Elsa Billgrens julklapp till sig själv

Bild med en ask innehållande en ring

Här i hittar vi min nya ring som jag köpte till mig själv i julklapp efter att totalt förälskat mig i den på Bukowskis. Det är den finaste ringen jag någonsin sett. // Elsa Billgren

God jul, Elsa!!
Elsa Billgren agerade tomte åt sig själv och gav sig själv en hejdundrande julklapp i form av en antik ring från Bukowskis.
Enligt deras hemsida så består den av vitt guld ochbriljantslipade diamanter och en pärla och hade ett utgångspris på nätta 25 000 kr.
Elsa måste ha varit mycket snäll 2020. 🙂

Bildkälla: https://beta.bukowskis.com/sv/lots/1137689/pdf

Jag hade också varit så pass snäll att självtomten gav mig ett par Icebugs med dubbar i julklapp. (Jag hittade mina på rea)
Sedan dess har jag inte halkat en enda gång under alla mina promenader med Selma och det, mina vänner, är priceless. 
Jag skulle byta att slippa fler ryggskott mot diamanter, alla dagar i veckan. 

266 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Speci-Elsa!
    Ledord: ängslighet, självrättfärdigande, bohemwannabe.

      Hahaha

        Älskar Elsa, mår bra av hennes blogg.

          Men handlar hon inte saker PRECIS hela tiden? Hela hennes liv verkar gå ut på att köpa saker.

        Vilken taskig kommentar 09:04. Hur kan ni gilla den.
        Jag fattar inte hur man kan störa sig på Elsa som i mina ögon sprider kärlek och värme. Känner henne inte personligen utan bara genom bloggen men den är underbar.

          Hon är tillgjord och falsk tycker jag. Tänk att man kan tycka olika va!

            Jag har träffat henne, hon är supertrevlig.

            Första intrycket av dig måste jag dock erkänna är lite halvdant. Men jag tror på dig med!

            Jag tycker att du är en skitstövel och en idiot med narcissistiska drag

              Alla kan ju inte vara så behagliga och balanserade som du!

            Som alla andra. Same same

            Också stött på henne ute (känner henne inte) men hon är otroligt varm och trevlig. Hennes ”goa” image skulle jag definitivt inte kalla falsk utan sådan hon är.
            Pangfin ring dessutom.

          Man måste ju kunna ha lite distans till kändisarna? Tycker också hennes blogg är trevlig men kan ändå förstå var ledorden kommer ifrån.

      Men det är ju en vacker ring? Förstår inte kommentaren?

        Nu var det ju inte ringen som kritiserades

          Jättefin men jag skulle vara orolig för att pärlan skulle lossna. Hänt mej på en ring jag hade. Jag vill också ha halkfria vinterskor.

            Försäkra ringen då?

            Jag hade en rätt så dyr ring som tappade en sten. Gick på någon typ av garanti.

              Min var värd kanske 2000 då försäkrar jag inte.

              Tror inte du får en ny stor pärla på den begagnade ringen, på försäkringen. Garanti får man ju på en ny ring, den här är ju antik.

            Jag undrar genuint om det finns icebugs, UTAN dubbar? Är det inte hela grejen med dom, att det är dubbar?

              De finns även utan dubbar.

          Det var ju knappst kritik som gavs heller. Bara lite gammal, hederlig nedtryckning (eller försök till)

      Tycker det är fascinerande hur hårt hon censurerar sitt kommentarsfält, jag har ett par gånger försökt kommentera något absolut inte otrevligt men bara inte helt medhållande och sånt släpps inte igenom utan bara ”åååå vad fint åååå vad mysigt åååå vad underbart”
      Vad är grejen med att inte tillåta någon form av diskussion i kommentarsfält utan bara hyllningar? För mig är det så hjärndött & narcisism upphöjt till 1000

        Alla väljer själva vad de vill släppa igenom. 😉

        Ja alltså känsligheten där är ju 200%. Har flera gånger skrivit nåt pytte-kritiskt och frågat om hur hon väljer samarbeten t ex, eller bara frågat hur hon ser på vissa klimatfrågor, och det har inte godkänts? Personangrepp behöver man självklart inte släppa fram, men känns väldigt oseriöst att inte kunna ta någon kritik, eller ens frågor kring sina kommersiella samarbeten.

          Samma här, trodde det var mitt internet det var fel på, förstår inte varför? En gång var det en som skrev och frågade just det om censureringen och hon svarade i stil med ”varför undrar du?” Märkligt om man inte ens kan stå för det som Sandra Beijer iaf gör.

            Eller om man korrigerar något, alltså inte taskigt, men som info man tänker hon kan vara intresserad av då det ofta hör till hennes ”expertis”. Hon skriver ofta fel på textila termer, stilarter etc, blandar stickat med virkat, brodyr med broderi – men släpper inte igenom kommenterar om det. Ibland rättar hon i inlägget dock, så läser uppenbart…

          Haha ja! Tänkte fråga hur de tänkte kring rekommendationen på 8 som de skämtat kring på nyår enligtdagens inlägg, då alla närvarande barn skvallrar om att de garanterat var fler, men det lär ju knappast släppas igenom ändå.

          Inte ovanligt att de bara släpper igenom beröm och gulligull. Bingo Rimer t ex tål inte minsta ifrågasättande eller kritik vare sig man skriver det om honom eller utvidgade familj. Då blir man raderad, avstängd direkt från hans konto – proff bara!

          Samma med tanten på Monas Universum som skriver att hon har så sjuuukt trevliga följare i sina kommentarer. Visst, hon ska godkänna kommentaren först och släpper inte igenom någon med kritik, ifrågasättande.

        Det är hennes man som redigerar kommentarerna och ser till att det inte finns något som hon kan må dåligt av, hon har skrivit om det i bloggen.

          Är detta definitionen av ”snöflinga”?

        Tycker jag med. Jag skrev att jag vill inte ha hund pga kalla vintermornar o det togs bort?

          Man får inte inte vilja ha Elsas liv på
          Elsas blogg. Skrev undrande om den norrvända lägenheten, kommentaren kom inte igenom.

          Efter halvkritiska kommentarer hos Sandra B + Elsa kommer ingen kommentar jag skriver oavsett innehåll igenom där längre. Blockad antar jag 😉

      Jag älskar Elsa! ❤️

      Jag bryr mig inte så mycket om henne, men ringen var fin och otroligt bra pris för ringen! Bara diamanterna är värda bra mycket mer än 25.000. Fynd. Lite avis.

        Nej, diamanterna är inte värda över 25000.

        Nya diamanter säljs svindyrt pga lobbyverksamhet och monopol.

        Man kan aldrig sälja en diamant till samma pris man har köpt den för. För de har inget värde!

        Guld däremot behåller och ökar i värde, men när man köper nya guldsmycken så betalar man inte bara för guldet utan för designen, arbetet, marknadsföring mm. Så man betalar för mer än guldvärdet.

        Diamanter säljs till överpriser.

          Jaa det är sjukt egentligen. Jag har en 2 ct diamant på min förlovningsring. Den var apdyr men skulle jag nån gång vilja sälja stenen kommer jag ju inte alls få ut i närheten vad den kostade.

        Att utgångspris är 25000 betyder inte att den säljs för 250000. Den kan ha sålts för betydligt mer, eller lite mindre.

          Tror du fick med en 0a för mycket där….

      Men du som har skrivit och ni (i skrivande stund) 83 personer som gillat – vad är det för nivå att kalla folk vid öknamn? Går ni på mellanstadiet?

        Vem kallar någon för öknamn?

      Fyfan! Vad är ni för människor? Hon köper en ring till sig själv och straight away så är det pang på nice nu kan vi straffa en person enbart på grund att hon har en blogg, tycker det är så jävla sorgligt helt ärligt? Och absolut vet att nu kommer kommentarer med gäsp, snöflinga, var inte offentlig etc. Men asså vart ligger detta behov att skamma? Speciellt då en hel del tydligen kan köpa samma utan mycket eftertanke? Varför är detta ens ett inlägg? Ja vad bra att nån hellre köper vädersmarta skor än en ring? Vad håller ni på med? Tycker fanimig det är helt sjukt

    Powerring?

      😀

        Hon har ju precis haft ett samarbete med Kaplans så kan ju ha fått den som ”betalning” också. Men troligast är väl att hon betalat ut egen ficka. ?

          Nu har hon ju köpt den på Bukowskis?

            …som hon också haft samarbeten ned och där poddkollegan Wood arbetat…

    Trodde hennes vigselring som inköptes härom året med grön sten var den vackraste hon någonsin sett!

      Det går fort för henne! Tycker det är jobbigt när nåt jag gillar är med På hennes blogg, då vet jag att det jättesnart är ute och heeeelt fel. Hur länge kommer hon gilla som puffiga klänningarna?

        Styrkekramar ❤️

      Då var det väl den vackraste ring hon sett?

        Ja, precis. Min bästa resa var Venedig, tills jag åkte till Filippinerna. Vad som är bäst och favorit och liknande är flytande, inte definitivt.

      Och den har hon inte haft från början väl?

    God jul Elsa!

    Jättefin ring ☺️

      Vad är det med det? Någon har köpt en ring till sig. Händer dagligen i vårt samhälle, lovar.

        Varför är du ens här?
        Allt som det skrivs om händer dagligen, så då borde den här bloggen vara rena sömnpillret för dig

        Den här bliggen handlar om vad bloggare gör. Vad trodde du?

    Framgår ju dock inte vad hon fick betala för den? Om vi nu är så noga med priset…

    Två 0,75 ct, den måste gått för betydligt mer 😮 Fin var den i alla fall!

      Jag tänkte precis samma!

      Fast Top Crystal och Piqué? Skräp om du frågar mig.

      Verkar som en 0,75ct sten med liknande kvalité kan köpas för ca 10-12k om man kikar Kaplans. Så hoppas att Elsa inte betalade mer än 25k för ringen.

        Jag skulle inte kalla det skräp, men du har rätt i att man inte bara kan titta på ct. Priset är rimligt.

    En del köper julklappar till sig själv redan i april, smart att undvika julträngseln.

    https://www.bukowskis.com/sv/lots/1137689-ring-med-briljantslipade-diamanter-och-parla

      Auktionen avslutades 29 apr 2019

        Oj… Luras hon?

          Såklart. Det var nån i en annan tråd som menade att den influenser som inte har en strategi, ett excelark, för sina sociala kanaler skulle hon/han aldrig köpa reklam hos. Logiskt.

            Men är det inte så? Om du vill göra reklam för ditt egna bolag, då vill du veta vad du får för pengarna. Du vill veta hur många du når ut till. Du vill veta vilken målgrupp du når ut till, om det är rätt målgrupp för dig. Du vill gärna kunna mäta framgången och genomslaget för satsningen och du vill veta hur mycket du tjänar på ett samarbete.

            För att den som du köper en reklamplats ska kunna svara på alla dessa frågor så behöver de veta var de står någonstans idag och då faller det också naturligt att man vet var man vill i framtiden. För att kunna ta sig dit man vill i framtiden behöver man ha en strategi. Den strategin utförs lättast av ett excelark.

            Vad är det konstiga och ologiska i det?

          Luras och luras, hon har ju köpt ringen. Men är lite udda att säga att det är i julklapp till än själv ? Julklapp 2019 kanske…

            Köpa något ett och ett halvt år före och kalla det julklapp är nog allt att luras. Nu sist gick jag en bil i julklapp dom jag köpte för två år sedan. Det blir liksom jättekonstigt.

              *fick

        Den kan ju faktiskt ha sålts igen efter det.

      Det här är ju mer intressant än att hon köpt ringen. Väntade hon på bra tillfälle att visa upp den haha.

      Den kan ju ha sålts två gånger?

      Klicka på länken nedan så ser du att auktionen avslutades 28/12-20. Saker kan säljas mer än en gång vet du. Enligt länken betalade hon 18.000kr.

      https://www.bukowskis.com/sv/lots/1265365-ring-18k-vitguld-med-en-odlad-parla-samt-tva-runda-briljantslipade-diamanter

        Grattis, Elsa! Underbar ring. Och glöm inte att vi är många många läsare som älskar dig ❤️

          Gå och lägg dig din foliehatt

            Haha alltså, hur är någon en foliehatt för att den gratulerar någon, säger något positivt om ringen och att Elsa inte ska glömma att många läsare älskar henne (i kontexten av att hon i flera kommentarer får rätt mycket kritik)? Tror inte du förstår vad foliehatt innebär.

              12:53 är en foliehatt själv, men för korkad att inse det själv! ??‍♀️

              Det är en sån som du Stollis

                Haha och nu blir jag kallad Stollis för att jag påpekar att foliehatt betyder något annat? Here ya go hörru kan vara bra för att undvika pinsam felanvändning i framtiden om du försöker använda foliehatt i en face-to-face diskussion:
                ”humoristisk, nedsättande metafor för människor som tror på konspirationsteorier.”
                https://spraktidningen.se/artiklar/2011/08/foliehatt

                  Att tro att en influencer skulle gå in och anonymt kommentera och försvara sig är ju ändå en konspirationsteori.
                  Inte i höjd med att det är 5g masterna som skapar corona, men konspirationsteori som konspirationsteori.

                  Foliehatt

              Kanske lite foliehatt om du tror att Elsa läser här inne. Det skulle få henne att må dåligt, så det gör hon inte.

      Hoppsan….

    Jättefin. Tänk att kunna lägga MINST 25 papp på ett smycke till sig själv…man kanske vinner på triss nån gång?

      Jag skulle kunna men skulle inte göra det, känns så onödigt och slösigt (dömer ändå inte de som gör det, för MIG känns det konstigt bara). Men ”kunna” kanske innebär
      att man har så mycket pengar att det inte skulle märkas liksom? Kommer nog aldrig vara så van vid att ha pengar att det skulle kännas ok dock ?

        Jag skulle kunna köpa en sån ring utan att det skulle gräva allt för djupt hål i plånboken men jag väljer att lägga de pengarna på annat.
        Har inget som helst intresse eller längtan efter något dyrt smycke som ändå mest kommer att ligga i en byrålåda
        Men man är ju olika och tur är väl det.

          Men om man nu väljer att lägga pengar på ett dyrt smycke har man nog för avsikt att använda det, inte lägga i byrålådan. Jag har t.ex valt att lägga mkt pengar på en rolex och använder den varje dag. Helt klart värt pengarna för mig! Men vi är ju alla olika 🙂

          Varför skulle den bli liggandes i en byrålåda?
          En ring är ju till för att användas. Vi har alla olika intressen. En del väljer att lägga pengar på resor, bilar eller kanske egen häst…

          Jag har både klocka och ring i en mycket högre prisklass och använder dem dagligen.
          Och de som har förlovningsring eller vigselring har ju oftast ringar i den prisklassen eller uppåt.
          Men du har rätt i att vi alla är olika.

        Jag har några vackra och dyrbara smycken, både såna jag ärvt och såna jag köpt/fått. Alla prioriterar vi olika 🙂 Jag njuter varje dag av mina smycken, är nog med skötsel och försäkring och hoppas att min dotter en vacker dag också kommer vilja bära dem.

          Exakt så. Har man inte råd ska man absolut inte lägga pengarna på smycken eller klockor, men har man råd vill man ju oftast prioritera något som skänker glädje och tillfredställelse.

      Nu var iofs utropspriset 20 000 kr och den gick för 18 000 kr. Camilla har inte använt bild från den senaste auktionen. Men mycket pengar det också.

      Jag köper hellre dyra smycken till mig själv än dyra väskor och skor osv. Det känns ner långsiktigt och något som kan gå i generationer ?

    Åh vilken vacker ring! Bra inspiration till min egna vigselring.

    Alltså jag förstår inte hur man vågar gå runt med saker värda såhär mycket? En ring? Är man inte rädd att man ska tappa bort den?

    Eller är det för att jag är fattig bara som jag inte förstår? Det dyraste jag äger är bilen och den är väl kanske värd 8k idag. Inte för att vara missunsam på nåt sätt alltså, kan bara inte relatera.

      Som ännu en fattiglapp håller jag med dig på alla sätt. Men samtidigt så är det väl klart att man köper dyrare saker ju mer pengar man har. En tröja på Lindex för oss = en tröja från [random dyrt märke] för de där rika. Men det är så himla främmande för mig också?

        Man behöver inte vara rik. Jag gillar fina smycken så jag sparar ihop pengar och köper någon gång ibland vid speciella tillfällen eller om det är något jag veeerkligen vill ha. Skulle liksom inte kunna ta 25 lax spontant på en månad från samma lön men om man sparar kan man ju köpa det någon gång i livet.

          Och finns flera pantbanker där man kan få riktigt fina designsmycken till ett relativt lågt pris (jämfört med att köpa ny i butik alltså).

          Jag tycker inte heller att man behöver vara särskilt rik. Många lägger samma pengar på resor, kläder, teknik, konserter osv. Bara ett intresse av flera.

            Min högst personliga åsikt är att jag aldrig skulle kunna köpa något från en pantbank och sedan bära eller använda. Det känns som dålig karma att utnyttja att någon annan sjunkit så lågt att de måste använda sig av en pantbank. Hade de velat sälja hade de gått till en auktionskammare eller typ Blocket. Med en pantbank finns ju förhoppningen att kunna få tillbaka sitt föremål.

              Fast det måste inte vara så. Pantbanken är ett smart sätt att sälja t.ex. smycken på. Du behöver inte göra säljjobbet själv och får pengarna direkt.

              Har man sjunkit lågt för att man pantar smycken? Ja bättre då att sno ihop pengar

                Eller du kanske var vill skänka mig lite och få lite karma

              Va? Jag har sålt smycken på pantbank trots att jag har ungefär en årslön på sparkontot. Finns andra anledningar att sälja där än att man sjunkit lågt. Och nej, förhoppningen att få tillbaka behöver inte alls finnas. Jag satte minsta möjliga lånetid på mina smycken. Tror det var 24h. Hade jag kunnat hade jag inte haft någon tid alls eftersom jag visste att jag skulle sälja dom, inte köpa tillbaka.

                Var du tvungen att visa kvitto på dina smycken eller på annat vis visa på att du äger dem? Frågar bara för jag har inte så mycket emot konceptet med pantbank i sig liksom, men vad jag hört är att de inte är lika noga med att kontrollera/screena för stöldgods jämfört med t.ex. auktionshus. Så min enda oro är att jag skulle köpa något som är stulet och värdefullt och någon gång riskera bli av med det p.ga. av det. Men vet inte hur väl det stämmer och kanske inte gäller alla typer av pantbanker?

                  Det finns nog bara en typ av pantbank. Jag är ganska säker på att den som säljer visar legitimation.
                  Man kan även sälja smycken till vissa guldsmedsbutiker, och där fungerar det också så.

                  jag fick intyga att jag bara sålde det som var mitt och att det kunde leda till juridiska konsekvenser (är alltså olagligt) att sälja det som inte är mitt. arvegods osv är ju svårt att ha kvitto på. vet inte hur bra koll de har på om något är stulet och hur mycket de samarbetar med andra myndigheter som polisen.

                  när jag sålde guld på guldfynd behövde jag inte ens identifiera mig och inte ett ord om huruvida smyckena var mina.

              Du 11.10 har nog lite fel inställning till pantbanken. Det handlar verkligen inte om att ”sjunka lågt”

            Jag har en ring köpt på pantbank, känns så bra att kunna köpa ett fint smycke utan att bidra till nedbrytning av guld o diamanter som verkar föra med sig mycket miljöförstöring o konflikter. Billigt var det också. Och när det gäller karma så tänker jag snarare att det bär med glädjen från första gången det köptes. Det kan ju sedan ha blivit skilsmässa eller dödsfall, för mig förtar det inte den ursprungliga lyckan den köptes med.
            Elsas ring var jättefin och tycker inte 25 000 är mycket om man jämför med vad folk lägger på annat onödigt som väskor, klockor, resor mm. Hon är ingen favorit hos mig, men förstår inte hur detta köp kan kritiseras?

          Jo jag vet det såklart. Vi vanliga Svenssons gör ju så, men när man läser om influensers som köper svindyra märkesgrejer tre gånger i veckan blir det så märkligt? vilken värld lever de i, liksom.

            Att vi alla har olika förutsättningar rent ekonomiskt är väl inget nytt?

              Nä såklart. Jag bara menar på att från MITT perspektiv så är det knäppt. Precis som någon som är född svinrik inte kan relatera till hur jag lever mitt liv. Det är inte svårare än så.

                Tycker inte det är knäppt. Jag har inte råd att köpa en ny bil just nu men tycker inte att det är jätteknäppt att det finns andra som har det.

                  För mig är det stressande bara tanken att ha nåt värt 25k på kroppen som KAN försvinna. Även om risken är minimal. Menar inte att det är fel på nåt sätt, man gör väl som man vill med sina egna pengar. Men i min värld är det liksom inte rimligt, blir stressad av tanken som sagt /ts

            Bara dom inte glömmer att uppskatta sina följare och hur verkligheten ser ut för många. Dom stackarna som är hemlösa och får sova ute nu. Fyfabian vad fel det är.

              Det bör vi väl alla vara väl medvetna om?

                Skillnad att vara medveten eller att agera som vid din sida och göra något. Stor skillnad.

          Men jag tror att dom flesta då tänker att det finns så mycket annat att lägga dom hopsparade pengarna på.

      Varför skulle man tappa bort en ring dock? Man ser ju till att den sitter bra på fingret. Mina dyrare smycken har jag inte till vardags så när jag använder dem är jag extra noga med att ha koll på var jag tar av dem, så är inte rädd att tappa bort dem.

        Dyra smycken har man väl generellt mer koll på. Jag har bara tappat billiga ”krafssmycken” som jag haft på fyllefester eller festivaler osv i ungdomen.

          Jag har inte ens tappat det. Aldrig riktigt förstått hur man tappar bort smycken. De sitter ju på kroppen…

            Kedjan eller låset kan gå av, pluppen på ett örhänge kan lossna.

            Men du tar väl av smycken någon gång? För att tvätta dig, göra saker där det inte passar har smycken på osv.? De flesta sover inte med smycken heller då det dels ofta är obkevämt eller att man kan riskera ha sönder smycket eller andra saker (en ring med stenar och prongar t.ex.) Med andra ord finns det många tillfällen där man inte har de på sig och därmed många tillfällen att tappa bort.

              smyckeskrin?

      Jag har haft smycken dagligen sedan jag var ungefär 15 år. Då så klart billiga och idag både dyra design och billiga från hm. Har aldrig någonsin tappat bort ett enda smycke. Jag älskar smycken och lägger gärna en peng på ett smycke jag gärna vill ha. Går ju även att försäkra smycken om man vill.

      Jag vet att jag inte talar för alla men ser ofta detta om att tappa bort smycken men gör folk det så ofta verkligen?

        Och jag har ordentligt smyckeskrin med ordning och reda i där jag förvarar smycken när jag inte använder dom.

        Ofta och ofta, jag har tappat örhängen vid två olika tillfällen. I det ena fallet åkte hänget ur örat superlätt så troligen fastnade det i min jacka eller halsduk eller liknande och lossnade. Vid det andra tillfället var det örhänge med ”plupp” som bara var borta när jag kom hem, hade det andra kvar i örat, ingen aning om hur det gått till. Har också ett halsband med ett hänge som sitter löst där jag varit nära att tappa hänget flera gånger så numera vågar jag inte använda det längre.

        Å andra sidan skulle jag inte använda rejält dyra smycken i vardagssituationer heller eftersom jag vet att man kan råka tappa ändå.

      Finns ju försäkring

      Man tappar väl smycken ungefär lika sällan som man tappar sina glasögon eller skor man har på sig…?

        Eller paraplyer. Vet inte hur många jag förut glömt på tunnelbanan. Massor!

          Det har du väl inte på kroppen som en ring eller ett par skor? Lägger du ifrån dig ringen varje gång du sätter dig så är ju risken så klart större att du glömmer den när du går.

      Tappar man bort sina smycken är man nog inte så brydd om dom. Tappar du bort din nya bil, gucciväska, löparskor, laptop,… också?

        Nja, jag har tappat bort ett armband jag fick en av en kompis som jag älskade. Det var lite stort på handleden, men ska inte ha kunnat åka av. Jag har letat igenom alla väskor, där jag var när jag tappade det… Spårlöst försvunnet. Det kan ha gått sönder när jag var ute utan att jag märkte det.

        Det är kanske inte så mycket risken att tappa bort, mer att det är så mycket pengar det handlar om. Alltså som att gå runt med 25k i plånboken typ. Om nån förstår vart jag försöker komma ? och för mig som inte har pengar så är det såna sjuka summor så jag kan inte förstå. Blir typ stressad av tanken på att ha 25k på fingret som KAN försvinna.

        Min kompis tappade bort sim laptop..
        Eller rättare sagt glömde den i facket framför sig på flyget…

          Ojdå

      Jag förstår hur du tänker. Har ”fattig” bakgrund men bättre ställt nu. Skulle också vara rädd att tappa bort sånt. Kanske beror på hur klantig man är? ?? Inte för att jag brukar tappa bort mina grejer men tappar man bort nåt sånt är det ju katastrof.

      Men alla har olika ekonomi. Mina ringar kostar mycket mer, har också en rolex i vitguld samt många väskor för 15-25.000 st.

      Jag har jobbat hårt i många år, i chefsroller, och gör vad jag vill med min lön. Har också en miljon i sparande om nån nu försöker kontra med att jag skulle slösa. ?

        Nej jag har absolut inte sagt att man inte får göra vad man vill med sina pengar. Bara att jag inte kan förstå hur man vågar.

        Om du inte hade köpt så mycket skit hade du dock kunnat leva på din avkastning och inte behövt jobba så hårt i så många år.

      Jag har alltid på mig min förlovningsring som har ett värde på 250.000. Har en extra-försäkring och har sett till att storleken är perfekt så den aldrig riskerar att åka av.

    Jag förstår inte vad som är intressant med detta inlägg?

      Reklam, smygreklam, för Icebug?

        Oh ja, använd koden #camcamisqueen för 0% rabatt!

    Kvalitén på stenarna är ganska dåliga, därav priset.

      Nej, det är det inte, top wesselton är en mycket fin vit diamant, tredje-fjärde mest vita, första-andra är river

        Det är nog P som är problemet, inte färgen.

          Sorry, my bad, läste nog fel. Du har helt rätt, 10:17

        Fast det står ju Wesselton eller Top Crystal, dessutom är ju klarheten längst ner på skalan.

    Föredrar icebugs alla dagar i veckan ?? Svårare å tappa bort dessutom även om jag är typ proffs

    Fin ring! Lägger själv hellre pengar på smycken än på kläder/väskor så bra köp. Även om det gjordes i April 2019 (???). ?

      Åh inte jag. Skulle tusen gånger hellre köpa en dyr väska. Men gillar inte smycken så mycket, känner mig som en clown ?

      Pinsamt, men det finns en länk till auktionen som avslutades 2020 lite högre upp bland kommentarerna ?

    Begriper för egen del inte varför man skulle vilja lägga minst 25’ på smycken men det är ju för att jag själv inte är ett dugg intresserad av smycken och inte heller gillar att bära dem. Däremot tycker jag att det är väldigt positivt om folk som har smycken börjar köpa dem i begagnat skick. Med tanke på hur gruvdrift av diamanter och guld ser ut, hur de bidrar till väpnade konflikter, brott mot mänskliga rättigheter samt omfattande och permanent miljöförstöring är det anmärkningsvärt att det ens är lagligt att köpa nyproducerade smycken.

      Som det mesta då. Teknik till exempel mobiltelefoner. Vore förbjudet att köpa ny så länge man kan köpa begagnat.

      Jag köper förvisso mycket smycken hos pantbank men mest på grund av pris, inte så mycket miljö.

        Jag tog med allt mitt skåpguld till en juvelerare som använder återvunnet guld och omarbetar det.
        Jag lämnade det i inbyte för att köpa en ny ring med diamanter och fick betala mellanskillnaden. På så sätt fick jag ner ringen till ca halva priset (!) och blev av med en massa gamla halskedjor, örhängen och ringar som legat oanvända i åratal.

        För min del hade det absolut ingenting med miljön att göra, men gillar inte att saker bara ligger och skräpar oanvända. Är så nöjd med min nya ring!

    Fråga: jag följer en person på insta, hon visar upp mkt från sitt hem. Ganska opersonlig, tipsar ofta om sin syrra (de verkar ha bestämt sig för att bli ”stora” ihop). När jag började följa henne så hade hon inte jättemånga följare men numera är det ca 15 000 vilket såklart gör att hon kan tjäna pengar på detta.

    Hon visar gärna upp fina kläder men skriver aldrig ut att det är samarbete. Gårdagens inlägg handlade om nån klänning och så har hon ”såklart hittat det hos butik x och ni vet väl att de har webbshop?”. Men som sagt: inte ett ord om att hon sponsras. Jag märker att jag blir alltmer störd, och visst kan jag sluta följa, men undrar om jag kan göra något annat för att få personen att följa lagen? Hur gör ni andra om ni fattar att nån samarbetar utan att märka ut? Skiter i det? Att kommentera på sidan lär inte tas emot väl.

    Får erkänna att jag är trött på folk som gärna nyttjar det bra , dvs att de kan bygga upp något relativt enkelt men ändå inte vill ta alla sidor med jobbet

      Jag gör ingenting, tar för givet att allt är reklam men stör mig inte om de inte markerat. Tycker folk är bra konstiga om de tror att en influencer på riktigt rekommenderar saker bara sådär. Enda gången jag tar en sån rekommendation som äkta är om jag under låååååång tid sett personen använda det innan de skriver om det. Och då menar jag lång tid som under flera år typ.

        Ja, enda gången jag tar en rekommendation seriöst är när det passar deras varumärke, men inte är en variation av samma sak/inte fungerar i praktiken. Typ hundra olika ansiktskrämer känns inte genuint, tre olika hudkrämer gör däremot det för mig.

        Mest genuint är Hanna från Portionen under tian och reklamen för Ice Bugs hon gjorde.

    Finns det olika sorters ICE bugs? Vilka ska man köpa?

      Det finns massor av modeller och man får helt enkelt välja en modell som lirar med det behov man har. Jag har en modell som är som en liten nätt känga som är tillräckligt lätt för att löpträna i men den funkar också att bara gå i. Ska man mest stå i lekparken med små ungar finns det curlingkängor som håller en varm.

      Finna massor! Jag har en rätt varm snörkänga – perfekt när det är 5-10 minusgrader, men tänker köpa ett par löparskor också eftersom kängorna blir lite för varma när det är nollgradigt ute (springer ej, går raska promenader).

      Jag köpte ett par man bara kliver i, ingen snörning eller nåt. Älskar dem!!! Så bekväma och stabila. Finare IRL än på bilderna. Wander M Bugrip® Black – rea på footway just nu. 🙂

        Jag håller med dig, de är ruskigt fula på bilderna.:-)

          Jag tycker dom är fina. ?

        Iceughs 🙂

      Hur funkar skorna när man går inomhus, hala? T ex på en tunnelbaneperrong.

        Hala på tunnelbaneperrongen när dubbarna är ute. Man får vara lite försiktig var man går med dom så att man inte gör hål på golvet. Alt. köpa en gummiskydd som man drar på sulorna.

    Ringen är verkligen fin.

    Ice buggs är helt nödvändiga för hundägaren i Stockholm.

      Även för den som stapplar ut utan medföljande hund.
      Stockholm är känt för sina isgator. Smälter, fryser, smälter, fryser…
      Sand finns inte längre på våra gator.

        Nej, de saltar väl och förstör allas skor istället…

      Samma i Blöteborg

      Men sen har sålts igen, herregud

        På Bukowskis? Eller någon annanstans?
        Finns inget på nätet annat än auktionen som avslutats 29 april 2019.

      Hur är det möjligt att ni små ”grävpoliser” lyckas gräva fram den förra auktionen men inte den senaste? Mycket pinsamt!

        Du verkar inte heller ha grävt fram den, eller?

    Tips på inlägg:

    Hannalicious har
    – Försökt förklara vad hennes stora nysatsning går ut på,

    – Gjort en ”skriv era fördomar så svarar jag T/F” på stories, där hon svarar True på allt positivt (alltså ”du verkar vara generös” osv) och False på allt negativt. Absurd story att titta på.

    – Alice Stenlöf fortsätter att bryta mot coronaråden som om det ej fanns någon morgondag men hon verkar ha sluppit få skit för det här hittills?

    Margaux
    – Lägger upp fräscha foton från paddelbanan där man tydligt ser att de dels visst befinner sig i omklädningsrummen och dels att de står supernära varandra vid sidan av planen. Detta motbevisar ju alla influencers argument om att paddel är så säkert för man står bara på sin egen bana…

    – Svarar indirekt på frågan om huruvida de varit utomlands genom att lägga upp story med texten ”många frågor om var vi är, vi är hemma på hotellet”. Nu ja? Många har påstått att de varit utomlands. Finns något bevis?

    – Victor Frisk har precis varit utomlands (försvar på kritiska kommentarer kring detta var typ ”landet jag är i har mycket hårdare restriktioner än Sverige”) och verkar knappt ha landat innan han rest någon annan stans, nu inom Sverige(?). I en selfie uppmanar han sina följare att tänka positivt kring allt som händer just nu…

    – Pernilla Wahlgrens flöde är fyllt av reklam för det nya TV-programmet. Räknas sådant som reklam? Ska det reklammarkeras? Ska hon reklammarkera när hon lägger upp posts om butiken Minilla (för det gör hon inte)?

    – Penny Parnevik har i sin vlogg också tagit ställning i exponera-barn-frågan. Hon verkar ha tagit illa vid sig och känner sig ”träffad”. Hennes reflektioner verkar dock inte ha någon koppling till att man kanske inte bör exponera barnen. Hennes argument är bland annat att sonen tycker att det är så roligt att se släkten på film när de inte kan träffas. Tanken att man kan ha familjevideos och visa för sina barn utan att lägga upp på en stor öppen plattform verkar dock inte ha slagit henne.

      Ja asså HAHA på hannalicious. VAD handlar hennes satsning om?! Jag kollade igenom den där videon och slogs av dels hur världsfrånvänd hon är (t.ex. ”saker har alltid fallit mig i händerna” eller ”Utan vägledning och mål, med massa pengar på kontot, är det lätt att gå vilse”) och dels att videon säger ingenting om vad som ska ske?

        Haha ja jag vet. Men nu har hon alltså lagt upp en post där hon försöker förklara mer konkret vad hon ska göra… ? Bland annat starta något slags ”feel good site för tjejer”… Hon inleder inlägget med ”för er som inte riktigt hängde med igår…” som om det fanns NÅGON chans att förstå det utifrån videon ???

      Den sista, om Penny var bäst.

    Köpa något så dyrt som ser så billigt ut?! Nej tack.

      tycker du?

      vad ser dyrt ut enligt dig?

    Kul att kunna köpa dyra saker till sig själv när man jobbat ihop pengarna! Som alla män som köper en dyr klocka utan att få skit 🙂

      ”jobbat”?

        Tbh har jag inte jättebra koll på henne (eller andra influensers – försöker läsa här för att hänga med i svängarna), men iom att hon, som jag förstår, jobbar som influenser lär ju hennes lön täcka ett sådant här köp iaf.

        Skulle inte ifrågasätta om det var hennes egeninjobbade pengar om hon var en man, så tänker inte göra det nu heller faktiskt!

    Jättefin ring. Nu har vi köpt förlovnings och vigselringar i år, men jag hade inte varit främmande för att köpa något sånt om jag hittat något jag velat ha. Man ska unna sig saker ibland. När jag inte hade så mycket pengar så unnade jag mig ett paket juice, numera kan jag unna mig ett dyrt smycke. Bara man skämmer bort sig själv ibland, det mår man bra av.

    Å jag gillar Elsa? så härlig smak för inredning, färger och kläder. Hade jag haft så mycket dollars skulle jag lätt köpt en så fin ring till mig själv.

      Då måste jag säga någonting och jag menar ärligt att jag inte vill vara elak.
      Allt eller 99% av det Elsa visar på sin blogg, tycker jag är obegripligt fult.
      Färger former möbler och saker öht.
      Ibland tror jag att hon skämtar, för något så fult kan man inte tycka om.
      Hennes smak måste vara precis tvärt emot min, på något vis, tänker jag….
      Jag är inte elak, bara fascinerad över hur olika man kan tycka.

    Förstår inte riktigt det här inlägget. Det är väl toppen att Elsa har råd att köpa saker som gör henne glad? Så trött på skammande av kvinnlig konsumtion. Som det är nu är ju det enda du säger i inlägget ”Jag tycker att Elsa lägger för mycket pengar på onödiga saker”.

      Tror det egentliga syftet med inlägget är att göra reklam för en nätbutik, Icebug, som säljer icebugs bland annat. Kanske samarbete, typ smygreklam. Hon kan liksom inte skriva ett rent reklaminlägg utan det måste liksom bakas in i något så att säga. Hon kommer så klart att förneka det oavsett.

        Ja, vad jag FORTFARANDE inte förstår är varför en traditionell influencer som gör samma sak ska anmälas för smygreklam, vad de än säger. Men nu ska vi bara förstå att det inte är reklam. Jag ser inte och förstår inte skillnaden.

          Alltså vet inte om det är reklam, tror inte det, men annars kunde hon ju bara skrivit att hon köpt ”bra skor med dubbar till hundpromenader” om hon inte vill bli misstänkt?

            Men nog får man väl nämna en sort eller ett märke, utan att det behöver vara reklam?
            Annart borde det ju vara förbjudet för en bloggare att nämna någonting?

        ?
        Anmäl gärna till RO och/eller KO.

      Klart du har en poäng i detta. Tycker man får köpa vad man vill för sina egna pengar, men tycker samtidigt att en del bloggande kvinnor, tex flera av Elles bloggare, liksom inte riktigt vill stå för sin egen lyxkonsumtion. Saker var alltid en present till sig själv för något bra man gjort, och de vill aldrig skriva om hur de resonerar kring ekonomi. Jag vet att de inte har någon skyldighet att göra det, men samtidigt påverkar man en massa unga tjejer och bidrar till att det ses som något mer eller mindre normalt att köpa klänningar för 10.000kr, att varje vecka köpa snittblommor för kanske 300-400kr. En väska för 5000kr ses som billig. För mig känns det lite som Carrie Bradshaw i sex and the city, man får liksom inte riktigt ihop hur livsstilen är möjlig för dem.

        I spent 40,000 dollars on shoes and have no place to live?!

        Precis. Fattar inte hur man har samvete att basunera ut (normalisera) sin lyxkonsumtion för hundratusentals okända följare.

          hur menar du? Folk måse väl ändå ta eget ansvar för sitt konsumerande och anpassa efter sina egna förutsättningar.

            Självklart har folk ett eget ansvar. Absolut. Samtidigt blir det allt vanligare med lån för konsumtion, så uppenbarligen har inte alla så lätt för att hålla i sina pengar. Detta är inte influensers fel och Elsa och andra bloggare kan såklart inte hållas ansvariga för detta. Det jag menade med min kommentar tidigare är att man köper dyrt utan att riktigt vilja låtsas om att man har pengar. För pengar är av någon anledning lite fult, särskilt för kvinnor.
            Om någon frågar på bloggen hur man har råd med klänningen/skorna/väskan/lägenheten eller vad det nu är får den personen oftast inget svar eller ett väldigt svävande svar. Man vill liksom hela tiden verka vanlig och som vem som helst, fast man uppenbarligen inte är det.

            personligen skulle jag ha större respekt för någon som helt ärligt sa att eftersom jag tjänar X tusen i månaden på min blogg är det inte en så stor grej att lägga 10.000kr på skor/väska/klänning/restaurangmiddagar. Eller säga att jag har en shoppingbudget för 20.000kr/månad och liksom stå för det.
            Men man vill hellre skapa en bild av att det liv man själv lever ändå är ”nästan” tillgängligt för andra, för det är då samarbeten blir gynnsamma. Och tyvärr verkar detta normalisera en rad grejer. Handtvål för 400kr blir liksom standard. Som influencer kan man ju ändå fundera över hur man själv vill bidra och om det är så nice att hela tiden skapa en efterfrågan/otillräcklighetskänsla hos sina läsare.

              Men…hur tror folk influencers har råd? Är väl ganska självklart och inget man behöver fråga och få ett svar på för att själv inte bli frestad att ta ett lån eller dyl.? Att deras livsstil i vissa avseenden är mer tillgängliga för random människa utan samma tillgångar betyder ju inte att allt i deras liv är det. Alla är ju människor i slutändan och delar en hel del, ännu mer så om vi smalnar av det till människor i Sverige som influencers i Sverige riktar sig till. Att en influencer äter random husmanskost en dag, går och handlar på ICA eller whatever är ju inte direkt att de försöker göra sig mer tillgängliga, är ju helt normala saker oavsett hur stora tillgångar du har – i Sverige iallafall. Sen sticker andra saker ut som gör det tydligt att de har större tillgångar än många.

              Håller helt med om att konsumtionshetsen är stor, men samtidigt är ju största grejen med influencers att få folk till att just konsumera. Slutar de med det så har de inget jobb kvar. Så blir ju lite konstigt att be dem sluta med det, även om jag tycker att de borde det, för det är ju som att be dem sluta vara influencers. Jag tycker influencers ska bevakas som Camilla t.ex. gör och att man begära att de ska vara mer ansvarsfulla, ärliga och etiska gällande många saker. Men känns bara inte som att redogöra för hur de har råd med en 400-kronors tvål, snittblommor varje vecka, utomlandsresor eller ett dyrare smycke riktigt platsar in.

                För att förtydliga, egentligen skulle jag helst se att influencerytker till stor del försvann, eller blev omvandlad till just något annat – där man försöker ”influence” gällande mer hållbara saker. Därav har jag själv slutat följa alla vanliga influencers och följer enbart profiler som förespråkar ett mer hållbart tänk. Menar bara att huruvida de vanliga influencers har råd med saker knappast är en fråga som behöver ett svar. De tjänar stora pengar på vad de gör helt enkelt.

                Personligen tycker jag det är väldigt svårt att få en uppfattning om influencers ekonomi. Upplever att ämnet är väldigt tabu i deras bloggar. För många andra yrken går det ganska lätt att googla fram en ungefärlig lönestatistik, men så mycket kring influencers är liksom lite hemligt.
                Hur mycket av det som syns i deras hem när det gäller småprylar, böcker, doftljus, parfymer, krukor, ljusstakar osv är inköpta för egna skattade pengar? Hur mycket har de fått via pressbud? Hur ser betalning ut för olika samarbeten?

                Jag har ingen aning om ifall influencers som shoppar mycket kan göra det för att de har så enormt svinmycket pengar att 20.000kr knappt känns, eller om det är för att de knappt har något sparande? Jag vet att de inte har någon skyldighet att redovisa det, men jag är ändå nyfiken. Jag kanske är gammaldags men trodde kanske inte man drog in såååå mycket pengar på att vara bloggare.

                  Tror det är svårt att få till användbar lönestatistik på influencers även om infon fanns mer tillgänglig. Det är ju en väldigt liten grupp människor egentligen och det är väldigt stor variatoin även bland denna lilla grupp och från år till år, så några genomsnittliga siffror på vad de tjänar är rätt irrelevant. Och, kanske inte ens något de kan svara på på rak arm – det är ju inte liksom så att de har en stadig xxxx kronor i månaden baserat på sina samarbeten. Oftast har de ju ett företag där de sedan plockar ut en lön och/eller vinst från baserat på hur det gått året innan.

                  Jag menar bara att om det är tydligt att någon konsumerar och lever på ett sätt som man själv inte har råd med, måste man fråga hur de har råd med det för att inse att man själv inte har det? Skapar det en känsla av otillräckligthet (vilket vi vet att det gör för många) så ser jag inte hur det skulle hjälpas av att influencern berättar hur mycket den tjänar, hur den har råd med det den har råd, hur stor shoppingbudget den har osv. Tror enda lösningen på det är att sluta följa dem isåfall.

                  Jo men vissa drar inn mycket pengar. Och finns dom som pratar ganska öppet om det med. Men tycker det är för stor skillnad att tex ha ansvar som en sjuksköterska med för dålig lön till att ha en blogg och skriva två inlägg per dag. Livet är inte rättvist.

              Till anonym 12.51 och 14.41!
              Oh vad jag håller med dig i allt du skrev!
              Trevligt också med en vänlig text, inte massa mästrande och otrevligheter som det ofta är här när folk argumenterar..,.

              Jag följer en brittisk influencer som heter Patricia Bright. Senaste året har hon riktat om sin kanal på Youtube till att bli mer informativ och ”behind the scenes”. Hon visar exakt hur mycket hon tjänar på Youtube och hur lång tid det tog innan hon ens fick ett pund för sina videos, hur hon investerar och hur hennes budget ser ut. Uppmuntrar aldrig till shopping utan förklarar hur man budgeterar och när hon köper ngt dyrt förklarar hon var pengarna kom ifrån. Hon har investerat i fastigheter och förklarar den processen. Börjat intervjua entreprenörer och intressanta människor för att just influera sina följare till något annat än shopping. Allmänt en bra mix av smink, kläder, vlogg och lite ytligt med en ärlig och transparent insyn. Tänk om en svensk i fluencer gjorde den vändningen!

    Skriv lite om Bellas alla märkliga turer med sina smycken!

      Men nej. Varför då? Vad är intressant med Bellas smycken?

        Det var ju ett armband hon fått av Hajen som hon sålde men sedan visade sig att hon behållt hela tiden osv.

          Sen sa hon att hon köpte en likadan?

          Men sluta, lägg ner med dina lögner om Bella! Hon sålde det inte men fick lämna tillbaka det, sen fick hon ett nytt typ likadant fast beige ist för vitt, eller om det var vitt ist för beige. Ett Hermes.

    Själv fick jag en synundersökning av tomten. Och ett par glasögon på det ?

      Lyx! Önskade mig detsamma, även cash till tandläkarbesök, men fick inget alls.
      Det får bli mina nyårsmål; unna mig (billigast möjliga) glasögon och besök hos tandläkaren 🙂

        Åh, tandläkare borde verkligen gå under läkarvård och kosta som ett besök på vårdcentralen… ? Tänk så många som inte har råd, och det handlar om ens hälsa!

          Man får ju årligt avdrag från FK iaf.

            300:- ?

              Ja men allt kan inte vara gratis här i världen? 300kr är alltid något.

          Varför har inte fler försäkring hos folktandvården? Jag betalar 200 kr i månaden och då har jag ändå haft mycket problem med tänderna.

            Jag kan bara tala för mig själv men jag går dit en gång per år och tar bort tandsten, kostar typ 600kr exkl bidraget från FK. Aldrig haft ett hål i hela mitt liv.

            För du måste skaffa den innan du har massa problem. Har du problem redan måste alla dessa återgärdas först innan du kan teckna en försäkring – och ju mer du har fixat innan du tecknar försäkringen desto dyrare blir försäkringen. Därtill är sådana försäkringar en relativt ny förteelse.

            För mig är det skitsvårt att få den! De verkar bara skjuta upp det hela tiden, p.g.a. skitsaker. Men så har jag gått hos en riktigt otrevlig tandläkare också, ska byta nästa gång.

            Jag har råd om nåt skulle hända men tycker ändå det ska vara subventionerat som annan vård. Det är ju en del av ens kropp och har med hälsan att göra. Ska inte behöva vara en kostnads- eller försäkringsfråga!

            Går inte till Folktandvården längre.

            Om du har mycket problem med dina tänder så godkänns inte en försäkring. Alla kan inte ta det.

          Håller helt med. Är 30 år och fått dra ut x antal tänder. Har inte haft råd att laga tänderna i tid och till slut har det inte gått att rädda. Mediciner, psykisk ohälsa och dåliga tänder från start hr bidragit till det, inte dålig munhygien. Idag har jag råd att laga en tand om det behövs men min största önskan är att få göra iordning mina tänder. Jag skäms.
          Vidrigt att alla inte ska ha råd att gå till tandläkaren.

        Nej unna dej bra glas. Gå inte till specsavers skitglas där. Mina blev repiga och dom ersätter inte. Innan gick jag till dyrare optiker och glasen var fina länge. Ögonen är viktiga.

          Min ”dyrare optiker” säger att dom alla använder samma typ av glas. Sen kan du lägga till och få dom behandlade så det inte så lätt blir repiga.

      Sjukt bra julklapp ju! Mer användbart än en ring

    Kan du inte göra ett inlägg om alice stenlöfs 2020 summering från Youtube? Tyckte den var väldigt fin video, men sen läste jag kommentarerna under och det satte verkligen saker i perspektiv!

    Jag köper aldrig begagnade smycken med kristaller i. De drar åt sig energier och vem vet vilka energier förra ägaren hade. Är det andra som också tänker så?

      Haha nej verkligen inte.

      ?

      Lol.

      Diamanter, som ju bryts under hemska förhållanden ibland, borde ju i så fall också ha dåliga energier?

      Du har helt rätt.

        Bara det att det gäller alla sorts smycken. Energier från de som tidigare burit smyckena.

    Jättefin ring och bra present till en själv!
    Jag har precis insett att jag vill ”investera” i smycken. Känns mer och mer knäppt att lägga ”massa” pengar på ”modesmycken” i material som inte är värd något. Har en uppsjö av snösmycken som är en 15-20 år gamla och jättefula i metallen och såklart superomoderna….

    Vilket konstigt inlägg, vad vill du ha sagt? Att Elsa köper för dyra smycken? Och första kommentaren: lite skön ”Speci-Elsa”-mobbing, får ont i magen av det för det är BARA mobbing, inget konstruktivt utan rackar bara ner på hennes personlighet.
    Helt ärligt, Elsa är väl den mest reko av alla influencers, det blir så himla konstigt när du ska krysta fram kritiska inlägg om henne. Man kan störa sig på hennes livsstil/det hon representerar, dvs hipster på söder/champagnevänster typ. Men det är väl inget hon GÖR som förtjänar kritik egentligen?

      Vad i det här inlägget är kritik?
      Vad har du på dig för glasögon egentligen?

        ”Elsa måste ha varit mycket snäll” och jämfört med vad tomten köpte till dig, underförstått att kostnaden på gåvorna skiljde. Det här inlägget handlar mer om något du stör dig på än vad som är intressant att rapportera om en bloggare. Min gissning är att du drar in lika mycket eller mer pengar som Elsa på bloggen. Det faktum att du gör annorlunda val borde knappast få ett eget inlägg då det enbart har som syfte att framställa dig själv i bättre dager.

        Alla Love-armband från Cartier som Forni och gänget har på sig kostar minst 40 000 kronor styck. Jämför du de inköpen också med dina nya skor?

          Fast, alltså, det om att hon varit väldigt snäll, hur kan det tolkas som kränkande/mobbning? Det är väl uppenbart att det är sagt med glimten i ögat, tycker inte det var dumt mot henne alls, nästan lite smickrande i så fall. Men mest av allt bara en humoristisk liten vridning, jag skulle bli mycket förvånad om hon själv skulle bli kränkt över detta. Kanske bara folk som är sekundärkränkta, för att ha något att klaga på? Detta är en underhållningsblogg!

            Ingen blev kränkt och ingen tyckte heller att det var humor. Då blir det inte mycket mer än ett inlägg där någon försöker framhäva sig i bättre dager än någon annan, vilket inte är underhållning. Det är det vi försöker förklara för er tondöva.

              Hört talas om ”glimten i ögat”?

            Jag gillade detta inlägg pga gillar smycken. Bra skrivet av camcam.

          Men nu är ni väl torrisar? Inget elakt har skrivits. Om du tycker det så sitter det i ditt huvud.

        Nja, tonen i inlägget är inte särskilt trevlig eftersom du lägger in det förmodade priset, som hon själv valt att inte avslöja, och dina egna ice bugs på rea. Det kanske var ett försök till humor.

        Nej jag menar mer generellt, kritiska inlägg mot Elsa Bilgren som känns långsåökta. Just det här inlägget förstod jag inte syftet med, det var därför jag frågade.

        Du tycker inte att du själv la upp fritt mål för en kritikerstorm?
        Eller hade du hoppats på massa hurrarop och ryggdunkar?

    Men varför avsluta med något om dig själv? Hur är det intressant?
    Tycker du nu att du är en influenser så du ska börja bevaka dig själv?

      Sluta vara så lättkränkt! Tycker det är bra att bloggen är personlig, vill man bara läsa neutralt kan man ju gå direkt till flunsornas egna kanaler, detta är ju en blogg som både ska granska och underhålla, tycker det är ypperligt att den blir lite personlig ibland och inte bara rakt upp och ner lägger upp flunsaklippen/bilderna/texten.

        Ja exakt. Tur att Camcam skiter i sån där kritik

        Fast det hade ju inte med kränkthet att göra. Tror knappast Katrin är ”kränkt” p.g.a. det hon framför. Förstår heller inte poängen med att berätta om vilka praktiska skor man själv köpt, vem bryr sig?

          Jag bryr mej. Jättebra tips. Jag har dålig balans och är rädd för att halka o ramla.

      Jag har skrivit bloggen på ungefär samma vis sedan starten 2016, så jag antar att du är ny här. Välkommen hit! Hoppas du ska trivsas! ?

        Om det var till mig 12:21 så har jag följt sen några månader efter start, jag tror du är blind inför din egen utveckling om du upplever att du skriver på ungefär samma sätt sen 2016. Tror inte heller att du är bäst lämpad för att utvärdera det själv eftersom du är för nära målet. Då och då kommer ett inlägg där du inte håller med om att du helt enkelt skriver med en taskig högstadieton och kommentarsfältet brukar uppmärksamma det utan någon vidare reaktion från din sida. Det betyder inte att alla inlägg är såna eller att du konsekvent tjuvnyper med dina inlägg.

          Men din kritik handlade ju om att jag skrev något om mig själv, så det är vad jag bemötte. Din andra kommentar handlade om någonting annat.

        Apropå trivsel. Har du gjort något med feebacken du fick?
        Förutom att folk vill ha mer gräv, vet du vad det är mer du fick mest feedback på?

          Jag har läst alla kommentarer och grunnar på dem. 🙂

    What?! För en pärla oxch två glasbitar! Som dessutom är helt ointressanta som smycken.Varför inte aquamariner lr andra vackra stenar!? Smaklöstbehov av ”status”…
    Bäst med Billgren är hennes ”dock-klänningar” så vackra på en mullis som söta Elsa!

      Tyst bara.

      Vill inte vara elak men tycker inte hennes klädstil passar henne. Den får henne bara att se större ut än vad hon är. Det är som att medvetet lägga på sig flera kilo.
      För att kunna bära upp sådana där ingenue-möter-madicken klänningar måste man vara dels smal men också se ung ut och utstråla en viss oskuldsfullhet…det ser lite tokigt ut annars, klaschar liksom…

        Jag tycker att det ser bekvämt ut.

        Jag tycker tvärtom. Men så bra att vi fick chansen att berätta det på internet.

    Jag förstår inte alls kritiken! Ringen är fin, den har väl ändå inget obsent pris? Den var hon väl värd!

    Många lägger det på en vigselring exempelvis, eller mycket mer.

    Tycker jag med. Jag skrev att jag vill inte ha hund pga kalla vintermornar o det togs bort?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.