Bianca skickar sina följare på en mikro-youtuber

*sen på bollen men jag skyller på att det varit jul*

Den här tjejen – Johanna Johnson – med 1500 följare på Youtube och 1000 på Instagram, la ut en recension av Bianca Ingrossos sminkpalett Bibbz från CAIA Cosmentics och var SÅ exalterad över att äntligen få testa den.
Känskan övergick snabbt i besvikelse då hon inte alls kunde få den att fungera, och hon testar med olika borstar men det blir helt enkelt inte bra.
Hon säger själv i videon att hon kanske använder den fel, men att företaget då borde skicka med en liten manual till den eftersom hon sminkar sig på samma sätt som hon alltid gör och som brukar fungerar för henne.
Med tanke på att den kostar närmare 600 kr så avslutar hon med att säga att hon tyvärr inte rekommenderar den.
Samma dag lägger hon upp en snutt av videon (om jag förstått det hela rätt) på Instastory där hon taggar både CAIA, Bianca och Vanessa då hon tänker att de kanske vill veta vad hon upplever som mindre bra med paletten. Hon är saklig i sin kritik och på intet sätt otrevlig i sin video.

Bianca svarar henne på Instagram att det måste bero på ett produktionsfel och att hon kanske inte använder paletten på rätt sätt.
Men hon stannar inte där utan går vidare och pratar om den här tjejen i både sin podd och Youtubevideo, vilket resulterar i att Johanna får MÄNGDER med hat från Biancas små soldater som gör allt för att försvara sin idol.
En idol och förebild som även Johanna hade tidigare, för i sin andra video berättar hon att hon har både Biancas datorfodral och parfym som hon älskar och hon är så ledsen att hon inte gillade Biancas palett.

Här har vi återigen en David mot Goliat-situation där en influencer med ENORMA plattformar medvetet eller omedvetet skickar sina följare på en mikro-influencer med minimala plattformar. 
Bianca – som i dagarna gick ut med att hon slutar blogga pga allt hat hon fått ta emot – gör alltså detta.
Jag tycker det är oprofessionellt att bli så här snarstucken av att en kund inte gillar ens produkt.
Extremt oprofessionellt faktiskt…
Kanske dags att skaffa kundtjänst till CAIA som får ta emot ärenden som detta?

Tack för tips!

134 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Såg också detta för någon dag sedan och reagerade. Tycker det är så sjukt omoget gjort av Bianca och det visar verkligen hennes rätta sidor. Har aldrig haft något emot henne innan som jag vet många har, men detta visade tillräckligt mycket för att inte vilja stötta människor som beter sig såhär

      Hade int förväntat mig något annat av Bianca, tyvärr.

      Är det bara jag som ser att bruden får sina ”15minutes of fame”?

      Hon taggade Bianca och ville få respons… det fick hon – Well done!

        Men va, klart man vill få respons?

      Familjens Wahlgren består av mobbare, hon har nog lärt sig av storebror som är värst av dem alla.

    Tänk om alla företagare skulle bete sig så? Typ familjen Persson gråter ut varje gång någon reklamerar ett linne på H&M? Haha, nä. Oproffsigt av Bianca. Vill man bli tagen på allvaren utanför influencervärlden bör man nog bete sig.

      Eller hur. Jobbar själv inom handeln och givetvis är det jättetrist att få en reklamation eller retur men inget att gråta över. Okej du tyckte inte om xx men hoppas du hittar något annat hos oss som du tycker om. Alla människor kommer alltid ha olika preferenser, can’t please ’em all

      Ser fram emot när influencerbranschen blir mer seriös överlag. Nu är det en massa personer med bekräftelsebehov som tycker att de ”faktiskt” har ett riktigt jobb, men som beter sig som barnrumpor så fort de får feedback som inte stryker dem medhårs.

    Sådant här blir jag irriterad på, kan man inte ta konstruktiv kritik ska man inte jobba i den här branschen. Så oproffsigt!! Förstår att man vill att alla ska tycka om ens produkter men det går inte att göra alla nöjda och glada.

    Caia har redan en kundtjänst och den bemannas bland annat av Bianca. Jag köpte paletten och prövade den först efter att jag hade sett den här tjejens video och var väldigt skeptisk men min funkade jättebra och hade inget spill så förmodligen var det produktionsfel på den hon fick. Om de hade varit mognare i deras framtoning så hade de uppskattat att få grepp om hur stort antalet är som inte överensstämmer med produktionskraven – de ska ju i sin tur föra det här vidare till fabriken – istället för att reagera känslomässigt.

    Hon köpte en grej och hon gillar den inte. Well välkommen till verkligheten, det händer alla hela tiden!
    Vad fan förväntar hon sig, ett sorgetåg och flaggor på halvstång??
    Och NEJ jag är inte Biancas fan öht men så trött på folk som gör ett federal case av allt som inte går som de vill

      Fast hon filmade en reaktionsvideo… då kommer ju ens reaktion ut eller?!

      Vad då ska hon ljuga och säga den är bra då den inte är det, viken nöt du är.

        ?‍♀️

      Har du ens sett videon? Hon gör inget federal case att hon fått en defekt vara. Det är snarare Bianca som gör ett federal case i att alla inte ÄLSKAR hennes produkter!

      En person som är en van sminkade och intresserad av makeup har recenserat paletten. Det görs överallt och är ett bra sätt att få reda på hur kvalitén är. Hade aldrig köpt en palett jag inte kan prova som inte har en recension på YT.
      Med tanke på priset, som ligger över de flesta highend paletterna idag så hade jag med varit grymt besviken och lämnat tillbaka varan.

      Om det är ett produktionsfel ska alla paletter med samma bachnr antingen lämnas tillbaka eller så ska kunderna få behålla dem med refund. Sen får de gå vidare med problemet till sin fabrik. Detta gör till och med billiga märken som ex morphie och nyx. Att ett nytt märke i sminkvärlden med highend priser beter sig såhär bådar inte gott. De har uppenbarligen inte förstått vilken bransch de ger sig in i eller hur den fungerar idag.

      Det kanske låter löjligt för många men om man är intresserad av smink så är detta vanligt förekommande 🙂

    Nej men lägg av…

    Den här tjejen har alltså lagt upp en hel video på youtube och även taggat Bianca och co. Då tycker jag att man får ta att Bianca kanske kommer svara. Självklart ska hon inta acceptera hat, men att skylla hatstormen på Bianca? Nej, helt fel.

    Vad jag vet har Bianca inte gått ut med hennes namn för det första. Hur kan hon då ha ”skickat sina följare”?

    Att Bianca snällt berättar att det kan bero på borstar eller produktionsfel är inget konstigt och inget som kan tolkas som ”Gå in och hata på hennes Instagram”. Bianca har med all rätt försvarat sin produkt. Lägger man upp en video på youtube kan man inte skylla på andra när man sedan får kommentarer.

    Så innerligt trött på folk som lägger ansvaret på andra istället för att ta ansvar själv.

      Hon fick en defekt vara vad finns det att säga om det, folk måste växa upp och inse att sina idoler är inte felfria…!

      Lite som när Jockeboy eller Mitkusen rycker på axlarna när deras uttalanden skickar iväg sin armé på folk?

      Vadå då… Jag kan inte påverka vad andra gör… ?‍♀️

        Vad har de två i sådant fall sagt som skickat en armé på folk? Är inte så insatt men kan tänka mig att de har utgett specifika namn i sina uttalanden och sedan har fansen gått på de människorna dom jockiboi och mitkus har nämnt?

        Återigen har Bianca aldrig nämnt denna Youtubers namn (vad jag vet). Fans har alltså själva letat upp en video där någon berättat sin åsikt om caia och sedan fått ”hat”.
        Bianca har heller inte sagt något om youtubern som person, Bianca har ENDAST pratat om SIN produkt. Att Biancas fans sen själva letat upp videon som lagts ut och själva har kommenterat är inte något Bianca kan stå till svar förs.

        Förstår inte riktigt hur du menar med att Bianca ska ta ansvar över vad fansen sagt, tycker och kommenterar, när allt hon gjort varit att förklara varför hennes produkt kunde upplevas vara av dålig kvalité.

    OT!! Varför säger folk Gott nytt istället för Gott nytt år??? Fattar inte, låter så himla muppigt tycker jag

      Lättja? Nästa grej blir ”glad” eller bara ”påsk”.

        Glåsk ??

          Ha, ha! Glåsk… Låter som nån variant av hembränt… ?

      Men seriöst, det finns större saker att störa sig på ???‍♀️

        Vi är ju i ett kommentarsfält om biancas ögonskuggepaletter så.. ?

      Jag brukar skriva Gott slut och Gott nytt 🙂
      Effektivt. Tiden jag sparar använder jag till att bygga bolag. Heja!
      Gott slut och Gott nytt!

        Jag skriver bara ”slut”. Tiden jag sparar använder jag till att outsourca kommunikation. Heja!
        ??

          Är det kort för ”glad slampa”?

          Jag har bett mitt team att inte säga gott nytt år över huvud taget, tiden vi sparar in på att skippa det använder vi till att visualisera q1 omsättningsmål.

        Bella is that you?

        Hahaha!! Money never sleeps!!

      Språket ändras inget konstigt med det! Häng med i utvecklingen!!

        Happloween!

          Skulle vara ett svar till Glåsk däruppe…

          Gul och gytt år!
          Godsättning!
          Glåsk!
          Glamsommar!

            Helt i linje med effektiviseringen av kommunikationen.
            Jag avslutar ofta telefonsamtal med ”Tackej!”
            Internationellt säger jag ”Later!”
            Sparar flera sekunder i veckan på att inte säga ”Tack ska du ha och hej då” osv.

              Får jag föreslå ytterligare en liten effektivisering?
              Istället för ”tackej” så kortar vi ned det till ett enkelt ”kej”, vilket dessutom öppnar för att ordet även kan användas istället för ”okej”. Tiden vi sparar kan vi lägga på att outsourca planeringen av glåsken. Heja!

        Gott Nytt har ingenting att göra med att språket ändras. Gott Nytt sa man nog ännu mer förr.

        Bara för att ungar och unga ändrar språket så behöver inte vuxna följa efter, vi som är över 30 behöver inte ändra vårt språk för att yngre har hittat på något som (de tror) är nytt.

      Jag stör mig mest på att folk säger
      Gott nytt år innan det nya året börjat ? men antar att der oxå är en tolkningsfråga

        Man önskar ju något innan händelsen! I morgon önskar vi god fortsättning! Inte går du runt i januari och säger gott nytt år?

        Ja det stör mig också lite, men det beror på. Tex jag skulle inte smsa kompisar nu, 10.07 på nyårsafton, och önska dem gott nytt år och jag säger inte gott nytt år till mina föräldrar när jag kommer dit kl 17 i eftermiddag.
        Men jag var hos frisören i fredags, hon önskade mig gott nytt år när jag gick därifrån, och det kändes ju inte konstigt. Så jag tycker det beror på vem som säger det, i vilket sammanhang liksom?

          Du 10.07 det är du som har missförstått hela grejen.

        Man säger God Jul! också veckan före jul i synnerhet till personer man inte räknar med att träffa igen före jul.
        Gott nytt år! fungerar väl på samma sätt. Jag har önskat grannar och bekanta Gott nytt år! i en vecka redan.
        God fortsättning på helgerna! är en bra variant i dagarna mellan jul och nyår.
        Och God fortsättning! (underförstått på det nya året) fungerar bra veckan efter nyår.

        Då stör du dig på alla som önskar god jul innan julhelgen är kommen också? Och trevlig helg innan fredagen är slut? ?Jisses…

          Jag brukar önska folk trevlig helg redan på måndagen, folk blir inte så glada på mig då??

      Är ju många som oxå bara säger ”morron” istället för Hod Morgon

        Hod morgon har nog inte spridit sig bland svenska folket än?

          ”Hod morgon” betyder nog ändå något på ett av världens ca 6000 språk.
          Frågan bara om det lämpar sig att säga på morgonen.
          Det kanske betyder ”Håll truten” eller dylikt 🙂

            Det låter åtminstone som holländska även om stavningen diffar lite 🙂

            Pluto:
            Om det betyder ”håll truten” skulle jag gärna använda uttrycket när alla morgonpigga glatt och hurtfriskt studsar runt med ”nyladdade batterier”, medan jag försöker vakna med mitt kaffe…
            ”Morron!!!”
            ”Hod morgon…”
            ?

      Värre med ”hata på”!

        Håller helt med, jag stör mig så på det. ?Samtidigt är jag nyfiken på var den ”språkändringen” kommer från. Vilket språk är det som har influerat till att säga ”hata på”? För det kommer ju inte från engelskan. Någon språkkunnig som kan upplysa ?

          Osäker men jag har iaf läst att det är utveckling av engelsk slang (hate on) som sedan översatts. Men det är såvitt jag vet en ”ny” företeelse också i engelskan.

          Getto-engelska!

        Fast ”hata på” motsvarar ett behov av ett uttryck som uppkommit genom sociala medier.
        Att ”hata på någon” innebär väl att man lämnar negativa kommentarer med ganska färgstarkt och mustigt språk ibland vilket i sig har blivit ett problem på sociala medier.
        Att ”hata på” någon i kommentarsfältet är oftast inte detsamma som att hata personen ifråga.
        Man känner ju personen bakom kontot endast som en bloggare, youtuber, instagrammare osv.
        Ibland är det svårt att göra skillnad förstås och många bloggare osv tar åt sig personligen.
        T ex Bianca och Forni.

        “Skamma” är det värsta alltså från engelska shaming. Är man det minsta kritisk mot någon så skammas det. Jag blir tokig av alla direktöversättningar av engelska uttryck, folk kan ju knappt svenska längre.

          Har helt missat att många av de ord vi använder och ser som svenska är låneord från andra språk som engelska, franska, turkiska..? Det är lite så utvecklingen av språk fungerar..

            Har du* helt missat…

      Ja men som vanligt då, folk blir bara latare och latare 🙂 Glåsk på er!

    Det kommer aaaalltid komma negativ kritik. Det är omöjligt att en produkt kommer passa varenda människa. Onödigt att Bianca gick så långt med det ändå men förståeligt på ett sätt eftersom CAIA är en hennes bebis.

      Vill man framstå som seriös företagare så bör man ju lära sig att hantera både reklamationer och negativ (saklig) kritik. Rätt hade väl varit att Bianca konstaterat att det var väldigt tråkigt att tjejen fått en ev. defekt produkt och genast skickat en ny. Och visar det sig att det fortfarande inte funkar för just denna person så är det bara att beklaga och gå vidare (och helst lära sig något om varför det inte funkade).

    Visst kan man använda en palett på fel sätt, produktionsfel eller ej.
    Men det är f*n så mycket värre att använda sina plattformar på fel sätt – särskilt när man är så stor som Bianca.

    Någonting som jag tror att alla influensers ”lider” av är att de saknar konsekvenstänk. De har inte förmåga att förstå att det finns följare som tror att de har någon form av livsuppgift att gå in och hata de som lägger fram kritik om sin ”idol” och att konsekvenserna av det kan bli förödande för andra människor. Det värsta är att dessa små ”soldater” är småungar som har lärt sig redan vid sin unga ålder att uttrycka sig hatiskt på sociala medier.

      Precis. Och dessutom så var ju tjejen tydligen inte alls vare sig otrevlig eller osaklig i sin kritik. Hon medgav ju dessutom att hon kanske själv använde paletten fel och efterfrågade därför en manual för att kunna göra rätt.
      Bianca i sin tur medger ju också att det kan röra sig om ett produktionsfel. Problemet är (vissa av) Biancas ”fans” som inte tål att nån säger nåt negativt alls om henne. Tycker Bianca borde hanterat detta mellan henne och Johanna, och inte pratat vidare om Johannas kritik på sina andra plattformar, det är ju som bäddat för hat-buffé…

    Biancas sminkpalett är väl en standardpalett från Intercos i Italien där Bianca helt enkelt plockat ihop ett antal nyanser.
    Borde inte medföra några överraskningar.
    Alla produkter passar dock inte alla konsumenter och det gäller förstås att fånga upp missnöjda på ett bra sätt och inte reagera som i en korridor på mellanstadiet. Och att skicka drev på den som dristar sig till stillsam kritik är inte ett särskilt vuxet beteende.

      Berätta mer! Är det ett färdigt koncept? Därav de extremt lika konkurrenterna? Lite som mobilskalens bilder?

        Vi fick ju följa med Bianca och hennes partners till fabrikens showroom i Milano.
        Jag tror det var Intercos som är en legotillverkare av färgkosmetik som tillverkar även till de riktigt stora prestigemärkena.
        Finns ett avsnitt på Wahlgrens värld.

    Kollade hennes filmer verkar som en väldigt ärlig och söt tjej. Bianca birde ta åt sig av kritiken istället.

    Varför länkar du inte till videon där Bianca pratar om henne och berättar lite närmre vad Bianca säger om henne i podden? Det är mycket möjligt att Bianca ”uppmuntrat” sina följare på något vis, men det kan jag som läsare inte avgöra utifrån denna text. Du har länkat två videos och kritikerns insta. Du pekar tydligt åt ett enda håll. Jag vet inte om det är medvetet eller bara dåligt researchat. Menar inte att det nödvändigtvis är osant, men typexempel på en vinkling och ställningstagande där läsaren har svårt att bilda sig en egen uppfattning utifrån fakta.

    Det här med att Paula kopierat en artikel från Café i ett inlägg utan att källhänvisa alls? Kritiken för hennes vansinniga clickbaits https://paulas.me/en-av-mina-stora-sorger/? Eller den mängd kritik hon fick för detta skeva inlägg https://paulas.me/den-riktiga-mammakroppen/? Kanske värt att uppmärksamma.

      Läser väldigt sällan hennes blogg numera och dom få gånger jag gör det så utgår hon i stort sett alltid från någon annans text och skriver om sin åsikt gällande den. Och det är sällan hon hänvisar till vems texten är.

      Och ”Min största sorg”….? Att inte kunna göra flätor? Ja vissa lever verkligen i en skyddad bubbla.

      Men Paula är så ute. Jag förstår inte riktigt vilka som följer henne.

      Bianca är en liten bortskämd järtebebis som absolut inte kan ta kritik. Så fort något inte passar henne är det ”hat”. Vem är man när man försörjer sig på att sälja ögonskugga för 600kr till sina små fans, som hon även berättat skickar presentkort och pengar till henne!!??! Hon vill så gärna vara en förebild men precis som alla andra influensers hetsar hon endast till kroppsfixering, speciellt efter att hon gjorde läpparna, konsumtion och en fantasivärld.

        Bianca och hennes kumpan Vanessa osar plagiat och copy cat… dassigt. Mossigt. Detas paletter är även gjorde i en riktig b fabrik lol

      Hon har väl lärt av Pascalidou.

        Eller plagiat-Pingis

    Hade det inte varit coolt om Bianca istället för att klaga hade åkt hem till denna tjej och visat henne hur man gör? Win-Win för båda parter, självklart med en gullig video som resultat

      Vad då visa hur man gör? ? Jisses det är smink! Uppenbarligen har hon fått en kass vara!!

      Ja, eller skickat dit någon med en ny palett för att visa. Tänkte också på det. Bra marknadsföring och win för båda ?

    Mycket omogen reaktion av Bianca. Om hon tror att det är produktionsfel borde företaget skicka en ny palett till henne och uppmuntra till en till recension av den nya.

      Verkligen. Sjukt punsant och hona visa sina rätta färher och vad är det för fjortisar som håller på och sprida skit hos denna tjänst? Uppenbarligen en defekt vara!

        Ta ett snack med din telefon apropås defekt 🙂

          Kanske du också ska ta ett snack med din telefon ??

            Min franska är iofs inte orsakad av telefonen men tack för korrigeringen 🙂

              Que?

      Fast det kan ju bero på att Bianca ÄR omogen?

    Dessa lättkränkta influencers!

    Usch så hemskt! Nog måste ju Bianca tåla en dålig (men saklig) recension? Sen så hade det ju varit skillnad om det varit Kenza, Therese eller nån annan stor influencer istället för en tjej ingen känner till och som inte alls har samma stora plattform och stora mängd fans som Bianca.

    Verkar som att många influencers inte fattar att deras produkter inte är förlängningar av dem själva. När folk ger saklig kritik ska det alltså inte tas som personliga påhopp, utan för vad det är. Men det här är personer som antagligen är vana vid att allt kretsar runt dem själva och har format hela sin identitet kring det. Bianca borde vara glad för att någon köper och recenserar hennes produkt på samma sätt som de skulle göra med produkter från andra företag, men nej. Bättre med onyanserat beröm för då skadas inte egot kanske?

      Kunde inte sagt det bättre själv! Tänker också att det givetvis måste vara påfrestande att utsättas för alla kränkande, orättvisa och hatiska kommentarer som bla Bianca får. Men den här filmen var ju inget av det. Har själv sett den. Hon vill ju uppenbarligen tycka om produkten, men gör en ärligt recension. Den är på intet vis kränkande eller hatiskt från ett anonymt nättroll. Tycker därför att Biancas reaktion är så löjlig och oseriöst. Ärlig talat många influencers vore, för deras egen skull, lära sig att i takt med att de växer och skapar produkter så kommer de att få kritik som inte kan räknas som näthat. Det ingår ju i vuxenlivet att kunna hantera att andra inte tycker att allt man gör är strålande, utan att det krossar ens självbild.

    Pinsamt! Det är väl rätt självklart att alla inte är nöjda med allting. ÄR det ens säkert att tjejen fick ett exemplar det var fel på?

    Tycker att det var väldigt omoget av Bianca, tycker också de borde skicka ut en ny palett till tjejen så att hon kan få göra om sin recension.

    OT om Bella – hon kan betala (läs sponsra) sig in, med det är fortfarande skillnad på kändis och kändis. Från SvD ang Arlanda VIP:

    ”Vip är nu för övrigt lite fel beteckning. Ungefär 70 procent av de som kommer hit räknas snarare som cip. Medan vip står för väldigt viktig person (very important person) står cip för viktig affärsperson (commercially important person).

    – Till vip räknar vi kungahuset, ministrar, partiledare, besökande statschefer, tillträdande eller avgående ambassadörer och en del militära besök […].

    Den andra kategorin är en brokig samling av affärspersoner, kända artister och bloggare samt ett och annat brudpar som också gift sig i anläggningen.”

    Vip och Cip har t o m olika korridorer så att den ”brokiga samling” Bella tillhör inte trillar in i Kronprinsessan ??

      Fattade ingenting? Var kommer Bella in i bilden? Eller vad är det du vill ha sagt? Att VIP salongen på Arlanda innehåller två kategorier av människor, VIP och CIP? Okej men whats the issue with Bella & Vickan?

        Att Bella tror att hon kan betala sig till allt, men trots det aldrig får leka med de stora barnen

          Men hur kom du fram till den slutsatsen? Att alla som betalar in sig på VIP gör det för att få hänga med kungafamiljen? Låter långsökt.

      Artikel om Arlandas nya VIP – invigd så sent som i november. Som framgår är det nio rum i olika kategorier och kungafamiljen kommer aldrig att dricka juice tillsammans med ”vanligt folk”. De som har personskydd kommer att få ett eget rum i väntan på transport ut till planet. Regeringsplanen går ofta från Bromma så det är inte så konstigt att Arlandas VIP-service även riktar sig till näringslivets resenärer:
      ”Även om hela byggnaden bara är till för vipgäster så finns det en avdelning – och framför allt ett rum – som är lite mer vip än de andra. De nio gästrummen är uppdelade på två avdelningar och kallas internt för vip och cip.
      Cip har fem av rummen och är till för kommersiella gäster. Vip har fyra rum och är framför allt till för kungafamiljen, hovets gäster och utrikesdepartementet.
      Det är i vip-avdelningen som det mest speciella rummet finns: Kungavipen, rummet som är reserverat för kungafamiljens alla medlemmar. Rummet har två ingångar och här finns två soffor, ett långbord, tv, tidningar och produkter från Kerstin Florian i badrummet. ”
      https://www.expressen.se/allt-om-resor/flyg-1/tjuvkika-pa-arlandas-nya-vip-service/

    Men så blir det när personen (B) inte har kompetens/utbildning för det som den förväntas utföra. De här personerna som bara ska sälja så mycket prylar det bara går har ingen gedigen grund eller kunskap för att klara kritik och motgångar. Det verkar vara mer regel än undantag att de hugger och beter sig otroligt oproffsiga när det inte stryks medhårs. Varför inte bemöta med respekt, man får ju oftast ett mer konstruktivt samtal då.

    Jag är verkligen ingen sminkfantast men tycker att det är kul att sminka mig ibland. Köpte paletten och den var verkligen bra! Tittade lite på tjejens videos och inser att vi har väldigt olika tekniker. Hennes kanske är mer rätt? Ingen aning. Men hon har tydliga linjer i sin ögonskugga. Kanske är det därför hennes CAIA-palett inte passar henne? Jag blendar mycket mer och vill ha en mjuk make, inte sådär hård som hennes är. Använde också mycket mindre på borsten än vad hon gjorde. Fått väldigt många komplimanger för min make när jag använt CAIA, så det är ju kul att den passar mig haha.

    Tycker dock inte att hennes video var dum eller elak på något sätt. Också konstigt när hon använder en färg som typ bara försvinner?! Jag tycker inte Bianca sa något fel i sin podd men hon hade ju kunnat vara lite mer ödmjukt och sagt något i stil med ”ja, det kanske är fel på produkten eller så använder hon en annan teknik. Eller så passar den helt enkelt inte just henne, så kan det vara. Jag gillar ju inte heller alla bra produkter som andra kanske älskar”. Det hade varit bättre för Bianca själv.

      Blablabla

      Eftersom någon tydligen har tid att svara dig sjukt otrevligt, tar jag mig lite tid och svarar dig trevligt!
      Bra, informativ och saklig kommentar! Jag sminkar mig också en del och vet att allt inte passar alla. Håller med om hur hon kunde svarat istället!

        För den kommentaren får du en ? av mig.

        Gott nytt år!✨

        Men tack Dolores! Vad fint av dig. Gott nytt år på dig! ?

    Inte ens Bianca själv använder ju sina produkter ( mamma Pernilla lade upp en bild på Bianca när hon sitter på ett hotellgolv med hela sminkutrustningen framme och inte ett spår syns av Caia ), så att då dissa någon annan som faktiskt gör det är ju helt orimligt.

      Lika roligt varje gång dessa influänsärs marknadsför sina egna produkter stenhårt (inte sällan med orden att de valt att göra den drömprodukt de själva saknat på marknaden) och sedan ser man bilder och videor där de använder helt andra produkter…
      De filmar i badrummet eller på alla resor hit och dit – inte ett spår av de egna produkterna.
      NOLL TROVÄRDIGHET!

    Gud vad pinsamt att inte kunna acceptera att vissa inte gillar ens produkter ?

    Vet fler som inte är nöjda med paletten. De kanske ska se över tillverkningen om det blivit så många ”produktionsfel”.

    Jag undrar mest om Bianca har gett sig in i en bransch som hon inte vet så mycket om. Att recensera nya paletter/smink som kommer ut är standard på YT.

    Här hon inte själv skickar ut press till kända Youtubers för recension? Om produktionen är fel ska alla med samma bachnr få en ny palett eller behålla den de har men få tillbaka pengarna. Sen borde de kolla upp det med sin fabrik.

      Haha men exakt. Hon ägnar sig väl för fan själv åt art recensera produkter. Skillnaden kanske är att hon ljuger då om produkterna?

    Totalt ointressant önskar Gott Nytt År ?

      ??

    Det var faktiskt sjukt elakt av henne. Förstår inte hur hon tänkte eller hur man ens kan ha samvete att göra en sån sak? Var ju liksom inte bara en gång heller…

    Kan man inte ta kritik så är man i helt fel bransch. Tycker deras poddavsnitt där de tar upp detta är så oerhört fjantigt. Som att lyssna på två 12-åringar som lever i sin egna lilla bubbla där inget annat än deras egna åsikter existerar.

    Som bianca säger: ”vill man ha en bra palett med mycket pigmentering så får man acceptera att det blir fallout”. Jag kan nämna många märken vars ögonskuggor har sjuk pigmentering men utan fallout. Sorry….

    Någon som märkt att alla dessa konspiratoriska ”anonyma” som beter sig som värsta amfetaministerna med snutnoja bara (nästan) dyker upp när det är ngt negativt om B.B.?

    OCH det är otroligt lätt, baserat på formulering och ordval, att se att det endast rör sig om ett fåtal unika (!) personer.

    De är så självmarkerande och underhållande med sitt näst intill maniska behov av att sätta Camilla i dålig dager att de utgör halva behållningen av kommentarsfältet stundtals.

    Kram och gott nytt på er alla foliehattar samt resten också för all del .

    Nej Bianca det här var inte snyggt. Sluta ta allt personligt. Precis som sin mamma som blir direkt otrevlig mot dem som har synpunkter på produkter m.m.

    Bianca och övriga influencers får gärna vara med på valfritt opponeringsseminarium och lära sig om konstruktiv kritik och att känna sig påhoppad ?

      Mycket karaktärsdanande aktivitet som alla bör genomföra.

    Ja ännu en peson som hittar andledningar till att hoppa på Bianca har hon fan inte fått tillrekligt med skit av alla jävla avundsjuka människor är det något som äcklar mig så är det den där jävla svenska avundsjuka man ska inte få måbra o det ska helst inte gå bra för en o om man mårbra o det går bra för en ja då ska folka hacka på en o försöka trycka ner o ge en massa jäkla hat.

    All kärlek till underbara Bianca

      Skärp dig! Skulle du säga att någon som klagar på en produkt från H&M är avundsjuka och vill sprida hat? Det är precis samma sak, Bianca säljer en produkt och den här tjejen gillade inte den. Inget mer än så, inget hackande, inget ”massa jäkla hat”, etc, bara ett konstaterande. Om man jobbar med att sälja saker borde man kunna hantera att alla inte gillar allt och inte ta det personligt.

      Loppan, sluta vara sekundärkränkt -.-

      haha Bianca är en bortskämd lite madam. Ska ha allt serverat på silverfat. Precis som sin mamma. Uhh

    Det här påminner lig om när Bella skyllde på att NC-användarna slarvat när de blivit gravida.

      Och fel på folks hy som reagerade på ansiktsmisten ?

    Som företagare eller anställd inom handeln är kunder som klagar din allra största ressurs! Hur du hanterar reklamationen kommer avgöra båda hur kunden själv kommer uppleva ditt företag och hur kunden kommer recensera företaget inför andra, båda genom word of mouth och sociala medier, trustpilot etc. En korrekt hanterad reklamation kan leda till en jättenöjd kund som talar gott om företaget till alla (det var fel på produkten men jag fick ny, kompensation och de var supertrevliga! A+++), en dåligt hanterad reklamation leder till att kunden känner sig lurad, illa behandlad och kommer göra det hen kan för att varna andra mot att handla från ditt företag. Det här är så himla basic, men tyvärr saknar många båda utbildning och logiskt tänkande. Om man som Bianca inte fattat att man ska göra allt för att få nöjda kunder och istället väljer att kasta skulden på kunden (du har gjort fel, du är dålig) så ska man inte vara i den branschen. Det man förlorar på att lägga sig platt, be om ursäkt och ge kunden en ny vara/ersättning är en droppe i havet mot det man förlorar i framtidiga inkomster pga att missnöjda kunder varnar för att handla där.

      Exakt min tanke.. Företagsekonomi kurs 1 borde fler influensers gå ?‍♀️
      Ofta är man mer nöjd med ett företag som hanterat ett problem schysst än ett där det kanske inte fanns något problem men heller ingen wow-kundtjänst..

    På tal om Bianca. Gillade hennes parfym som jac testade av en kompis men den är ju helt slut och är tydligen ngn limited edition? Någon kunnig som vet om det finns ngn som intar ungefär likadant?:)

      Menar du den senaste som var mörk? Testa Lancomes La nuit Trésor! Biancas är lite lättare i doften medan Lancomes är lite fylligare. Det är en sådan där parfym som randoms frågor vad det är för någon. Doftar verkligen gott! Hade den innan och använder Biancas på dagtid och Lancomes på kvällstid.

        Syftade på den förste egentligen men gillade den andra också så ska kolla in den!

    Jag har också köpt och mitt poäng är 3 av 10. Jag jobbar med smink dagligen!

      Åh skulle vilja veta varför, kan du utveckla?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.