En sanning med modifikation av Ida Warg?

Efter morgonens inlägg så försvarar Ida Warg sin Canada Goosejacka med att den är 10 år gammal och inlöpt på en tid då hon inte visste bättre. (Från Instastory)
Så kan det kanske vara för just den HÄR matta jackan – den kan ha 10 år på nacken – men senast 2014 stoltserade hon på sin blogg med att hon köpt en ny Canada Goosejacka, den här gången en blank.
Visste hon inte bättre 2014 heller då?

Varför inte bara hålla sig till sanningen när den ändå går att hitta på hennes blogg med en enda liten sökning?
Den här typen av damage control blir ju nästan lite pinsamt, eller vad tycker ni?

Vad är det med influencers och den här typen av smålögner istället för att bara vara ärliga?

168 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Tycker man alltid ska hålla sig till sanningen. Det känns bäst för en själv och andra.

      Men camcam.. Gå in på insta o kolla hemnes story såser du att den ärblank ?‍♀️?‍♀️?‍♀️

        OT, du skrev ett inlägg om Bianca förut och typ hennes opassande bilder tycker någon borde ta upp om instagram tjejn akaastrid som lägger ut sjuka phitosopade bilder på hennes onormala smala midja osv osv det o något är väl helt sjukt och mkt värre än det Bianca har gjort och ger verkligen unga tjejer en fel bild om hur man ska se ut för det där är inte ens normalt finns en yt video med som visar att hon inte ser ut som hon gör på hennes bilder hon förstorar sina ögon minskat sin näsa och gör hennes midja väldigt mycket smal

          Jag avskyr verkligen stavningspoliser (så förlåt) men måste ändå få fråga…varför vill du inte använda punkt?

            Roligt ändå med ”sina ögon, sin näsa och hennes midja”.

          Har denna Astrid också 1,1 miljon följare?

          Tänker att störst skillnad ändå är hur sinnessjukt många Bianca påverkar.

            Fast nu phptoshopade inte Bianca sig så vad ska hon göra? Bli fet för att andra ska må bra?

      Som Camilla gör? Moahahaha.

      Camilla dömer alla andra men när det gäller hennes egna handlingar är moralen uppenbarligen inte så viktig. Man ska inte ständigt sätta sig själv på så höga moraliska hästar när man själv betett sig betydligt värre flera gånger.

      https://img1305712.free-pick.pw ­❤️­­­­❤️­­❤️

      https://photo013856712.imgfast.pw ­❤️­­­­❤️­­❤️

    Bella känns så 2019. Nu är det Ida Warg det skall hatas på.

      Det måste alltid finnas någon hackkyckling.

      Hatas på? Det är bra att detta äntligen tas upp! Ida och Pärlan har länge fått ha ansiktet ut för att va oskyldiga och extremt duktiga som är veganer och har denna livsstil. Hånat och kallat andra som lever annorlunda för vidriga. Det är bara att lyssna på deras podd för att se det.

      Hatas på är ett uttryck som bör lämnas kvar i 2019.

        Fast kan typ hålla med lite här. Känns som det alltid väljs ut en person man stör sig på och sen ska man gräva fram allt om henne och försöka förstöra personens varumärke ? men kanske har fel, detta kanske är det enda som kommer tas upp om Ida.

          Förstör inte den här personen det rätt bra själv?

          Fast lägga av… Meiningen med bloggen är att bevaka influenser och på senaste tiden har det kommit fram att alla inte jämt håller sig till sanningen. Då är det väl ok att skriva det man har bevakat utan att det behövs bli påstått att man hittat någon ny att hacka på…?

          P.S. Detta är en allmän kommentar till temat och har INGET med att göra om IW har en eller fem Canada goose jackor…

          Fast fattar inte grejen? Hon skriver ju att hon äter veganskt, inte att hon är vegan. Varför göra en grej av det

      Bella är enligt hennes egen beskrivning på hennes blogg och på Facebook fortfarande gift med Odd. Något för CamCam att kolla upp! Där fortsätter hon med sina 1,5 miljoner också.

        Nej… Uppdatera din egen facebook och släpp Isabella.

          Står samma på bloggen som Facebook. Samma dravel.

            Söta du, Följare, det står följare och det är vad hon har totalt ca i sina olika kanaler, och det är en genomsnittlig siffa på besök på hennes blogg som faktiskt är väldigt välbesökt vilket man ka se på diverse sidor men det får man inte skriva här.

              Söta du??! Vad är det för härskarteknik från 1700-talet som förirrat sig hit?

                Stollis kanske hade varit bättre att skriva enligt dig eller? Är det ingen härskarteknik? Eller att radera faktakommentarer, eller att förvrida om andra?

                Hade det varit bättre att skriva stollis kanske, är det inte härskarteknik? Eller att ta borrt fakta och att vrida om andra?

                Hade det varit bättre att skriva Stollis, det är inte härskarteknik? Eller det är en modernare härskarteknik från 2019 och det är mer okej kanske, eller? Din kommentar 14:18 är ju också en härskarteknik eller iaf en sorts teknik/strategi att flytta fokus från sann fakta om Bella, alltid likadant.

                  VA?! Vad är det för gallimattias du skriver? Det var varken en teknik eller strategi för att flytta fokus från Bella. Tycker bara att ”söta du” är helt orimligt i sammanhanget.

                  Jag är för övrigt nog en av de mest Bella-kritiska härinne ☺️

                    Ja jo de flesta förstod nog att du är Bella-krititisk och därför ”reagerade” på söta men hade du reagerat på samma sätt om någon skrivit stollis? Nej tänkte väl det.

                      *kritisk. Eller du kanske menade du att du är emot att Bella trakasseras härinne och att allt vänds till fel och vrids om henne, att du är emot att det tjatas om Bella här?

              EXAKT så 13:54 Finns en väldigt intressant kommentar på Ida Wargs blogg om det såg jag.

        Kanske julaftonen blev så lyckad att de gifte om sig?
        Därför har det varit så tyst kring Bella.
        De har nog varit på bröllopsresa med barnen under helgerna.

          Haha Buster, ES är fortfarande gift! Skilsmässan går troligen igenom först nu i januari. Men ringen hon ”köpte” i Köpenhamn hos Lyngaard kanske kommer åter till användning? Den var med till Stockholm men försvann sedan från bilderna.

            Jag menar förstås att Bella gift om sig med Odd 🙂

      Men snälla ”hatas på”? Hur mycket negativt har det skrivits om Ida här? Så less på att dom där två ska bli så daltades med hela tiden och aldrig få någon kritik.

        Exakt!

        Ja, man gör verkligen skillnad på människa och människa här.

    Hoppas hon inte använder någon av dem de verkar vara eftertraktade vid personrån.

      I Göteborg kan man bli av med ett öra om man kan har på sig en Montclair. Fruktansvärt.

        Tacka Reinfeldt.

          Ja han kunde aldrig undvika en riktigt dyr jacka. Typiskt moderater.

          Och Olof Palme. Han började.

            Fast om du pratar gängkriminalitet bland invandrarbarn var det väl ett okänt begrepp på 70 talet? Det handlar ju om att folk hade jobb på den tiden, nu hamnar ju många föräldrar helt utanför samhället och lever på ”humana” bidrag.

              Vi hade ett helvete med gängkriminalitet i de nordskånska skogarna redan på 1600-talet. Det var Karl XI som började.

              Har du inte koll på Sveriges historia? På 50-70 talet anklagades finnarna för kriminalitet och att ha fört med sig ociviliserat beteende. Finnar var ju som bekant korkade, alkoholiserade och kriminella.

                Ja kniv kastade de också. Samma med juggarna när de kom från sina 16 timmars skift på Volvo.

                Minns ”kungen av kungsan” Paulo Roberto som hårdkokt italienare innan han blev Tv4 profil?

            Arbetskraftsinvandringen till Sverige fungerade ju aldeles utmärkt till nytta för både Sverige, svenskar, invandrare och familjer i deras hemländer som de skickade pengar till tills LO sade stopp…

            Tage Erlander? Om vi inte ska klandra de kungar som släppte in alla valloner och hansatyskar. Det tycker jag iof att vi ska. Fy.

        Du menar Moncler?

          Klart jag menar. Ber om ursäkt. Var nyvaken.

      Men det gör hon ju. Skärmdumpen till vänster är från Alexs instastory som postades igår.

        Vet dock att du försöker starta en debatt om…

      Jag har en svart blank Moncler-jacka som jag ägt sedan mitten av 90-talet.
      Vintage med andra ord och i mint condition 🙂
      Jag tänker mig noga för när och var jag har den på mig.
      Har den inte på mig kvällstid i centrala Stockholm t ex.
      Några förorter besöker jag aldrig så det problemet uppstår inte.
      Jag lämnar aldrig jackan utan uppsikt om jag ändå skulle bege mig ut med den.
      Trist att det ska vara på detta vis 🙁

        I nästa val kan du rösta på ett parti som inte vill att det ska vara så. Det finns åtminstone två stycken i riksdagen.

          Själv röstar jag bara på partier som är uttalat för rån av monclerjackor i vintage. Det glädjer mig att vi har fem i riksdagen då jag anser att frågan är viktig.

          Kul att ni tror att det kommer lösa problemet.

          Enbart ett parti (SD), då AFS ej sitter i riksdagen. Alla övriga riksdagspartier är medansvariga.

            Kan du inte berätta mer om hur SD och AFS ska lösa den här krisen med jackstölder?

              AFS driver frågan om repatriering för de individer som har put och tut utfärdade på felaktiga grunder. Vad det kontrollerade oppositionspartiet SD har för åsikt i frågan vet jag ej men de påstår sig iaf vilja göra något åt saken.

                Jag vill ju gärna se den statistiska kopplingen mellan personrån i Göteborg och put och tut på felaktiga grunder innan jag förstår varför din åtgärd har nån som helst effekt på sakfrågan.

                  Inte MIN åtgärd. Migration är inte någon av de politiska frågorna jag brinner för.

                  Generellt så utgörs dock många av de rångängen av afghaner som behöver finansiera sitt drogmissbruk. Även om det är hemskt att afghanska småbarn mot sin vilja görs beroende av heroin är det ingenting som faller på Sveriges ansvar och dessa individer har inte rätt till put eller tut; de har växt upp i Iran där inga krig råder.

                  För övrigt svarade jag på Anonym 12:48, inte på någon fråga om rånen i Göteborg utan mer generelllt kring dessa lösdrivargäng som går på folk efter värdesaker.

                  Svar i modd.

      Det är väl rånarna/gangstrarna själva som bära denna typ av jacka dock? Alla skumma killgäng t ex ser ju oftast likadana ut, för alla har såna jackor med riktigt päls på kragen. Antingen Monclair, CG eller Parajumper. Ibland kan jag inte låta bli att skratta när jag ser dem för det ser så jävla fånigt ut.

        Fast det är väl Elvis-frisyrerna som är mest skrattretande.

        Ja, deras jackor är (med få undantag) klippta, alltså stulna.

          Precis, de bär dom för att de rånat någon annan på dom. Inte mycket att skratta åt.

            Haha nej lägg av nu, deras jackor är inte stulna med några få undantag. Tror ni på riktigt på det själva?

              Jo de är det, men oftast från butik eller fake som de säljer som ”stulna” för tredjepris.

                Haha nej det är bara ett sjukt antagande du har gjort, självklart går inte så många runt i gäng med stulna fakejackor på sig. De har köpt dem från alibaba som alla andra.

              Skulle rånarna/gangstrarna köpa dessa jackor i fina butiken och där betala vad det kostar?
              I vilken värld lever du?
              Klart det finns massor med stulna jackor att få tag på i förorten. Inte alla är förstås stulna från välartade barn i Äppelviken och Djursholm utan en hel del är klippta på annat sätt genom butiksstölder, stölder från varutransporter eller stölder hos grossister. Precis som i Sopranos 🙂

              Majoriteten jackor är stulna. Det förekommer både försäljning och byteshandel med dessa stulna jackor som kommer både från butiksstölder och personrån.

              Båda mina tonårsbarn har blivit erbjudna att köpa eller idka byteshandel med dyra dunjackor av unga gäng-wannabe-typer. Som inte ens går på mina barns skolor utan kommer dit för att de känner någon som känner någon…

          Snacka om att ha fördomar. Alla INVANDRARE (för det är just de du menar) jag känner jobbar och tjänar hårt för sina pengar, som de sedan köper sina saker för. Skäms på dig!!

            Kul att du har den upplevelsen, tyvärr har många av oss inte samma erfarenhet. Har jobbat inom handeln i 10 år, självklart finns det svennar som själ, snattar och är otrevliga, men 9/10 gånger är det människor med utländsk härkomst som ej kan bete sig.
            Du får gärna kalla det fördomar, jag kallar det tyvärr verklighet.

            Tar emot att säga det, hatar SD’s kvinnofientliga åsikter, men dem får min röst nästa val.

        12,41 Ett gott råd till dig! Det blir otrevligt om du skrattar åt DP eller shottaz när dom kommer gående. Men jag förstår hur du menar. Dom ser likadana ut i klädsel, men det är bara märkesvaror. Det måste man ge dom.

      Sen får man ha i åtanke att polisen kan börja fatta misstankar ifall du har en dyr jacka på dig.

    Influencers borde tänka på att det som läggs upp i sociala medier har en förmåga att finnas kvar under många år.
    Är man aktiv på sociala medier så får man hålla sig till sanningen eller ta bort tidigare inlägg om man tänker ljuga.

    Eller så ljög hon då om att den var ny? ?‍♀️ För att typ ha nåt att skriva om. Content osv

    Fast nu var det ju inte samma jacka som i inlägget…hon kan you ha sålt sin 2014 jacka eller gett bort den for all we know. Nää nu tycker jag vi slutar trakassera Ida, hon är ingen perfekt vegan men hon är inte dålig.

      Spelar det någon roll? Hon säger att jackan som syns på instastory är 10 år gammal men hon köpte en ny 2014.

        I ett sånt här fall hade jag kunnat runda 2014 upp till 10 år. Ens hjärna när det gäller tid för inköp är såklart inte den bästa, särskilt inte när det gäller långa tidsperioder som nu. Vidare kan det stämma att CG jackan hon har på sig på IG är 10 år gammal. Och vem vet, kanske har hon gjort sig av med den från 2014

        Fast när hon säger att ”jackan är 10 år gammal och köpt när jag inte visste bättre” så ljuger hon verkligen inte, vara för att hon heller inte visste bättre för 6 år sedan?

        vad vill ni att hon ska säga? ”Jackan är 10 år gammal och köpt när jag inte visste bättre men notera dock att jag köpte en annan jacka för 6 år sen och heller inte visste bättre då”.

        Jag tolkar absolut inte ”jackan är 10 år gammal” som att hon utger sig för att ha levt veganskt senaste 10 åren. Utan som att jackan är 10 år gammal, och för 10 år sen hade hon ingen koll.

        Tror inte en sekund på att ni själva går runt och slänger in brasklappar o h förtydligande på det sättet varje gång ni säger något.

      Det handlar inte om hon är en perfekt vegan. Hon rider på veganvågen. När hennes följare har påtalat om hennes kost och skinnväskor då har hon blivit arg och sagt att hon inte är vegan, men googlar man så hittar man blogginlägg och artiklar där hon skriver och berättar att hon är en vegan. Ida och Alex berättar även i en podd att de är veganer.

        Här har vi relevant kritik, fokusera på den istället för åldern på en jacka. Oavsett ålder på jackan eller inte så finns det influencers och andra som utnyttjar politiska rörelser och att skriva om för tillfället populära åsikter för att tjäna pengar.

          ? AAB

      Men tycker det är bra att camcam tar upp detta. Det säger mycket vilken moral en del har. sanningen ska man hålla sig till.

        Fast ska man klaga på andras moral bör man ha moral själv, och inte anklaga och shama andra när man göra samma sak själv.

          Hej Ida eller Pärlan!

      Ida är inte vegan om hon använder päls, skinn och fjädrar. Vegetarian är det rätta ordet.

    Lite väl mycket pajkastning nu kanske?

      Ja vad spelar det egentligen för roll

        Äh, bra att det kommer fram att hon ljuger.

          Fast vadå, ljuger över en jacka? En sån världslig sak…

            Finns andra som många gånger skammats över värre struntsaker än så, vissa skammas för minsta lilla grej och det vrids och allt vänds till fel gällande vissa. Somliga kan inte göra något rätt.

        Ja eller hur..

    2014 är ju ändå sex år sedan nu så det är ju också rätt lång bak i tiden… då var det inte lika stort fokus kring dun (och hon har ju uppenbarligen tänkt på att ta en utan pälskrage). tror Ida gör mer genom att vara vegan än de flesta.

      Det var VÄLDIGT mycket kring dun lång tid efter dun-skandalen 2009.

      Men herregud vad ni försvarar en lögnare. Bra att det kommer fram att hon snackar skit. Så trött på att det alltid ska daltas med dessa influencers och att dom ska komma undan med allt.

        Men alltså vad arga de flesta i kommentarsfälten här är. Så jävla typiskt att kvinnor ska granskas in i minsta detalj (för vem fan kollar upp om män som är veganer inte har skinnskor??) Om man kan vara vegan till 90% är det väl tusen gånger bättre än att vara det till 10%? Varför måste man vara perfekt för att få förespråka veganism?

          För att man är inte vegan om man använder dun eller skinn. Då är man vegetarian. Punkt.

            Ni är ju bara en massa språkpoliser. Det är bara det det handlar om. Så satans dryga.

              På vilket sätt är man språkpolis om man använder begrepp på rätt sätt. Jag tror Ida är medveten om skillnaden på vegan och vegetarian.

                När man hetsar på att andra använder begreppen fel. Det är då man blir språkpolis. Hur kan du inte ha förstått det?

            Det kan man väl visst vara? Vet flera veganer som har kvar ex ett par skinnskor som är inköpta långt innan de blev veganer.

    Hoppas människor börjar se igenom Idas beteende. Hon har alltid varit otrevlig och varit en riktigt översittare. Fattar inte hur man kan följa henne eller ens kolla på hennes videos

      ??‍♀️

      Hon är riktigt oskön och otrevlig, får så obehagliga vibbar av henne

      JAAA jag håller med!!!!

      Jag brukade kolla på hennes yt-kanal när hon främst gjorde träningsvideos o sen lite längre fram när hon började bli stor och hade blivit vän med Therese och sabina .. men efter att hon började låta någon annan redigera hennes videos och sen hon fick sin son har jag helt tappat intresset för henne. Känns som att hon förändrades en del

    2014 var det ju få som visste bättre, kontexten och diskursen kring de här frågorna va närvarande men inte alls lika allmänt accepterad. Vi är nog fler än Ida som vid 2014 gjorde saker som idag hade sett som förkastliga. Sedan vet du ju inte om hon ens har kvar den här jackan, om det är samma jacka i annat ljus (osannolikt men influencers har hävdat sådant förr) om hon tillfälligt glömt bort den här jackan när hon började försvara sig.

    Camilla, detta börjar bil tröttsamt. Vad tjänar det till? Lyft fram positiva förebilder istället för att nagelfara smådetaljer i folks liv.

    Det grämer mig så hårt att jag känner hur den här bloggen verkligen tar fram ens sämsta sida. jag får liksom slå mig på fingrarna för att inte använda liknande retorik tillbaka mot tid Camilla. För jag kan bara inte, det känns så olämpligt att börja djupdyka i gamla grejer och rykten om ex. din sambo (han hade en blogg och var med på podcasten så han får skylla sig själv, eller hur var det nu?).

    Du har sån jäkla potential med bloggen, det behövs något som sansar samtiden. Men du gör det så ogenomtänkt, du måste vara den som har ditt på det torra för att det ska kännas trovärdigt. För alla skitinlägg är på bekostnad av genomtänkt och genomarbetad granskning.

    Små enkla tips för att höja nivån:
    – rättstavningsprogram (Särskilt när man kommenterar andras texter och stavning)
    – Bemöt kritik sakligt, inte avfärda med ”stollis” eller på en 14-årings nivå
    – Strunta i skitinlägg där ingen kan göra rätt, lyft positiva exempel istället för att piska
    – Fokusera på varumärken och inte personer
    – Sluta spekulera – börja granska
    – ta bort inlägg där alla kommentarer säger till dig att inlägget är olämpligt
    – Bolla tveksamma inlägg med någon innan de publiceras
    – Var vaksam med hakkycklingar, din retorik skiljer sig något enormt beroende på vem du skriver om – väldigt oseriöst
    – Förstå hur kommentarsfältet är en reflektion av tonen i inläggen, du skapar stämningen i bloggen. Inte tvärt om
    – Förstå hur ansvaret förändras när bloggen är så stor, du härjar vilt om ”förebilder hit och dit, men du förstår inte själv din egen roll?
    – Och sist men inte minst, håll små konton och privatpersoner utanför bloggen. Bara för att saker finns på internet betyder inte att det är direkt lämpligt att posta (ex bilder på tonårstjejer som kissar).

      Hoppas verkligen att Cc tar åt sig av detta. För allt du skriver är så sant.

        Så sant alltihop. Särskilt illa är det att behandla vissa personer sämre än andra, och tillåta extremt elaka kommentarer mot vissa, men aldrig mot andra.

        Att kalla det seriös granskning som Camilla gör, är ett skämt. Snarare ett försök att legitimera sin skvallerblogg som någon sorts journalistisk verksamhet, för att det känns pinsamt att bedriva en högst subjektiv ryktesspridande ren skvallerblogg som 40-åring.

        En gång för alla- det går inte att bedriva seriös granskning som Camilla påstår sig göra, i en skvallerblogg helt utan objektivitet.

      Tycker det är ganska tydligt att hon redan har lagt av. Det var ju inte länge sedan hon snackade om sina framtidsplaner, snart kommer det nog ett tillkännagivande.

        Starta en egen blogg vettja

      Om hon skulle göra dig till viljes kan hon lika gärna lägga ner bloggen.
      DU behöver inte läsa den om den nu gör dig så frustrerad och tröttsam.

        Precis som tex Idas läsare har åsikter om hennes instagram, har Camillas läsare det. Influencer som influencer.

        Ser aldrig att någon skriver ”starta en egen blogg då”, när någon framför åsikter hos andra bloggare. Skulle inte förvåna mig om det är Camilla som skriver dessa kommentarer. Har två kommentarer sparade där hon glömt logga ut och skriver försvarskommentarer om sig själv i tredje person. ”Camilla har……blabla”.

          Vad skulle Camilla ha för glädje av att skriva ”anonyma” inlägg om sig själv?
          Har du inte märkt att hon ger svar på tal när hon tycker det är relevant.
          Att du sparar kommentarer du tror är skrivet av henne är ju bara sjukt.
          Varför lägger du inte ut dom så kan vi ju analysera vad som skrivits. Men hoppsan, du har dom ju inte kvar.

      Vilken bra kommentar! Det behövs verkligen någon som granskar influencer och deras beteende, men nivån på kritiken här är för låg Försök höja blicken och testa och vänd och vrid lite på perspektiven istället för att inta en ståndpunkt från början och sen klamra sig fast vid den för glatta livet oavsett om man får massa vettig kritik.

        Håller med om den låga nivån. Så synd.

    Och nu kommer hon bryta ihop och Alex kommer skriva ett långt inlägg om hur dom blir påhoppade och hur synd det är om dom.
    Dom kan inte ta ens uns av kritik.

      Hans podd har stigit honom åt huvudet. En del har svårt att hantera framgång med bibehållen distans och värdighet.
      Nu för tiden verkar det som detta par anser sig ha hamnat precis under kungafamiljen i social rang.
      Om något år eller så ska ni se att Ida och Alex finns med vid honnörsbordet på Nobelfesten.

      Du sa det!! Sjukt patetiskt. Dom kan inte ta ett uns av kritik öh.

      de är hedersmedlemmar i klubben för inbördes beundran.

    Vet du när den matta jackan är inköpt? Var inte så snabb med att säga att nån far med osanning!

      ”Innan jul köpte jag en tunn tunn jacka” skriver hon i februari 2014.

      I december 2013. Läs lite.

        Så vi trakasserar Ida Warg och kallar henne lögnare och skenhelig för att hon köpte en canada goose jacka för 7 år sedan. Verkar det rimligt?

          Vart hittar du trakasserierna? Jag hittar mest kommentarer om hur viktigt det är att vara ärlig som influencer och kritiska kommentarer mot Camilla och hur hon ska sköta sin blogg.

          Precis lika illa och orimligt att trakassera Isabella L och kalla henne lögnare för allt och inget, skulle nog säga att det är värre trakasserier där och det är inte rimligt alls. Ida får vi iaf försvara utan att direkt attackeras eller radderas.

          Nej, det är det inte! Nu är jag inte influenser, men ni kan få tracka mig lite för att jag köpte fleeceunderställ till mina barn i höstas trots att jag vet att de är gjorda av plast. Inte är jag vegan heller, så jag hade kunnat köpa av ull istället, men tänkte att fleece är mkt lättare att tvätta. Och då kommer det kommer ut microplaster i tvättvattnet (fast det lärde jag mig först idag, men ändå) Känner mig (på riktigt) skitdum faktiskt och kan gärna ta lite skit för det i kommentarsfältet nedan. Hittade dock någon inte tvättpåse som fångar upp microplaster, ska köpa en sån.

    Tycker det går över en gräns nu. Låt Ida få köpa vad hon vill, hon har ju gått ut med att hon inte är vegan men äter vegansk kost.

    Om nån skulle leta upp minsta lilla man gjorde för 5-6-7-10 år sen, alltså snälla.

    Jag har gillat denna bloggen men det känns som att det enbart ska letas fel nu. Väldigt tråkigt.

    Att reagera så mkt på att Ida köpte en jacka för 10 eller 6 år sen – WHO CARES? Har ni inte andra problem i era liv än att hacka på folk?

    Jag saknar verkligen drama och rolig/spännande bevakning.

      Plus. Man får väl ändra sig? Man får väl utvecklas, lära av sina misstag och ta emot nya erfarenheter.

      Finns ju betydligt viktigare ämnen där influencers är inblandade, som tex Cissi Wallins ständiga lögner och allvarliga anklagelser osv.

        Ja, att diskutera en jacka känns totalt meningslöst. Låt Ida köpa vad hon vill, bära vad hon vill osv.

        Blir bitter på mig själv att jag blir så provocerad, men Det har varit fööör många meningslösa (?) inlägg den senaste tiden. Tex om Odd (som jag inte förstår varför man inte låter honom va) eller Biancas tår, där ingen ursäkt kom men inlägget försvann.

        I all välmening. Men det går liksom utför, det märks bland kommentarerna med.

      Problemet är att Ida plockat poäng för att vara vegan(i intervjuer, podd, hennes youtube) fast hon egentligen inte är det. För henne är det bara en kost, men hon är inte vegan i och med att hon köper/bär saker i läder och dun.

      Äntligen!

    OT men ändå influenserinriktad??
    Jag undrar hur Pernilla Wahlgren ställer sig till att göra reklam för viktväktarna och säga citat att det aldrig varit enklare att gå ner i vikt samtidigt som Bianca lider av en farlig ätstörning??
    Vill gärna fråga henne själv men vill inte bli blockad av henne hehe.
    Kanske är ett gammalt ämne men jag som också lider av bulimi vill skrika rakt ut och skulle aldrig kunna förlåta mina mamma om hon gjorde samma sak.
    Något att kolla upp???

      Du vill inte konfrontera för att du är rädd att bli blockad. Men andra ska kolla upp det?

        Ja alltså eftersom det är Camillas jobb att gräva i influencersverige så….

      Fattar inte? Så det vore fel att vara med i viktväktarna om man nu behöver det om någon i ens familj har en annan problematik? Det verkar ju helt stört. Om hon tycker viktväktarna är bra så klart hon ska göra reklam för dem, övervikt är ett vanligare problem än ätstörningar.

        Tror varken att Pernilla eller Sofia tycker att Viktväktarna är särskilt bra, men eftersom de tjänar pengar på reklamen de gör för dem kan de se mellan fingrarna. Precis som alla andra influencers och poddare gör(inklusive Anna och Mia). M.a.o. alla är lika goda kålsupare i den världen.

          Edit: Alla gör alltså reklam för saker de egentligen inte kan stå för, då de kan tjäna pengar på reklamen.

        Till Anonym 14.52.
        Har haft ätstörningar i större delen av mina tonår. Vem tror du lärde mig att hata min kropp? Min mamma som hatade sin egna kropp och bantade med hjälp av bland annat Viktväktarna under många år. Dessutom finns många överviktiga människor med ätstörningar. Ätstörning är inte lika med anorexi. Du kan oftast inte se på en person om hen har bulimi. Underviktiga, normalviktiga såväl som överviktiga kan utveckla bulimi.
        Bantningskulturen leder till ätstörningar och barn och tonåringar påverkas av föräldrar som bantar. Kan lova att Pernilla har bidragit till Biancas bulimi om hon bantat och pratat negativt om sin kropp under Biancas uppväxt.

      Så din mamma bör lida av diabetes, skleros och ledvärk för att du är ätstörd- hur egoistisk och egocentrisk får man bli. Dags att växa upp?

        Kan ändå hålla med, om min mamma var känd och gjorde reklam för alkohol skulle jag ändå bli besviken. Hon om någon vet ju hur missbruk och beroende förstör en människa och även för dem runt omkring. Skulle kännas konstigt om hon då marknadsförde något som indirekt kan leda till det infernot. Handlar väl inte om egoism (eller om Pernilla själv vill gå ner i vikt) utan uppmuntran till det hon sett den överjävligt baksidan utav, om det vill sig fel. Vill mamma dricka får hon gärna göra det, men att uppmuntra andra till det efter allt hon sett skulle kännas konstigt.

          Förstår hur du tänker men det är inte samma sak att göra reklam för viktväktarna som att göra reklam för alkohol eller cigg. Alltså, övervikt är ett problem och en hälsofara och det kan inte vara fel att motverka det (viktväktarna är ju heller ingen chockbantningsmetod) med hänsyn till folk med andra problem.

            Fast Pernilla är väl ändå allt annat än överviktig?

              Kanske just för att hon är med i viktväktarna…

          Men lägg ner med alla jävla pekpinnar. Och jämför inte missbruk med ätstörningar

      Pernilla har fått frågan på sin blogg, och svarat i kommentarerna. Där kan du läsa.

        Okej, tack! Har sett att många ställt frågan men inte fått något svar. Vet du under vilket inlägg hon svarat tror du?

          Varför ska hon behöva svara dig öht?

      Håller med dig! Pernilla borde som förälder till ett barn med ätstörning inte göra reklam för ett företag som indirekt livnär sig på det(=människor som är missnöjda med sina kroppar). Man kan ta hand om sin kropp och hälsa utan att fronta viktväktarna. Det är ju det majoriteten av alla människor redan gör. Era motargument är ju något av en annan värld, som om man automatisk skulle bli överviktig och få diabetes för att man inte är med i viktväktarna eller annat jojobantnings företag? ?‍♀️

        Jag förstår verkligen inte hur ni tänker alls. Ska inte överviktiga ha tillgång till pepp och hjälp för att mycket färre lider av ätstörningar? Tycker att ni negligerar farorna med övervikt.

          Men vad menar du?
          Jag undrar hur Pernilla resonerar, inte varför viktväktarna finns??
          Är det Katrin Z som är inne och kämpar eller vad händer

            Fast det kan väl inte vara något problem med vad Pernilla tycker.
            Hon vill gå ned i vikt, ska hon inte få det för att hennes dotter har en ätstörning?

        Hon har inget barn med ätstörning.
        Hennes dotter med ätstörning är 25 år.
        Tragiskt att hon har problem men hennes mamma måste få gå ner i vikt om hon vill.

      Så Pernilla får inte gå ner i vikt för att Bianca hetsäter och spyr?

    Vem eller vilka i influenser världen tycker ni man inte ska skriva och gräva om? Varför??

    Men varför tror folk att det handlar om jackan i sig? Det handlar ju om att Ida i flera års tid profilerat sig som vegan och tjänat pengar på just det? Finns huuuur mycket blogginlägg, artiklar, poddavsnitt och liknande där hon uttryckligen beskriver sig själv som vegan, hennes liv som vegan och hennes veganska livsstil. Hur kan man tycka att tex ett simpelt omarkerat samarbete är oacceptabelt men samtidigt tycka att detta inte är något att skriva om?

    Ja inlägget är lite att koka soppa på en spik så att säga.. men finns väl inget mer provocerande än en människa som påstått sig vara vegan men sen inte är det. Herregud! Jag menar, alla som inte gör ett skit och fortsätter äta sitt kött o mejeri är ju så mkt bättre.. låt människan få definiera vad hon själv är. Om hennes produkter är ”vegan” vänliga är väl det jättebra för alla tänker jag?

    Gud låt henne vara. Låt henne äta och ha på dig det hon vill. Om hon nu inte är 100% vegan, so what. Hon gör sitt bästa.

    Haha ska komma ihåg att rena lögner för profit inte är en big deal när IL diskuteras här

      Vi pratar om bloggare här. Tror ni på riktigt att dom pratar sanning?
      Ni måste sluta bete er som om influensers är era vänner som sviker er om dom inte är ärliga.
      Det är inte så. Dom sitter bakom sina skärmar och hittar på historier om sitt liv och sin vardag och ljuger er fulla samtidigt som dom skrattar gott.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.