Hanna Friberg och överbokade SAS-plan

Då var det vi som är fast på Palma De Mallorca på obestämd tid. @flysas stort tack ska ni ha för att ni överbokar flygen. De är överbokade i morgon och måndag så vem vet när man e hemma igen. Oacceptabelt. Mår toppen. // låååååång dag. Men nu har vi alla fall ett hotell och förhoppningsvis ett flyg hem redan i morgon. Ber om ursäkt på förhand till de två personer vars platser vi troligtvis kommer få istället??? För även det flyget är ju då som sagt överbokat. Perfekt.
Bildkälla: Hanna Friberg Instastory

Hanna Friberg och hennes kompis Stella har befunnit sig på resande fot i flera veckor och hade nu siktet inställt på Stockholm igen, dit de skulle ta sig med hjälp av köpta flygbiljetter från SAS.
Trodde de i alla fall.
SAS hade en helt annan agenda, där de förmodligen ville vara säkra på att flygen inte gick med tomma stolar, så de tog till det där lilla knepet som jag tror många av oss någon gång drabbats av, nämligen det när de låter överboka planen för att säkerställa noll tomma stolar.
Så trots att du köpt en biljett och lugnt räknar med att det ska finnas en plats ombord, med ditt namn på, så finns risken att du ändå inte komma med på flyget. Jag vet inte riktigt vad som avgör detta, first come, fast serve eller någonting annat, men av den andra bilden att döma så verkar Hanna och Stella blivit garanterade (förhoppningvis i alla fall) platser på morgondagens flyg, trots att även det är överbokat. De kommer alltså få två andra personers biljetter som i sin tur då inte kommer komma med på flyget.

Jag undrar hur Hanna och Stella kunde få den garantin?
Körde hon på sitt tidigare ”gå före i lön-koncept” där det är antalet Instagramföljare används?
Är det egentligen bara smart att göra det för att få bättre service?
Det är kanske inte så snällt gjort mot de, vars platser de kommer få, men hade inte du också försökt dra i alla trådar som finns, för att få plats på flyget?
Eller hade du snällt satt dig i ett hörn och väntat på din tur?

Jag tror så här.
Det är få människor som har någonting att faktiskt pytsa in för att påverka i situationer som den här ovan, men säg den person som inte skulle utnyttjat det om de haft någonting att faktiskt påverka med.
Håller du med?

Vad man säger att man skulle ha gjort, när man ändå inte ha någonting att förhandla med tror jag inte är samma, som om man suttit med trumfkort på handen.
Det är alltid lätt att fördöma ett alternativ, som man själv ändå inte har tillgång till för att påverka. 😉
Hade du gjort det? Försökt påverka med alla medel du har till ditt förfogande?
Jag hade med största sannolikhet gjort det.
Glorian hamnar kanske lite på sniskan, men vill man hem, så vill man. ?‍♀️

92 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    En undran. Har de inte tekniskt sett en skyldighet att försöka få överbokade med på bästa nästa flyg. Vore knäppt om de behövde vänta 3-4 flyg. Det blir tyvärr en kedjereaktion som är SAS fel.

    Det vanliga är att flygbolaget kontaktar resenärer, antingen vid gaten eller någon dag i förväg, meddelar att flyget är överbokat och ställer frågan om man kan tänka sig att resa med en senare avgång, mot en ersättning och hotell vid behov. Oftast hittar de frivilliga. I annat fall bumpas vanligen pax med standby, sen check-in och/eller billigast biljetter.

      Precis, de brukar erbjuda typ 1000 dollar ersättning om man står över sin plats. Detta brukar även ropas ut så att samtliga passagerare kan ta del av erbjudandet. Har aldrig varit med om att det inte ordnat sig efter ett sådant utrop (dock aldrig tagit del av det själv). Kanske snålt flygbolag nu?

        1000 dollar? ? håller tummarna för överbokat flyg nästa gång jag reser

        VA tusen dollar? Det hade jag lätt tagit och typ övernattat på flygplatsen en natt haha. //fattig

        Vårt flyg hem från Rom blev överbokat och vi fick inte åka med det. Fick ingen kompensation för det, visste inte att man kunde ”kräva” det ? jävla Norwegian

          Kolla alltid igenom villkoren och ring och fråga! Har varit med om att ett norwegian flyg blev försenat med 24h. Fick hotellet betalt för den extra natten + hotellfrukost som inte ingick ?

        Vi blev erbjudan halva flygpriset för hela familjen till NY. Var dock inte så lång resa att vi ville missa en hel dag men det var mkt pengar.

        När jag reste senast (typ 2019) erbjöd de bara €100 så jag nappade inte. Hade det varit €1000 hade jag lätt tagit nästa flyg. ☺️

      Jag fick 1200 kronor och matcheckar för 200 för att vänta 3 timmar extra på Bromma. Jag tackade och tog glatt emot. Garanterad plats på nästa flyg ingick också i dealen.

        Det har hant mig ocksa, fick 1000kr samt matcheckar for att vanta 1 timme pa nasta flyg, helt klart vart det.

    Var har hon skrivit att dom blivit garanterade platser på morgondagens flyg?

      På den högra bilden i inlägget står det. 🙂

    OT men finns det något mer pinsamt och nyrikt beteende än ILs uppvisning av Arlanda VIP och taxi vid landning ??‍♀️

      Jag tror du har mindervärdeskomplex. Vem som helst kan lägga till det, för en icke astronomisk summa.
      Om hon tycker det är kul, så varför blir du irriterad?

        Kan man inte bli irriterad på någon när hen tycker att det är kul? Eller va jag förstår inte din logik. IL jobbar som influencer, dvs påverkare. Hennes beteende påverkar, bra som dåligt.

        Tack för omtanken och rätt har du i att även jag skulle kunna betala för det. Jag ser dock inte att man influerar om man lägger upp samma sak om och om igen. Det här handlar mer om ett beteende och uppvisning av något hon inte är.

      Jag har helt slutat följa henne, hon lägger ju bara upp exakt samma förutsägbara innehåll varje vecka. Några selfies i klassisk outfit, bild på hotell, mat och något ”roligt” som Paul gör. Rinse and repeat.

        Håller med, gillade att kolla Isabellas blogg förut men deras resor är verkligen så tråkiga att följa. Bara hotell och mat, aldrig någon kultur, sevärdheter eller historia. Känns som om de går miste om så mycket spännande upplevelser, eller vi följare gör det i alla fall.

          Hahahaha ja alltså måste vara världens tråkigare resesällskap. Glad att jag slutat följa henne, tror på riktigt hon bokar in extra många resor bara för att provocera.

        Det verkar ju som att du följer henne noga anonym hur kan du annars veta vad hon lägger upp. Alltså haha. Tycker hennes instastory är ganska trevlig att följa faktiskt. Hon skiljer sig lite från andra, det är inte bara visa upp sin kropp och göra pussmun och vara cool som så många andra influencers.

        Jag är överlag skitless på bilder på föda, både fast och flytande Så himla ointressant.

          Ja!!! Vem gillar ens bilder på andras mat?

            Och så tröttsamt med alla selfies a-la-Hanna Graaf. Titta vad snygg jag är…. Zzzzzzzz

        Bella verkar själsligt tom!

      IL måste tycka att det är världens bästa content eftersom hon publicerar VIP:en år ut och år in. Det är hon nog ganska ensam om att tycka.

      Detta tjat om IL i varje tråd, du M verkar besatt av henne fast på ett hatiskt sätt. Ja det finns annat som är mer pinsamt definitivt. Tycker du det är pinsamt när Läckberg visar att hon är på Arlanda VIP också?

        Det var första gången jag skrev om IL, det finns flera med samma nick.

        Men du ”Sara” är lätt att känna igen. ..på tal om att vara besatt.

          Exakt!
          Bellas egna lilla riddare i skinande rustning, alltid redo med försvar av allt hennes idol gör!
          ??‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️

            Hur gammal är du? Du är på den nivån så du hatar om Isabella har fel färg på tröjan. Det är otroligt märkligt. Läs henne inte bara.

    De flesta flygbolag gör så här. Normalt sett brukar ungefär 10-15 passagerare inte dyka upp så det är aldrig några problem, men nu i och med att pandemin nästan tagit död på hela flygindustrin, så har massvis med anställda inom flyget fått gå. Tex är 57% av världens piloter utan jobb. Nämns inget om i media dock. När folk sen vill och kan resa igen så finns det alltså inte tillräckligt med personal för alla flyg, och man tvingas slå ihop flighter ibland, vilket gör att många flyg blir överbokade.
    Enda lösningen är att fortsätta stödja flygindustrin så att flygbolagen kan återanställa alla anställda och saker och ting kan gå tillbaka som vanligt igen.

      Det är klart att det har nämnts i media att flygbolagen låtit personal sluta? Har ju också stått massor om hur SAS fått mijardstöd av staten.

        SAS ja. Statligt ägda bolag har fått stöd, men inte långt ifrån tillräckligt för att undvika alla de tusentals jobb som gått förlorade. Övriga flygbolag har gått under. Det är mycket värre än vad media har informerat om.

      Idag kom IPCC:S senaste klimatrapport och det är extremt sorglig läsning. Extremväder, smältande glaciärer, kollapsade ekosystem, torka och klimatkatastrofer är att vänta de närmaste åren. INGEN människa är säker, alla kommer påverkas av klimatkrisen. Och du pratar om att fortsätta stödja flygindustrin?! Lever vi på samma planet? Alla måste göra så mycket de bara kan för att minska sina utsläpp och då kan man självklart inte fortsätta flyga som tidigare! Att tro det är sä extremt verklighetsfrånvänt och korkat att man häpnar!

        Nu står ju flyget för ca 3% av världens utsläpp. Det faktum att koldioxidutsläppen inte minskat under pandemin, när världens flygplan stått på backen, bekräftar detta. Vill vi rädda klimatet bör vi åtgärda andra saker först. Fabriker och uppvärmning av hus står för den största delen av utsläppen. Servrar till internet sidor som Goggle, Netflix och Facebook släpper även det ut mer.
        Sen vart tycker du att alla vi som jobbar inom flyget ska ta vägen ifall vi slutar flyga helt? Hur tror du att matvaror, medicin samt människor ska transporteras runt i världen?
        Flyget har utvecklats enormt sedan Jet age på 60-talet och utsläppen har minskat med 70% sedan dess. Nu jobbas det starkt på Biobränsle och el flyg. Nej du, jag är inte verklighetsfrånvänd, däremot är jag trött på flygskammen.

          Ja de är ju främst andra utsläpp som behöver minska. Internet är boven till mycket negativt.

          3 procent är jävligt mycket för något som en så pass liten del av världens befolkning ägnar sig åt, i någon större omfattning. Och som heller inte är livsnödvändigt för oss (vi kan aldrig plocka bort posten ”mat” helt, så som vi kan göra med posten ”nöjesresor”.

          Jämför med om du ska förbättra din ekonomi och funderar på om det är smart att du lägger 5000 i månaden på lyxkonsumtion. Då kanske inte det smartaste draget är att kolla på hur många procent av sin inkomst genomsnittsvärldsmedborgaren lägger på lyx, konstatera att det är nästan 0 %, och därför landa i att du kan fortsätta att lägga tusenlappar på champagne vare månad utan att oroa dig för det är ju ingen stor post i ett globalt perspektiv. Det är ett lika skevt resonemang: din egen livsstil motsvarar inte genomsnittmännislans, du måste titta på hur du själv lever och välja åtgärder med störst effekt utifrån det.

          För övrigt minskade ju visst koldioxidutsläppen under corona, jag vet inte vad du har fått den infon ifrån? Du blandar kanske ihop det med att klodixidhalterna i atmosfären stigit trots corona? De kommer det fortsätta att göra varje år så länge vi fortsätter bränna fossila bränslen, oavsett om vi gör det mer eller mindre än vi gjorde föregående år. Det är ju det som är själva problemet, att koldioxiden vi släpper ut inte bryts ner (i någon i sammanhanget nämnvärd takt) utan bara ökar och ökar / lagras.

        Det borde införas en lag om att man bara får resa med flyg en gång per år eller tre kanske, undantag för måsten då, så att det minskar. Och att flygbolag inte får ha så många avgångar som nu.

          Vad för måsten tycker du är rätt att göra undantag för?

          Själv tar jag andras kvot.

          Jag har fem flygrädda kompisar så jag flyger därmed åt dem.

        Och man kan självklart inte fortsätta att använda internet som tidigare!

      En flygresa tur och retur från Sverige till Thailand släpper ut 2.5 ton koldioxid per passagerare. Enligt alla beräkningar bör varje svensk minska sitt koldioxidutsläpp till 2 ton/år för att vi ska ha en chans att rädda klimatet. EN semesterresa utgör alltså mer än hela årsbudgeten koldioxidutsläpp för en person. Det är alltså inte hållbart att flyga långresor varje år.

      Personalen får väl skola om sig, det är ingen rättighet att jobba som flygvärdinna. Finns massor av duktig flygpersonal som numera jobbar i vården, jag har själv träffat dem.

        Gjorde ett sådant där test online där man kan kan se sitt klimatavtryck och vad man kan förbättra. Jag gjorde även en extremprofil – det är kört ändå.

          Nej det är det inte, men utöver att dina personliga utsläpp kommer behöva minska så.kommer utsläpp vi gör i samhället OCKSÅ behöva minska.

          Dessutom, vad betyder ”kört ändå”? Ju långsammare det går ju mer tid får vi på oss att anpassa oss. Domedagsprofeterna som säger att se är kört ändå gör det generellt för att det är ett bekvämt sätt att slippa ta ansvar för sina beslut.

        Säg det till piloterna som har betalat en miljon för din utbildning. Skola om sig låter ganska dumt då och väldigt lätt att säga för en som inte jobbar inom flyget.

      Bor en nu arbetslös flygvärdinna på min gata. Hon är numera hemmafru.

    SAS verkar vara ett riktigt skitföretag. Jag bokade flyg med SAS-poäng som snart skulle gå ut. Efter en vecka var båda flyg (en mellanlandning vardera) ombokade av SAS och restiden ändrades från totalt 8 timmar tur-och-retur till 10+20 timmar (inkl. en övernattning som de inte skulle betala hotell för). Jag fick stå i kö till deras support i 2 timmar för att ens kunna avboka flygen. Till slut fick jag låta mina poäng gå ut, för jag orkade inte med att vara med om samma sak igen.

      Deras poängsystem är sämst. Det enda som är värt något är om man har Diamant eller Guldkort, då får man en del fördelar. Exempelvis har man förtur på fullbokade flyg. Det har räddat mig flera gånger vid förseningar och överbokade flyg.

      Att använda bonuspoäng för resor är inte så lätt. Man kan i bästa fall boka resor med mellanlandning och där den totala restiden kan bli flera gånger längre än vid direktflyg. Jag försökte en gång boka en bonusresa till Italien men gav upp för de enda flighter som jag kunde använda poängen på var sk fakiravgångar och med mellanlandning. Jag lät mina poäng gå tillbaka till kassan hos SAS där de säkert behövdes.
      PS. Det är ofta bättre och enklare att betala hotell med bonuspoängen än flygbiljetter.

        Du kan använda dina poäng på alla flighter, bara du har poäng så det räcker.

    Låter lite konstigt,när detta händer bokar vi bara passagerare med nästa flyg och finns det inget mer flyg för dagen så får dom garanterat åka med första flyget dagen efter. Det är inte så att ”nu får ni stanna här tills vidare och vi får se vilket flyg vi sätter er på”

      Däremot väljer väl flygbolagen att boka om till egen avgång alternativt samarbetande flygbolags avgång?
      Inget flygbolag betalar väl mer för att boka om till ett konkurrerande bolag även om det skulle innebära en fördel för resenären?

    Fast det blir väl typ först till kvarn? Mitt flyg blev överbokad men jag fick 4000kr i ersättning och hotell så klagade inte. Men alltså om de inte måste akut hem så är det väl inte hela världen? Speciellt då de har ett yrke där de kan jobba vart de vill nånstans.

    Har aldrig hänt mig att det är överbokat. Men som student hoppades jag alltid litegrann på att det skulle ske pga hört kompisar som via olika flygbolag tex fått 600 euro i cash mot avgång dagen därpå, eller vouchers för samma summa. Antingen att de fått beskedet vid incheckning eller vid gaten o personal ropar ut och kollar om ngn kan tänka sig att stanna. Hade varit sjukt nice då! Nu är det väl svårare pga jobb men..

    Har jobbat i resebranschen och det är väldigt vanligt att hotell och flyg överbokas. Det är enda sättet att få helt fullt då det alltid kommer avbokningar kort inpå.

    Tror inte det har att göra med att de är influencers. Istället för att låta dem vänta flera dagar så får de ta någon annans plats och sen får dem personerna vars platser de tog ta någon annans dagen därpå osv.

    En bekant som reser mycket i jobbet hade stenkoll på detta och köpte ofta 3 biljetter istället för 1. Sen när det blev överbokat så sålde han tillbaka 2 till flygbolaget mot trippelt vad han hade betalt. Funkade varje gång.

      Låter extremt osannolikt… jag reste massor i jobbet innan pandemin och överbokade flyg var verkligen inte ett stort problem. Hände en handfull gånger på de 8 år jag reste som mest.

      Det låter lite märkligt. Tipsa din bekant som reser mycket att sluta boka 3 biljetter och skaffa ett guldkort/lojaltyprogram. Då blir man automatiskt prioriterad på allt och blir aldrig ombokad vid överbokning.

      Och att sälja tillbaka till flygbolaget för trippelt priset? Njaaaee så funkar väl inte ombokningsreglerna. Varför skulle de köpa tillbaka en såld biljett? De låter den ju förfalla eller ombokas mot kostnad så de tjänar på det. Varför skulle de sälja tillbaka den? Eller säljer han till tredjepart?

      / hälsningar reser också mycket i jobbet.

      Tror jag inte ett dugg på!

      Varför köper flygbolaget hans biljetter? De räknas väl som en av de som aldrig dyker upp, dvs planet blir inte överfullt då han har tre platser men checkar in på en.

      Detta är inte Sverige utan USA. Flygbolagen ropar ut om någon vill sälja sin biljett. De börjar lågt sen går priset upp. Oftast i form av andra resebiljetterna som du sen då kan använda för fler resor. Efter det kan du begära mer ersättning via flygbolagen eftersom du blir ”försenad” och på så sätt kan få ut mer ersättning. Dock lät det som det tog en hel del tid. Men finns ju alltid personer som hittar sina sätt 🙂

        Din vän måste haft den mest komplicerade kvittoredovisningen i mannaminne. Låter fortfarande inte värt det? Han handlar ju med jobbets pengar så antar han bara får mellanskillnaden dessutom! Och bara vinst om det är ombokat. Vilket jag förövrigt aldrig varit med om under mina åtta år som affärsresenär (yes inklusive USA på amerikanskt bolag)

        Men checkade han in sig själv gånger tre på biljetterna då, låter märkligt?
        Vad jag hört är också att bolagen börjar med att erbjuda säg 100 euro sen går uppåt tills någon nappar. Men det är ju inte att bolagen köper tillbaka sin biljett utan snarare ger det som en ersättning för att någon annan får platsen, dvs samma sätt som används vid överbokning?

    Åh älskar när detta händer! Ett decent hotell, ersättning för mat och pengar eller vouchers till nya flygbiljetter. Tänker också att det är en fullgod förklaring om en ska till jobbet dagen efter (inte att det var ett problem för dessa det handlar om…) att flighten var överbokad och en blev bortplockat.
    Och som många redan har sagt, detta är ju vanligt. I 9 av 10 tillfällen får en frivilliga att ta ”erbjudandet” också.

    Har hänt några gånger att de ropat ut vid gate att planet är överbokat. Har för mig att de då erbjudit ca 2000-3000 kronor plus hotell och mat (om nästa flyg är annan dag). Har dock alltid haft tid att passa då jag flugit i arbete dessa gånger. Annars hade jag kanske nappat.

    Hände mig en gång i tjänsten när jag var i USA och verkligen behövde komma hem då min dotter var sjuk. Jag brukar normalt checka in online så fort det är möjligt men denna gången gjorde jag det på flygplatsen. Jag blev satt på standby och bad med gråten i halsen om att få komma med. Till slut fick jag en plats ändå pga nån som inte dykt upp. Efter det checkar jag alltid, alltid in online så fort incheckningen öppnar.

    SAS EUROBONUS Diamantkort och de har garanterat sin plats ??

    OT
    Kommer någon ihåg cassie som dessie var vän med och bråkade med för massa år sedan? Har hon instagram? Kom och tänka på henne och ville kolla vad hon gör, tyckte alltid om hennes stil förr.

      Är det inte bara så enkelt att man Googlar hennes namn och Instagram, så dyker det upp om det finns?

        Hittar inte hennes efternamn. Men tack för tipset har inte hört om google innan.

    Jobbar på flygplats – biljetten styr i regel alltid. Finns undantag såklart men det är systemet som sållar och sorterar. Den som betalat minst ryker (om ingen är bokad som airline staff). Därefter vet jag inte om olika flygbolag jobbar på olika sätt, men där jag jobbar så sätter man oftast den som ryker på nästa flight, oavsett bokningssiffror. Så får några andra flytta från den om alla kommer. Vissa flygbolag kanske flyttar till nästa flight med lediga stolar, vet inte riktigt. Skitjobbigt för alla vid överbokningar, hatar det.

      sist till gaten ryker oftast enligt min upplevelse…

    Har fått ännu värre klimatångest nu med bränderna nere i södra Europa ? Förstår inte hur man kan fara runt helt obrydd, det är hemskt ?

      Det som inte syns är ju alla tusentals fraktflyg och stora fartyg med plastsaker från Kina som folk här har beställt. Eller fisk som skeppas från Sverige för att plastas in i Polen för att sedan åter säljas i Sverige. Det är sånt jag hellre ser minskar, än att skamma folk (inte influensers) som vill åka på sin semester en gång per året till solen eller för att hälsa på familj.

      Klimatångest? Prova med terapi.

      Jag hade också klimatångest, sen åkte två miljardärer med följe varsin 10 minuters rymdtur.

      Botad.

      Till annan: om du syftar på bränderna i turistorter i Grekland och Turkiet behöver du inte få ångest. I Grekland får man inte skövla skog och flera markägare önskar sälja sin mark men ingen vill köpa mark med skog eftersom den inte går att bygga på. De bränner bränner därför ner skogen för att kunna sälja marken till folk som ska bygga hotell och dylikt. Varför tror du annars det brinner i JUST turistområden? Nu finns dock en ny lag i Grekland som säger att man inte får bygga på mark där skogen brunnit upp, just för att slippa bränderna. Den togs just i bruk. I Turkiet brinner det av samma anledning men vet inte om de är på g med samma lag.

        Intressant om det är sant. Många gånger säger dom att skogsbranden är anlagd, om du har rätt så låter det logiskt.

        Detta stämmer, händer även i Turkiet. Anlagda bränder så fler hotell kan byggas. Vidrigt att utsätta djur och människor för pengar!!

    Hände mig en gång. Skulle flyga från Kuala Lumpur med byte i Hong Kong och vidare till London. Fick erbjudande om att istället åka KL-London i business. Var hemma före jag skulle ha varit hemma även fast jag fick vänta 8 timmar på flygplatsen.

    Fick överbokat flyg en gång, det var vid bytet i Köpenhamn.

    Fick 5000kr, hotell i premiumrum, frukost och mat. Jag var ungdom så min resa hade från början kostat totalt 2000kr,all shopping i Aberdeen och Edinburgh blev gratis ??

    Jag har bara flugit fyra gånger i mitt liv och det är över tio år sen så jag ber om ursäkt för en korkad fråga…

    Men när man åker på charter, då slipper man sånt här, eller? Då är man garanterad sin plats på flyget???

      Ja, om hela planet är chartrat av en eller flera researrangörer så ska man inte ha sålt fler flygstolar än vad som finns på planet.
      Nu för tiden går dock många paketresor med reguljärflyg och då finns förstås risken för överbokning även om en gruppresa brukar komma med planet i sin helhet.

    Jag tror vi får problem när det visar sig att man endast får EN resa per år per person ifall klimatmålen ska nås – om ens det!
    Fatta va jobbigt det blir för IL: vojne vojne. Omöjligt säger du? Inte alls. Högst troligt inom en 10-års period. Då e d tåg som gäller hehehe…tar tid… mycket tid… som inte finns, när man vill att livet ska gå i 100 knyck…och skiter i att det är pandemi och att man ska testa sig efter hemkonst och helst sitta i karantän…. vi blir ju aldrig av med skiten om vi inte går all in – allihopa!

      Fast man kan ju jobba med att få fram alternativa bränslen och mer miljövänliga bränslen till flygen. Det ligger ju i flygbranschens intesse om något. Kanske el-flyg som i bilbranschens utveckling.

      Jag hade också gått under med bara en flygresa om året. Älskar att resa

      Jag föreslår att du sköter dig själv och sk!ter i IL. Det blir bara löjligt att dra upp henne hela tiden.

        Och du behöver inte gå till ILs försvar. Skit i henne du med.

      Blir nog jobbigt för fler än henne. Jag har flera resdagar per år via jobbet, främst inom Europa men en del i Asien också.

      Skulle även tycka att det var supertråkigt om mina barn inte fick träffa sin pappas familj mer än en gång per år.

    Har folk inte lärt sig? Om du nu måste flyga i en pandemi, lägg inte ut på sociala medier, klaga inte på någonting och om du fastnar i ett land i dessa tider av diverse anledningar: bli inte förvånad.

    De rankar folk baserat på hur lojala de är. Är du guld eller diamant kommer du inte va den som kickas av. Så miss influencer här är ingetdera och fick därför snällt gå av planet.

    Alla bolag överbokar väl. Det gäller ju att hänga på låset och checka in online så snart det öppnar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.