#freebritney

Bilder från HanaPees Instastory

Så Britney Spears är fortfarande omyndigförklarad men Kanye West tillåts härja fritt?
Logiken i det?

Vill du veta vad Amir tycker om Britneys situation så har han gjort flera videon om saken – HÄR.

265 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Kan någon förklara vad detta handlar om? Tack.

      Kayne West vill bli president i USA. Han vill ha mer Gud och inga aborter, kortfattat.

      https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VbWMWl/kanye-west-staller-upp-i-usas-presidentval

        Hur kan någon ha missat det?

          Jag har trott att det bara var ett skämt, helt ärligt. A meme on the internet, typ. Chockad att det är sant ?

          Är väl inte konstigt om man missat det. Har inte skrivits så jättemycket om det i Sverige 🙂 Man kan inte veta allt.

            Jo det har det. Varit uppe på nyheterna både på teve och skrivits om på olika svenska nyhetssidor.

              Vem har ens TV?

                ”…och skrivits om på olika svenska nyhetssidor.”

                  Inte på SvD som jag läser..

                      (Senast igår skrev de om hans kampanjmöte..)

                Hur vet man att någon inte har teve?

                De berättar det. Hela jävla tiden.

                  Sant förr när man var alternativ och cool kanske, men nu är det väl ganska få som tittar på vanlig ”klassisk” tv. Vår tv är bara en skärm till Tv- spel och chromecast. De flesta jag känner har en projektor, annars kollar man på datorn, surfplatta, telefonen osv.

                    Känns inte så relevant faktiskt eftersom ”nyheterna på teve” även går att streama för den som är intresserad och där har det tagits upp en hel del kring kanyes senaste upptåg. Har även gått att läsa om på de flesta vanligaste nyhetssidorna i Sverige.

                      Fast alla läser/ser inte allt om nyheterna.

                      Visste du tex att:
                      * en Hells Angels boss är gripen
                      * att en man satte upp 400 hastighetskyltar för att hindra fartdårar
                      * att Gunnel Werner är död (du vet troligen inte ens vem det är)
                      * Gisslandrama i Ukraina
                      * S-lokalpolitikern sköt ihjäl sin fru när hon låg i sängen

                      Du är intresserad av en ointressant kändis i USA som gör allt för att få uppmärksamhet, men vi andra är intresserade av viktigare saker, eller saker som rör Sverige.

                      Jag visste om alla saker du räknade upp just eftersom jag inte har något emot att följa nyheterna. Det du räknade upp ser jag som allmänbildning att veta om. Skadar inte att veta vad som sker runtomkring en.

                      Varför tror du att vi i Sverige bara påverkas av det som sker i Sverige? Tror du inte att vi också påverkas av vem som väljs till USA:s president?

                      20.45 varför så upprörd över att någon påpekar att det har rapporterats om det i Sverige?

                      Det här är ju en jättelöjlig diskussion. Alla nyhetssidor har arkiv. Lätt för den som är intresserad att själv kolla hur mycket och vad som har rapporterats kring detta.

                      Sen hur många som tar till sig av nyheter utanför Sveriges gränser är en annan sak. Att någon inte sett en nyhet betyder inte att den aldrig funnits.

                      Till Anonym / 20:49
                      Det är ganska uppenbart att du bara babblar på utan att ens läst min kommentar… och uppenbarligen ljuger du för att verka som att du vet allt och kan allt…

                      Allmänbildning att veta att Gunnel Werner är död? du vet uppenbarligen inte var allmänbildning är…

                      Jag har inte sagt att det är ointressant att veta saker utomlands, missade du att jag tog upp Gisslandrama i Ukraina? eller tror du Ukraina ligger i Sverige?

                      Däremot är det ganska ointressant för större delen av världen vad dessa kändisar i USA har för personliga åsikter om abort.

                      Så du vet vilka alla personer som ställt upp i president valet i USA är? jag är 110% på att du ljuger som tidigare, men fråga jag om något namn kommer du snabbt googla och säga att du alltid vetat vem personen var.

                      Och vi kan inte påverka valet i USA, så varför vi ska sitta och hålla oss uppdaterade 24/7 om vilka som deltar är bara slöseri på tid, det är först när det närmare sig slutet av valet som folk brukar börja följa vem som blir USAs nya president.
                      Alla länder på verkar oss, inte bara USA. Men du bryr sig bara om Kayne och att han är kändis, du är nog egentligen helt ointresserad av nyheter och USA..

                      Till Anonym / 20:52
                      Jag har inget emot att det skrivs om det i Sverige, jag har sett att det är snack om honom, men inte läst vad det handlar om.
                      Däremot att anta att alla i Sverige sitter och läser nyheterna om Kanye är bara dumt.

                      Till Anonym / 21:01
                      Nej, men bara för att du är intresserad och läser nyheter om Kanye så kan du inte anta att alla andre i Sverige också gör det, det är där problemet ligger, att anta att alla läser samma nyheter och följer samma nyheter som du gör.

                      Varför så orimligt att jag skulle veta vem hon är? Jag anser på riktigt att de nyheter du tog upp bör man veta om ifall man följer med hyfsat i nyhetsrubrikerna.

                      Nej vi kan inte påverka valet men vi påverkas av vem som väljs.

                      Nej jag vet inte alla som ställt upp för att kandidera i USA:s val är och det har jag inte påstått heller. Inte heller har det rapporterats om alla så som det har rapporterats om Kanye. Just på grund av hans kändisskap och rätt så extrema utspel.

                      Är vi klara här nu?

                      20.45 varför så upprörd? Det enda som sägs är att det visst har rapporterats om det i svensk media. Relax.

                      Anonym 20.45 – allt det du listar räcker ju med att scrolla genom Aftonbladet och endast läsa rubrikerna för att veta om. Inte direkt så att man behöver ägna lång stund till nyheter för att veta att det har hänt.

                      Anonym 20:45, det där vet de flesta som har besökt Aftonbladet.
                      Visste du att Finland har kommit överens med un women att hjälpa flickor och kvinnor i Myanmar att integreras i samhället?

                    Så du 19.02 tror att om man inte har tv så kan man inte titta på nyheter?

                  Jag tror inte det är något ”skov” det är något han petat i sig.

                  Alltså HUR orkar ni????

                    Kräver inte jättemycket energi att posta en kommentar.

                Vem är ens keyne!?

                  Googla

                  En amerikansk hiphopproducent, rappare, modedesigner och sångare. Han har vunnit 21 Grammys. Och om du inte vet så är Grammys ett av de största priserna en artist kan få.

                18.45 du vet att man kan se nyheter på nätet va?
                Om man nu inte har tv…..

              Jag läser nyheterna dagligen och har bara sett några få små artiklar om det, så förstår om man scrollar vidare och tror det är någon vanlig tråkig kändisnyhet.

                Dåså. Har du missat det så har det inte rapporterats om. Då var det färdigdiskuterat.

                  nej, det har rapporteras lite om det, men ingen har brytt sig om att läsa skiten

                    Du ”tar för givet att det är en tråkig kändisnyhet” så du struntar i att läsa det?
                    Du är inte så smart va?

            Bara googla och se vilka artiklar och nyhetssändningar som kommer upp.

            Jo det här skrivits ganska mycket faktiskt.

          Ja undrade jag med lite, men ja läser i för sig mycket amerikanska nyhetssajter. Helt sjukt hur mycket som händer där på de politiska arenorna/samhället och bra spännande är det. Allt Trump gör/ljuger för att förstöra ett samhälle så mycket som möjligt. Rena parodin, och så kom Kayne West också…

            Ja alltså usa är så sjukt. I Sverige händer en grej och man hinner analysera den ur alla håll och kanter. I usa händer typ 20.000 grejer samtidigt att det som skulle uppmärksammas i Sverige är småpotatis där borta och folk bryr sig knappt. Se bara på Trump och alla hans uttalanden. Galet land.

              USA är typ 40 ggr så stort som Sverige, så vore väldigt konstigt om det inte hände mycket mer där än i Sverige.
              Lokalt i USA rapporterar dem dock om vanliga och enklare saker som sker i området, det är bara att dessa nyheter når aldrig Sverige då det inte intresserar oss.

              USA består av stater och en enorm befolkning. En befolkning som består av olika grupper, grupper som skaver mot varandra och drar i olika riktningar. Att jämföra med Sverige är nästan en omöjlighet. Tänk att hela Europa blir ett land och där har du en mer jämförbar bild.

                Jo men självklart är det så. Men jag tänker att även på federal nivå (heter det så) blir det liksom inget ramaskri när Trump säger saker som t ex hade fått en svensk politiker att bli cancelled direkt.

                  Det ligger något i det du säger. USA är ett ungt land med rötterna i en revolution och självstyre utanför Europa som de ser som sina gamla överherrar. Rätten att tala fritt är därför relativt färsk i deras nation och något de håller hårt på. På gränsen till chockerande fritt, för oss här i ”den gamla världen”.

                    Lite av samma fenomen kan man skönja i Norge, där man talar mer öppet och ibland kan upplevas som att de trycker extra på sin särart. Andan av att ha varit tidigare styrt över, vilar lite över landets själ.

                    Okej intressant! Väldigt relevant förklaring.

                  Kan det inte vara att det tystas ner i media? att man inte får ifrågasätta Trump hur som helst i media. Precis som Svensk media inte får säga något positivt om SD.

                  Jag tror absolut att folk i USA pratar internt ang alla uttalande och allt konstigt som sker.

                    ”Svensk media inte får?”

                    För dem då?

                      Vem

        Va det inte så att han inte gillade aborter men inte var emot det, och tyckte att alla mammor skulle få en miljon?

        Har inte följt detta alls. Tog semester från nyheter för flera veckor sen.

          Fast jag tror nästan bara att han är ett “Pr-geni”. Varje gång det är ett album-släpp på G så går han bananas. Boom massa media coverage!

          Alltså usa är SÅ ociviliserat. Att se snackar aborträtt 2020 är befängt.

            De*

            Du vet att det finns fler länder än Sverige och USA?
            Det finns MASSOR med länder i världen där det är olagligt att göra abort, oftast pga kultur eller religion.
            Har du helt missat debatten om polen och abort?

            Jag tänker mer att varje människa har rätt till sin känsla och åsikt utan att vilja göra en lag om dom.

            Jag själv är emot abort. Men jag vill absolut inte inskränka andras rätt till det. Precis som att jag är emot slöja, men inte är för förbud mot den.

              Varför är du emot abort? Är du kvinna eller man?

                Det är ungefär som att säga ”varför är du för aborter?”
                Visa anser att det är mord att göra abort utan ett vettig orsak (vettig orsak: våldtäkt, för ung för att få barn, riskabel graviditet för barnet eller mamman), och dem har rätt att ha sin åsikt.

                  Tycker man att det är mord är det väl mord oavsett orsak. Då får man vara ärlig att säga att det likväl är mord men mord ibland kan vara befogat.

                Alla får ha sin personliga åsikt, anonym 20:44 säger ju att hon inte vill inskränka på andras rätt eller tvinga dem att följa hennes världsbild.
                Jag tycker att alla ska bidra ekonomiskt till att förhindra sexuella övergrepp mot barn men tycker inte att det ska vara påtvingat enligt lag.

              Är man mot abort så är det ju bara att….tada… inte göra en abort. Att det är tillåtet betyder ju inte att man måste göra det.

                Det är ju som att säga ”är man emot mord är det bara att inte mörda själv”. Jag är emot mord och därmed även emot att andra mördar.

                  Ok.

                  nu är ju abort inte mord 🙂

                    Det är precis vad det är.

                      Inte enligt svensk lag.

                      Men om man får ett missfall då pga något man gjort? Är de typ dråp då?

                    Enligt visas åsikter, kultur och religion är abort likställt med mord.

          Hur kan man ta semester från nyheter?

            Var tidigare uppe under ett inlägg här där en hel del påstod att de inte orkade följa nyheter för att de blev för deppiga. Fanns även de som tyckte att den här bloggen räckte för att få sin uppdatering om vad som sker.

            Säger väl en hel del kring varför folk ifrågasätter om det ens har rapporterats om i Sverige.

            Man slutar kolla och läsa nyheter. Det är ganska enkelt.

              Vill man inte veta vad som händer i omvärlden?

                Jag vill det, men alla är inte som mig, vissa vill inte göra samma saker som mig, visa har andra åsikter och tänker annorlunda. Jag vet att såna som du verkar ha svårt att förstå det, men bara för att du gör på ett visst sätt och tycker det är självklart, betyder inte det att alla andra gör det…

              Fast man blir ju ganska korkad om man inte är allmänbildad.

      Läs nyheter så förstår du.

    Jag såg lite av hans sk kampanj, hur han gapade om hur hans pappa tänkt göra abort mm. Och sen drar han in sina egna barn. Och Gud. Och massa annas trams.
    Han kan ju knappast vara lämplig som förälder, totalt obalanserad. Tycker synd om alla kids runt såna här personer..

      Tänk att några tycker att han är ”such a genius” ?

      Verkligen han är helt sjuk i huvudet. Förstår inte att folk i hans närhet uppmuntrar honom. Det är tyvärr korkade människor som under alla dessa år kallat honom för ett geni och det har väl lett till en grandios självbild plus en riktig diagnos på det, det bådar inte gott.

      ”Runt såna där personer”?
      Jag är en av dom där. Bipolär, ptsd, adhd. Väntar mitt första barn och jag kan bara tala för mig själv nu men jag väljer medicin istället för att ha upp å ner skov.
      Innan jag träffade rätt doktor och fick rätt medicin (efter sisådär 12 år av olika preparat) så tappade jag tro, hopp och lust att hitta rätt, då var man så, upp och ner och överallt.
      Sen så känner varken du eller jag Kanye och vet inte alls hur mycket av de där är han eller hans diagnoser.
      Press, sociala medier m.m är jävligt duktiga på att spekulera.

      Sitt lungt i båten och lär känna någon som har diagnos innan du spekulerar.

        Nu är jag inte ts men tycker du läser in alldeles för mycket. Hen beskrev ju en massa annat förutom själva sjukdomen, en person som ställer sig på en scen framför flera miljoner människor och skriker, gråter, provocerar, pratar om intima, privata saker. Jag tror det är helheten personen syftade på, att hela han och hans beteende är opassande bland barn, inte att själva sjukdomen i sig är opassande. Typ så.

          Ja.. k nämnde inte ens diagnosen utan tog upp hans personlighet och beteende.

          Exakt tack, tänkte inte på diagnosen öht utan att han lämnar ut sin familj i sitt ”politiska budskap” med svador om abort mm. Ansvarslös förälder helt enkelt som sätter sig själv före barnens bästa.

        Fast det är riktigt jävla tufft att leva med en bipolär förälder. Min pappa förstörde hela min barndom pga sin sjukdom. Jag vet att det är hans sjukdom och inte ”han” – eller vad jag ska säga, men min barndom blev ändå förstörd. Han har fem barn och två av oss har valt att inte skaffa barn pga rädsla att föra gener vidare. Vi alla har ärvt känsligheten för ångestsjukdomar, vi alla utvecklade ångest och det är inget jag vill göra vidare. Kontroversiellt att säga kanske men tycker att det är egoistiskt att föra sådana gener vidare.

          Rörig kommentar. Det jag menar helt enkelt är att alla med psykisk ohälsa bör fundera på om barn är sådan bra idé. Jag är en av de med psykisk ohälsa som inte vill utsätta något barn för det. Och att leva med en bipolär människa är fruktansvärt jobbigt. Även om det inte är personens fel.
          Väntar nu på hatkommentarer….

            Vad skulle vi hata med den kommentaren menar du?

              Att hen inte tycker personer med bipolär sjuldom bör skaffa barn, kanske? Konservativ åsikt, men helt rätt att tänka ett varv till tycker jag!

          Jag har också vuxit upp med en bipolär pappa och jag håller verkligen med i det du skriver. Jag älskar min pappa och som du säger så vet jag att det är hans sjukdom men det har varit riktigt tufft.

            ❤❤

            +1

          Jag håller med. Har själv ADHD och Autism, båda mina föräldrar har det också och det var inte en optimal uppväxt. Går därför själv i tankar om jag vill sätta ett barn till världen som 1. Kanske har samma diagnoser, och 2. Har en förälder som kanske inte klarar av att vara en bra vårdnadshavare.

          Sen betyder inte det att andra i samma situation skulle vara dåliga föräldrar till sina barn, men jag tror det är oundvikligt att fundera på det när man vet hur mycket svårigheter det kan innebära.

        Jag känner en som är bipolär och har 2 barn, vägrar medicinera och det får barnen lida för. Tycker så synd om barn till oansvariga vuxna. Så länge du tar din medicin och tar ansvar för det och dina barn, så kör på, klart du kommer bli en grym förälder! (Alltså grym som i bra ?)

          Man får inte glömma att det hör till sjukfomsbilden att periodvis få för sig att sluta medicinera pga bristande sjukdomsinsikt, alt inte medicinera alls. Ingen ursäkt, men en delvis förklaring till det du kallar oansvarigt

    Så fräscht sagt av HannaP, eller inte. ?

    Vad är nästa grej hon ska driva med? Någon som sitter i rullstol eller som fått cancer?

      Hur mycket galenskap får en känd miljardär visa upp publikt innan man får raljera kring det? Plus, man får faktiskt tycka Kanye är helt uppåt väggarna pga allt han säger publikt, bortom hans bipolära sjukdom.

      Ja han är sjuk, men han vägrar också medicin och söker sig till rampljuset med sina budskap.

        Du kan raljera om hans budskap. Inga problem. Men man behöver inte raljera om hans sjukdom. Det går bra att få fram vad man tycker ändå om det han säger.

          Ok, vill och kan du vara så nitiskt principfast och tycker Hanna klev över en skarp gräns med det hon skrev ovan så fine. Vi tycker olika. Jag tycker det han skrivit och sagt de senaste två dagarna är bra mycket värre än vad Hanna skrivit, det vill säga ”bra han mår nu” och ”undrar hur Kim mår under hans bipolära skov”.

            Ändå en rimlig undran kan jag tycka..

              Ja, verkligen.

              Tycker jag med. Det är väl ingen hemlighet att bipolär sjukdom är svår att hantera (speciellt obehandlad), inte bara för personen som är sjuk men också för anhöriga? Varför ska det stickas under stol med? Sen, vafan… han är otroligt känd och helt bananas oavsett psykisk status, ska man inte få lov att skoja, ironisera eller diskutera något längre? Visst att det är bra att förespråka en större medvetenhet om de saker man diskuterar, men alla dessa ömtåliga prinsessan-på-ärten-tår gör ju att vem som helst går i clownskor så fort de yttrar sig.

                Enig. Och absolut – det går att enbart kritisera VAD han säger och gör, men det är svårt att bortse från att den sannolikt enda anledningen till att han säger det publikt utan hänsyn eller respekt för någon – är för att han är bipolär och älskar ruset av topparna som sjukdomen ger, vilket är varför han inte tar medicin. Det gör det svårt att bara diskutera sakfrågorna, utan lämpligheten över att han ens står i rampljuset ligger nära till hands.

            Svårt känna sympati alls när han har flera små barn vars farsa ändå måste kunna ta ett ansvar… Nu skämmer han ut sig, och dem på köpet.

              Vem har sagt att man ska känna sympati med personen Kaney?

                Men vad har hon sagt som gör dig så stött? Han har ju inte dolt sin sjukdom?

                  Han är öppen med sin diagnos. Någon undrar hur det är för hans fru när han har ett skov. Tredje person blir kränkt.

                    Så sjukt ? denna jäkla kränkthet har inga gränser

            Och jag tycker inte att två fel gör ett rätt och jag är inte lika fine som du att vi tycker olika här. Men inte mycket jag kan göra åt det…

              Han mår ju uppenbarligen inte bra så inte helt konstigt att undra hur hans familj mår i hans perioder.

              Vad är du inte fine med?

              Men…. menar du på riktigt att folk här raljerar över psykisk sjukdom??
              Han beter sig galet och det kommer gå ut över hans stackars familj, det är det vi skriver. Han kommer säkert läsa här också, haha…. Men lite får han nog tåla om han tänkt att bli nästa president 😉
              Kränktheten vet verkligen inga gränser ibland.

            Fast vad har hon sagt som är så himla fel? Herregud vad känsliga vissa är nuförtiden

          Tack Hmm! Som bipolär blev jag ledsen av det här inlägget. Kanye må vara urspårad men vi bipolära försöker bara leva och överleva efter bästa förmåga.

            Vad exakt i det här inlägget gjorde dig ledsen om jag får fråga?

              Har du tf? Annars kan du hålla käften.

                Jag frågade eftersom jag undrade. Jag har själv inte sagt något om huruvida inlägget är kränkande. Just eftersom jag själv inte är bipolär.

                Omg

                Ok… du representerar bipolära bra.

                  Representerar du friska ”bra”?

                vad är tf?

                  Förkortning för kränkt snöflinga.

                  Tolkningsföreträde?

              ”Jag vet att jag kanske låter okänslig nu men jag skulle gärna vilja förstå hur detta inlägget gör dig ledsen, om du vill förklara? Jag har själv inte diagnosen men vill gärna lära mig mer”
              Du kanske ska försöka omformulera dig så att du inte låter som en bitch nästa gång?

                Det var en rak fråga, inte ens speciellt otrevligt ställd? Spara uppläxande till folk som verkligen förtjänat det

                Eller så slutar man läsa allt med förutsättningen att någon vill illa.

            Nikki du verkar missuppfatta med flit.

          Vet du med säkerhet att det är hans sjukdom som gör honom till en rabiat galning och inget annat? Självmedicinering tex?

            Eller usla värderingar under skogen som gör att han spårar så här mkt i offentligheten

        Håller med helt. Hade han varit kvinna hade han blivit ”cancelled” för länge sen. Han behöver vård, inte ens scen.

          Jamen A-MEN på den! ?? En kvinna som betedde sig så hade nog fått sluten psykvård för länge sen.. Och det r kanske just det han behöver också.. Men oavsett så kan jag inte tro att en kvinna fått hållas så som han, så länge.. Och ändå kallas ett geni. ?

            Precis!! Aldrig att det hade hänt. Folk hade hånat henne in i det sista och sen bara vänt ryggen till. Istället fortsätter folk att hylla en människa som är uppenbart väldigt sjuk.

              Det har nog med hans musikstatus att göra också… att han har mängder av unga fans/följare vilket ger en slags makt att bete sig hur som helst.

            Tänker på Amanda Bynes som också är diagnostiserad med bipolär sjukdom.

          Typ så som han och Kim försökte göra med Taylor Swift? Som det visade sig hade talat sanning hela tiden när hela inspelningen släpptes?

            Utveckla?

              Ja tack. Fattar ingenting.

              https://www.cinemablend.com/television/2493242/the-taylor-swiftkanye-westkim-kardashian-drama-explained

              Menar inte att vara dryg och posta länk, bara att det är rätt mycket och jag är inte så bra på att förklara haha. Men där har du en bra sammanfattning, finns såklart mer om man orkar gräva ner sig.

                Tack

            Fy fan vilken soppa det var ?

        Vad har hans ekonomi med hans sjukdom att göra, Belsebub? Din kommentar är idiotisk och visar ingen förståelse för hans sjukdom.

          Sluta, du förstår precis lika bra som jag varför jag yttrade ordet ”miljardär” – för att påminna om att detta inte är ett offer på samhällets botten som blir sparkad på uppifrån. Det här är en av vår tids mest hyllade kreatörer, med enorma mängder makt och medel, omgiven av ivriga påhejare och enablers som enkelt får tillgång till stora scener och plattformar.

          Vad är det jag bör ha förståelse för gällande hans bipolära sjukdom och medicinvägran menar du? Jag försvarar alltså Hannas originalkommentar som är ”bra han mår nu” – som hon lagt på Kanyes EGNA tweets (nu borttagna). Jag tycker ni alla överdriver så det slår i taket.

            Så din tes är att man ska sparka på alla som har det bättre än du själv?

      På vilket sätt driver hon ens?

    Är Kanye bipolär?

      Ingen aning. Tycker att det kvittar i viket fall. Man driver inte med en sjukdom så länge inte det rör en själv. Tycker jag.

        Tänkte väl mer om det var något som han var diagnoserad och öppen med eller om det bara var något som Hanna drog till med.

          Förstår. Mitt svar var menat lite mer allmänt än bara som ett svar till dig. Sorry för att jag var otydlig.

          Tycker som sagt inte att det är något som är HannaPs sak att dra upp. Särskilt inte hålla mot honom.

          Att han inte uppträdde helt vettig under sitt framförande tror jag nog de flesta är överens om. Orsaken kan ju dessutom lika gärna varit att han var påverkad. Eller något helt annat.

          Men HannaP såg till att stigmatisera den diagnosen.

            han har ju gått ut och sagt att han är bipolär men att tabletterna hämmar hans kreativitet och att han därför inte tar dem

              Ja utan tabletterna verkar han ju väldigt kreativ.

                Finns flera intressanta teser att om vi skulle ”få bort/bota” bipolära skulle stor del av konstvärlden försvinna då många bipolära är konstgenier. Därav att också många tycker medicin hämmar deras kreativitet.

            På vilket sätt menar du att hon stigmatiserade diagnosen?

          Både Kanye och Kim har tidigare gått ut med att Kanye är bipolär.

        Håller med, man driver inte med sjukdomar. Otroligt illa gjort. Hur ska människor våga söka hjälp när det är skambelagt och folk driver med sjuka. Fy fan.

          Faktiskt. Vi lever tyvärr fortfarande i en tid där all skam kring psykisk ohälsa behöver fortsätta jobbas bort. Nu lär ju Kanye knappast läsa detta men att tracka ner på psykiska sjukdomar ÖVERLAG sprider inga good vibes. Att mannen inte är frisk är uppenbart. Och psykisk ohälsa drabbar även anhöriga. Kim mår troligen inte heller bra när han inte mår bra. End of story

          Men snälla någon..

          Men haha hur driver hon med sjukdom? Lägg av.

        Jag tycker hon uttrycker sin oro för hans familj och hur de mår just nu. (Lyssnar man på podden vet man att Hanna älskar KUWTK) Fattar inte riktigt hur det är att driva med sjukdomen att bry sig om anhöriga..

      Ja, han gick ut med det själv på Lettermans ”My Next Guest Needs No Introduction”.

        Ok ?

      Ja, han har själv sagt det. Bla under en intervju med David letterman

      Japp, han har sagt det själv samt att han inte tar sin medicin så som han borde för att de krockar med hans kreativitet. Borde ta flera tabletter om dagen, men tar tydligen bara någon i veckan ??‍♀️

      Fast orka hugga direkt, personen frågade ju bara. Ja, han har gått ut med det själv så det är väl inget fel i att fråga?

    Har inte Kim K redan gjort playboy?

      Jo.

        Jag som missförstod tror jag.. Han menade väl North kanske.. Underligt

          Det var nog en kritik mot Kris… att hon fått sina barn in i Playboy bla. Ngt som han som förälder inte skulle göra…

        Fattar ej

      Kims mamma Kris stod med sin privata kamera i högsta hugg och tog bilder på Kim när hon plåtades för Playboy för hundra år sen

    Finns så många galningar som spatserar fritt med alla sina mänskliga rättigheter i behåll så bara det borde få folk att förstå att det som händer Britney inte är försvarbart. Det håller inte. Att hon fortfarande är omyndigförklarad och om jag förstått rätt inte ens får välja sin egen advokat verkar kriminellt. Kärleken till pengar är verkligen roten till all ondska. Låt kvinnan leva sitt liv på sina villkor någon gång utan folk som bestämmer hennes diet och hur mycket av sina egna pengar hon får använda.

      Fast dock är hon antagligen ganska mentalt instabil. Tyvärr. Det sjuka är ju att hon fortsätter med konserter osv, och det ligger nog nån/några bakom. Men hon kanske vill också…?

        Hon är garanterat mentalt instabil men frågan är om det är rätt att hon ska stå som omyndigförklarad. Det känns oerhört drastiskt. Hon är ju i princip fångad i sitt eget liv. Så ovärdigt det bara kan bli.
        Jag tycker otroligt synd om henne, efter att ha läst på om hennes claim to fame och hur käpprätt åt h-vete allt gått i perioder.

        Varför skulle hon vara så mentalt instabil? Hade det varit så illa att hon behövt fortsätta vara omyndigförklarad så hade hon inte jobbat de senaste 12 åren. Hon har aldrig ens fått en diagnos. Hon får inte hantera sina sociala medier själv ens, så att hennes instagram ser konstig ut kan bero på olika anledningar. Hon har blivit en ATM åt andra människor, medan hon själv inte får ett öre. Och hon har blivit hotad med att inte få se sina barn om hon inte gör som hon blir tillsagd. Medan hennes pappa har besöksförbud mot hennes barn sedan flera år… och ville skicka iväg hennes syster när hon blev gravid.. det är han om någon som verkar sjuk. Många människor kan ha mentala problem (om det nu skulle vara så), det innebär inte att man behöver någon som kontrollerar varenda aspekt i livet.
        Nej hon vill inte, hon har själv sagt att hon inte mår bra av att vara så kontrollerad i en dokumentär efter att det började. Hon har alltid uttryckt att hon vill känna sig fri och inte kontrollerad.
        Med tanke på att hon inte får prata om det, och inte ens får anställa en egen advokat, så är det en helt sjuk situation..

        Hennes mamma söker om att bli delaktig i det nu så det är väl bara att hoppas att hennes mamma vill hjälpa henne och att hon får en röst inom det hela..

          Tar tillbaka att hon inte får ett öre. Sorry. Hon får en liten % i veckan.

            Och du vet att resten av pengarna som kommer in, dom stjäl hennes pappa? Det är inte så att B får en liten del att röra sig med och resten sätts in på hennes konto? När musiker o dansare mm fått betalt?
            Du vet hur det ligger till?

          Det där med barnen är lite fel vinklat. Hon måste först ha gjort något för att dem ska bedöma att han ska få ensam vårdnad, dock kan det vara hennes drog och alkohol problem som gjorde att dem bedömde att pappan skulle få ensam vårdnad. Men sedan när hon väl får träffa sina barn under övervakning tar hon yngsta barnet och låser in sig på toan i 3 timmar och vägrar komma ut, dem fick ringa polisen för att få ut henne och barnet.
          Hon har även spontant gick sig med sin tjej kompis när hon var hög/full.
          Hon har mycket problem och behöver hjälp.
          Däremot tror jag dem som har ansvar att hjälpa henne utnyttjar henne för pengar.

            Kevin hade vårdnaden pga argumentet att Britney var omyndigförklarad och därför inte kunde ha vårdnaden. Däremot har hon senare haft barnen 50%, tills tills hennes pappa, 2019, fick besöksförbud mot äldsta sonen.

            Hon låste in sig på toaletten 2008, när hon blev av med vårdnaden.

              Fel, hon hade redan förlorat vårdnaden, hon skulle få träffa sina barn med en person som övervakade umgänget, och när barnen skulle åka tillbaka till pappan låste Britney in sig på toan med yngsta barnet och vägrade låta honom åka, dem fick ringa polis, och Britney fick åka med ambulans till sjukhus, polisen uppfattade henne som kraftigt påverkad av droger eller alkohol

            Sorry för flera svar, men eftersom det skulle vara vinklat (googlat en massa och det har enbart hänt 2008 vad jag kan hitta) så får du gärna dela med dig av en ovinklad källa isåfall.. Tycker det är så jäkla sorgligt att det är upprörande (situationen alltså.. inte din kommentar ?). Sönerna är ju 13 och 14 Nu.

              Om du googlar kommer du hitta flera artiklar om hur hon har haft flera psykiska sammanbrott och drog/alkohol problem. Därför är hela Anonym / 2020-07-21 19:33 kommentar vinklad.

              ”Hon har aldrig ens fått en diagnos” hon kanske inte vill berätta om det
              ”Hon har blivit en ATM åt andra människor, medan hon själv inte får ett öre” andra personer kan inte köpa saker till sig själva för hennes pengar, dem kan bara betala hennes räkningar och hennes utgifter, däremot tar dem ut en saftig lön för sitt jobb. Men dem kan inte öka sin lön utan att få godkännande från någon högre upp (domstolen?)
              ”Och hon har blivit hotad med att inte få se sina barn om hon inte gör som hon blir tillsagd.” Hon får inte träffa sina barn om inte är drogfri och håller sig nykter, vilket jag tycker är helt rimligt, om hon sköter sig får hon absolut träffa sina barn. Däremot har pappan ställt in konserter pga att hon vägrar ta sina mediciner.
              ”Många människor kan ha mentala problem (om det nu skulle vara så), det innebär inte att man behöver någon som kontrollerar varenda aspekt i livet.” hon höll på att knarka, supa, och köra ihjäl sig, många otryckte oro för Britneys liv runt 2007-2008 tiden. Hade ingen agerat då hade hon troligen varit död idag.

              Däremot tycker jag det är sjukt att hon fortfarande är omyndighets förklarad, om hon har haft problem och är sjuk så borde dem kunna gett henne hjälp så hon kan bli frisk på alla dessa år.
              Det är ju nästan så man undrar om dem medvetet vill hålla henne sjuk så att dem kan fortsätta kontrollera henne och ta ut saftig lön för sitt jobb. Och det är också helt sjukt att dem kan hindras henne från att bli gravid.

            Det har ju dessutom kommit ut att hon blev lurad av ”vänner” att stanna kvar i badrummet för då skulle minsann polisen åka därifrån osv. Det är nog mycket bakom kulisserna för att få kontroll.

              Varför skulle poliserna åka därifrån om hon gömde sig? Låter ju inte rimligt för en sekund och det borde väl hon också insett.

                Har aldrig sagt att det var rimligt och jag tror garanterat att hon var i panik och agerade av ren rädsla. Sen späddes det på av ”vänner” som istället för att få ut henne och lugna situationen utnyttjade detta för att få kontroll över henne.

                  Hon fick ett mentalt sammanbrott, hon var kraftigt påverkade av droger eller alkohol, och när polisen fått ut henne kördes hon med ambulans till sjukhuset. Hon var sjuk och påverkade, så därför agerade hon som hon gjorde.

              Nej, poliserna kom efter hon redan vart i badrummet i 3 timmar, och dem fick ut henne och barnet ganska snabbt, och hon kördes med ambulans till sjukhuset kraftigt påverkad av droger eller alkohol. Så det var inget bakom kulisserna. Hon fick troligen ett mentalt sammanbrott, om jag minns rätt var det efter denna händelse hon blev intagen på psyk för vård.

      Gud vad sjukt, får hon inte ens använda sina pengar som hon vill? Får någon annan använda hennes pengar? Så sjukt alltihop. Hur blir man ens omyndigförklarad? Måste man gå med på det eller sker det med tvång?Så många frågor.

        Av vad jag läst är det hennes förmyndare som ger henne pengar för att klara dagen/veckan typ. Inga stora summor. Och hennes pengar betalar lön (hiskeliga löner) till de som jobbar med henne, typ hennes pappa, advokater, manager, läkare m.m…

          Glöm inte hennes ex.. $45k i månaden får han av henne… för att han har 2 barn på 70% (pga hennes pappa har besöksförbud mot äldsta sonen så det kan inte vara 50/50).
          Britney får själv $6k i månaden som jämförelse

            Men gud!! Och antar att de fifflar med lönerna själva och kan öka lite här och var. Stackars människa

              Förhoppningsvis… de ska evaluera det imorgon men det behöver inte betyda att någonting kommer ändras ? det har förlängts tidigare så det betyder inte att någonting måste ändras nu ?

              Nej, dem måste gå via någon (troligen typ domstol) för att kunna godkänna sin egen lön. Så dem styr inte över hennes pengar helt, men hon styr ingenting

                De*

    Ge inte mer uppmärksamhet denna HannaP totalt ointressant och ego bitch.

      Anonym 18:27:Vet du, jag har följt hanapee länge på Nöjesguiden, not so much ig lr blogg. Det du skriver är helt enkelt inte sant. Hon framstår som en fullkomligt hygglig person. Du är bara taskig. Det är dumt att vara för man får alltid en fulsmak i mun, det känns liksom aldrig riktigt bra att vara elak. Nu skiner solen, gå ut och kolla på folk och ta en glass. Love is coming.

      Kan verkligen hålla med kommentaren nedan. Började följa hanapee redan typ 2008(?!!) har helt slutat läsa alla bloggar sen dess(egentligen sen bloggbevakning kom) allas förutom hanapees, varför? Jo för att hon är så jävla härlig, go och rolig!!!

      Ta ingen skit master, du är bäst!

        Blev kommentaren ovan!! Ber om ursäkt
        /brukar inte kommentera här

        ”master” that’s sounds creepy.

        Varför är hon så bra? Får vänstervibbar bara jag ser henne…

          Precis, hon är smart.

          Precis, hon är korkad

          Jag tror hon röstar vänster…i alla fall rött ?

      Tydligen interessant nog för att du ska lägga en sur liten kommentar om henne här ?‍♀️

    Men jag har fattat det som att detta med Kanye W och hans presidentgrej inkl uppförandet är en PR-historia för låtsläpp?

      Det är efterhandskonstruktionen. Existerar ens såna ”strunta”, man blir ju sedd som en pajas? He. Is. Nuts.

        *(pr-)stunts, menar jag förstås, inte ”strunta”

      Det trodde jag med, tills han började vända stora delar av the black community mot sig med sina uttalanden, senast om Harriet Tubman. Det KAN väl inte vara regisserat..? Men å andra sidan, man är skeptisk när det gäller denna familj pga imperium byggt på regisserat liv för alla att se i utbyte mot PR och pengar 🙂

    Han är bipolär. Han borde få hjälp så klart men att omyndigförklara är inget man ska ta lätt på. Det finns säkert bra anledningar till varför B är omyndigförklarad. Ingen av dessa verkar må bra och det är beklämmande att raljera över detta.

      Men herregud, Hanna kommenterade ”bra han mår nu” vid en tweet där han skriver att hans fru flyger över landet för att försöka spärra in honom. Eller är det något annat du tänker på?

      Folk behöver verkligen fundera över hur de använder ordet ”raljera”…

      Ja anledningen är $$$$ åt andra.

    Ja, många som har psykopater runt om sig som styr deras liv till punkt och pricka och tar bort en människas basrättigheter blir instabila, det betyder inte att personen som blir utsatt ska bli bestraffad resten av sitt liv och inte ens få möjligheten att bevisa motsatsen.

    Svarade Anonym 18:38 och hamnade här.

    Usch alltså. Tänker på hur många som drömmer om att bli stjärnor… i tron om att lyckan finns i pengar och kändisskapet. Vilken otroligt giftig miljö det måste bli i slutändan. Jagad av paparazzis så fort du sätter foten utanför din bostad, granskad dygnet runt, livvakter, droger, alkohol, för att inte tala om alla människor som klänger sig fast som blodiglar i väntan på att kunna utnyttja, tjäna pengar. Fyfan. Otroligt egentligen att vi inte bevittnar fler mental breakdowns bland alla kändisar.

      Jag tror att många små och stora stjärnor förstör sig själva och sina hjärnor med droger.

        Och droger är i majoriteten av fallen bland drogmissbrukare ett symptom på något annat, trauman, psykisk ohälsa, diagnoser osv.

    Alltså han är verkligen sjuk, det märkte man för flera år sedan då han var helt uppe i det blå och bilden han förmedlade om sig själv. Men nu har det liksom gått åt helvete. Herregud. Men bra för Kim att hon gifte sig med honom, hennes status hoppade ju upp typ tio nivåer efter det.

      Exakt detta, vilket förklarar varför de fortfarande är gifta. Jag kan inte se deras äktenskap som något annat än en affärsuppgörelse. Frågan är hur mycket skit det krävs för att hon ska begära skilsmässa, men hon stannar väl så länge hon tjänar på det.

    Presidentkandidat? Trodde inte det kunde bli mer av ett skämt än Trump.

      Det obehagliga är ju att kan dom välja Donald Trump till president så kan dom ju välja vilket koko som helst. USA har tappat allt.

    Js du han är en riktigt sjuk man

    Alltså ÄR detta verkligen på riktigt?? Jag tror vi bevittnar ett PR-trick. Med Kanye alltså. Han har ju gjort en del utspel tidigare också, även om detta är en ny nivå.

      Nä, tror inte det. Han har alltid varit väldigt konstig, så tom i blicken på något sätt, även när han ler, är så läskigt att se. Det verkar ha gått utför sedan hans mamma gick bort och efter han gjorde sin fettsugning. Hans intervju hos Ellen var väl när folk fattade att han inte är ”annorlunda” utan lider av en sjukdom. Är läskigt det där med hjärnan, man ser ju inte det så det blir så svårt att ta på.

        Alltså tror inte det är ett pr trick. Kollade på hans första ”campaign” och det var läskigt hur han gick upp och ner alltså.

      Tycker då mer synd om honom om det är ett PR trick. Liksom kan du inte hålla dig relevant utan att dra det till den här nivån så säger det mycket om hans talanger.

    Orkar. Inte. USA.

    Stackars alla normala i det landet som måste stå ut med sådant här.

      Dom är ju bevisligen inte lika många som idioterna som bestämde vilken president dom skulle ha. Bra val där?

        Trump fick inte flest röster.

    Är inte Hanna sjukt otrevlig? Hon får sjukt mycket pengar pga att folk följer henne men så fort någon skriver något till henne så spyr hon galla på dom?

      ”Kan ni bara hålla tyst” ”Ge mig pengar bara och följ mig men säg inte ett ord till mig”
      Trevlig.

        Verkligen. Till och med när hon frågar saker blir hon sur för att hon får för många svar?

      Efter att ha följt henne många år: så kan jag tycka lite likadant jag också nu. Det tar emot att säga att jag tycker att hon är otrevlig? För nånstans har jag alltid tyckt att hon varit det … men nu vet jag verkligen inte vad som hänt?

        Menar såklart att jag tycker att hon varit trevlig och bra mot sina följare men på sista tiden vet jag inte vad som hänt.

          Annars brukar ju kvinnor älska att dela historier om hur oresonligt illa de betedde sig på grund av hormoner under graviditeten. Kanske inte lika kul när man själv står i skottlinjen.

            Fast hur många andra gravida på IG beter sig så mot sina följare? Inga. Extremt oprofessionellt:

        Har också följt henne under många år. Att hon börjat irritera sig på många svar, kom inte det i takt med graviditeten? För någonstans kan jag förstå henne. Jag var lättirriterad under graviditeten och då var jag det redan innan i vissa situationer. Saker man i vanliga fall kan ignorera var svårt under graviditeten vill jag minnas. Hatade t.ex min svärmor under graviditeten och efter förlossningen, såg typ rött så fort hon pratade eller skrev något.

      Skillnad på när folk skriver grejer som är relevanta eller när folk ger en massa oombedda och irrelevana tips. Blir säkert sjukt tröttsamt i längden så jag har full förståelse för att hon blir lite irriterad

        Fast hon blir ju sur även när hon ber om tips och sen lackar hon för att 800 personer skrivit exakt samma svar.
        Hon hade inte varit någonting på IG utan sina följare, hon kanske ska vara lite trevligare och tacksammare.

          Håller med om att hon knappast är den ödmjukaste människan på nätet, visst kan det spilla över till vara otrevlig istället för att sätta gränser. Ibland verkar hanapee glömma bort att interaktion med följarna är det som får henne att tjäna pengar på det hon gör.

          Men jag gillar henne ?

      Gör hon något annat än att störa sig på och gnälla om saker?
      Otroligt osympatisk har hon alltid verkat i alla fall.

    nu är ju abort dock inte mord 🙂

      Alla har inte samma åsikt, enligt visa är abort mord, och enligt visa religioner och kulturer är abort likställt med mord.

        Fast vad som är mord är reglerat i lagen.

          Jepp, och lagen kan förändras, så beroende på vem som bestämmer kan abort plötsligt klassas som mord och förbjudas

            Ja? Men just nu är inte abort mord i Sverige.

            Jag kan ju vara av den åsikten att det är mord att döda ett djur för att äta köttet. Det kan också ändras rent lagligt och förbjudas beroende på vem som bestämmer. Det betyder ju inte att det är mord att äta kött, det är ju bara en åsikt. Precis som att det inte är mord (kan såklart komma att klassas som det i framtiden men det är det inte nu) att göra en abort i Sverige, det är bara en åsikt.

              Betydelsen av mord är ”ett uppsåtligt dödande av en annan människa”. Så dödandet av djur kan aldrig vara mord. Även om man har åsikten att det är moraliskt fel.

                Tja, går ju att ändra definitionen av mord. Det är ju inte en naturlag. Jag tror att du förstod poängen, eller?

        Bättre att använda Mastercard då..

    Någon yrade om BBC häromdagen. Längtar du fortfarande?

      Camilla!!!!!!!

        Nej, det var någon i ÖS.

    Älskar för övrigt hanapee!

    Kanye är bipolär och det är väldigt vanligt att bipolära slutar medicinera då dom tycker att dom mår bra och inte behöver medicinen (medicinen som gör att dom mår bra) samt att de flesta bipolära tycker om den maniska fasen. Dom kan klara sig på 2-3 timmars sömn/natt, är oerhört produktiva. Smällen kommer sen med en djup depression. /mamma till ett vuxet bipolärt barn

    Vänta va?
    Så han är sjuk och har problem, och då är det synd om han fru?
    Är det synd om mannen när frun har psykiska problem? Om någon tyckte synd om mannen för att frun har ADHD, bipolär, PMS, eller liknande, då skulle det bli ett j*vla liv, men när det är mannen som mår dåligt, ja då är det synd om frun… den där hanapee verkar inte speciellt smart…

      Ja det hade väl varit synd om honom om det var hon som betedde sig som han gör?

      Självklart är det synd om hans familj

      Det är väl klart att man tycker synd om alla runt en person som börjar hänga ut dem offentligt

      Folk tycker väl synd om ungefär alla i Bellas närhet så vad är din poäng?

    Han verkar må förfärligt dåligt. Jag hoppas att han skall få den hjälp han behöver. Vet inte heller varför man skulle ställa brittans situation mot Kanyes. Liksom hon blir väl inte friskare för att han är sjuk? Och det är ju inte hans fel att hon är omyndigförklarad.

    Familjen Cirkus som bara består av clowner.

    Amir.. hur kan man ens tillåta honom skriva offentligt!
    Dumspån delux

    Är det sjukt av Kanye att inte vilja sälja ut sina barn till pornografer?

    Ingen av dom bör vara omyndigförklarade och ja man har rätt att ”härja fritt” utan att bli inlåst och fråntagen sina rättigheter. Vidrigt att USA låser in folk för allt möjligt. Vem har rätt att bestämma vad som är tillräckligt normalt och okej att få vara den man är? Kanske jobbigt för Kim och Kris men i slutändan so what? Dom fläker ut hela sina liv och kontrollerar allt omkring sig – så därför ska dom ha rätt att tysta kanye? Skrämmande att folk tänker så ens.

    Vid bipolär sjukdom typ 1 har man maniska skov. Kanye West eller någon helt annan – det är inte ovanligt att man helt förlorar sjukdomsinsikt under dessa. Att säga att man borde omyndigförklara en person för att den har ett maniskt skov i sin psykiska sjukdom är att gå lite vilse, då skulle väldigt många även här i Sverige med bipolär sjukdom bli omyndigförklarade… Under en mani får man i Sverige ofta vårdas enligt LPT, dvs tvångsvård, därför att man inte kan ta ställning till om man behöver vård. Att Kanye säger att han inte vill ta läkemedel för att det tar bort hans kreativitet ser jag inte heller som något avvikande att vara hypomanisk eller manisk gör att man många gånger tycker att man mår fantastiskt och varför skulle man då vilja medicinera bort det? Man tänker helt enkelt inte rationellt och behöver hjälp, men man är inte en idiot eller någon som bör omyndigförklaras för det.

      Tror att själva poängen var att om Kanye inte är omyndigförklarad så bör inte Britney heller vara det. Inte att Kanye borde bli omyndigförklarad.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.