Isabella Löwengrip gör reklam för CBD-olja

Uj, uj, uj – Isabella gör reklam för CBD-olja, men vad är det för något? Det kanske någon undrar – typ min mamma? 😉
ÄR DET KNAAAAARK?
Nä, det är inte knark. Det låter kanske som knark, men är det ICKE!
CBD-olja utvinns från industrihampa (Cannabis sativa L) genom en superkritisk CO2-extraktion. Den är noggrant utspädd med olivolja för att uppnå exakta koncentrationer. CO2-extraktion förbättrar inte bara kvaliteten på CBD utan bibehåller även ett helt spektrum av andra cannabinoider, terpener, flavonoider, näringsämnen och antioxidanter.

CBD-oljan innehåller ingen THC – vilket är den aktiva ”rus-substansen” i Cannabis, men sägs även kunna ha en helande effekt på en rad problem.
Jag har testat den för både smärta och sömnproblem men märkte aldrig någon effekt alls om jag ska vara ärlig.

Enligt Isabellas inlägg så har hon inte ens provat produkten än, men trots det så marknadsför hon den redan utan betänkligheter.
15% rabatt bjuder hon också på, men innan ni sätter er och klickar hem den här oljan tillbett mycket överkomliga pris – lyssna på detta.
Oljan säljs lite överallt, bland annat på Gymgrossisten för samma pris – förutom de 20 kr i rabatt som Isabella erbjuder.

Vad tycker ni om sådana här samarbeten?

219 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Hon ser ju att ha en peru på huvudet??

      Haha, Peru

      Hon ser ju ut att ha en peruk på huvudet*, skulle det stå haha!

        Den lagliga CBD oljan är bara bluff, köp riktig eller varför inte köpa en vaper?

        Cannabis är drog, men att kalla det för drog är bara töntigt.
        Kaffe räknas också som en drog, men säger du: jag ska till ICA och köpa drrooooger?
        Nej.

        Däremot finns det naturliga grejer och syntetisk livsfarlig skit.
        Cannabis och svamp är naturliga ofarliga grejer.

        Syntetiska droger och alkohol, det dör folk av varje dag.

      Håller med! Det håret alltså! ???

        Drar ju bort uppmärksamheten från det som är orange!

          En kvinnlig Donald Trump!

            Varför klanka ner på någons utseende? Man kan kritisera en människas handlingar, ja. Men att gå på hennes utseende och kalla henne för en kvinnlig ”Donald Trump” är bara lågt.

              För att hon har ett skönhetsbolag.

                Camcam, släpp fram mina kommentar tack!

              Att se ut så i håret och huden (tänker på färgen) är ju ett aktivt val.

              Att klanka ner på DT är lika illa. Även han är bara en människa. Kritisera hans politik eller handlingar; inte hans utseende.

              Jag tar mest illa upp för att folk alltid skall kalla Trump till ful. Kom igen, han är 72! år gammal. Han ser nog bra ut för sin ålder! Där med basta! Och hans fake tan är ju bara så att han skall se yngre ut, rynkor och skavanker ses inte lika bra med fake tan. Men varför Bella kör med en sån grym fake tan vet jag inte, hon är ju inte över 70 år..

                Yes på den. Har ni sett bilder på han när han var yngre? Inte helt oattraktiv. Hur ser era egna gubbar ut därhemma i soffan? Värsta hunkarna eller? Vänta tills ni själva är i 70 års åldern och se hur ni kommer att se ut…..

            Hahahahah?

        Ser ut som att det är så.. styvt? Bara luggen som ser ut att vara hennes eget hår ??

      Ja hon ser inte klok ut! Hon har förstört sitt hår!

        Såg en gammal bild på henne, där hon var ljus i hyn (naturlig) långt tjockt hår och lyster i ögonen. Hon var så vacker utan allt det där tillrättalagda. Det är som att hon blivit fartblind av smink och hår som är perfekt stylat, medans det mest ser ut som ngn fr Dallas..

        Snälla kan du inte länka en bild på dig själv.

          Till anonym 11:41, det kanske är så att 😀 inte jobbar inom skönhetsbranschen där exakt alla produkter är så otroligt bra att vi alla ramlar av stolen för de är så jäkla bra. Ger oss glow i fejset och allt annat trams. Om jag jobbade med att sälja munvatten mot dålig andedräkt kan jag inte gå runt och stinka gammal bajs ur min egen mun.

            Ska alla kvinnliga entreprenörer inom skönhetsindustrin vara snygga alltså Sara?

              Det handlar inte om att vara snygg eller ej utan att hennes hår ser ut som en peruk och hennes hud är orange. Det är inte vad hennes företag marknadsför utan friskt och starkt med lyster. Isabella är normativt snygg oavsett. Det hör inte hit.

              Vem har bestämt mallen för snygg? Jag anser att om man nu högfärdigt skryter om sina produkter man noga kokat ihop tycker jag inte att man ska photoshoppa sönder sina bilder. En snygg och lyckad person står för sina skavanker som gör en unik, som kanske födelsemärken eller ärr.

            Hahahahaha!!

      Bara goggles och skinnhandskar som fattas, vroom vroom! ?

      https://i.ebayimg.com/images/g/fq8AAOSwnwZZxh6f/s-l300.jpg

        ?

          Oklart

      ?

      Har hon på riktigt en typ tupé med extrafluff baktill???!

        Hade jag haft en stylist och en makeupartist som stylade mig sådär så hade jag gått bananas! Inte en chans att jag hade betalat för att se ut som ett vandrande skämt

        Alltså det är inte omöjligt faktiskt! Kolla in produkterna som hairtalkextensions säljer, en del är ju faktiskt som små halvperuker. Och kombinerar man dom blir det nästan som helperuker. Fantastiskt för de som drabbats av håravfall osv tycker jag men i övrigt känns det otroligt fånigt. Något ”hårband” man kan hänga på huvudet mellan sitt egna hår och någon slags topptupé för att dölja utväxten uppe vid hjässan osv. Fascinerande men fånigt när man har helt normalt hår..

        Jag tycker inte att det ser ut som det utan reagerar mer på ringen på vänsterhanden. På ringfingret. Har hon förlovat sig?

          Är inte det hennes powerring?

      Är det klockan hon fick av Hajen?

    Tycker väl inte så mycket. Mer att det är lite konstigt att marknadsföra detta. Som att göra reklam för imodium eller något annat läkemedel/naturläkemedel.

    Samt att detta signalerar att kassan börjar ta slut hos IL att hon måste göra detta samarbete som är rätt udda.

      CBD-olja är det olagligt att använda?
      Något förbud mot att inneha läkemedel som inte är narkotika eller dopning finns inte. Däremot är det förbjudet att sälja och marknadsföra produkter som omfattas av läkemedelslagen, om de inte är godkända. Cannabisplantan omfattas dock av reglerna för narkotika.
      Källa läkemedelsverket https://lakemedelsverket.se/OVRIGA-SIDOR/Vanliga-fragor-om-CBD/

        Fast den CBD oljan hon gör reklam för, från det företaget, innehåller inte det ämnet som gör att man blir hög.

          Läkemedelsverket bedömer att produkter som innehåller CBD som ska tas via munnen eller andas in vanligtvis omfattas av läkemedelslagen. Därför måste de utvärderas och godkännas som läkemedel innan de får säljas.

          Cbd är ett ämne som finns i industriodlad hampa. Det kan du röka, äta eller vad som hur mycket som helst av utan någon som helst effekt (rus). Denna hampa saknar THC (det man får ett rus av) men man tror att man kan få positiva hälsoeffekter av den hampan ändå, typ som hälsokost ??

            Helt riktigt Sara! Och det finns ingen evidens att det här fungerar. Det är FAKE rakt igenom och dom hon blåser är enbart gruppen kvinnor. Isabella borde vara brännmärkt av alla kvinnor. Men tyvärr finns det naiva människor som tom tar sms lån för att köpa detta skräp. Isabella struntar i allt och alla och det verkar tyvärr fungera. Ur led är tiden!

        Då får vi isf börja fundera på frallan med vallmofrö också. ?

        Högsta domstolen har meddelat prövningstillstånd i frågan, se info från deras hemsida:

        ”Högsta domstolen har meddelat prövningstillstånd i frågan om den i målet aktuella vätskan (så kallad CBD-olja), innehållande det narkotikaklassificerade ämnet THC som framställts av icke narkotikaklassificerad industrihampa, är att anses som narkotika enligt narkotikastrafflagen. (Partiellt prövningstillstånd.) (HD:s mål B 177-19)”

        Ganska tveksamt att göra reklam för enligt mitt tycke.

          Man kan inte klumpa ihop all CBD-olja, många oljor innehåller ingen THC alls.

          INNEHÅLLANDE THC ja, det handlar om en produkt utan THC, finns flertalet produkter utan THC på marknaden. Som inte är tveksamma alls.

          Vad dåligt anonym 9:45 att inte ta reda på fakta innan man stämplar något och sprider fel info. Den cbd oljan som bb säljer innehåller ingen THC, vilket de flesta oljor som säljs som naturläkemedel inte gör då man inte är ute efter ett rus utan en långvarig positiv hälsoeffekt.

        CBD olja eller hampaolja är inte olaglig om den är THC fri.

      Börjar Ida Wargs kassa också ta slut, hon gör samma reklam?

    Vad är meningen med oljan? Hud, hår? Vad?

      Den ska hjälpa henne att varva när hon reser mycket och har jetlag. Hennes egna ord. Hon har börjat ta också ofta sömntababletter för att lättare somna. Hennes egna ord. Tydligen hjälper det henne inte längre bara att träna och läsa en bok innan hon ska sommna som hon själv sa att det hjälper henne att varva ner. Kvinnan säger det som passar henne för stunden. En mer förljugen och glömsk människa har man inte stött på som hon är.

        Anonym skriver inte heller att Bella menar att tabletterna inte längre hjälper, läs om läs rätt ?

      den är lugnande och smärtstillande. och har många andra användningsområden. Tas oralt.

    ”Jag måste berätta för er om en ny produkt jag ska börja använda, CBD olja.” kan du inte chilla lite. ”Jag måste berätta för er om en ny produkt jag har börjat använda, CBD olja” skriva så hade klingat bättre. Inte för att jag någonsin skulle köpa det men men

      Det är väl bra att hon är ärlig om hon inte testat oljan än?

        Ja såklart 🙂

    Tja, det är ju inte knark så jag tycker egentligen bara att det urholkar hennes (hrm, redan obefintliga) förtroende när hon gör reklam för produkter hon inte ens har provat själv. Och som har tveksamt vetenskapligt underlag.

    Hon skulle sälja allt om hon får betalt för det. Tom parfym med doft av bajs ? allt som hon tjänar pengar på.

      Du vet vad rörmokaren sa när han kände bajsdoften? Det luktar pengar nu.

        Hahahahaha ?????

    Tycker hennes nivå på samarbeten bara går nedåt hela tiden, alltså vilken ”status” företagen hon samarbetar har. Hon har bog inte så stort förtroende hos seriösa företag längre, och ellos är väl bara kvar för de tecknade ett långt avtal innan IL spårade ur.

      Desperat

    Idag skriverr hon om attvhon spelar in samarbeten i New York alltså hon måste resa till ett nytt land för att spela in samarbeten. Sverige duger inte längre för en ikon som Isabella. Man önskar att skatteverket granskade alla hennes hittepå affärer där hon egentligen inte gör någon nytta utan utnyttjar avdrag för allt möjligt.

      De håller på.

        Det vet vi ju inte, det är ju bara ett rykte från en typ på flashback som hela tiden skriver illa om henne. Heller har du andra källor?

      Bra !

      Hur kan ellos ställa upp på att hon flyger till NY för att spela in reklam?

        De har väl inget emot det? Blir ju bara snygga miljöer?

          Men trist för Ellos att hon inte ens provar kläderna. Sitter de så illa?

    Lite konstigt rekomendera något man inte testat….men men alltid någon som går på det.
    Har testat CBD tidigare men inte heller fått något effekt.

      Cbd-olja är på väg att bli riktigt stort och Bella vill nog gärna vara med på det tåget. Inte svårare än så. Inte speciellt trovärdigt dock att göra reklam innan man testat själv. Lika trovärdigt som alla som skriver här och har massor av åsikter om något de aldrig prövat. Vare sig det är naturläkemedel eller ett bra medium. För övrigt härstammar många läkemedel vi idag använder från naturläkemedel.

        Fast de naturläkemedel som faktiskt funkar har sen blivit läkemedel på riktigt och granskats med vetenskapliga metoden. Om de inte når den statusen än, gissar att man med den här oljan velat det länge, så är det ganska tydligt att det INTE fungerar.

          Där har du helt hel. Den finns som läkemedel, Sativex och är laglig i Sverige men på recept. Man utreder hos Läkemedelsverket om CBD-olja utan THC ska klassas som läkemedel, INTE om den fungerar eller inte.

          Gissa inte, ta reda på fakta istället.

            ’Den’ (CDB-olja) finns inte alls som läkemedel för aktiv komponent i Sativex är THC och inte CDB.
            https://www.fass.se/m/produkt/20101019000051/public/tabproduct
            Dessutom så utreder läkemedelsverket faktiskt också effekt iom klassningen som läkemedel, du får inte klassas som läkemedel utan bevisad effekt på avsedd indikation.
            Så, där har du helt fel två gånger och behöver ta reda på lite fakta…

          Det finns forskning på att det fungerar, och många blir hjälpta av den. Så det är inte något hälsokosts mumbojumbo.

        Du menar väl att en del läkemedel härstammar från växter. Dock när man började tillverka läkemedel i industriellskala blev det billigare att framställa substanserna syntetiskt.

    gör företagen ingen riskanalys gällande samarbeten med bloggare? ett samarbete med en oengagerad bloggare kan påverka deras varumärke negativt. blondinbella är lite som varumärket eldorado= litar inte på företag som både producerar hårbalsam och lasagne.

      I det här fallet borde Löwengrip gjort ett egen koll, det är ett litet familjeföretag som fått sina oljor förbjudna så sent som förra året

      https://lakemedelsverket.se/upload/nyheter/2018/Beslut-Curious-Oak.pdf

      https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/cannabis

        Nyfiken ek=hemply balance > heja dig som kan researcha och hänvisar till källan ?

        Intressant! Lyft gärna detta camcam

        De har fått tillstånd genom förvaltningsrätten att sälja det

      Jo, det flesta potentiella samarbetspartners gör säkert det – och väljer bort IL. Tror det varken lönar sig eller innebär en positiv boost för företaget (tvärtom… Bella står ju för värden det är helt vansinnigt att förknippas med), därför väljer dom bort henne.

      Snart är det inte många samarbetspartners kvar för isabella. Disktrasor och hälsohumbug.

        Företag som är rädda om sitt eget varumärke pratar om ”cultural fit”. Det betyder att företaget jämför sin egen värdegrund med partners och leverantörers värdegrund. Jag tror att när content via influencers börjar mogna kommer företag att bli lika petiga med val av influencers. Ett företag som har lojalitet och integritet som del av värdegrunden kommer nog inte att göra affärer med någon som uppvisar opportunism och hyckleri i sina affärsbeslut.

    *Hitta på affärer som mysslyckas gång efter gång.

    Tycker inte att det är produkten i sig som är fel. Men att hon, just Isabella som vill låtsas vara en lyxkvinna, plötsligt ska göra reklam för cdb-olja som hon INTE ens provat.’? Haha hon är riktigt flummig. Kanske har provat något annat innan?

      Jag tycker nog ändå att reklam om läkemedel/naturläkemedel/växtbaserade läkemedel/whatever är knepigt. Som att göra reklam för Treo eller Alvedon. Eller vad blir nästa? ”Gå till läkare och be om oxazepam, det är så skönt att kunna sova trots att man lever ett hektiskt liv”?

    Kanske en jättedum fråga men ger CBD-olja utslag på drogtest?

      Nej, då den inte innehåller THC ger den inget utslag 🙂

        Efter intagande av vallmofrön kan förekomst av opiater i urinen detekteras. Därför serveras ingen föda innehållande vallmofrön inom den svenska kriminalvården samt behandlingshem för narkomaner, då den intagne/patienten felaktigt skulle kunna misstänkas för att ha brukat narkotika under fängelsevistelsen/behandlingen.

        CBD-olja ger ett positivt utslag på ett drogtest – förstår inte varför du skriver nej.

        Drogtestet som görs påvisar endast ifall du har cannabinoider i blodet, dock inte vilken sort. THC är den enda cannabinoiden som är olaglig men testet som görs visar som sagt inte ifall du har THC i blodet eller ej. Detta var inte ett problem innan CBD-oljans intåg.

        En CBD-olja kan aldrig vara helt fri från THC, däremot är det en försvinnande lite mängd. Det man kan begära är att få göra ett test till som analyseras utifrån vilka cannabinoider som kan påvisas i blodet. Är CBD:n vida överstigande THC:n så ska man bli friad då det då stämmer att det är CBD-olja man tagit.

        Polisen vill förbjuda CBD-olja utifrån problemet som uppstått med drogtester. Fler hävdar att de tagit CBD-olja och då krävs det fler blodprover som kostar pengar, tid och resurser. Självklart kan man inte förbjuda ett naturläkemedel bara för att det blir ett jobbigare utredningsläge för polisen, men de försökte få igenom förbjudet för något år sedan.

          Tack för info. Har inte tid att kolla upp så jag tar dig på ditt ord. ??

            Det är fortfarande helt omöjligt för dig att erkänna när du har fel.

              Svårt med läsförståelse?

              Ha en fin dag! ?

              Ja, alltså suck. Håller med. Tröttsamt och därför jag inte saknat ovanstående.

        Thé real hmm hej har saknat dej. Hoppas du mår bra. Idag är riktig vårdag med sol ute. Ha det fint. ??

          Det har jag. Tackar som frågar. ?

            Föll bort…

            Och detsamma till dig. ?

      Den ger utslag på salivprov men ej på blodprov eftersom man via blodet kan se att det endast är CBD och inte THC.

        Tackar. Som jag misstänkte. ?

          Nja, du skrev ju nej ovan. Misstänkte du verkligen det?

            Tänkte exakt samma?

          Som du misstänkte? Du skrev ju klart och tydligt nej till att det syntes på drogtest.

          I princip alla drogtester görs med urin eller saliv och då ger det utslag.

          Det är undantag att göra testa med blod, det är både dyrare och tar längre tid. Endast då kan man avgöra vad för sorts cannabinoid man fått i sig.

          Att du visste den skillnaden och ändå svarar nej verkar vara väldigt konstigt. Tycker du inte det själv? Speciellt när du skriver som svar till kommentaren om hur det funkar att du inte har tid att kolla upp det hela men får väl lita på det som skrivs. Gör en lite snyggare come back än att den du gör nu, det här blir ju bara pinsamt.

            Plus att det ger ju på alla tre drogtester att man inte är helt ren så det där nejet är fel hur du än vrider och vänder på det. Jag förstår inte hur du fungerar med att du alltid måste ha rätt. Otroligt.

    Samarbeten med Hemply Balance och Oslo Skin Lab.
    Trovärdigheten since long gone – om den någonsin funnits hos Bella.
    Nej, man får verkligen intrycket av att Bella nu för tiden tar de samarbeten hon kan få.
    Volym är helt klart mer intressant än kvalitet.
    Hur går det för Löwengrip Beauty egentligen? Knackigt förmodar man.
    Då gäller det att maxa Löwengrip Invest med sin personal och höga kostnader i övrigt.
    Och snart flytt till dyra lokaler i Gallerian. Hur går det med NTH och enhörningarna?
    Dags att föda snart?
    Eller enhörningar kanske kläcks? I så fall passar det bra när det snart är Påsk.
    Kuckeliku!

      Bella är den nya Zlatan vad gäller samarbeten

      Nya lokalen är ett samarbete med hyresvärden så det är en pluspost.
      Krämföretaget försöker hon hypa för att därefter göra det publikt. Kränga aktier till dem som dyrkar henne men inte förstår siffror.

        Det skulle inte förvåna mig, MEN varför skulle dom göra det. Finns ju ingenting att vinna på det samarbetet? Vem är det som är så blåst i huvudet att gå med på ett sånt samarbete?

        Njäe att IL får rabatt av fastighetsägaren är högst osannolikt. I de sammanhangen är hon en mycket liten fisk. Hon hyr 900 m2 som egentligen blir mest kostsamt för henne med hennes högst modesta omsättning alla bolag sammanslagna och på en av Stockholms dyraste lägen.
        Löwengrip Beauty är många år från att kunna börsnoteras om någonsin.

        Det mesta av golvytan ska väl Nordic Tech House och Löwengrip Beauty ha. NTH ska dessutom ha en butikslokal för sitt banbrytande forskningsprojekt.
        Löwengrip Invest kommer att sitta i ett eller två rum kan man tänka eftersom de är så få som jobbar heltid.
        Nej, någon större hyresrabatt har de nog inte fått. Inget av företagen i Bellas och Pingis lilla oäkta koncern har någon förmåga att locka till sig andra potentiella hyresgäster som kan betala så hög hyra.

      Tror nästan inte hon får så många ”seriösa” samarbetsförfrågningar längre, därav dessa ”lågstatus” samarbeten. Hon har inte så mycket att välja mellan och tar nästan allt hon kan för att få in pengar – hon har ju höga levnadskostnader minst sagt.

      Hon rekommenderar alltså en mycket tveksam produkt som hon inte ens besvärat sig med att prova. Hur kan människor med normal intelligens ha ens en gnutta förtroende för Blondinbella? Vad är det för dumstrutar dessa företag har anställt som marknads/pr/reklamansvariga? Att göra reklam för skelettpulver från stackars arma djur samtidigt som hon påstår sig vara vegan är höjden av dubbelmoral och falskhet. Musklerna och fettet (köttet) äter hon inte, men deras ryggrad, klövar och hud går alldeles utmärkt att stoppa i sig för att bli snygg. Så jädra vidrig.

    Det låter förmodligen bättre att säga CBD-olja än Knark-olja.
    Om produkten är ”så bra” varför finns det inte att köpa på Apoteket?

      För att allt bra måste finnas på Apoteket?

        Typ så, ja.

          Eh nej hahahaha

          Vad snackar du om? Nej.

      För att man ligger extremt efter i forskning kring vad som idag anses som narkotikaforskning, ex mdma och cbd som kan, i rätt dosering, göra underverk. Medicinsk mariujana har skrivits ut till ex cancerpatienter länge och nu iom legaliserandet i många stater kommer nog forskningen skuta i höjden. Mdma kan i små portioner hjälpa hjärnan att reparera skadade synaspser som ex sker vid depression och är inte beroendeframkallande på samma sätt som ex tunga benzo som man hej vilt skickar ut som eg inte gör mer än att dämpa alla känslor. Men vi i Sverige är extremt konservativa mot liknande och det är därför det inte har kommit längre. Säger inte att alla ska använda droger, men precis som andra saker så har vissa droger effekter som är positiva i rätt mängd, som allt annat. Läs om war on drugs som startade ca 1920 i USA och hur det sen kom hit genom en man som lagt grunden till hur vi ser på droger idag. Obs!! Vill absolut inte romantisera ALLA droger, utan bara att det finns vissa effekter som kan vara värt att forska på.

        Men ja. Verkligen. Hur svamp och LSD har procentuellt högre läkande effekt på ptsd, depression och beroendeproblematik än vad vilket narkotikasubstitut eller antidepressivt läkemedel som finns på marknaden. Hur cannabis slappnar av nerver så att människor med t ex parkinson kan få nästintill normala liv. Det går knappt att ha den diskussionen i Sverige utan att framstå som en narkotikaliberal galning som mellan raderna skriker ”HEROIN TILL ALLAAAAA!!”. Så himla problematiskt. Sverige har ju en narkotikapolitik som bygger på starka VÄRDERINGAR kring vad droger är och gör, den är inte grundad på forskning. #tedgoldberg

          Håller helt med! Hade alkohol kommit idag hade det aldrig blivit godkänt. Folk blir så mkt mer skadade av alkohol än vissa droger

            Läste igår om kemisk alkohol som väntar på att bli godkänt. Alkohol som stimulerar utan bakfylla. Tycker det låter galet om det skulle få komma ut på marknaden. Livsfarligt! Någon som vet mer?

          Mdma ketamin svamp osv som läkemedel är så sjukt spännande. Förstår att många snorrika silicon valle-figurer investerar i forskning kring detta.

          Jag bodde i Kanada under 2017 och 2018, där det ännu inte var helt lagligt men månader från att bli (åkte hem precis innan det blev officiellt lagligt.)
          Men det var avkriminaliserat och användes inom vården. Jag fick utskrivet av läkare för min adhd och det var som mitt liv förändrades. Jag som inte kunnat fokusera för att klara studier kunde plötsligt klara det utmärkt, jag slapp ångest triggat av ljud, ljus etc.

          Men överlag var det även en helt naturlig del istället för alkohol. Och där finns det ingen ”typisk rökare”.
          Jag mötte gamla Frank med snickarbyxor och banjo, 57 år och odlar eget bakom garaget.
          Jag mötte en framgångsrik byggchef som brukat cannabis för ryggsmärta varje dag i 25 år. Rimmar gött med dödsknark…eller?
          Och jag kände mig hundra gånger tryggare på gatorna en kväll i Toronto, en stad på miljoner, än jag gör i en gränser till Göteborg. Skulle inte kriminalitet ÖKA om man släppte tyglarna på cannabis?

          I Toronto fanns det affärer som liknade apotek, fräscha glasdiskar där du kunde läsa om alla olika sorter och rådfråga av kunnig personal. Nu är det som sagt lagligt och mina vänner som också lider av ångest och ptsd etc odlar plantor hemma. Inte går de till någon dealer.
          Båda har bra jobb, tar hand om sina vardera hundar som sina barn, äter bra och gymmar.

          Jag känner att jag som ändå bott i ett land vars cannabiskultur är radikalt annorlunda från vår i Sverige borde kunna ha något att säga om i den här punkten.

            De som uttalar sig tvärsäkert om det mesta har oftast inte varit bortanför den lokala Shell-macken och har därför inga som helst vidare vyer.

            Åh intressant. Där jag bor kommer cannabis snart bli lagligt för medicinskt bruk. Själv blir jag med stressissues mest en jobbig blandning av slö och upptrissad och får sån hjärtparanoia att det inte funkar ?

          När det gäller de negativa följderna av narkotikabruk finns nog gott om evidensbaserad praktik. Det är ett elände för många så jag tycker nog att man ska vara restriktiv med vad som tillåts och inte.

        Ketamin kommer att revolutionera behandlingen av svår depression vågar jag lova också

        Intresserade kan även läsa/lyssna på Knark av Magnus Linton, en mycket bra researchat och intressant perspektiv på svenska förhållanden

          Håller med. Jag arbetade för två år sedan med en läkare som forskade på just Ketamin hos svårt deprimerade och han såg fantastiska resultat. Så doktor P kommer man nog höra mer om i Sverige. 🙂 Tråkigt det ska vara så tabu med vissa ämnen när de kan ge bättre resultat än det skit vi stoppar i oss nu (benzo, SSRI m.m.)

            Alltså benzo är hemskt, jag vägrade ta det mot svår ptsd för jag är livrädd för att bli fast.

              Jag fick god hjälp av benso när jag hade ångest för många år sedan, samt svåra sömnbesvär. Men jag har sett en mycket nära vän i princip fastna i det. Hon har halverat sin dos nu sedan hon började med CBD-olja, som tur är, men ett tag var jag väldigt orolig för henne. Är helt galet hur läkarna skriver ut stora mängder av det utan att kolla hur missbruksrisken ser ut. Benso är bra tillfälligt, hos vissa, men absolut inte hos alla. 🙁

                Nej precis, och jag ville verkligen inte riskera det. Ffa hur dåligt reglerat det är och att man bara får hej vilt.

            400 spänn för några milliliter, herregud alltså?

      Äsch, det är ju inte knark. Och vad är knark egentligen? Är alla rusmedel knark? Borde innefatta alkohol också isf.

        Tror c gynning gjorde reklam för något liknande. Inget jag skulle prova men hört många som tycker det är bra. Finns även som te.

          Om man läser på lite så kan man se att i ett medicinskt syfte så är en hel sån där flaska EN dos mot exempelvis smärta. Det kan ge resultat, absolut men inte i så små doser.

      För att det inte är fastställt om den ska klassas som läkemedel eller inte. CBD-olja är en djungel med massor av olika tillverkare och doseringar och varianter. Tycker doktor Mikael förklarar det hela bra, både vad CBD-olja är och om läkemedel och läkemedels-
      lagen
      https://www.youtube.com/watch?v=SykBeljIFVM

        Doktor Mikael är en typisk allmänläkare = vet pyttelite om ”allt”. Han behöver stiga ner från sin höga häst. Har uttalat sig idiotiskt minst 100 ggr i TV. Riktig skojare.

          Om han vore specialist i allmänmedicin hade det ju varit optimalt för hans uppdrag i Nyhetsmorgon. Han är narkosläkare- inte lika bra på allmänmedicin.

            Är det så pass illa alltså? Var ett tag sedan jag kollade upp honom, det var väl när han var mer orange än Bella och Trump tillsammans för några år sedan…
            TV4 gillar honom bara för att han är gapig. Lite som arga snickaren men arga läkaren…

          Tänker att han har bättre förutsättningar med sin utbildning att förstå något än de flesta i det här kommentarsfältet. Om det nu inte är vääääldigt många här som forskar kring just detta. Det är så härligt när folk anser sig veta bättre än en läkare kring hälsofrågor fast de själv jobbar som t ex inköpare. Sen är ju läkare inte specialister utanför sitt eget område, men jag litar hellre på en läkare i det här fallet än en ingenjör. Om det nu inte är en som verkligen är påläst kring all vetenskaplig forskning inom just detta område, och inte bara hämtar information från random hemsida.

          Håller verkligen med! Det är som att han är expert i allt, fast han inte har en aning yttrar han sig tvärsäkert. Han ”killgissar” i en läkarrock i TV, det är fan farligt!

            Vilken specialitet har du riktat in dig på? Som läkare alltså. För jag förutsätter att det är det du är…. eftersom du kan tvärsäkert yttra om en läkare att han inte har en aning…

              En person med högt anseende, exempelvis en läkare, besitter något som kallas expertmakt. Vi ser dessa välutbildade som experter då de ofta har en gedigen utbildning bakom sig, erfarenhet, och kan formulera sig väl. De inger förtroende. Detta förtroende kan missbrukas på så sätt att denne expert uttalar sig om saker och ting som de inte alls är tillräckligt skolade i, om ens alls. Men folk tror på dem just pga denna makt de besitter i och med sitt anseende, och detta utnyttjar vissa för att kränga egna prylar – hälsokost, böcker, föreläsningar, eller sig själv och sitt varumärke.

          ”Det har nu visats att en liten del av tillfört paracetamol deacetyleras till p-aminofenol, som förenas med arakidonsyra i centrala nervsystemet och bildar substansen N-arakidonoylfenolamin (betecknad AM404) [1]. Denna substans verkar som en återupptagshämmare för den endocannabinoida signalsubstansen enandamid, och effekten blir ökad stimulering av cannabinoida CB1-receptorer. Att det endocannabinoida systemet har betydelse för smärthämning och temperaturreglering är känt sedan tidigare [2]”

          Utdrag ur artikel i Läkartidningen. Vill gärna höra din åsikt om detta också är skrivet av en skojare? Du verkar ju vara en expert på medicin menar jag…

          Tycker att det är onödigt att tala illa om allmänläkare Koala. ”Lite om allt”. Ja, men de har ofta den första kontakten med patienter och kan göra stor skillnad. Och allmänläkare är ju egentligen allmänmedicin. Tycker dock att det är galet att han sitter och talar i TV om saker som han uppenbarligen inte kan mycket om. Ta dit specialister inom respektive område som det ska talas om. Eller för den delen, varför just läkare. Ta dit en forskare inom neurologi eller något som kan förklara det utifrån sin kunskap.

        Men alltså hur kan folk ha förtroende för honom… samma läkare sa att tusental har dött i följd av överdos av cannabis. ?
        Han har verkligen NOLL kunskap om det ämnet och bör hålla sig ifrån alla liknande uttalanden.

    Alla dessa samarbeten visar att hennes egna företag inte mår toppen.

    Tänk på att oljan kommer visa positivt på ett eventuellt drogtest…

    Säger du att du brukar CBD så kommer du ändå åka dit på innehav och kan förlora jobbet…

      Alltså nej.

        Alltså jo..

        Du kan dessutom förlora körkortet pga droginnehav..

        https://cannabis-info.se/cbd-olja-och-bilkorning/

        En annan sida säger såhär:
        Vid drogtest med urinsticka mäts endast nedbrytningsprodukter från cannabinoider. Det innebär att intag av cannabinoider kommer till största sannolikhet att ge ett positivt resultat, oavsett vilken cannabinoid det handlar om.

        https://www.naturalhemplife.se/ar-cbd-olja-lagligt/

        Skitbra reklam av BB verkligen.. ?

      Är det förbjudet att sälja CBD-produkter?
      Ja, Läkemedelsverket bedömer att produkter som innehåller CBD som ska tas via munnen eller andas in vanligtvis omfattas av läkemedelslagen. Därför måste de utvärderas och godkännas som läkemedel innan de får säljas.

    CDB olja ger utslag på blodprov!!

    Tänk på det, kan bli en obehaglig överaskning.

    Så NEJ det är inte helt ”ofarligt”.

      Vilket ämne är det som visar positivt på ett blodprov? Frågar eftersom du verkar påläst.

      (OBS ironi)

        Då jag har kronisk smärta och tar mycket värktabletter som påverkar magen negativt provade jag cbd-oljan.
        Var uppe i maxdos av en olja med hög konsentrat i flera månader.
        Om det hjälpte? Nä inte ett skit men dyyyyrt!
        Men har man alltid ont är man beredd att prova det mesta och det vet de som vill tjäna pengar på humbug.
        MG är ju också en ”influenser” som tjänar pengar på socketpiller…..

      Nä inte på blodprov. Och det kan bli fel ändå, jag gjorde ett pissprov som blev positivt på maria ungdom som liten (innan jag faktiskt hade testat) men dom bad om ursäkt efter resterande negativa prov.

      Detta är rena spekulationer utifrån min kunskap. Det finns olika typer av drogtester. Det finns också olika sätt att detektera olika substanser i olika kroppsvätskor. Vissa sätt är inte så pass specifika att det inte finns en risk att något som ska testa för typ morfin också reagerar på oxykodon eller fentanyl. Men om man testar positivt så är jag nästan säker på att man går vidare med mer specifika mätningar.

    Att rekommendera ett för de flesta väldigt dyrt läkemedel, som man aldrig själv testat, och som dessutom har oklar evidens och sannolikt noll effekt i den dos som säljs… Det finns mer än en moralisk tankevurpa där.

    https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2017/04/05/tveksam-effekt-av-cannabisolja-havdar-experter/

      Ja det är mycket tveksamt att göra reklam för något sådant. Konstigt att hon inte bara hittade på att det har hjälpt henne på något vis.

        Hon hade väl tur eller så är hon/annonserade företaget/någon i hennes närhet möjligen så påläst om kvacksalverilagstiftningen att de vet var den mycket tunna linjen går över vad man kan säga och inte. Annonserade företaget verkar ha en del insikt i aktuellt lagrum iom hur de formulerar sig på sin hemsida om eventuell effekt, så de har nog både läst och hjälp till att formulera hennes text.
        Spoiler alert: ’det får vi inte riktigt säga…,’ ungefär lyder formuleringen

    Även Yoga Girl skriver om det, använder det och rekommenderar det.

    Helt idiotiskt. Oljan get utslag vid drogscreening, tycker det är både oansvarigt och ignorant att marknadsföra detta. Då kan hon väl lika gärna börja göra reklam för alla piller som ännu inte blivit narkotikaklassade också, samma princip.

    Jösses så desperat hon är nv på pengar! ?

    Varför tar hon sina reklambilder/filmer i sängen? Chokladen, oljan

    Jag blir bara så sjukt osugen på att köpa något som influencers gör reklam för ?

    Isabella är mycket för att testa olika produkter som hon tror ska vara bra.
    Det finns en hel del kritiska röster angående cannabisoljan från 2018.

    Har hon problem med jetlagen får hon väl ta och konsultera en expert och inte bara testa olika produkter som hon läser om.

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/annu-ett-foretag-stoppas-fran-att-salja-cannabisolja

    Att hon inte blir hjälpt av sina sömntabletter kan bero på att hon har blivit beroende av dem. Att hon har svårt att koppla av och varva ner kan även bero på den diagnos/diagnoser som hon påstår sig ha.

      Precis och ytterligare ett sätt att undvika jetlag är ju att stanna där man är ☺

    Men ska gå till hälsokost och fråga om denna olja eller liknande. Spännande. Eller nä nope så spännande är det inte.

    Ryser av kombinationen hård makeup och krispiga vita sängkläder. När hon vältrat sig där kommer de att likna valfritt polyesterplagg på Gina efter en fjortis framfart i provhytten ????

    Jadu Camcam du gör det gång på gång, tillåter vad som helst när det gäller Bella.

      Vad är det som Camcam tillåter gång på gång när det gäller Bella?
      Är det de kritiska kommentarerna om hennes val och beteenden?
      Är det alla de personangrepp, dvs när folk kommenterar på hennes hår, hud, akne?
      Är det hennes samarbeten?
      Eller du kanske menar att Camcam skriver inlägg om Bella som inte är positiva till IL?
      OBS – jag raljerar INTE jag vill bara förstå vad ditt syfte är. Har sett samma typ av inlägg tidigare på denna blogg och vill genuint förstå vad det är du vill uppnå (=syfte)

        Nädu lägger ingen energi på dig, du förstår ju uppenbarligen inte, ha en fin dag ☀️

          Anonym 13:49 – Helt ok att du inte vill lägga din energi. Uppskattar att du är ärlig. Och du har helt rätt förstår verkligen inte, därav frågan. En härlig dag till dig också i solen!

        Syster yster, det är väl uppenbart, även för oss som inte gillar Bella att vissa elaka kommentarer tillåts just för att det är Isabella de handlar om. Vilken annan bloggare får varenda kroppsdel kommenterad negativt och att såna kommentarer tillåts? Jag kan verkligen inte tänka mig att likadana kommentarer hade släppts igenom om det gällt Kenza. Minns någon som skrev en elak kommentar om att Kenza är platt som en pannkaka, det blev ju ramaskri, här skriva det om ”vidrig hy, hår, stil, skratt” blablabla. Visst gå på henens beteende, jag håller med om att det är åt helvete och hon beter sig galet, men hennes utseende, nej!!! Stanna bara där. Ovh när ska du Camilla tillåta detsamma för alla, eller dra gränserna för vad man får skriva om bloggare så att det gäller alla?

          Hej Anonym 14:44 och 14:39 – hoppas att det är OK att jag skickar på samma kommentar till er båda.
          Tack för svar! Jag uppskattar väldigt mycket att ni tog er tid och att ni har givit mig bra konkreta svar. Om det är så att vissa elaka kommentarer censureras och andra inte, är det inte så bra. Antingen tillåts alla eller tillåts inga. Personangrepp är aldrig ok, tyvärr väldigt ofta, bemöter de som försvarar framförallt IL med maktspråk och härskartekniker. Det blir två fel. Någonstans känner jag att man som läsare har ett väldigt stort eget ansvar, genom att inte gilla den typ av kommentarer oavsett vad man tycker om personen ifråga. Jag har fått ert perspektiv att fundera på det tackar jag för. Trevlig helg i solen! Hälsningar, Syster Yster

      Jag är anti Bella och tycker hon är helt off men alla dessa kommentarer om hennes utseende är bara vidriga och det är så uppenbart att Cam tillåter dessa för vissa och onte andra. När folk kommenterade kissies photoshopande raderade Camcam kommentarerna, när nån skrev att kissie såg ut som skit raderades kommentaren. Men här är det rader av ”fyfaaaan vad hon ser ut” i varje inlägg om Bella som tillåts. Vidrigt. Spekulationer om bröst, att du ens skriver ut vart hon fixat dem medan du raderar de kommentarer som ifrågasatte om Kenza fixat brösten är bara sjukt.

    Yoga girl blossar ju friskt med samma produkt

      Enligt henne förbättrar det hennes astma. Fast samtidigt tror hon ju att veganer inte kan få njursten så…. Hmm.

      Vaddådå?

        Det är väl mer osmakligt att visa det i var & varannan videosnutt än att skriva om det?!
        Men de e skillnad på vem som gör vad än själva produkten i sig

    Mycket märkligt att hon gör ett samarbete för något hon ännu inte provat. Tänk om hon mår skit av det? De första 3-4 veckorna på CBD-olja var jag megatrött + hade huvudvärk. Fast Bella kan väl sminka över trötthet med sina amazing produkter. 😉

    Med det sagt så tycker jag det är kul man pratar mer om CBD-olja i Sverige. Jag är väldigt nöjd med att ha använt min (från Swedish Hemp) sedan i höstas. Min pojkvän som inte alls tror på flum och alternativa metoder har självmant sagt flera ggr ”Vad mycket lugnare du blivit!”. En vän till mig har lyckats halvera sitt bruk av bensodiazepiner på tre månader med hjälp av CBD-olja. Jag tror inte att det är något slags mirakelmedel men tycker själv det ger mig en bra effekt.

    Känns som att hon spårar mer och mer. Vår nya Anna Book.

    Tänd en joint istället, funkar mkt bättre!

    Isabellas skratt på instastory när hon går in genom en dörr… so fun! ?

      Och tar på glaset med handen som en treåring trots att det finns handtag.
      Finns sådant man inte kan köpa…

      Fy fan hennes skratt ar det varsta som finns

    Asså cbd-olja är det enda som hjälper min mensvärk. Det är magi. Mår så jävla dåligt när jag har mens, men cbd har gjort det uthärdligt (ingen skillnad mentalt. Vissa säger att det hjälper dem mot social fobi men inget jag känt av direkt)

      Känner flera med smärtproblematik av olika slag som blivit klart hjälpa av bra CBD-olja, t ex en person med neruropathi efter cellgiftsbehandling. Ingen idé dock att prata om CBD-olja i det här kommentarsfältet, för den som är genuint intresserad av effekter etc eller vill veta mer om produkter etc finns det flera olika grupper på facebook att gå med i.

        Det har jag inte ens tänkt på. Ska se om jag hittar någon bra grupp! Tack för tipset 🙂

      Placebo är fina grejer.

        Japp placebo är fantastiskt. Hur du nu kan uttala dig om att det handlar om placebo gällande en annan människa och en produkt som du inte ens vet vad den innehåller enligt deklaration via en kommentar på nätet är bara trist och gör att det snart aldrig går att föra en vettig diskussion om någonting överhuvudtaget härinne.

        Visst, låt mig se den placebon som tar bort så starka smärtor och kräkningar pga dessa smärtor.

      Vilken olja använder du? Jag får gå på morfin tre dagar under mensen för att inte tuppa av.

        Använder cbd dagligen för både värk, ångest och illamående, och tycker det är jättebra. Inte lika bra som riktigt cannabis men tyvärr har Sverige inte än insett fördelarna med det medicinskt. Nu har ju dock både FN & WHO rekommenderat alla medlemsländer att inte längre straffa cannabisanvändare (aka avkriminalisering eller legalisering), men länderna har fått ett år till på sig att överväga. Förhoppningsvis väljer Sverige rätt och avkriminaliserar eget bruk!

        I framtiden kommer det inte vara olagligt – kolla vad de politiska ungdomspartierna tycker exempelvis. Kolla vad framstående länder anser och vad de har för lagar, medan länder som Ryssland fortfarande är anti det. Vill vi gå framåt eller bakåt, är frågan.

        Dessutom är att avkriminalisera/legalisera en av de enda chanserna att minska gängkriminaliteten. När människor själva kan odla eller köpa från statliga affärer förlorar krininella gäng sin absolut största inkomstkälla.

        Vi har också en pågående opioidepidemi i Sverige – det missbrukas otroliga mängder Subutex, metadon, heroin och tramadol, varav dessa också leder till flest överdoser (ja, trots att Subutex & metadon är behandlingsprogram). Allt fler unga börjar ta piller och fastnar tyvärr för livet. Jag har sett det på nära håll, och nej cannabis är inte inkörtsporten – det är grupptryck, dåligt mående och populärkultur som glorifierar piller. För mig som f.d cannabis-rökare (tvungen att sluta pga körkort) har det alltid varit enklare att stå emot för jag har haft det istället och då behövs inget starkare att fly med. Är nöjd med att kunna röka en växt som får mig att slappna av utan att jag kräks av abstinens dagen efter, eller gör något jag verkligen ångrar.

        De medicinska fördelarna behöver jag inte ens gå in på för de är uppenbara.

        Ett tips är dock att röka cbd, antingen i joint eller vape. Jag fick knappt någon effekt när jag tog olja heller, men när jag röker är den mycket mer påtagligt.

          Kommentaren skulle inte vara ett svar utan för sig, men mobilen krånglar ?

    Tycker att det är sjukt fel att göra reklam för något man själv inte ens testat.
    Men alltså hennes hår, det ser verkligen inte bra ut. Hon själv kallar det för ”million dollar blow dry”, jag tycker mer att det ser ut som ”billig peruk från wish”, men smaken är som baken.

      Varför är det alltid rakt med en liten böj längst ner?

    För mig som lider av mycket tics och alltså ja tourette syndrom så hjälper Cbd-olja. Men då med faktiskt en liten mängd THC i. Lider man inte av några besvär så vet jag inte men för mig är de guld. Önskar att cannabis och THC-baserade preparat var mer accepterade i Sverige.

    Hmm, känns lite som silvervatten-skandalen igen. På samma sätt som man inte får göra reklam för silvervatten som behandling för olika saker antar jag att myndigheterna inte gillar att man gör reklam för cbd-olja heller. Om det är så att den faktiskt kan användas som läkemedel så ska det marknadsföras enligt samma regler som läkemedel och inget annat. Och före det ska den gå igenom samma klassifieringsprocess som alla läkemedel. Om det är så att fallet cbd-olja kommer gå igenom HD som någon i detta kommentarsfält skrev så är det verkligt oansvarig och dumt av Isabella att marknadsföra oljan innan det kommit svar på om det är lagligt att göra det eller inte. Extra oansvarigt i och med att hon inte ens testat produkten. Nä mitt redan mycket låga förtroende för henne sjönk ännu lägre nu.

    Hur desperat får man bli?? Hon är körd. Hur länge till kommer hon kunna leva på Instagram-samarbeten?

    Är det en förlovningsring hon har på fingret eller?

      Nej hennes ”power-ring” *facepalm*

        Vad är det?

          hon har ju ”power”-smycken för att visa att hon kan så mycket – typ..

          https://www.isabellalowengrip.se/2018/06/20/andrade-planer-2/ här hade hon iaf köpt ringen – 168000:-

    Kommer någon annan ihåg att hon skrev för ett tag sedan, inte länge sedan, att hon är för stor för samarbeten? Hon var för stor för samarbeten och skulle vara ambassad istället för märken men hur länge höll det? En vecka..?

    Har läst mycket om CBDolja och använt det ett tag nu. Känner ingen radikal skillnad men har heller inte haft någon smärtproblematik eller liknande. Använder det för långsiktiga hälsoeffekter då jag förstått att det finns många goda egenskapar i hampa. Bland annat är den väldigt antiinflammatorisk och kan skydda kroppen mot inflammatoriska sjukdomar, och alla sjukdomar grundar sig i någon typ av inflammation. Läs om surt och basiskt (alkaliskt) så förstår ni! Handlar om kroppens PH-värde. Det som känns lite trist är att intag av oljan ger utslag på cannabioder på urinprov, har testat själv då jag har drogstickor på mitt arbete. Det gäller både på olja med THC och utan (har testat båda). Funderar vad exempelvis en arbetsgivare skulle tycka om man blev ombedd att lämna urinprov på jobbet som ju kan ske. Skulle de tro att man var en pundare eller är CBD så erkänt nu att det är okej i ”landet lagom” att använda sig av det?

      Jag hade inte riskerat det. Nu är jag emot droger och allt dylikt, men om denna olja ger utslag på drogtest, ja då är det ju en del av drogen där i. Låt säga att du blir stoppad av polisen. Du är varken berusad eller pårökt men har av någon anledning kört illa eller ger dem en annan anledning att ta pissprov. Du får utslag på testet. Bam, drograttfylla utan att ens ha rökt på eller tagit andra droger

        Fast ändå kan man köpa oljan på apotea.se, bodystore.se osv osv osv. Den är helt laglig men ger utslag på cannabioider. Detta måste väl ändå rättväsendet ha överseende med?

          Tvek på den. Även om du kan påvisa din olja är ett provsvar ett provsvar. Hur ska de kunna veta att du inte har rökt på och att oljan inte är ett svepskäl?

            Därför att har man rökt på är man positiv på THC och inte enbart på cannabioder! Det är THC man blir hög på och detta finns ej i CBD-oljan, förutom i minimala doser (likvärdigt med valmofrön på frukostfrallan).

    Vet ej om hon ändrat det nu men när jag läste det så skrev hon att de dessutom var de enda i Sverige som fick sälja oljan….???? Jag beställer från en sida och du nämnde precis en annan. Borde hon inte hålla högre standard på faktakoll i sina samarbeten?

    Eftersom sömnmedicinen är snutten efter alkoholen är allt bättre.. och hej vilt byter vi vanor mot andra. Dra in andra också är bra?

    CBD-olja har hjälpt många människor med fysiska och psykiska sjukdomar, inklusive mig själv. Däremot har INGET jag fått utskriven av vården hjälpt mig, snarare tvärtom. Det finns givetvis mycket trams på marknaden som kuggar studie efter studie men CBD är inte en av dem. Anledningen till att Läkemedelsverket vill reglera är för att de själva skriver ut preparat med samma aktiva substans. Givetvis vore det bättre med 100% kvalitetssäkrade produkter men nu är vi tyvärr inte där. Ang. att vissa kallar det verkningslöst så undrar jag om ni tog det mot något specifikt? Jag tror nämligen inte jag skulle märka något särskilt om jag inte hade haft PTSD som jag nu slipper symptomen av. Men som skönhetsmedel eller vad Bella nu kränger det som, njaeee….

    Hon har tagit bort inlägget sen HD-domen kom 18 juni.

    Tekniskt, ja, du kan ge din hampolja Sverige . Du kan ge din CBD för husdjursolja eftersom det endokannabinoida systemet som människor har är ett system som hundar också har. Det betyder att det fungerar på samma biologiska sätt i CBD för husdjur som det gör hos människor.

    I det första steget kommer du att observera komedoner som kallas pormaskar och vitpinnar. Blackheads har en liten öppning, medan whiteheads är stängda komedoner. Det svarta ämnet i hudormar är inte smuts utan oxiderat talg. Dessa komedoner innehåller en blandning av talg och döda celler.

    Tack för att du delade den här historien .. låter bekant!
    Visste du att cannabis är ett naturligt botemedel mot depression och kan ersätta syntetiska antidepressiva medel?
    Istället för att röka, kan du ta det som en CBD-olja utan några biverkningar. Läs mer här: https://se.formulaswiss.com
    Det fungerade bra för mig!

    åtta + sex =

    Följ vår CBD-resa på:
    Facebook | Instagram | Twitter
    Kategorier

    Annat 7
    Avslappning 3
    Generellt om CBD 11
    Hudbesvär 2
    Inflammation 3
    Neurologi 6
    Psykiska besvär 5
    Smärtor 4

    Senaste Artiklar

    CBD och benskörhet (osteoporos)
    CBD och missbruk
    CBD och depression
    Antioxidantegenskaperna hos CBD

    Populära Artiklar

    CBD-dosering – Hur mycket CBD ska jag ta?
    Är CBD lagligt i mitt land?
    Cannabis Sativa – din guide till Sativa-stammar
    THC vs CBD: Vad ska jag välja?

    Allmän Disclaimer

    Nordic Oil och våra skribenter tar inget ansvar för eventuella olägenheter eller skador som uppstår på grund av användningen av den information som presenteras på vår webbplats. Våra texter ersätter inte på något sätt professionell rådgivning från en läkare eller farmaceut, och får inte användas som grund för självdiagnosering och påbörjande, modifiering eller avslutande av behandling av sjukdomar. Om du har hälsorelaterade frågor eller klagomål, kontakta alltid din läkare. >>Läs mer här<<

    Kroppen tar ju upp vejp/rökning av CBD buds mycket bättre än vad CBD-oljorna gör. Dessutom kan vissa effekter komma direkt när budsen vejpas.

    Vet att det finns ett fåtal aktörer när det kommer till buds i Sverige, bland annat https://cannabislight.se

    Många människor beskriver hur CBD hjälper dom i deras vardag så nog måste det finnas belägg för att detta fungerar.
    Bruket av buds och oljor i södra europa är stort, så det är vi nordbor som ligger lite efter som vanligt.

    Cbd olja eller hampa olja är inte olagligt om det inte innehåller thc. Dessa har helt lagliga cbd oljor som skickas från Sverige https://cannabislight.se/kategori/hampaolja-extrakt/

    Snart börjar dom väll göra reklam för kratom oxå? Läs lixom detta..

    https://naturalkratom.se/blogs/news/vad-ar-kratom-och-varfor-borjar-det-bli-populart

    Vet att DR. Herbals producerar sina cbd oljor i Sverige. Har kört på deras ett tag nu och den håller riktigt hög standard. Skönt att vejpa också ibland, då det är enklare upptagningsförmåga. https://drherbals.se/kategori/cbd-olja/

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.