Cissi Wallin döms för grovt förtal

Kolumnisten Cissi Wallin fälls för grovt förtal.
Det meddelar Stockholms tingsrätt på måndagen.
Straffet blir villkorlig dom och dagsböter samt att betala 90 000 kronor i skadestånd, enligt Expressen.

Cissi Wallins utpekande av en känd mediaman var själva startskottet för #metoo i Sverige och nu fälls hon alltså för grovt förtal för bland annat sin Instagrampost.
Wallins våldtäktsanklagelse mot mannen utreddes 2012 men förundersökningen lades ned.
Förtalsrättegången slutade med att åklagaren Daniel Suneson yrkade på villkorlig dom och dagsböter för Cissi Wallin, medan mannen har yrkat på drygt 260 000 kronor i skadestånd, vilket alltså slutade på 90 000 kr.

Huruvida domen kommer överklagas av parterna framgår i skrivande stund inte.

Håll en god ton åt båda håll i kommentarerna! 

491 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Rätt. 2–0 till FV. Hurra!

    Svara

      Så jävla sunkig kommentar. Om vidriga sexistiska män vann lite mer sällan skullr världen bli en bättre plats

      Svara

        Nej, det skulle den inte bli. Lagen ska gälla lika för alla. Det är inte olagligt att vara obehaglig, det är däremot olagligt med förtal. Jag garanterar att du inte vill leva i ett samhälle där det är tvärtom.

        Svara

          Cissis olika versioner av vad som hände 2006:

          27mars 2008 brudpepp.blogg.se
          ”Vi är alla olika, vi hanterar alkohol på helt olika sätt. Jag tål det inte alls bra alls, jag mår rent ut sagt skitkasst av det. Jag gör saker jag ångrar ( och då syftar jag inte på ”små pinsamma lägen” utan riktiga klavertramp), jag har sårat människor rejält och jag har sårat mig själv, jag har nästan blivit våldtagen och drogad. Allt för att jag ville döda min ångest på ett enkelt och lättillgängligt sätt”.

          Obs! NÄSTAN våldtagen och drogad skrev hon 2008.

          9 april 2008;
          ”Han hade klätt av mig, mer än så vet jag inte. Jag minns inget av natten, inte ett skit. Jag tog mina grejer, spydde som en kalv på hans toa och gick hemåt”.

          Hur ovanstående tre år senare blev till en detaljerad berättelse, då fem år efter händelsen, är märkligt.

          Likaså att hon 2010 skrev att hon var otroligt full och inte hade koll på vad hon gjorde, men i polisförhör 2011 hävdade att hon visste att hon blivit drogad enbart för att hon inte var berusad, och att hon måste fått minnesluckorna av en drog. Hon såg dock aldrig någon drog. Enda skälet hon uppgav till att hon blivit drogad var alltså att hon inte kände sig påverkad alls.

          Cissi ljuger om så mycket och detta faller in i hennes mönster av lögner.

          Svara

            Cissi hade nog glömt bort sin gamla blogg Brudpepp och vad hon skrivit där. Hon ljuger om V. Punkt.

            Svara

            Om en blir traumatiserad är det inte alls klart att en vill/orkar/kan berätta hela berättelsen på en gång.

            Jag följde med en kille hem en gång och blev våldtagen. Dagen efter ringde jag min kompis och berättade nån ”rolig” historia om hur full jag varit och vad pinsamt att jag låg med den killen som var ful och vi pt frukost efter typ. Jag har fortfarande inte berättat för någon annan än min psykolog.

            Det behöver inte ens handla om minnet utan att man inte pallar med. Jag trodde jag skulle dö av skam om jag någonsin berättade. Är fortfarande rädd berätta pga att vänner och familj kanske inte tror mig. Min story stämmer verkligen inte med hur det faktiskt var.

            Svara

              Jag hoppas att du en dag orkar berätta för nån anhörig, jag är säker på att de vill stötta dig! Kärlek och pepp ❤️

              Svara

                Tack Maria! Blev riktigt rörd av en främlings stöd. Jag jobbar på med skammen hos psykologen. Det rör sig åt rätt håll!

                Svara

                  Min våldtäktsman jagade mig på telefon hela dagen efter våldtäkten han begick mot mig. När jag inte svarade åkte han helt sonika hem till mig, ringde på dörren, ropade in genom brevinkastet tills jag till slut kände mig tvungen att släppa in honom. Då var jag inte ens säker på att det var han som hade våldtagit mig kvällen innan. Han inbillade sig själv, som så många andra våldtäktsmän, att jag skulle ha haft något som han kallade ”sex” med honom fastän sanningen är, att den ende som hade ”sex” var han själv – i min livlösa kropp. Det faktum att jag släppte in honom dagen efter, utnyttjade han också som ett slags självförsvar inför sin sambo och våra gemensamma vänner. Om jag ”verkligen” hade blivit våldtagen av honom så hade jag ju aldrig släppt in honom i mitt hem, menade han. Han trodde också om sig själv att han var ”för snygg” för att vara våldtäktsman och framställde mig som någon som per automatik skulle ha varit attraherad av honom och velat ligga med honom.

                  Svara

                  Sanningen är svår att ta😁 kommentar hade inte skrivits om könet vore tvärtom.. Jobbigt hata män/!! (:

                  Svara

              Hemskt men du är inte Cissi. Cissi ljuger om det mesta. Det gör inte du. En stor skillnad.

              Svara

              Exakt så var det för mig. Jag somnade hemma hos en kille efter en fest och vaknade upp av att han låg över mig och var i full gång. Han var stor och tjock och jag var 14 och helt jävla livrädd. Jag minns hur hans äckliga svett droppade ner i mitt ansikte.
              Jag gick därifrån och satt i en busskur resten av natten, dagen efter pratade jag med en kompis och skrattade åt hur tokigt det var att han hade haft sex med mig. Jag skämdes och tyckte genuint att det var mitt fel som var så dum att jag hade somnat.
              Jag var 20 år innan jag började inse att det inte var kul och att det inte var mitt fel.
              Nu är jag över 30 och känner fortfarande skam.

              Svara

                Synd att de där svettiga, äckliga våldtäktsmännen som tvångs-juckar i kvinnor och barn som äcklas av blotta åsynen av dem och deras sexualitet, sällan känner skam över vad de har gjort.

                Svara

                  Du vet hur dom tänker!börja tänk själv innan du spottar ut vad du icke vet… Hjärna

                  Svara

            Men har du lyssnat vad han säger om saken? Inte trovärdig,

            Svara

              Folk bedömer trovärdughet olika och problemet för CW nu är att hon ljugit om för många bitar av historien för att en del ska kunna bedöma ens en liten del som trovärdig. Hon har skadat sig själv genom att inte vara ärlig om saker som ”drogandet” osv. Även den här fabricerade bloggen gör att många nu avfärdar henne rakt av. Om en människa så enkelt svänger sig med sanningen kan man inte längre tro den på dess ord.

              Svara

                Helt sant 18.30! Vilken ärlig person förfalskar en blogg för att sänka en människa med falska brottsanklagelser?

                Svara

                  Nej. Jag trodde lite på henne i början men jag gör inte det längre. Hon verkar vara en väldigt hämndlysten person men den verkliga anledningen till att hon känner sig kränkt av F kommer vi nog aldrig att få veta.

                  Svara

                    Jag tror inte ett smack på FV. Han har inte bara ljugit utan också utsatt andra. Ökänt sexistiskt svin.

                    Svara

                      Enligt enbart Cissi. Hon har inte fått fram ett enda vittne, bara det fabricerade vittnesmålet från Cissis fejkblogg. Varför Låta Camilla starta upp en fejkblogg och sen påstå sig inte ha någon koppling till den, om man har rent mjöl i påsen?

                      Nej, inte enbart enligt CW. Det finns fler som säger samma sak om FV.

                      Vakna du sen!

                      Fast det är han ju inte? Är ju bara Cissi som anklagar honom för det, de andra som pratat om det säger att de vetat om det länge för att CISSI sagt det till dem? Finns ju inga andra som sluter upp bakom henne?

            Det har hon berättat massa olika versioner av även det. Det går INTE att lita på vad hon säger helt enkelt. Tror på alla andra som berättar om liknande, men Cissi har bevisats ljuga om såå mycket att det helt enkelt blivit för mycket.

            Svara

            Detta var väntat i mina ögon. Jag förstår inte varför hon tog lagen i egna händer.
            Men det där skadeståndet lär väl hon få betalt av andra iallafall så vad spelar det för roll?

            Svara

              Ja, vi är många som kommer att slanta upp ev skadestånd åt CW så pengarna är det bara FV som är intresserad av. Hade han varit rädd för att bli utpekad/förtalad inför svenska folket, hade han aldrig drivit detta vidare i offentligheten. Nu vet ju alla vem han är och vad han har gjort, jag såg honom på tv idag. 🙂 Hade ingen aning om att det var FV som våldtagit CW innan han själv blåste upp detta och visade upp sitt nylle i tv och tidningar.

              Svara

                Haha lol. Ge dina pengar till någon som faktiskt behöver istället om du ändå vill donera. Cissi har gott om pengar själv.

                Svara

                Herregud vilken ton!,,, följer man i tidningar vet man vem FV är.. Självklart är F val riktigt att anmäla prusseluskan! Hon måste inse hennes beteende lögner och manupilerande sida.. Hon får kan och ska låta bli hänga ut människor för en dag är det fel människa.. Börjar härja med bajens supportrar! Hallå..hon tänker heller inte vad hon utsätter sina 2 pojkar för i denna galna värld!!! FV fick för lite pengar.. Miste sitt arbete pga av Prusseluskan..Timel får 8.5 miljoner..vad Carter blivit tyst. Var hon i rätten och stötta vänninan! Jag hoppas Sorgan anmäler Wallin och att FV anmäler Mia och Camilla Läckberg för förtal.. Ser fram mot det. Mvh ett vt offer som stödjer oskyldigt dömda i vt och incest vilka jag tror fler sitter/setat oskyldigt dömda.. Väntar än på en resning kommitté och undrar varför regering i vågar tillsätta! Är även dom rädda för hur många som kommer i komma med vilsna felaktiga domar.. Dagens sanning..

                Svara

        Om vidriga ljugande kvinnor vann lite mer sällan skulle världen bli en bättre plats.

        Svara

          Att hon döms för förtal betyder inte att domstolen anser att hon ljugit om anklagelserna.

          Svara

            Han är INTE dömd för något brott mot Cissi Wallin. Hon har dessutom ett väldigt elastiskt minne …

            Svara

              Att inte bli dömd betyder inte att en inte gjort någonting. Det gick bara inte att bevisa. På gott och ont.

              Svara

                Minns jag fel eller prövades det aldrig ens i rättegång? Alltså att han varken är friad eller fälld eftersom rättegång aldrig ägt rum.

                Svara

                  De gjorde en förundersökning hittade inga bevis. Cissis beteende och det hon sagt till vänner var ju först att hon haft sex med han. Finns i fup.

                  Svara

                    Släpps fup även om fallet inte går till åtal eller läkte den ut på sätt den inte borde?

                    Svara

                      Fupen ligger på f b. Rekommenderar alla att läsa den för att förstå varför anmälan las ner. Cissi berättar 5 % av historien, vill man ha hela bilden får man läsa.

                      Jojo, att den ligger där vet jag. Jag undrar bara om fup generellt blir offentlig och kan begäras ut även om åtal aldrig väcks? Eller är det fupen för förtalet?

                      15:02 Båda fup finns i tråden. Den gamla och nya gällande förtal.

                      Okej så fup blir alltså offentlig även om åtal inte väcks? Det trodde inte jag.

                  Det gjordes en väldigt noggrann förundersökning och efter det togs beslutet att den aldrig skulle kunna leda till en fällande dom.

                  Svara

                    Inte mycket som anses ”kunna” leda till fällande dom på grund av att beviskraven är exceptionellt höga i just sexualbrottsmål och kvinnofridsmål.

                    Svara

                      Men det där är direkt felaktigt. Faktum är att våldtäkt är det brott med flest bevislättnander. Du borde läsa på istället för att sprida skrämselpropaganda. Skäms. Obehagligt att hitta på.

                      Mycket okunnigt uttalande av dig. Till och med män brukar kunna erkänna att beviskraven är exceptionellt höga i sexualbrottsmål. 🙂
                      Och det visar ju statistik och fakta om extremt fåtal domar i dessa brott också så atte….?

                      Du kan inte skilja på beviskrav och att det i och för sig kan vara svårt att hitta bevisning för något som har skett i ett slutet rum. Du borde som sagt tänka dig för innan du sprider falskhetet om sexualbrott. Förstår du inte att det kan få folk att inte våga anmäla?

                Läs domen så får du se hur de resonerat! Det borde Camilla ha gjort innan hon skrev inlägget. Men research är det bara andra som ska göra tydligen…

                Svara

                Och inte heller att man gjort något. Du behöver inte skriva detta tusen gånger. Cissi däremot har noll trovärdighet kvar och det har hon orsakat med sitt ständiga ljugande.

                Svara

                Återigen – rättegången handlade om att CW stod anklagad för grovt förtal INTE om F.V har våldtagit henne lr inte.
                Exakt VAD i den meningen är det vissa inte förstår🤦🏼‍♀️

                Svara

              Jag sa inte att han var dömd heller. Min poäng var att det inte säger något om sanningshalten i anklagelserna bara för att hon döms för förtal. Det hade hon kunnat dömas för även om han blivit dömd och det alltså var sant.

              Svara

              Han är inte friad heller, utan de saknas bevis. En jävla skillnad mot att vara oskyldig!

              Svara

                Och en stor jäkla skillnad mot att vara skyldig.

                Svara

                En ännu större skillnad mot att vara skyldig. Man hittade ju inte ens bevis nog för att väcka åtal.

                Svara

                  Cissi-sekten vill inte förstå. Meningslöst att försöka argumentera.

                  Svara

                    Den manliga befolkningen vill inte förstå varför kvinnor och barn måste berätta om vad män gör mot dem. Så ser det ut i hela världen. Den manliga befolkningen är aldrig och har aldrig varit på kvinnors och barns sida. Särskilt inte när det gäller heterosexuella eller pedofila sexualbrott eller familjevåld i heterosexuella familjer.

                    Svara

                      Fast nu har ju kvinnan i det här exemplet ”berättat” många saker som den här mannen inte gjort mot henne eller andra. Om själva kärnan I berättelsen är sann vet vi inte men vi vet att mycket runt omkring är rena falsarier.

            Nej, det behövs det ingen domstol till. Cissi klarar alldeles utmärkt på egen hand att se till att alla tror att hon ljuger om allt.

            Svara

              Ha, ha! Du har dessvärre alldeles rätt.

              Svara

              ”Alla” 28 som likat din kommentar. Inte alla.

              Svara

                Är du litet butthurt? Stackars. Inte lätt att ha medlemskort i Cissi-klubben.

                Svara

            Läs domen. De tog inte ställning i den frågan.

            Svara

            Nej rätten behövde inte gå så långt som till att bedöma sanningshalten. Det var redan klart att det rörde sig om grovt förtal.

            I vissa förtalsmål måste rätten även bedöma sanningshalten. Det behövdes inte i detta fallet. Att det var grovt förtal stod redan klart.

            Svara

              Ser inget grovt förtal i detta. FV är en offentlig person som dessutom utgav sig i sin yrkesroll för att vara feminist, dvs att verka för jämställdhet mellan kvinnor och män. Majoriteten av ”allmänheten” och de som utsätts för sexualbrott (kvinnor o barn) AV minoriteten (män), har rätt att få veta om en man, en journalist i tredje samhällsmakten massmedia, i själva verket är en kriminell brottsling som verkar för det motsatta av det han påstår sig verka för. Viktig samhällsinfo.

              Svara

                Läs domen så kommer du förstå.

                Svara

                  Jag har läst domen. Tycker att du behöver lära dig att tänka själv samt att läsa många andra liknande domar så kommer du kanske att se mönstret i det patriarkala svenska rättsväsendet.

                  Svara

                    Vad är fel i domen anser du?

                    Svara

                      Jag skriver ju det ovan.

                      Jag vill också veta! (alltså, för att jag verkligen, på riktigt, är nyfiken.)

          Om vidriga ljugande våldtäktsmän, pedofiler och kvinnomisshandlare vann lite mer sällan och istället fick hårda straff för sina brott mot kvinnor och barn, skulle världen bli en bättre plats att leva i. Även för män.

          Svara

          Så djävla rätt😁

          Svara

        Vill gärna veta varför han i dina ögon är sexistisk.

        Svara

          För att Cissi har sagt det. Och då är det så. Att Aftonbladet inte fick fram något alls i sin interna utredning spelar ingen roll, för Cissi har sagt att kollegor till han på aftonbladet varit med om saker. Då är det så.

          Svara

            Om hon ljugit om allt då? Så som hon ljugit om en hel del annat. Det kan du aldrig veta.
            Det är för mig ofattbart att så oerhört många kan lita på vad hon säger när det ENBART är de två som vet vad som faktiskt hände den kvällen.

            Jag är helt neutral av den enkla anledningen att jag inte vet vem som talar sanning.

            Svara

              Förlåt men ser du inte ironin i kommentaren du svarade på?

              Svara

        Varför skriver du Camilla aldrig ”Håll en god ton” under inlägg om Bella?

        Tacksam för svar.

        Svara

          Är inte det uppenbart?

          Svara

            Låt henne svara.

            Svara

          Gör hon inte? Här är tre exempel på att det händer:
          https://bloggbevakning.se/2019/09/25/expressen-avslojar-isabella-lowengrips-bluffsiffror/
          https://bloggbevakning.se/2018/09/22/isabella-lowengrip-vander-kappan-efter-vinden/
          https://bloggbevakning.se/2019/06/08/isabella-lowengrip-borjar-dricka-alkohol-igen/

          Sedan kan du hitta detta: ”Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!” allra högst upp i kommentarsfältet.
          Kan tycka att det är lite väl mycket att kräva att det ska stå i precis varenda inlägg, utan att det bara behövs när det skrivs extra provocerande inlägg där man vet att kommentarsfältet kan tendera att gå bananas.

          Svara

            Jämför du antalet inlägg om Cissi med antalet om Bella, så ser du direkt att det där med tonen procentuellt påpekas otroligt oftare i inlägg om Cissi. Med undantag för några dagars ärliga inlägg innan Camilla fick ny hållhake på sig. Så illa Camilla.

            Svara

              Challenge accepted!

              Svara

              Har du verkligen kollat det här? För det har jag nu, och kan säga såhär:
              Av de senaste 150 inläggen som är taggade med Cissi, rep Blondinbella så påpekas tonen dubbelt så många gånger i inläggen om blondinbella. 2 stycken hade Cissi resp 4 för Blondinbella.
              Så jag ser direkt att du lagt in dina egna värderingar och felaktiga intuition i ditt uttalande.

              Svara

                Du är inte frisk.

                Svara

                  Det är inte okej att gå till personangrepp mot någon som motbevisar en

                  Svara

                    Moahaha

                    Svara

        Det var ju inte vad rättegången handlade om. Den handlade om grovt förtal och Cissi dömdes för det.

        Svara

        Fast här va de ju hon C W som hade fel!
        Tycker hon ska be Martin T om ursäkt också!

        Svara

        Sanningen är svår att ta😁 kommentar hade inte skrivits om könet vore tvärtom.. Jobbigt hata män/!! (:

        Svara

        Alltså lägg ner, Cicci är lika trovärdig som en full sleten bedragare, hon hatar helt enkelt alla män, hennes mission är hämnd, hon gör vad som helst för och komma dit, må så vara att mannen i detta fall är en sunkig idiot, men han är inte dömd, och då får man inte leka sheriff och hänga ut folk, sunkiga kvinnor som Cicci förstör för alla de andra kvinnor som blivit utsatta, hon sätter ett frö i både folk och i de som jobbar inom rättsväsendet, folk tänker, jaha ännu en sunkig feminist kärring som är hämndlysten, bra jobbat Cicci

        Svara

      Blir 3-0 när hon förlorar överklagan

      Svara

      Nja.. är det här en tävling mellan dom två så är det rätt så oavgjort tycker jag. Att hon döms för förtal gör inte honom till en bra människa. Det säger heller ingenting om hans (o)skuld i anklagelserna. Två olika saker.

      Är varken team Fredrik eller team Cissi. Två tankar osv.

      Svara

        Jag är team Fredrik i det här fallet. Helt rätt att hon dömdes. Anklagelserna hon spottat ur sig om honom är inte enbart det hon sa under metoo. Hon har skrivit helt genom vidriga påhittade saker, finns i fupen.

        Svara

          Ja jag håller med om att det var rätt att hon dömdes. Är dock inte team Fredrik för det, jag tycker inte att man automatiskt blir en bra människa bara för att man är offer. Snacket om honom har gått länge i branschen, långt innan Cissi förtalade honom. Det är två människor jag inte har mycket till övers för. En av dom blev dömd och det var bra.

          Svara

            Kan du inte hålla isär personer och situationer? Vem säger att han är en bra person? I den här situationen var han ”offret”, helt klart team Fredrik.

            Svara

              Ja, visst kan jag skilja på det. Hade jag inte kunnat det så hade jag valt sida och hållt mig till den oavsett. Kanske till och med räknat poäng vem av Fredrik och Cissi som ”vinner”.

              Svara

              I domen tas det upp hur många gånger Cissi förtalat FV under ett helt år, dvs många ggr. Det står även att Cissi sedan 2008 berättat för vänner, familj och bekanta vad som hänt henne. 2010 gick hon ut i media och berättade att hon våldtagits av en mäktig mediaman, men utan att namnge.

              2017 såg hon hur stort metoo blev i USA och namngav då FV, samtidigt som hon senare hävdade att hon måste få berätta sin historia. I domen står att hon fått det redan tidigare och att åtalet gäller förtal mellan 2017-2018. Det handlar enligt domen inte om att brottsoffer inte får berätta sin historia.

              Svara

            Cissi spred ut dynga om V i sthlm:s medievärld från 2008 och framåt.

            2010 gick hon ut med det i media utan att namnge, fast alla redan visste vem det gällde.

            2017 när hon såg hur metoo blev uppmärksammat i USA ville Cissi åt uppmärksamheten och hävdade allt ifrån att hon var tvungen att varna för en farlig man 11år efteråt), till att hon aldrig fått berätta sin historia.

            BS rakt av.

            Svara

        Jag gillar båda! Balanserade, inkännande och fina människor ❤️

        Svara

          😂😂😘

          Svara

        Tack. Blir beklämd över tonen på kommentarerna här inne. Det finns inga vinnare i denna situationen.

        Svara

          Jo. Rättssystemet visar att det fungerar. Vi är alla vinnare. Nästa gång kanske det är dig någon bestämmer sig för att sprida saker som får fäste. Nu kanske den personen tänker till.

          Svara

            Tror du missförstod mig. Jag tycker självklart det är bra att det blev en fällande dom då Cissi begått ett brott och jag är tacksam för vårt rättsystem. Men jag tror knappast att varken Cissi eller Virtanen känner sig som vinnare i det stora hela i denna situationen.

            Svara

              F har åtminstone fått viss upprättelse. Det är jag tacksam för.

              Svara

            Hade rättssystemet fungerat hade kanske inte kvinnor känt ett behov av att outa vidriga mäns beteende på sina sociala medier eftersom män blivit straffade av rättsväsendet istället 🤷

            Svara

              Fast hon har inte ”outat” honom här. Det handlar ju om en ganska sofistikerad hatkampanj med många rena lögner (helt utan att ta ställning till vad som ev hände mellan de två).

              Svara

                Oavsett. Hade rättssystemet fungerat hade hon kanske inte känt ett behov av det.

                Svara

                  Hur vill du att systemet ska fungera. Ska det räcka med en persons ord?

                  Svara

                  Men du forutsätter alltså att Cissi wallins tolkning av skeenden och rättvisa är just sanning och rättvist. Jag gör verkligen inte det. Jag är tacksam att rättsväsendet stoppar henne, inte för FVs skull utan min egen och mina barns.

                  Svara

                    Män brukar vara tacksamma när deras hemska hemligheter bevaras. Särskilt inför deras fruar och barn.

                    Svara

                      Möjligt. Kvinnor (som jag själv) brukar också bli tacksamma när rättsväsendet inte sanktionerar privata vendettor och trakasserier över Internet och media. Man kan inte ljuga om väsentliga händelser och förvänta sig att sedan bli trodd på sitt ord eller bete sig som ett svin och ursäkta sig med att man är kvinna och offer när man i själva verket är förövare.

          En del människor gillar att debattera…
          Mycket mer än så finns det inte att hämta här, din jävel🤗

          Svara

        Jaha så här kommer framtiden se ut för kvinnor. Du är offret och fick betala priset. Fy fan för Sverige.

        Svara

          Hon är inget offer, hon begick brottet. Medvetet dessutom? Hon skrev ju att hon tog risken i första metoo inlägget hon la ut.

          Svara

            I domen står det att hon begått grovt förtal med uppsåt, så ja du har helt rätt 15.40.

            Svara

              Ja, så här ser det ut och det blir bara värre. CW är inte ensam. Många manliga förövare gör hämnd/mot-anmälan mot sina kvinnliga offer.

              Svara

                Det är inte sant. Tro inte på allt Cissi tutar i dig. Snälla.

                Svara

                  Som sagt, Linn. Det finns fler kvinnor än Cissi. Hon är inte ensam om detta, läs fler domar och sluta tro på vad män tutar i dig.

                  Svara

                    Visa då din källa på ditt påstående. Jag har då bara hört.Cissi nöta in det i sina följares huvud inför rättegången.

                    Svara

                      Källan är andra domar, som jag skriver ovan. Jag läser många, dagligen. Men det gör inte du. Uppenbarligen.

                      Trams hälsar jurist. Det här är ju ren lögn, skärp dig. FVs anmälan mot CW går inte heller att betrakta som vendetta, tycker du ska läsa domen och inse att han blivit utsatt för ett brott i flera år.

          Hon är inget offer här. Om hon varit det en gång, det vet jag inte, har hon spelat ut sitt offerkapital för länge sedan. Här har hon ju tyvärr blivit brottsling.

          Svara

            Även domstolen tycker att hon är en brottsling, oavsett vad Cissi Wallins gospelkör försöker komma med.

            Svara

              Märkligt att i vårt land där nästan alla sexualbrottslingar får straffrabatt i form av – nästan inga straff alls – så är det alltid män som tycker att rättsväsendet är rättvist och kvinnor som tycker rättsväsendet är en ren skandal, styrt av manliga pajaser. I det här fallet har kvinnorna rätt. Svenskt rättsväsende är en nationell skam som skyddar manliga förövare på bekostnad av kvinnors och barns liv och hälsa. Det ser numera ut i Sverige som i resten av världen där kriminella män anses vara mer skyddsvärda än vanliga, fredliga medborgare i form av kvinnor och barn. Och nu är vi inte långt ifrån Saudiarabiens kvinnosyn när kvinnliga offer för manliga kriminella istället ska tystas med hjälp av straff för ”förtal” av dessa kriminella män. Cissi Wallin är f.ö inte det enda kvinnliga offret i Sverige som har blivit anmäld för ”förtal”, för ”falsk tillvitelse” eller nån annan liknande patetisk hämndlysten motanmälan av sin förövare. Det finns många exempel förutom CW.

              Svara

                Läs fup och dom innan du uttalar dig för det du läst hos Cissi är milslångt från sanningen. Mår illa av hur man kan ljuga så.

                Svara

        Precis, verkligheten är inte alltid så svart och vit som man kräver att den ska vara i juridiken…

        Svara

          Juridiken är verkligen inte svartvit i detta fall. Det är bara att läsa domen. Domstolen har gjort en sammanvägning av samtliga omständigheter. Det är bara att hur man än vrider och vänder på det var det förjävligt gjort.

          Svara

            Ja, det var förfärligt av Cissi Wallin att förtala FV.

            Svara

              Precis så/ 19.50

              Svara

        Skulle aldrig kunna försvara eller stödja en notorisk manipulativ lögnerska som utnyttjar sin makt för att göra oskyldiga illa.

        Svara

      Är Rask och Lundell nästa på tur att fällas för förtal?

      Svara

      Om Cissi nu är dömd för förtal, hur blir det då med media som rapporterat om detta och även namngivit FV?

      Svara

        Va? Det har ju inget med varandra att göra? Det är inte sanningshalten i våldtäkten som har avgjorts

        Svara

          Nej den avgjordes så mycket det är möjligt i samband med att åtalet lades ner

          Svara

        Det kan bli talan om skadestånd. Visst får det då betydelse om källan är dömd för grovt förtal.

        Svara

      Jag tycker grattis till F och hela hans familj i styrkan att göra det rätta här och klara av en rättsprocess. Fy fan vad de måste ha lidit.

      Svara

      Fy fan så arg jag blir av kommenterar som dina. Äckliga

      Svara

    90.000 var väldigt lågt

    Svara

      Ja. Blir nog högre när /om hon överklagar.

      Svara

        Tror ni att hd kommer att ta den överklagan? Det tror nog inte jag.. men jag vet inte..

        Svara

          Det överklagas ju till hovrätten isåfall.

          Svara

          Glömt att hovrätten finns?

          Svara

          Sorry, självklart menade jag hovrätten, dumt av mig. My mistake. Ställer mig i skamvrån 10 minuter och återkommer snällt efter det 😊

          Svara

            Nu har det gått en kvart – kommer du tillbaka?

            Svara

              Nej jag vågar inte🙈 jag borde dömas till böter för min dumma kommentar.

              Jorå, jag är tillbaka. Tog en kafferast under utvisningen så nu bör hjärnan vara med i matchen igen. Hoppas jag.

              Svara

            Alltså jag gör alltid samma sak, glömmer att hovrätten finns haha

            Svara

            Cissi har redan gått ut med att hon ska överklaga.

            Då Camilla är det dags för dig attanmäla att vittnet Annica som vittnade i tingsrätten är ett fejkvittne från den fejkblogg du skapade åt Cissi.

            Svara

              Ja Camilla som alltid är moralens väktare polisanmäler inte att hon sitter på bevis på hur Cissi fabricerat bevis som hon använder i rättegången. Otroligt dåligt.

              Svara

                Svara gärna! Vill gärna veta om du själv polisanmält?

                Svara

                Ni kan alltid anmäla det själva då ni vet allt… 🙄

                Svara

                  Camilla har själv skrivit att hon har kvar bevis på bloggen och mejl till o från Cissi om fejkbloggen. Att ett fejkvittne vittnar i en rättegång är otroligt allvarligt. Även om du inte vill tro det.

                  Svara

                Vad vet du om det?

                Svara

                Camilla behöver ju knappast göra nånting. Anser åklagaren att detta är ny och väsentlig bevisning kommer polisen kontakta camilla för förhör. Informationen är ju nu offentlig. Otroligt starkt av camilla att ha gått ut med det.

                Svara

                  Hur tänker du att åklagare eller polis ska få reda på detta? Läsa bloggbevakning 😂? Camilla bör berätta det såklart.

                  Svara

              Hur tänker du att jag ska veta det? Det är väl det i så fall enbart Cissi som vet, som är den som påstått sig ha varit i kontakt med henne?

              Svara

                Haha, nä det är fullt rimligt att Cissi kontaktar dig, någon hon inte känner men vet står på hennes sida, för att skapa en blogg åt en. Sen förses du med allt material som bloggen ska innehålla.

                När du gjort klart bloggen skriver Cissi på sin instagram att hon av en anonym källa hon inte vet vem det är, fått en länk till en blogg som handlar om andra av V:s offer. Hon skriver om att det finns många som fallit offer för V. Inlägget publiceras i samband med att UG:s program om Metoo sänds.

                I efterhand har Cissi nekat till att ha haft något med bloggen att göra. Många reagerade redan från början på att berättelsen från ett ”offer” i bloggen var berättad på nästan precis samma sätt som den Cissi berättat i sin fup.

                Direkt efter att Cissi lagt ut inlägget lägger du ut det och skriver även du att Cissi fått blogglänken från en okänd källa.

                Varför ska bloggen inte kunna spåras till Cissi om den är sann? Varför påstå att man fått länken från en okänd person om allt är sant?

                Svara

                  Inte snyggt av Camilla, nej. Men hur många i hennes situation hade senare vågat vara ärlig om det? Camilla har gjort rätt i slutändan.

                  Svara

                    Ovanstående måste komma till rättsväsendets kännedom.

                    Svara

                      Då kan du ju faktiskt tipsa. Det är offentlig info.

                      Nej.

                    Nja, inte direkt va? Hon slog tillbaka när cissi försökte utpressa henne att gå henne till mötes. Det minsta man kan begära från Camilla för att säga att hon ”gjort rätt för sig” är väl att hon ber Fredrik om ursäkt?

                    Ja, nu vet? För att falskeligen hängt ut Fredrik för att ha drogat och våldtagit en 16-åring :/

                    Svara

                      Den tjejen vittnade dessutom i den här rättegången, och det kände Camilla till. Spelar Camilla dum? Hon måste ju förstå att detta måste anmälas och att det rör ett väldigt allvarligt brott.

                      Men ni som skriver såhär : tipsa polis och åklagare i stället?

                      Det är Camilla som har all info sparad, det är även hon som startade den falska bloggen åt Cissi och ljög om att inte ha ngt med den att göra. Inte någon annan. Hon borde själv ta ansvar för vad hon gjorde tillsammans med Cissi eftersom ett fejkvittne från den bloggen vittnat i rättegången.

                      Man får faktiskt ta ansvar för sina handlingar!

              Förhoppningsvis får Annica vittna och svara under ed om det var hon som skrev inlägget!

              Pojkvännen borde också vittna på nytt om när han fick tillkalla ambulans när de passerade Virtanens hus i slutet av 2007 p g a att CW fick ångestattack. Måste ju finnas sjukhusjournal att hon fördes med ambulans och fick diagnos PTSD, vilket hon skrev på Instagram i november, dagarna innan rättegången. Varför sa han inget om detta när han vittnade, eh, sååå konstigt….

              I hovrätten borde Virtanens advokat rada upp allt hon skrivit och sagt efter det hon åtalades för, saknar motstycke hur hon fortsätter att ljuga och spä på anklagelser som de 12 vittnena och 14-åringen!

              Svara

        Det går inte att bli mer frikänd än att anmälan läggs ner.

        Svara

      Bara för att jämföra; jag fick 60 000 kr efter att jag våldtogs.

      Svara

        Går inte att jämföra då så mycket spelar in i hur det beräknas.

        Svara

          Precis, i fallet Virtanen måste man beräkna in inkomstbortfall, dessutom har både han och familjen utsatts för hot osv. Så det är många faktorer som påverkar.

          Svara

            Jag fick ett jäkla inkomstbortfall efter våldtäkt, sjukskriven länge.

            Svara

              Jag råder dig att anmäla det till ditt försäkringsbolag. Det hade jag gjort om jag hade haft ett arbete, försäkringsbolaget frågade mig om det.

              Det lustiga är att jag inte har ett jobb för att mina trauman började utövas redan när jag va barn, men det fattade man ju inte då🙄

              /kronisk sjuk

              Svara

              Var en undersökning om det för lite sedan. Kvinnor som utsätts för brott av manliga förövare förlorar väldigt mycket inkomst under en väldigt lång tid. Det tas ingen hänsyn till det i domstolarna. Inte heller till deras familjer, arbetsgivare eller barn som blir lidande. Det är alltid mest synd om manliga brottslingar, deras rykte, deras arbeten, inkomst och deras familjer. 🙂

              Svara

            Har hans barn utsatts för hot?

            Svara

              Hela hans familj. Se åtal och dom.

              Svara

                Nu har jag läst domen! Ingenstans står det att hans barn utsatts för hot! Han påstår att ”hans familj drabbats negativt på olika sätt och att han förlorat vänner och bekanta.” Det är stor skillnad! Har du själv läst domen?

                Att hota barn och att barn drabbas pga sämre ekonomi och/eller att en förälder mår dåligt är inte samma sak!

                Svara

                  Läs fupen också.

                  Svara

                    Det finns inga bevis för att FVs familj har utsatts för hot. Det är bara FVs ord. Han ljuger igen, med andra ord för att göra offerkoftan större. Ynkrygg.

                    Svara

                      Omfg. Väx upp.

        Går inte att jämföra, då förtalet gjorde så han förlorade jobbet, han och hans familj fick hot, mm.
        Förhoppningsvis hamnade din våldtäktsman i fängelse LÄNGE. Vid våldtäkt tycker jag pengar är ointressant, jag vill att dem männen som begår såna hemska handlingar ska låsas in och sedan kan man kasta bort nyckeln.

        Svara

          Jag trodde dagsböter beräknades utifrån ekonomin i giftas förhållande, inte som gjorts här, enbart på Cissis taxerade inkomst 2018, 260 000kr.

          Svara

            Varför då? Varför ska jag bli straffad bara för att jag är gift med en brottsling? Det är självklart att det är individens taxerade inkomst som man ska beräknas ifrån, inte hushållets. Vi lever inte på 50-talet längre

            Svara

              Som gifta har man ju juridiskt sett delad ekonomi.

              Svara

                Men inte juridiskt sett gemensamt ansvar över eventuella brott ens partner begår

                Svara

                  Det var väl vad FV hade hoppats på, dvs att CW:s sambos inkomst skulle räknas med. Helt klart en hämndaktion från en pengakåt FV.

                  Svara

                    Är du inte klok? Läs domen och inse vad hon har gjort.

                    Svara

                      Varför behöver hon inte betala sin egen advokat?

                Nej.

                Svara

        Hur fasen kan det vara så??!

        Svara

          Det finns grader i helvetet. Varje fall skiljer sig.

          Svara

        Och jag fick 300 000kr..

        Svara

          Verkar som det är väldigt stor spridning på hur mycket man får i slutändan tyvärr.

          Svara

        Det är väldigt hemskt det som hänt dig.
        Men rent krasst så handlar det här om en person som fått hela sin karriär förstörd.
        Han kommer aldrig någonsin kunna jobba med det han gjort tidigare och kommer således att bli av med ex antal årsinkomster. Den ekonomiska skadan som denna aktuella person fått är rätt så omfattande.

        Du blev inte av med ditt jobb och ditt inkomstbortfall blev sjukdagar plus tid du behöver gå i terapi.

        Svara

          Om det ör så synd om honom och han är oskyldig yada yada, hur kommer det sig att han inte fått sitt arbete tillbaka. Ingen som saknar Virren på Aftonbladet? 😂

          Svara

            Jag skrev inte att det var synd om honom. Bara att han lidit av en omfattande ekonomisk skada. Vilket enbart är fakta, utan att lägga någon värdering i det.

            Svara

              Buhu…

              Svara

                Tycker oerhört synd om honom. Kan inte vara kul bli av med jobbet pga en individs förtalskampanj.

                Svara

                  Han får väl vad han förtjänar. Karma you know!

                  Svara

              Känner inte att alla här förstår att lagen måste appliceras blint och kallt, inte med känslor och vurmande hit och dit.

              Svara

                Förstår inte varför alla män alltid tolkar lagar utefter sina könsorgan? Samma sak här som i Saudi, som i USA som i Kina.

                Svara

            Så ologiskt så att det inte går att besvara? Aftonbladet hade inte mod nog att stå upp för sin anställde. Att de nog själva visste om det redan när han förlorade jobbet betyder inte att han automatiskt får jobbet tillbaka. Det inser du nog själv.

            Svara

          Aldrig mer? Han har väl t o m gett ut en bok sen dess?

          Svara

            Har han jobbat som krönikör och journalist. Det han egentligen är och inte har varit en hobbyverksamhet?

            Svara

        Jag är ledsen att du fick gå igenom något så hemskt. Tyvärr så kan traumat inte läkas genom våra, ofta bristfälliga, rättssytem.

        Jag hoppas att du kan vara en stark överlevare, och jag önskar dig allt gott!

        /Juristen

        Svara

        Praxis är 100 000 kr till 250 000 kr enligt brottsofferjouren. Varför fick du så mycket lägre?

        Svara

      Min vän fick 3000 kr för att ha blivit fysiskt misshandlad i ”normal” grad av sin f.d sambo och för den psykiska misshandeln ansågs hon inte ha tagit skada alls då hon är ”för stark” så det fick hon inte ett öre för. Det är såna fjuttsummor som manliga förövare döms till att betala. Det anses inte lika allvarligt för en man att utöva våld mot en kvinna eller ett barn, som det gör när en kvinna utövar ”förtal” av ett offer till man. Det står helt klart att män är mer skyddsvärda i det svenska samhället än vad kvinnor och barn är. Det är därför feministerna behövs och det är därför de motarbetas å det grövsta nu och alltid har motarbetats å det allra grövsta av män.

      Svara

        Psykisk misshandel måste vara medicinskt påvisbar och det måste föreligga adekvat kausalitet. Orimligt svårt att leda i bevisföringen.

        Svara

          Juristen, vad du svamlar om sånt du inte begriper.

          Svara

    Nu väntar vi bara på offerkoftan och den självutnämnda martyrskapen.
    För allting handlar om Cissi Wallin.

    Svara

      Cissi verkar ju njuta av uppmärksamheten. Det syntes verkligen i intervjuer och selfies hon tog från tingsrätten. Ett stort leende och bild på vippig kjol med texten ”rätt rättegångsswag”. Hon klarar inte att dölja sin sjuka narcissism.

      Svara

    Bra! Hoppas att folk lär sig nu att sociala medier inte kan leka folkdomatol hur som haver. Jag är helt för #metoo rörelsen men det gick ibland åt fel håll. Nu får folk lära sig att vi har lagar att förhålla oss till och att det finns konsekvenser för våra handlingar.

    Svara

      Å ena sidan känns det bra med en dom, med tanke på CWs spiral ner och skapandet av ett debattklimat som skadat hela kvinnorörelsen. Å andra sidan också sorgligt, eftersom jag ändå tror på att det hon sa var sant, och det känns obehagligt att FV får rentvå sitt rykte med det här. CW är inte den enda han svinat mot, om man ska tro andra berättelser.

      Det jag tar med mig är att mediamän inte ska ges den makt de har idag.

      Svara

        Spelar ingen roll om det är sant eller inte. Handlar inte om det överhuvudtaget utan om HUR hon berättade om det för alla att se.

        Svara

        Fast det hon sade var inte sant och det har en av hennes väninnor påpekat. De hade sex och båda var med på det och sedan började Cissi skicka sms till Fredrik som han ignorerade.

        Svara

          I fallet kring förtal av honom spelar det inte någon roll.

          Svara

          Ja, alltså efter jag hade läst igenom första fupen så blev jag inte förvånad över att det blev nedlagt. OM det Cissi säger är sant så förstörde hon i princip sina chanser själv genom att smsa och prata med vänner om att de haft sex. En vän vittnade liksom om att hon verkat nöjd över det fram tills den vännen sagt att hon inte gillade F, då ändrade helt Cissi åsikt också om det.

          Svara

          Hur vet du det? Var du där? Jag har själv blivit våldtagen och efteråt hävdat att ”vi hade sex” bara för att jag inte klarade av att leva med tanken på vad som egentligen hade hänt. Det var bara 100% denial som gällde, för att kunna överleva. De enda som vet vad som egentligen hände är dom två som var där när det hände. Därmed inte sagt att hon talar sanning. Jag säger bara att ingen av oss andra vet.

          Svara

            Ljuger du om allt annat i ditt liv då som Cissi gjort? Är ju inte bara en grej som spelar in när det gäller Cissi. Blir ju helheten som gör att det blir svårt att tro på något hon säger.

            Svara

            Samma här. Jag sa att vi haft sex och jag var full och tyckte det var pinsamt för att han var ful och att jag stannade och åt frukost osv till min kompis. Hon såg att jag gick hem med honom och frågade dagen efter.

            Jag skulle förneka det än idag (15 år senare) om hon frågade. Jag kan bara skriva det här pga anonymiteten. Folk verkar inte fatta hur trauma kan fungera. Man förtränger för man orkar inte hantera det

            Svara

        Trot inte att han retvår nåt. Han fick rättslig rätt men har skämt ut sig SJÄLV ute i kommentarsfält på instagram. Offerkoftan kommer alltid att sitta på. Han har ju visat vilken fjant han är den här tiden. Det har han gjort helt själv, inget CW hjälpt till med.

        Svara

          Hon har ju puttat han dit. Har du sett uppställningen med allt hon skrivit och sagt om han sista åren? Jag hade gått bananas långt tidigare än han gjorde.

          Svara

            Ja hon har hållit på i många år innan han anmälde henne för förtal. Det är inte heller som Cissi säger att hon nämnt hans namn EN gång. Lögn igen. Som alltid från Cissi.

            Svara

            Män klarar sig alltid

            Svara

              Ja, män har ju patriarkatet bakom sig. De är skyddade och omhuldade, de små männen.

              Svara

                Tyvärr är väl CW ett typexempel på varför patriarkatet alltid vinner. Hon är instabil, för känslostyrd och saknar lojalitet mot ingruppen.

                Svara

                  Efter en sittning med CW vill man själv be första bästa gråhårige herre med saklig min och portfölj, att ta över.

                  Svara

          Haha, det är Cissi som skämt ut sig på sociala medier. Genom hot hat mm. V har varit väldigt tyst i jämförelse 😂!

          Svara

            Ja som Camilla skrev när hållhaken tillfälligt var borta; att Cissi tuggar fradga i ren galenskap mm mm. Liknande ärliga formuleringar är det dock slut med när hon återgått till att vara feg slav under Cissis hållhake.

            Svara

    Gillar inte Cissi, men får en dålig eftersmak av detta faktiskt.

    Svara

      Ja, det är ett alldeles för lågt straff.

      Svara

    Ännu värre för hennes del är nog alla som har insett hur tom på innehåll hon är. Här ett förödande exempel:

    Svara

      Det här är ett så pinsamt klipp.

      Svara

      Varför skakar hon på huvudet så mycket..?

      Svara

        Det är någon sjukdom hon har. Inte intressant att spekulera i.

        Svara

          Jaha det var mer än vad jag visste. Att hon har en sån sjukdom. Tack för infon.

          Svara

            Nystagmus har hon. Det har hon sagt tidigare. Och även albinism och ocd. Men bara för att Cissi sagt det betyder det som bekant INTE att det är sant 🙄😂😂

            Svara

              Wtf albinism har hon väl ändå inte?!

              Svara

                Låt mig hjälpa dig att läsa: ”Men bara för att Cissi sagt det betyder det som bekant INTE att det är sant”.

                Svara

                  Tror personen uppfattade det och bara ville spinna vidare på den uppenbara lögnen.

                  Svara

          Fast vad pratar du om? Det är inte alls nån sjukdom hon har

          Svara

        Jag tror hon är nervös.

        Svara

          Så bra. Hemskt att råka ut för hennes lögner.

          Svara

          Nervös för att hon som vanligt är opåläst men tror att hon ska kunna snacka och ljuga sig ur allt. Så har det sedan fortsatt, och numera är hon en högt skillad lögnare som gör det utan minsta dåliga samvete.

          Svara

      Shit vilket pinsamt inlägg. Någonstans har hon kanske en poäng i att män döms och bedöms annorlunda än kvinnor och får åldras osv. Men hennes totalt oprecisa framställning…. som mynnar ut i lite allmänt tyckande. Helt kontraproduktivt.

      Svara

      Alltså Rikard och Belinda, vilka stjärnor. Citatet från CW om målet att börja jobba med tv säger allt om hennes motiv och mediala utspel dom senaste åren.

      Svara

    Hörde en expert (mins inte titel) uttala sig om förtal med just det här fallet som exempel. Han sa att även de som delar Cissis inlägg där hon förtalade fv skulle kunna åka dit för förtal. Man behöver alltså inte vara ”författaren” av förtalet för att bli skyldig. Intressant med tanke på vilken spridning Cissis inlägg fick bland stora konton.

    Svara

      Och på den här bloggen. Camilla raderade inläggen där hon, trots kritik, spred Cissis ord som sanningar. De som kritiserade henne bemötte hon väldigt störigt.

      Svara

        Det var många som trodde på det Cissi Wallin sa, ända tills dess att det inte längre gick att tro på något som hon pratade om. Gäller förstås inte Cissi-sekten, de är resistenta.

        Svara

          Men Camilla har publicistiska regler hon måste följa. Det gjorde hon inte.

          Svara

            Men anmäl då istället för att sitta här och gnälla. Shit vad folk gnäller.

            Svara

    Gissar på att CW kommer ha en insamling för ändamålet och snylta pengar av sina följare

    Svara

      Ja för det är såååå synd om miljonären som får stå för vad hon gjort. 😭

      Svara

        Det tror jag faktiskt inte. Tvärtom tycker jag cissi ofta framhåller deras gods ekonomi.

        Svara

          ja efter att det kom fram och hon inte kunde ljuga om det längre. Den nya lögnen är hennes fattiga barndom.

          Svara

    Sverige är trots allt en rättsstat. Klart att Cissi begick brottet. Det har i sig natuligtvis inget att göra med huruvida F V utsatte henne för övergrepp eller inte.

    Svara

      Nej, det känns som att både Cissi och hennes följare har svårt att begripa just det.

      Svara

        Cissi begriper det, men vet att hon har folk som är hjärntvättade som följer henne, så hon vinklar det med flit.

        Svara

          Och Cissi har i ett halvår nu lurat i sina följare att de inte kan anmäla våldtäkt eller berätta om den utan att bli anmälda för förtal. Endast för att få sin svans på sin sida.

          Läser man åtalet och domen ser man att Cissi även ljugit om att hon bara namngivit sin förövare. Hon har ju skrivit massa hemskt om att han våldtagit flera barn, att ett offer tagit sitt liv, att han våldtagit en 16-åring tills hon blödde osv.

          Går ej att lita på Cissi för fem öre.

          Svara

      Precis, försökte kommentera något liknande men du sa det bättre.

      Svara

      Precis så! Väl formulerat.

      Svara

    Spana in bilden som Cissi just lagt ut på sin Insta där det står vad advokaterna får för sitt arbete. Där har vi de riktiga vinnarna.

    Svara

    Enligt lagen är hon tyvärr skyldig. Men jag tycker det är tråkigt att en man än en gång undviker konsekvenser av sitt beteende.
    Läste just att SVT fälls för dokumentären om Josefin vilket påverkar hur jag känner inför CW.
    Tror inte på allt hon säger men tror verkligen att media mannen utsatte henne för trakasserier.

    Svara

      Vaddå en en gång? Han var oskyldig i det här, Cissi är den som gjort fel i det här fallet. Vad ska F ha för konsekvenser av att Cissi skriver om honom menar du?
      Och, han, hans fru och hans barn har lidit rejält av det här.

      Svara

        C är skyldig för att hon skrev hans namn men jag tror ändå att han trakasserade henne.
        Två olika fall vilket jag försökte säga med min kommentar.

        Svara

          I din kommentar står det ”tråkigt att en man än en gång undviker konsekvenser av sitt beteende.”.

          Vilka konsekvenser undviker han?

          Svara

          Så om jag skriver ett inlägg om dig på insta och anklagar dig för nått så ska både du och jag ha konsekvenser för det? 🤔

          Svara

            Jag tycker det du anklagar mig för ska utredas rättvist för att se om ett brott begåtts.
            Sedan att du blir dömd för förtal är lagen.

            Svara

              Måste finnas underlag (bevis mm) för att åtal ska väckas.

              Svara

          Förstår vad du försöker säga Emma – och jag håller med dig.

          Svara

        Exakt. Det har varit känt i branschen långt innan Cissi gick ut med detta.

        Svara

          Har det inte alls det. De enda som säger att han våldtagit någon är de som säger att Cissi berättat det för dem.

          Svara

            Jo det har det faktiskt varit. Misstänker att du inte själv är i sthlms mediebransch.

            Svara

        Men sluta sprid massa dynga. Folk säger att han festade mycket, hängde med tjejer, tog droger och var smått dryg. Ingen säger att han var en våldtäktsman. Skillnad på att vara ett dregg och våldta.
        De som säger sig veta det är samma personer som står bakom Cissi och alltså fått infon därifrån.

        Svara

      Har han trakasserat henne? Är det inte tvärtom?

      Svara

        Jo…

        Svara

    Underbart! What goes around comes around.

    Svara

      Se upp för vad du önskar dig, karma is a bitch!

      Svara

    Bra! Ogillar båda men vi ska hålla oss till lagarna. Gillar man inte lagen så ska man ta sig an rättsväsendet och politikerna inte hänga ut enskilda.

    Svara

    Gillar inte Cissi Wallin, men misstror inte att våldtäkten faktiskt ägde rum. Däremot tycker jag domen är helt rätt, hon har ju faktiskt begått ett brott.

    Svara

      Håller med dig helt.

      Svara

      Hon har ju bytt minnesbild flera gånger. Hon ville bara ha uppmärksamhet. Slut på det nu.

      Svara

        Det är bara en lögnare som håller sig till en enda version av en historia. Det trodde jag alla visste om.

        Svara

          Nej. Cissis historia ändrades från att hon var med på det till våldtäkt redan innan hon anmälde han. Efter han saker lagt till, ändrats osv.

          Svara

            Läs vad du svarade på en gång till är du snäll..

            Svara

            Cissi har ju ändrat sin historia så sjukt många gånger och även visat vad hon är kapabel till i form av allvarliga hot mot andra enbart för egen vinning. En sån människa är det svårt att tro på.

            Svara

          Lögnare får Till slut svårt att komma ihåg allt de hittat på, och kommer därför ofta med olika versioner om saker och ting. Som Cissi.

          Svara

      Har du läst igenom fupen från när det hände och jämfört med vad Cissi sagt genom åren? Eller vad baserar du ditt beslut på?
      Jag är väldigt tveksam efter att ha läst allt. OM det är sant undrar jag varför hon ändrar sin berättelse så ofta.

      Svara

        Exakt. Först sa hon att hon NÄSTAN blivit våldtagen och drogad Och att hon mindes absolut ingenting. Det var 2008. 2011 hade händelsen som ägde rum 2006 plötsligt Blivit detaljerad, och hon hade inte längre varit ens berusad, utan istället enbart drogad.

        Det går omöjligt att tro på alla versioner.

        Svara

    Är inte både yrkandet och det faktiska bötesbeloppet väldigt låga med tanke på att Virtanens karriär är stendöd nu? Visserligen har han i allra högsta grad bidragit till det själv, men förtalet väger nog tyngst av allt som gått emot honom.

    Svara

      Han har talat om att stämma henne. Har för mig att han nämnde 20 årslöner som den summa han var ute efter.

      Svara

        😄 20 årslöner???

        Svara

        Frilansar han, eller är han anställd?

        Svara

      Ändå läste jag i någon tidning att skadeståndet var högre än förväntat.

      Svara

      100 dagsböter a’ 50kr baserat på Cissis uppgivna inkomst 2018- 265 000kr. Hennes mans inkomst är ej uppgiven.

      Svara

      Varför är hans karriär stendöd nu? Ingen dim saknar honom?

      Svara

    Det mest patetiska är väl att Virtanen på fullt allvar verkar tro att det nu är fritt fram för honom. Alla arbetsgivare vill ha honom och han är snart tillbaka i medievärlden. Eller inte…

    Svara

      Han får börja sälja sina fina hemstickade offeraller nu.

      Svara

        Som om någon i media-Sverige vill ha något med rättshaveristen Cissi Wallin att göra? Nej, inte på flera år.

        Svara

          Nej det ena behöver ju inte utesluta det andra.

          Svara

            (Varför antas man vara fan av Fredrik bara för att man skriver något negativt om Cissi och tvärtom?)

            Svara

              Hallå! Vi bor i Sverige, där finns inga gråskalor. Förbjudet.

              Svara

                ☝️

                Svara

                Ändå är vi landet med det fantastiska ordet ”lagom”. Kan vi alltså inte bli lite mer grå, det är ju det som är den svenska kulturen egentligen

                Svara

                  Mellanmjölk!

                  Svara

              Därför att de flesta i Cissisekten är inkapabla att tänka nyanserat.

              Svara

                Problemet är att om man tänker nyanserat blir man direkt kategoriserad av de som ogillar Cissi till att vara en del av cissisekten. Samma med Bella. Andas något annat än negativt så är man plötsligt ett hängivet fan.

                Svara

                  Men hur många här inne är det inte som gafflar om att Cissi Wallin är helt jävla oskyldig till allt, trots att domstolen dömt henne?

                  Svara

                  Nja, Cissisekten är i en klass för sig. De verkar behöva professionell hjälp för avprogrammering. Tragiskt.

                  Svara

                    Ja cissisekten är en klass för sig, men om man skriver någonting annat än negativt blir man lätt inkluderad i den av svart-vita meningsmotståndare som inte är ett dugg intresserade av nyanser (Alla som vill är välkomna att känna sig träffade)

                    Svara

      Tänk om han ÄR oskyldig? Så mkt som Cissi visat sig kapabel till skulle det inte förvåna mig om hon ljugit ihop allt. Tror ännu mer att så är fallet efter att ha läst båda fuparna och jämfört med gamla bloggar och intervjuer.

      Svara

        Tänk om han är skyldig? Och nu, enligt svensk domstol, ska få skadestånd från den unga tjej som han våldtog och drogade en gång i tiden? Hemskt va?

        Svara

    Jaha, så ”den kända mediemannen” kan inte nämnas vid namn längre? Trots att han är del i målet som nyss vunnits? Nej nej, vi må ju skydda hans identitet om någon missat vad karln heter.

    Svara

      Det handlar nog inte om att skydda hans identitet😊

      Svara

        Trist att du inte plockade upp ironin

        Svara

          Nää inte direkt, mitt liv blir inte tråkigare för det😊

          Svara

            Om man är rädd om sitt rykte, som FV påstår sig vara iom polisanmälan av CW, borde han väl inte blåsa upp detta till dessa proportioner i offentligheten? Få hade ju haft en aning om vem FV är och hur han ser ut, bara genom CWs inlägg på soc media. Nu är han istället ökänd överallt, alla vet vem han är, vad han har gjort, hur han ser ut osv. Inte många hjärnceller där inte…

            Svara

    ” Straffvärdet bedöms vara på fängelsenivå, men då Wallin tidigare är ostraffad och lever under ordnade förhållanden saknas anledning att befara att hon gör sig skyldig till fortsatt brottslighet. Därför döms hon i stället till villkorlig dom.”

    Det innebär att om Cissi Wallin fortsätter förtala FV, så blir det fängelse. Lycka till med att hålla käften, Cissi!

    Svara

      Hon får akta sig för att bli dömd till något över huvud taget där straffvärdet är fängelse.
      Åtminstone under prövotiden som är två år.
      Vid upprepad brottslighet kommer det villkorade straffet att kunna aktiveras.
      En villkorlig dom gäller inte enbart det brott man dömts för.

      Svara

        Hon har ju redan hotat killen i Haveristerna och hans familj. Hoppas verkligen att han anmält hotet. Blir Cissi dömd för något så blir det fängelse. Tjoho!

        Svara

          Du verkar frisk?

          Svara

            Så du menar att lagen inte ska gälla Cissi Wallin?

            Svara

              Jag menar inget angående Cissi, utan ditt ”tjhoo” för att någon ska få fängelse. Stört beteende.

              Svara

                Jag wohooar när återfallsförbrytare får fängelse.

                Woohooo!

                Svara

                  Fortfarande störd.

                  Svara

                    Nää faktiskt inte. Jag har gjort en stor psykiatrisk utredning och den visade bara kronisk ptsd☺️

                    Svara

                      Okej! 😚

                  Det var ju inte du som skrev kommentaren tjoho ens.

                  Svara

                Begår man brott upprepade gånger hör man hemma i fängelset. Då spelar det ingen roll om man är superfeministen CW eller en vanlig dödlig människa.

                Svara

                  Synd att detsamma inte gäller för män. Varken feministiska eller antifeministiska män får fängelse för upprepade brott mot kvinnor och barn. Män har en fantastiskt straffrabatt och sedan får de skadestånd av sina offer också. Patriarkat, kallas det.

                  Svara

            Det är så sanningen ser ut. Då kan hon sitta inne ett tag och se hur det funkar med lögner och manipulativt beteende bland likasinnade 🙄.

            Svara

        Ja, eller hon som hon anklagat har snott pengar från Gardets kassa (kan dock ha missuppfattat det)? Det är väl förtal om något?

        Svara

          Både Kajjan och kassören kan ha anmält henne för förtal. Med rätta. Hon satt ju Bland annat i Haveristernas podd och sa att Kajjan stulit pengar. Vilket återigen var lögn. Detsamma med att kassören i ett tidigare projekt skulle ha stulit pengar. Också lögn. Kan mycket väl bli fängelse för Cissi. Så som hon betett sig mot oskyldiga så hör hon faktiskt hemma där.

          Svara

    Det var en väntad dom. Juridiskt så är Cissi skyldig. Jag är inte något fan av någon av dessa narcissistiska individer! Det obehagliga är att Cissi har fått så mycket hjälp. Av Camilla på bloggbevakning tex! Nu hoppas jag att både Cissi och Fredrik lägger det här bakom sig. Det finns ingen som mår bra av att fortsätta och älta och älta..

    Svara

      Vi kan önska. Jag tror att Cissi Wallin vill mjölka det här så länge det går, då hon inte greppar att hon gräver sin egen grop än djupare.

      Svara

    Nu har jag inte satt mig in i detta så jag har ingen kunskap kring detaljerna men i det stora hela så blir min fråga då följande:
    Vad innebär detta för andra som blivit utsatta? Jag tänker tex på Elaine Eksvärd som skrivit en bok om sin pappa och pratat om detta i sin blogg. Han är, mig veterligen, inte dömd för de övergrepp hon skrivit om?

    Svara

      Vi tar det igen: förtal har inget med sanningshalten i påståendet att göra. Du kan bli dömd för förtal även om personen är dömd för det du påstår.

      Kanske är det för att Elaines pappa inte har anmält henne?

      Svara

        Eller hur, vi har ältat vad förtal innebär i 2 år nu ändå sitter folk och tror att sanningshalten spelar någon roll. 🤦🏼‍♀️

        Svara

        (Och en fällande dom för förtal är inte något som friar den förtalade från anklagelserna i förtalet)

        Svara

        Finns ett liknande fall i filmen om Josefin Nilsson som fällts av Granskningsnämnden på grund av bristande respekt för privatlivet. Även där är ju personen som det gäller dömd för brottet.

        Svara

        Elaine skriver:
        ”Det hade kunnat vara du, det kan fortfarande vara jag om pappa väljer att anmäla mig, men idag blev det @cissiwallin .”

        Svara

      Nej, hon skrev boken med sig själv som ansvarig utgivare, väl medveten om den risken.

      Svara

      Det innebär ingenting än så länge. Detta är bara en tingsrättsdom som inte har prejudicerande verkan (dvs funkar inte som ”måttstock” för andra fall). För Elaine och andra gäller samma regler som tidigare.

      Svara

      Han har väl inte anmält henne.

      Svara

      Kan inte gå till åtal om det inte är någon som stämmer den andra för
      förtal. Vet inte hur det ser ut just i Elaines fall.

      Svara

        Johorå.

        Svara

    Ja, man kan ju uppenbarligen bli dömd för förtal även om det man säger är sant (Vet inte vad som var sant i detta fall, det vet nog ingen utom de två huvudpersonerna). Första gången jag hörde att man kan bli dömd för förtal även om det är sant, tyckte jag det var konstigt. Men sen tänkte jag efter, och det är ju rätt logiskt. Tänk om du bajsat på dig i skolan och två klasskamrater ser det. Skulle du tycka att det var helt ok att de spred denna information till alla på skolan, samt i sociala medier? Det är ju sant, så då är det väl ok att sprida? De flesta säger nog nej. Vet att det är stor skillnad mot detta fallet, men det är ändå på något sätt bra att det finns ett ramverk. Viktigaste i domen är skadeståndet, för att förlora jobbet och leva som en spetälsk är nog rätt jobbigt, och tär både på hälsan och ekonomin.

    Svara

    Tiden är ur led.
    Virtanen och Timell får skadestånd!
    Wow, är speachless! 😓

    Svara

      Ja, oerhört att man inte kommer undan med vad som helst bara för att man drar feministkortet.

      Svara

        Våldsmän får skadestånd av dem de utsatt. Jorå så atte….

        Svara

          Det är fastställt att det inte finns några bevis för att han är en våldsman eller att han utsatt henne för någonting hon inte var med på 🥳

          Svara

            Avsaknad av bevis är inte lika med oskyldig. Det är därför de flesta våldtäktsfall inte leder till fällande domar, men betyder knappast på att våldtäkter ej begåtts. Tvärtom är mörkertalet angående våldtäkter stort.

            Svara

              Så du kan inte tänka dig att de bara helt enkelt knullade och inget annat, mer än att Cissi fick spel när han inte ville umgås mer?

              Svara

                Nej, det tror jag knappast. De har gått snack om den mannen länge, innan Cissi.

                Svara

              Att mörkertalet är stort innebär inte att alla våldtäkter utan bevis har ägt rum.. eller?

              Svara

                Nej, men säkert 99%

                Svara

                  Inte gällande Cissi som ljuger som en häst travar. Hon har ju visat att hon hotar den som går emot henne på minsta sätt. Hon har inga normala spärrar. Och fabricera en hel blogg med falska vittnesmål mot V, hur sjuk är hon inte?!!!

                  Svara

                    Jag är säker på att CW liksom alla andra kvinnor, själva vet om de har haft sex med män frivilligt eller om de har blivit våldtagna. Jag är säker på att FV precis som många andra män, inte har några som helst problem med att tvinga till sig sex av kvinnor, på ett eller annat sätt. Jag vet också att nästan 100% av alla våldtäktsmän ljuger om vad de har gjort mot kvinnor och barn. Våldtäkt är ett skambelagt brott för män, åtminstone då de blir påkomna med det. De kan utföra det utan problem men de vågar sällan stå för att de har gjort det. Då skyller de på att offren ”ville” ha deras könsorgan i sig.

                    Svara

            Det finns ingen förutom CW som vet om FV har utsatt henne för någonting som hon inte ville. Domstolarna vet inte sanningen – de gissar bara. Den enda som VET sanningen, dvs om något har skett mot CWs vilja är hon själv.

            Svara

      Ja är man inte dömd i domstol så skall dom så klart ha det, gäller ju oavsett vem det är. Det drabbar ju så klart kända personer hårdare när man skriver ut det på nätet.

      Svara

        Det är sånt kända personer får stå ut med och särskilt om de begår lagbrott. De är offentliga personer och deras ev brottslighet är något som skall komma allmänheten till kännedom. I synnerhet om man jobbar inom den tredje samhällsmakten – massmedia. FV borde inte ha gjort en motanmälan mot CW men han gjorde det eftersom han är en ynkrygg och eftersom han vet att patriarkala rättsväsendet står bakom honom. Stor chans för honom att få skadestånd från det unga offret CW som säger sig ha blivit våldtagen och drogad av honom en gång för länge sedan.

        Svara

      Helt rätt tycker jag. Hoppas F får högre skadestånd vid överklagan.

      Svara

        Hur mycket tycker du att han ska få?

        Svara

          Dubbelt iallafall. Eftersom han förlorade jobbet utan giltig anledning förtjänar han att få in lite pengar.

          Svara

            Nu menar jag inte att jag är på Cissis sida.

            Men om jag blir av med jobbet för att någon anklagar/förtalar mig. Borde jag inte stämma min arbetsgivare då som sagt upp mig baserat på rykten? Speciellt om den som spred ryktet döms för förtal. Förstår du hur jag tänker?

            Svara

              Ja det tycker jag att han ska göra. Men vet inte hur det fungerar på en tidning, hur hans anställning ser ut.

              Svara

                Nej det är väl kanske inte en traditionell anställning på så sätt. Speciellt om han var frilans vilket jag inte vet om han var.

                Svara

          Det han begärt.

          // En annan anonym.

          Svara

    Läste att Cissi skall överklaga. Tycker domen är helt korrekt, inte skall man väl kunna skriva vad som helst om vem som helst? Vad jag vet är han inte dömd av någon domstol, dock är han så klart dömd i allas ögon ändå.

    Svara

      Bra, hoppas hon får högre straff.

      Svara

    *laughs in Jeffree Star*

    Svara

      😂 😂 😂 😂 😂

      Svara

      JS har också betett sig illa mot kvinnor! 😕

      Svara

        Jaha? Anonym sa inget om det.

        Svara

        Bitch please. Alla på jorden har betett sig illa mot andra. Så även du. Sitt ner igen.

        Svara

          ”Bitch please” 😂😂😂

          Svara

    Både Fredrik och Cissi har gjort obehagliga saker.
    Det är inte bara Cissi som talat om vad Fredrik gjort dock
    Jag står inte på någons sida men jag tycker ingen är särskilt oskyldig i detta.
    Vill kvinnor ska få tala fritt och att fler män ska dömas

    Svårt att väga

    Svara

      Kvinnor får tala fritt. Du får inte anklaga fritt.

      Svara

      Läs fupen så får du se vad verkligen är som Cissi har påstått om V. Det är verkligen inte bara en namngivning som Cissi påstår.

      Svara

    Fast nu är det ju inte det det handlar om?
    Hon är dömd för hon har spridit detta på sina stora plattformar – vilket är olagligt! Hon är fri att berätta för vem hon vill, men att sitta och sprida det i medier när han inte ens är är dömd för brottet är en helt annan sak.
    Man måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt. Det är absolut ingen som försvarar våldtäkter eller vill att offer ska sitta tysta??

    Svara

      Nej det spelar ingen roll om han är dömd eller inte.

      Svara

        Okej, blev lite osäkert på just den detaljen, men då vet jag 👍🏼 Men grunden för kommentaren var just att själva spridningen i sig är problemet och det som satt CW i klistret.

        Svara

          Fler kvinnor borde ta efter CW nu. Sprid ut allt om era förövare på sociala medier. Rättsväsendet kommer inte att hinna med alla mäns motanmälningar om förtal och detta manliga feg-spel om hämndanmälningar mot kvinnliga offer tar ett slut, en gång för alla.

          Svara

    Det är ingen annan än de två som vet ifall våldtäkten ägde rum, så det finns verkligen ingen mening att spekulera vidare i det. Däremot skickar det väldigt dåliga signaler till människor som blivit utsatta för övergrepp. Förundersökningar läggs ned för det finns inga vittnen/teknisk bevisning/ord står mot ord. Du kan heller inte skrika ut vad du har varit med om eller peka ut vem som gjorde det för då kan du bli anmäld för förtal. Inte konstigt att de som varit utsatta väljer att inte anmäla.

    Svara

      Du blir inte anmäld för förtal för att anmäler ett brott. Du kan göra dig skyldig till brott om du ljuger om anmälan eller anmäler på falska/obefintliga grunder, men då handlar det om ett annat brott än förtal.

      Svara

      Men sluta sprid lögner. Finns anledningar till att förundersökningar läggs ner, i Cissis fall är det faktiskt ganska lätt att förstå varför efter man läst fup. De hade inget som pekade på att han var skyldig samtidigt som de hade vittnen som sa att Cissi sagt att de haft sex plus hade kontakt efteråt.

      Alla ska anmäla, händer ingenting om du anmäler. Du KAN INTE anmälas för förtal för att du gör en polisanmälan.

      Du kan prata med vilka du vill, din familj, dina vänner osv. Men du kan inte sprida det till hela Sveriges befolkning.

      DU bidrar med din kommentar till att folk inte vågar anmäla. Den här domen gör inte det.

      Svara

        Plus att det var låååångt efteråt hon anmälde och då är det generellt svårt med bevis och vittnen.

        Svara

          Jag fattar inte varför folk tycker att man ska döma folk utan bevis på att brott faktiskt begåtts :S När det liksom inte finns något som pekar på det.

          Svara

        Jag påstår inte att man automatiskt blir anmäld för förtal bara för att man gör en polisanmälan (hur kunde du göra den slutsatsen baserat på det jag skrev?). Jag säger heller inte att domen är fel, hon har gjort sig skyldig till förtal, inget snack om den saken. Men, precis som med alla andra fall man kan läsa om där förundersökningar läggs ned, blir signalvärdet av hela den här soppan återigen att det inte är någon mening med att göra en anmälan, det kommer inte hända nånting och förövaren går fri. Och nej, jag säger inte att jag tror på varken C eller F i detta fall, det jag pratar om är vad alla uppmärksammade övergreppsfall som inte leder till fällande dom för förövaren skickar för signaler till de som vill anmäla.

        Svara

          Uppdrag granskning hade ett bra program om hur våldtäktsmål prioriteras ned framför andra grova brott av poliser.

          Men det har inget med Cissis fall att göra. I hennes fall gjordes en utförlig utredning där uppåt tio personer förhördes. Då hade det ändå gått 5 år sedan händelsen och alla bevis som Cissi påstått fanns, som anhöriga, sms osv, fanns inte. Så i hennes fall gjordes verkligen en fullgod utredning och har man läst den förstår man även som lekman varför den inte gick vidare till åtal.

          Så signalvärde? Näe. Cissi önskar gärna att det vore så. Men nej.

          Svara

      Vet inte CW om hon blev våldtagen eller om hon hade frivilligt sex med FV, menar du? Virtanen och domstolen vet det definitivt INTE.

      Svara

    Är det något de har gemensamt så är det väl deras lite för stora offerkoftor.

    Svara

    Båda två var dyngfulla. Ingen minns något. Det är bara Cissi Wallin som trodde sig kunna vinna feministpoäng, och det gick inte så bra.

    Svara

      Eftersom båda va helt väck, kan man ju tänka åt andra hållet också: Det kanske var hon som våldtog honom.

      Svara

        Möjligt. Eller så var båda två med på det, men att han tyckte att det räckte med en gång, men inte Cissi.

        Svara

          Haha sant!
          Dumt att halvskämta om sånt. Men ändå kul att se saker från olika vinklar.

          Jag tror inte på Cissi. Jag gjorde det först. Men jag ångrar så att jag känslomässigt gick med i drevet, även fast jag aldrig skrev något.

          Svara

    Hur vet du att han har begått brottet överhuvudtaget? Det kommer ju trots allt från samma person som bevisligen ljuger om… Ja, allt.

    Svara

    Precis!

    Svara

    Förtal, yttrandefrihet och censur måste vara topp 3 mest missförstådda begrepp bland den här bloggens läsare.

    Svara

      Många VILL missförstå, konstigt nog oftast de som kallar sig feminister. Är man feminist är det inte så noga med lagar och sånt.

      Svara

        Fast känner verkligen tvärtom? Person 1 skiver något rasistiskt, person 2 håller inte med o person 1 skriver då DET ÄR FAKTISKT YTTRANDEFRIHET I DET HÄR LANDET

        Svara

          Rasister och feminister är förvånansvärt lika i tankesättet numera

          Svara

    Det var väl Lulu Carters utpekning av Martin Timell som var startskottet. Cissi blev inspirerad och hängde på, så minns jag det i alla fall.

    Svara

      Hur kommer det sig att hon inte är dömd?

      Svara

      Nej. Startskottet avlossades 2006 av Tarana Burke.

      Svara

    Var är Läckbergs stöttning av Cissi Wallin nu?!

    Svara

      Cissi kan ju söka vård och stöttning på Hedda Care så kan Läckberg bidra på så vis 😊

      Svara

        Ha, ha!

        Svara

        Haha, klockrent!

        Svara

    Inga egna åsikter alls om fallet? Konstigt!

    Svara

      Ja, helt neutralt inlägg? Varför?

      Svara

    Du som vill läsa domen istället för att sitta och Cissi Wallin-gissa:

    https://anonymousfiles.io/f/Stockholms_TR_B_1755-18_Dom_2019-12-09.pdf

    Svara

    Antag att han från Haveristerna polisanmäler Cissi Wallin och hon blir dömd för hot eller förtal, då blir det fängelse för Cissi. Kan bara bli spännande.

    Svara

      Hoppas!!!

      Svara

      Vad hade hon hotat med?

      Svara

        Fråga Camilla. Men just det, det var innan hon fått ny hållhake på sig från Cissi. Camilla gör bort sig så otroligt mycket genom att låtsas som ingenting. Camilla framstår som ett fegt mähä som inte vågar stå för vad hon tycker.

        Som ger sig på enbart de svaga och de som inte hugger tillbaka. Hon säger sig Så fint i olika intervjuer arbeta med att ”granska influencers”. Hur vore det att granska Cissi ibland mellan horderna av inlägg om Bella?

        Svara

          Varför ska jag fråga Camilla? Du verkar ju veta.

          Svara

            Hon fick ta del av hotet i detalj och skrev att Cissi blivit tokig och hotat honom och hans familj. Se tidigare inlägg.

            Svara

              Det enda hotet jag sett att det skrivits om är att cw ska skicka skärmdumpar på onice beteende till personens sambo. Att sprida mail och information av en person till dess anhöriga är väl knappast en brottslig gärning som kan leda till någon form av rättslig åtgärd. Eller finns det ytterligare hot ingen av oss sett?

              Svara

                Läs under tidigare inlägg om Cissi. Camilla skrev att Cissi totalt tappat det som hotade hans familj. Osv.

                Svara

                  Kan någon snälla länka? Jag har kollat och kollat men hittar inte 🙁

                  Svara

    Det finns tydligen ytterligare minst en person som förbereder ett förtalsmål mot Cissi Wallin (då blir det fängelse vid fällande dom). Vem är det? Soran? Haveristerna-Henrik?

    Svara

    Cissi Wallin förkroppsligar patriarkatet

    Svara

    Hur skall vi som har blivit utsatta för mäns våld våga berätta om det nu?

    Svara

      Suck. Det står dig fritt att polisanmäla, fattar du inte det?

      Svara

      Inte direkt svårt. Berätta utan att namnge på stora plattformar. Berätta allt för dina vänner.

      Svara

      Vi kommer att berätta för varandra och snart kommer männen som våldtar våra systrar och barn att straffas utanför rättsväsendet. När inte rättsväsendet gör jobbet så tar folk lagen i egna händer.

      Svara

    Jag skriver som flera andra, trots att hon i just detta fall gjort sig skyldig till förtal lämnar den här domen någon konstig eftersmak.. tror att det kommer vara svårt för i alla fall offentliga kvinnor att namnge sin förövare. Jag har aldrig varit något fan av Cissi och tycker hon är galen men att skrika att något är rätt bara för att det är lagenligt känns konstigt. Verkligheten är inte så svart och vit som lagen är. Mixed feelings här.

    Svara

      Vad är det för fel på att polisanmäla sin förövare?

      Svara

        Man kan vilja polisanmäla OCH varna sina medmänniskor för en våldtäktsman. Speciellt kanske man vill varna andra för sin våldtäktsman när han inte blir dömd.

        Svara

          Så du står över lagen? OK.

          Svara

            Tyvärr skyddar inte svensk lag som det ser ut nu kvinnor, och då har det inget att göra med just det här fallet. Så inte konstigt att domen ändå känns ”fel” för vissa

            Svara

              Lagen är till för att skydda oskyldiga och straffa skyldiga. Inte för att ”skydda kvinnor”.

              Svara

                Lagen är idag till för att skydda män. Män som begår sexualbrott och våldsbrott mot kvinnor och barn.

                Svara

            Min moral och mitt ansvar för att mina medmänniskor inte skadas står över lagen. Jag kanske skulle bli dömd men jag skulle veta att jag i alla fall gjorde vad jag kunde för att förhindra att fler blev våldtagna av min våldtäktsman.

            Svara

          ” Eftersom de påstådda övergreppen ligger så långt tillbaka i tiden kan det inte anses ha varit befogat att varna andra för Fredrik Virtanen.”
          Från domen.

          Svara

          Du får varna folk i din omgivning!

          Men inte lägga ut att någon är pedofil, serievåldtäktsman osv och namnge personen Ca 20- 25 gånger under ett års tid på en plattform med 100000 följare.

          Är det så svårt att se skillnaden?

          Svara

          Det får du göra. Varna dina närmaste. Inga problem. Cissi pratade om sin händelse från 2009-2017 utan att bli förtalsanmäld. Läs fupen för att se vad hon anklagade V för under ett helt år.

          Svara

          Jag förstår dig och är frustrerad, vad gäller rättssystemet V våldtäkter måste vi lägga ner mer energi, kvinnor ska inte behöva vara rädda för och anmäla, men lag är lag, den här jeppen må vara ett svin, men han är inte dömd, att hänga ut folk på social media för brott de inte blivit dömda för är olagligt alltså förtal, om detta hade varit okej vilken jävla anarki det hade blivit, folk som absolut är oskyldiga kan få sina liv förstörda. För vi får inte glömma en sak, det finns en hel del kvinnliga svin också, kanske inte lika många som män, men de finns tro mig, kvinnor kan vara jävligt elaka, fast på ett annat sätt, hugg i ryggen sättet, vad gäller Cicci så är hon i min värld inte trovärdig ett dugg, ärligt tror jag hon ljuger som en häst travar, läst en hel del bakåt vad hon skrivit, historierna ändras hela tiden, frågan är om hon är mytoman, eller besitter ett enormt hat mot män? En sak är säker, hon gör skit för övriga kvinnor, vanliga icke offentliga tjejer och kvinnor som blivit skändad, kvinnor samhället vänder ryggen, allt måste gå riktigt till, för att det ska funka, anmäl direkt, prover ska tas osv, förbjud förnedrande frågor i rätten så som hur hon var klädd osv, här i Sverige går vi klädda som vi vill, men att hämndlysten leka självutnämnda åklagare på nätet är inte bra utveckling alls, man leker med elden då, häng ut fel snubbe med labil psyke så kan man möta vår herre långt innan man skulle, lagar finns för att de ska följas och hålla anarki borta

          Svara

        Har du testat själv?

        Svara

      Du kan omöjligt ha läst domen 17.22. Då hade du förstått att det inte kommer vara svårt för offentliga personer att vare sig anmäla eller berätta om vad de blivit utsatta för.

      Cissi har Enligt domen berättat sin historia sedan 2008. hon namngav då för vänner och bekanta. 2010 berättade hon sin historia offentligt utan namn. Hon talade ut om och om igen i all tänkbar media. Utan att bli anmäld för förtal.

      Först när hon mellan 2017-2018 skrivit ett 20-tal inlägg om att FV ,namngiven, är pedofil, har våldtagit många, att en kvinna tagit livet av sig pga honom, att barn skrikit osv, blev hon anmäld för förtal.

      Läs åtalet och domen och inte sagorna Cissi matar sina följare med.

      Svara

        Effekten av sagor hon matar sina följare med blir med stora bokstäver ICKE TROVÄRDIG, Cicci var skitnödig och sket innan hon fick ner byxorna, mannen ifråga må vara en skit, men är icke dömd, att då lägga ut och själv leka rättssystem är förtal. Cicci har nu målat in sig i ett hörn, nu blir hon troligen aldrig trovärdig

        Svara

    Team ingen 🤷🏼‍♀️.

    Svara

    Bella slår på ”stort” och bjuder anställda på julmat i sitt hus. Allt är av billig kvalitet och de mesta serveras direkt ur sin plastförpackning. De går bra nu…

    Svara

      What? Vad brukar du själv bjuda på för julbord?

      Svara

        Hemlagat

        Svara

          Varför är man sämre om man inte gör det?

          Svara

            Men snälla, du får se Bella i ett större perspektiv. Nyss hade hon en egen kock och nu serverar hon billig färdigköpt julmat direkt ur plastförpackningar. Går inte riktigt åt rätt håll nu.

            Svara

      Och det verkar vara gästerna som lagar maten? Haha

      Svara

        😅

        Svara

    Usch vad gött att folkdomstol får sitt straff, Wallin är den som står ansiktet utåt.
    Avskyr utjämningar vad det än handlar om. Låt de åka dit så det visslar om det!
    Heja!

    Svara

      *uthägningar.

      Svara

        *uthägringar?

        Svara

    Hur länge tänker du ta upp det? Han är inte dömd, han kommer aldrig att bli dömd hur mycket du än vill något annat.

    Svara

      Jag tar upp det så länge jag vill, det ska du också skita i.

      Svara

        Nej, det tänker jag inte skita i. Han är inte dömd. Cissi är dömd. Det står dessutom FV fritt att anmäla andra med stora sociala medier-konton som återberättat det Cissi gått ut med, till exempel sitter Läckberg rätt löst till.

        Svara

          Att inte ha blivit dömd innebär inte att man är oskyldig. Du beter dig som att guds bästa barn blivit oskyldigt anklagat när fvs beteende varit vida känt i många år.

          Svara

            Har du någonsin tänkt tanken att han trots allt kan vara oskyldig? Eller tar du allt Cissi Wallin säger som gospel?

            Svara

              Har det slagit dig att han kan vara skyldig?

              Svara

                Han är INTE dömd, det fanns inget alls som räckte till det. Fan vad trött jag blir på Cissis sektmedlemmar. Tyck vad fan ni vill om honom, faktum kvarstår att det INTE gick att döma honom.

                Svara

    Rätt spännande att hon öppnar upp för att ta emot pengar av privatpersoner, trots att hon via sin mans insatser och arbete är mångmiljonär med ett antal anställda nannies!

    Svara

      Får nästan Isabella Löwengrip-vibbar nu av Cissi Wallin.

      Svara

        Lägg ner. IL är en riktig mysmamma i jämförelse.

        Svara

          Fel, RysMamma ska det vara.

          Svara

    Hur kommer det sig att det står följande i domen: ”Om det bedöms att uppgifterna varit sanna eller skäligen grundade ska Cecilia Wallin Blomberg frikännas. I annat fall ska hon dömas. ”

    Förtal ska väl inte ta hänsyn till huruvida det är sanning eller ej? Har jag missförstått?

    Svara

      Man gör bedömningen i flera steg.

      Första steget är om uppgifterna utgör förtalsgrundade uppgifter (dvs om de utpekar någon annan som brottslig eller klandervärd, vad avsikten varit och hur stor spridning uppgiften fått. Om

      Andra steget är att bedöma om hon var skyldig att uttala sig eller om det varit försvarligt att lämna uppgifterna. Om det inte varit försvarligt ska hon dömas för förtal. Är det försvarligt går man vidare till nästa steg.

      Tredje steget, som bara blir aktuellt om det varit försvarligt att lämna uppgifterna, är att bedöma om uppgifterna är sanna eller om det finns skälig grund för dem. Skälig grund kan tex vara allmänhetens intresse eller behöv av att få ta del av uppgifterna.

      I detta fallet bedömdes inte uppgifterna försvarliga i det andra steget, och därför döms hon. Rätten behöver inte gå vidare och pröva sanningshalt eller skälig grund.

      Svara

        Tack!

        Svara

    Det kanske kommer en förtalanmälan från den minderårige grabb som Cissi Wallin hängde ut med namn, adress och telefonnummer.

    Svara

      Vilket brott skulle det vara?

      Svara

        Vad av ordet ”minderårig” är det du inte förstår?

        Svara

      Intressant! Någon som kan borde lista alla som kan göra detta.

      Haveristerna
      Förra gardetstyrelsen
      16åriga killen
      Superturken

      Svara

    [Borttagen kommentar]

    Svara

      [Borttagen kommentar]

      Svara

    Med tanke på att FV fick en artikel publicerad av Expressen den 5/12 så är han nog inte så jätterökt som han vill ge sken av.

    Svara

      Ingen har väl den senaste tiden stickat en sån enorm offerkofta som FV!

      Svara

        Jo Cissi.

        Svara

    OT men vad tycker ni om Elin Molimentis nya lansering?

    Svara

      Lite roligare grejer än HH men lite väl höga priser på några av produkterna

      Svara

    ”Wallins aktivism är ett privilegium för de rika”

    https://www.aftonbladet.se/kultur/a/50v2d1/wallins-aktivism-ar-ett-privilegium-for-de-rika

    Läsvärt.

    Svara

    Så här reagerade Cissi på domen:

    Svara

    Gött, hade dock varit bättre med ett hårdare straff till Cissi. Man gör inte så bara efter 678 år.

    Svara

    hon vart testkanin för detta system!
    Det här är Sverige…kom igen?! Rättvisa??? NEJ!!!

    Svara

      Det här är väl mer än rättvist? Det är inte bara namngivelsen vid våldtäkt hon stod åtalad för. Hon är dömd för att hon begick brottet.

      Svara

    Varför behöver inte Cissi betala sin Försvarsadvokat själv?

    Svara

    Cissis olika versioner av vad som hände 2006:

    27mars 2008 brudpepp.blogg.se
    ”Vi är alla olika, vi hanterar alkohol på helt olika sätt. Jag tål det inte alls bra alls, jag mår rent ut sagt skitkasst av det. Jag gör saker jag ångrar ( och då syftar jag inte på ”små pinsamma lägen” utan riktiga klavertramp), jag har sårat människor rejält och jag har sårat mig själv, jag har nästan blivit våldtagen och drogad. Allt för att jag ville döda min ångest på ett enkelt och lättillgängligt sätt”.

    Obs! NÄSTAN våldtagen och drogad skrev hon 2008.

    9 april 2008;
    ”Han hade klätt av mig, mer än så vet jag inte. Jag minns inget av natten, inte ett skit. Jag tog mina grejer, spydde som en kalv på hans toa och gick hemåt”.

    Hur ovanstående tre år senare blev till en detaljerad berättelse, då fem år efter händelsen, är märkligt.

    Likaså att hon 2010 skrev att hon var otroligt full och inte hade koll på vad hon gjorde, men i polisförhör 2011 hävdade att hon visste att hon blivit drogad enbart för att hon inte var berusad, och att hon måste fått minnesluckorna av en drog. Hon såg dock aldrig någon drog. Enda skälet hon uppgav till att hon blivit drogad var alltså att hon inte kände sig påverkad alls.

    Cissi ljuger om så mycket och detta faller in i hennes mönster av lögner. Jävligt svårt och tro han våldtagit ett flertal kvinnor och kommit undan, felet med social media är att folk sitter och skriver en massa dynga pga de läst något nånstans, genast tror de allt är sant, källkritik!!? Inte en jävel av oss vet vad den mannen har gjort eller inte gjort, däremot vet vi allt Cicci wallin skrivit, varenda sund och förnuftig människa får inte ihop alla historier, följder av detta, åtlöje och noll trovärdighet, medelmåttig skådespelare som skriker efter publicitet

    Thats it kärringen har härjat färdigt nu, självutnämnt åtlöje. Klart kärringen ska betala,

    Svara

    På Gardet skriver CW att ”en kvinna vittnade under ed i förtalsrättegången mot mig nyligen, om att V våldtagit henne när hon var sexton år gammal”
    https://www.gardets.nu/lsvrt/yzx9zm4wcyq29gzyl2cmnimyoqbeft

    Stämmer detta verkligen?

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.