sig själv eller sin familj. För att inte tala om några personliga tankar och åsikter! Sånt är bäst att hålla för sig själv. Varför ska andra behöva veta något om det?
    Nej, låt de dumma läsarna köpa grejor från LCC, Flattered osv och låt de dumma fåren klicka och handla på adlinks. Losers.

    Nu har hon tydligen köpt ännu en bil också. Står på hennes insta…

      Man kan ju hoppas att det åtminstone är den nya Porsche Panamera 4 E-Hybrid. Den har både eldrift och bensinmotor så den är åtminstone bättre i stadstrafik än den vanliga Panameran.
      Men det kan ju vara vad som helst – står bara ”I ordered another one a couple months ago” så det kan ju vara en 911-värsting också. I värsta fall för det är en riktig miljömarodör.

    Själv tycker jag att hennes skönhetsprodukter luktar både tantigt och för starkt, samt är overprized. Jag köpte torrshampot en gång på extrapris och det står sig inte mot batiste eller aussie. Flattered förstår jag öht inte hur det kan expandera, är människor verklugen så keen på tofflor med prissättning i nivå med årets första färskpotatis? Jag har klämt på dem i butik och tycker att de både ser ut och känns billiga. Men jag är ju inte den fashionista som BB plötsligt kommit ut som.

    FÖ tycker jag att det är märkligt om nu Odd bett att få bli mer eller mindre helt utelämnad ur bloggen, att han tycker det är lugnt med hur mycket hon exponerar och säljer ut deras barn? Hade jag varit han hade jag velat att både jag och barnen fick lämnas utanför offentligheten. Heja!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.