Ett PR-trick av Caia Cosmetics?

Vad tror ni? 
Är det ett PR-trick för att få folk att prata om något annat än dramat som varit kring Caias julkalender, eller har de bara fått påhälsning av samma tryckfels-Nisse som då och då härjar här inne? ?

115 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Nej det tror jag verkligen inte. Det ser ut som någon som varit stressad och plöjt igenom uppgifter och glömt korra.

      Nej klart det inte är pr-trick. Klart det är stress, slarv och okunskap. Caia gör bort sig mer och mer och framstår som oseriöst och fake. De lurar ju sina kunder och kör med manipulativa metoder för att sälja mycket och tjäna stora pengar. Det är allmänt känt dessutom att Bianca ljugit om mycket, vissa ljuger om de får pengar för att göra det så är det. Får hon betalt och tjänar pengar på något så är det det bästa någonsin och något hon älskar såååå mycket. Finns ju bevis på vissa av hennes lögner. Fällda igen också.

        CAIA sjunker mer o mer, gräver sin grop djupare…herregud så pinsamt. De säger liksom emot sig själva, lögn på lögn och floskler. VD Mikael Snabb har sagt ”Det hade egentligen varit mycket billigare för oss att lägga in en befintlig full size-mascara än att lägga ner massa pengar på produktutveckling, säger Mikael Snabb till Nyheter24”. Så att göra mindre förpackningar är produktutveckling? Nej men snälla. Bianca sa ju dessutom i sin bortförklaring då hon manipulativt var ”lilla jag” att om de skulle lagt i fullsize så hade kalendern blivit galet dyr. SÅ hur ska de ha det? Mikael Snabb sa även att de själva tycker de gjort en bra kalender och att den var värd priset ”vi har till och med räknat i underkant” – BS, vilket skitsnack. Han säger också ”vi lever för våra kunder” – ja de lever för kundernas pengar och dumhet, de levar AV kunderna typ och har ju blivit snuskigt rika.

      Det sämsta jag läst på engelska in a long time!

      ”Products that are gentle and hydrates (skall vara hydrate eftersom subjektet står i plural) your skin.

      ”contains niaciamide and PHA which works (skall vara work; subjektet i plural)”.

      Cleans – inte cleanse.

    Ingen aning. Men mina ögon brinner ? Gaaaaah stavfel!!

    Garanterat PR-trick, är en mångmiljonbusiness, det har nog lästs igenom både tio och tusen gånger för att försäkra sig om att stavningsmissarna ser genuina ut.

      Men sluta, klart det inte är ett pr-trick! Men visst är det en mångmiljonbusienss och de kör med manipulationer och fejk typ, överhypar sina produkter och sätter överpriser. Sjukt att folk går på det och köper det. Vissa köper allt Bianca säger och förstår inte bättre. Tragiskt hur de blåst sina kunder, usch.

        Varför är det klart?

        Tycker det ter sig vara en ganska uppenbar panikåtgärd. En (inte med flit genomskinlig) avledningsmanöver för att pressen ska skriva om detta i stället för julkalendern så kunderna kan förfasa sig över detta i stället.

        Vi snackar inte ett eller två stavfel liksom utan allt som ens med lite fantasi kan felstavas är felstavat. Det skulle aldrig släppas igenom, det sitter liksom inte en ensam person på sådana här bolag som utan granskning och korrekturläsning kan publicera vad de vill på företags officiella plattformar.

          Tvek att det är ett PR-trick alltså. Hade funnits andra saker de hade kunnat gjort som varit subtilt men inte fått de att framstå som inkompetenta/slarviga utan att det mer blivit en rolig grej. Liksom att en blooper-bild letade sig in eller dyl. Här ser det ju bara ut som de är kassa på engelska och/eller inte korrläst.

          Också, det händer absolut att sådana här saker tar sig igenom. Hänt även på större företag än CAIA. Jobbar med kommunikation själv och det finns massvis med exempel på stavningsmissar som tagit sig igenom ändå till tryck/publicering.

            Ja stavningsmissar är en sak, men detta är ju något annat, haha. Jag tror verkligen det är en panikmanöver, liksom, kritiken med kalendern är ju så illa för bolagets image att de nog är redo att ta nästan vilka knep som helst för att skifta fokus. En blooperbild hade nog inte haft samma effekt.

              Tror verkligen inte det, och även om så var fallet, så visar det ju nästan ännu värre på inkompetens om man tror att det är ett bra PR-trick att framstå som slarvig/dålig på engelska och tro att det ska få kunder att glömma kalenderfiaskot.

                Blir väl snarare motsatt effekt tänker jag, att folk blir ännu mer påminda om kalenderfiaskot. Och ännu mer framstår ju caia som bluff och oseriöst.

              Håller med, lägga om fokuset till detta istället för kalendern men nu så skriver alla om att hon härmar Kylie Jenner, vilket jag håller med om helt

          Men Agnes, på riktigt. Så du menar att de medvetet vill framstå som oseriösa och okunniga, att de ännu en gång vill få kritik och negativ uppmärksamhet? Ja det låter ju logiskt eller INTE. Men de kommer säkert försvara det så nu, kommer säkert säga att det var pr-trick för tror inte de kommer erkänna att de är slarviga och oseriösa. Jobbat med det i 2 år haha eller INTE. Det är väl Bianca el Lovisa som troligtvis skrivit texterna. Panikåtgärd var det nog att få ut dessa produkter och reklam fort så det säljs maximalt till jul. Hoppas inte många köper det. Caia är mycket lögner, fejk och manipulationer.

            Hahah ja varför är du så naiv är väl frågan. Kim K och Kylie har skapat ”skandaler” med sina varumärken precis innan nytt släpp för att få publicitet. Har du inte hört att all publicitet är bra publicitet. Känns verkligen som att Caia kör samma taktik.

              För det första, att de skapar snackisar om sig själva innan stora grejer, sure, men då snackar vi sådant som spekulationer kring graviditet, att de dejtar någon, att de ska göra slut, att något annat dramatiskt hänt osv. inte att de har en massa felstavningar på sina produkter ?

              För det andra, all publicitet är verkligen inte bra publicitet, det är något folk som inte förstå publicitet fått för sig bara. PR är inte _så_ simpelt.

                Du har i så fall missat deras skandaler. Bland annat ville Kim att Skims skulle heta Kimono egentligen vilket gjorde att den asiatiska marknaden totalt flippade ur för att hon stal deras kulturarv. Hennes varumärke hade ännu inte nått ut till Asien vid den tiden men efter det här visste typ alla vem hon var. Det blev stora rubriker och enligt många hade hon gjort bort sig totalt. I efterhand var det ett uppenbart Pr trick, för typ en vecka senare fanns ”Skims” redo att släppas med nytt namn dårå. Så nä, inte så mycket om deras relationer osv. Men jag förstår var du menar med att stavfel inte är på samma nivå. Dock kan jag tycka att man ska vara öppen för att företag gör allt för att få just din uppmärksamhet och se, hör är vi nu och diskuterat detta företag ? När man tror att internet är gratis så har man missat hela poängen, varje individs uppmärksamhet är produkten som säljs i dagens samhälle inte vise versa.

                  Det exemplet var absolut inget PR trick, det blev en kostsam historia för dem. De fick märka om all produktion som redan var färdig.

                    Bra att du vet ?? Så företaget går inte bra nu i flera länder världen över? Tror du dem gick i back eller plus in the long run? ?

          Det tror jag absolut inte det är! Däremot säger de mera om bristande kompetense de kör med gällande marknadsföring/ detta ska man ju inte lasta Bianca för men hon hade väl sålt eller är det rykte ?H ur kommer det sig att hon jobbar som modell 24/7! Eller har hon fått förskottsbetalning för flera år! Ja menar Varför jobba om man sålt sin del i bolaget? Jobbar man kvar för att man älskar Kunder?
          Det är något som inte är överensstämmande

        Men alltså snälla du, släpp det här med Caia. Andas lite och gör något annat för en stund.

        Förstår inte hur det kan vara så otänkbart att andra personer gillar Bianca och Caia. Jag är en vanlig 2 barnsmamma som har gått från att köpa dyrare produkter till att köpa en hel del från Caia. Priserna är fullt rimliga för det man får enligt mig. Och jag kan absolut tänka mig att testa hudvårdsprodukterna. Och skulle det inte fungera för mig så får det vara så, jag behöver inte vräka ur mig alla mina åsikter överallt.

          Men varför betala dyra pengar till Caia när du kan få lika bra och kanske till och med bättre produkter för mindre än hälften av vad Caia tar? Tycker du det är logiskt med en eyemakeup-remover för över 300 kr? Nej det är galet! Det är dessutom produkter som skeppas lång väg så inte särskilt klimatvänligt heller.

          Hej och välkommen till internet, här uttrycker folk sina åsikter.
          Just nu är du på Camillas blogg där hon skriver om vad hon vill när det vill.
          För det är så det fungerar.

          Och det finns både bättre och billigare produkter för oss stressade mammor än Caias upphaussade produkter.
          Men det är ju ditt val att välja dem och tycka om dem, och vet du, det är helt ok för mig.

      Hur skulle de gynnas av en taffligt skriven text? Det här är skrivet av personer som tror att de är bra på engelska, så otroligt bra att de inte behöver anlita en professionell översättare.

        Har du inte lärt dig något alls av att läsa om Isabella här inne? Haha. ?

          Du menar ytterligare en person som hade hybris och trodde att de inte behövde ta hjälp av experter för de är ofelbara?

            Haha syftade främst på att alla sätt att provocera fram uppmärksamhet är bra sätt, oavsett om det är en själv som ser ut som en idiot eller inte. (Typ ta bilder på barn i båt ute på öppet vatten utan flytväst och dylikt)

      Haha, garanterat INTE ett PR-trick. Det sitter en stackars stressad ca 23-åring grafisk designer på marknadsavdelningen med skrattretande låg lön som får skriva egen copy direkt i layouten för saker ska göras fort fort fort.

        En obetald sådan =praktikant

    Proffs ?

      Håller med, smart! Vi analyserar och har fiffiga tankar och kommenterar! Buzzz

    Varför skriver de på engelska? Trodde att de bara riktade sig till den svenska marknaden.

    Tycker det låter lite töntigt att skriva på knagglig engelska när man inte riktigt behärskar den.

    Pinsamt, gud så oseriöst. Nej det är självklart inget PR-trick, lägg av. De har jobbat med det i två år påstår de men de har inte kunnat få texten rätt, asså. Undrar hur mycket läkaren fick betalt för att prata med Bianca på film, ganska tydligt att hon inte varit involverad i produkterna dessutom så är inte hudläkare experter på hudvårdsprodukter. Troligtvis är allt billigt framställt, det viktigaste är att göra snygg och cool reklam och visa upp Bianca.. och tjäna mycket pengar förstås. Caia har blivit fällda igen också.

      Ja hon verkade inte ärlig, hon flackade med blicken och tittade bort.. men Bianca kan konsten att ljuga och manipulera. Nej hudläkare är ofta inte kunniga på hudvårdsprodukter, vilket fail, men det ska inge trovärdighet tänker Caia dock ska ni inte gå på det. Tyvärr är folk naiva och förstår inte bättre men allt handlar om att tjäna pengar och folk får betalt för att säga saker.
      Löjlig reklamfilm också, ska liksom vara coolt och Bianca som vanligt med öppen mun och sänkt blick.. Det viktigaste är tydligen att göra snygg reklam för det säljer tydligen oavsett om det är bra eller sämre innehåll i de snygga flaskorna och tuberna. Sjuka priser också så inte undra på att Caia tjänar mycket pengar. Inte värt pengarna, köp annat istället.

      Tycker det kändes som att hon var ute och cyklade, velade när det kom till deras produkter, hon gled och flöt bara med när Bianca pratade. Blev även lite osäker på om hon verkligen har jobbat med hudVÅRD i 15-17 faktiskt.

    Också i första bilden: ”Products that are extra gentle and hydrates your skin.” Det ska vara ”hydrate”.

    Så oprofessionellt. Vilka är det som köpt Caia och vem sköter marknadsföringen? Pinsamt faktiskt! Det går att googla på stavning. Tar nån sekund bara. Tror inte för en sekund att detta är något PR-trick.

    Är det okej med språkpolisande nu? Vi förstår väl vad som menas yada yada?

      Det är väl ändå räääätt stor skillnad på ett företags marknadsföring som ska vara genomtänkt och professionell vs vad någon random privatperson skriver i all hast på sin telefon en fredagkväll i reklampausen inne på en skvallerblogg? Eller? ?

        Tycker också det är viktigare att en influencer stavar rätt i ett samarbete som ska vara genomarbetat och professionellt, men bryr mig exakt 0 om de stavar fel i en spontan instastory.

        Jag tänkte mest på när folk påpekar språkfel i inläggen här; det här är ju ändå en stor blogg. De felen rättas sällan, och bland kommentarerna brukar det då dyka upp en hemsnickrad definition av ordet ”språkpolis”. Den dyker även upp när andra språkfrågor dryftas.

      Språkpoliserna göder företaget!

    Heter det inte visibility?
    Isåfall finns det ett till stavfel ?

      Det finns ännu fler fel. Extra trist för dem att de inte fick till en korrekt text på flaskan.

      SEBUM står det istället för Serum..

        Här syftar de nog på sebum och inte på serum, så det är ingen felskrivning.

          Ahh jag fattar! Tack!

        Sebum betyder talg så det är rätt 🙂

        Sebum är rätt här. 🙂

      Ett stavfel till heter det. Inte till stavfel..

        ? alltså jösses

    ”Suitable for (you who have*) oily skin.”

    När jag läste meningen ovanför så förstod jag att det inte rörde sig om ett PR-trick men billig arbetskraft.

      Fast just så skriver ändå rätt många hudvårdsmärken. Det är typ accepterat sätt att säga det på skulle jag säga. De andra sakerna är pinsamma missar dock.

        Fast Caia har skrivit you who has när det väl ska vara you who have.

          Ah, my bad, jag som misssuppfattade. Trodde det inom parantes var Siffors korrektion på hur det borde vara istället för ”suitable for oily skin”. Då är jag med, helt klart en till miss då!

    Är inte risken att man får känslan att de stressar fram allt och att man därigenom inte vågar använda något? Om det är ett trick är det väldigt vågat.

    Tror inte det är ett trick för att få folk att prata om annat än kalenderfailet, detta är enbart slarv och okunskap, så oproffesionellt haha. De fösökte ju flytta fokus från kalenderkritiken genom att snyfta att Bianca är en privatperson och att hon fått hot och hat när de fått mycket konstruktiv kritik av missnöjda kunder. De lovade ju kunder skulle få kalendern före släppet om de förbeställde men det fick de inte. CAIA har ju även blivit fällda ännu en gång läste jag. Mycket som överdrivs och mycket som är bluff typ.

    Jävlar vad många fel. Fyfan vad pinsamt. Oerhört oprofessionellt. Hade skämts ihjäl om jag var Bianca.

      Inte säga så, då kallas det hat och hot och Bianca eller hennes närstående kommer snyfta och det är då ”lilla Bianca”. Säkert kommer hon snyfta nu också om att det är hat.. och hennes vänner som ska försvara, så löjligt, som Johanna och Edvin asså snälla. Sjukt hur vissa håller på och hyllar, folk som fortsätter hylla och försvara allt Bianca gör ”hon är såå fantastisk”.. asså snälla. Hot och hat är aldrig okej och man ska inte skriva elakheter eller personliga påhopp MEN inte heller försvara detta och överhylla då Caia och Bianca faktiskt gjort en del som inte är okej.

    Det är sorgligt att Biancas utseende ska vara eftersträvansvärt för tjejer och unga kvinnor.

    Ja, alltså de marknadsför sina produkter som vääldigt ”high quality” och sen är det formulerat på så fruktansvärt dålig engelska, massa stavfel mm, så man undrar om det är ett barn som skrivit det hela, vet inte om man skall skratta el gråta! Svårt att ta ett företag seriöst som uttrycker sig såhär i sina reklaminlägg..

      Varför skulle du gråta?

        Vet du vad en metafor är? Om inte, såhär: Med ”vet inte om man skall skratta el gråta” menas att man inte vet om man tycker det hela är oerhört roligt el bara väldigt sorgligt.

    Jag måste nått typ av fel då jag läser texten men missar felstavning och måste gå tillbaks och kolla vad som var felstavat.

    Eller så är det p.g.a. jag stavar precis lika illa.
    Mne deet troor jag inet.

    Att stavfel skulle vara en pr-kupp är lite långsökt tycker jag.

      Och jag ser knappt vad det står. Färgerna flyter ihop ?

    Men guuud. ”You who has”. En högstadieelev har bättre grammatik än dem. Verkligen oproffsigt! Hoppas det reflekteras i intäkterna…

      Mm precis, dom har svenska formuleringar fast på dålig engelska. Blir lätt B då.

      Det blir dock ett bra exempel på varför man ska stanna kvar i skolan, istället för att hoppa av och bli influencer

    Och bilden av Bianca ! Upp med ögonen!

      Men hon blir ju trött av att packa en miljard julkalendrar. Eller så är hon bakis, mer troligt.

      Hon bara: ”Engelsk verbböjning? Orka!”

    Löwengrip hade också stavfel på sina produkter i början.

    Visability… Kunde de inte lagt några spänn på en översättare istället för ”specialisterna” eller var det bara hittepå?

      Och ACHIVE

      Asså herregud tar aldrig slut

    Finns 11 miljoner bilder fina på Bianca då väljer dom den är hemska! Hon ser ju drogat ut och så otäck med nyckelbenet hua! ?

      Att en levande människa kan se så död ut. Och i den åldern.

      Oj då måste jag vara väldigt skrämmande för dig. Ser ofta trött ut och mina nyckelben är betydligt mer utstående än Biancas ?

      Alltså, ja hon ser lite trött ut på bilden men snälla ni. Ser död ut? Otäckt nyckelben? Haha, vad är ni för några. Om ni tycker detta är läskigt borde ni se mig när jag vaknat på morgonen. ?

        Lite skillnad på att se trött ut på morgonen än på en reklambild.

          Ja alltså menade bara att det är helt extremt då. Även en vanlig tillfixad jag, och även festfixad jag, ser ut som en rutten banan som inte sovit på åtta år i jämförelse med Bianca på den bilden. ?

            Har inte ens några barn att skylla på ?

    Nej men jag tror däremot att caia släppte skincare tidigare än tänkt för att stråla över den dåliga kritiken för kalendern.

      Håller helt med, för det är inte vanligt att man annars släpper två så stora kampanjer så tätt, utan brukar vara lite mer tid emellan. Så jag gissar också att de då fått stressa fram kampanj materialet, därav alla stavfelen.

    Stavfelen i all ära men det går ju knappt heller inte att läsa?! Vitt supertunt typsnitt mot ljusrosa bakgrund? Kom igen!! De kanske inte vill att stavfelen ska upptäckas ?

    ”Covfefe”

    Jag har en teori att de av misstag publicerade en version som inte korrats ännu, att den korrigerade med rätt stavelser ligger kvar i mappen ? Fy fan vad pinsamt om det är så!

    Men åh vad pinsamt. Såg på Caias instastory så pinsamt när en tjej står och gnuggar bort ögonsmink men hon visar inte ens upp om sminket fastnat på bomullspaden. Hutlöst dyr eyemakeup-remover dessutom som de vill sälja på oss men Nej gå inte på det där, betala inte det priset för en ögonsminkborttagning ni kan hitta billiga i butik som är riktigt bra typ för 50 kr ist för 195 kr. Och Bianca som lagt på creme på sitt sminkade ansikte, ovanpå rouge. Alltså så fjantigt, förlåt men riktigt pinsamt.

      Här tipsar en beautybloggare om en riktigt billig och bra remover. ( Jag har inte testat den själv än. Jag har inte använt upp min Nivea-remover än.)
      https://www.daisybeauty.com/ogonmakeup-removern-fran-lidl-som-krossar-allt-motstand/#comment-28066

      Krämen hon lägger på sitt smink är ju just en kräm som tar bort smink så vore ju idiotiskt om hon inte vore sminkad.

      Den sekvensen verkar fake. Alltså man ser ju inte ens FÖRE heller.

      Vilka vill köpa sånt trams?

        Mycket verkar fake. Tyvärr verkar många vilja köpa det, till och med äldre damer har jag sett, hur naiva. Förstår inte varför en del ser såå mycket fram emot att köpa produkterna. Obegripligt. Har dock lagt märke till att många konton som skriker ut hur GRYM Bianca är och powerwoman och CAIA är bäst osv är konton med noll följare, skumt, genomskinligt. Och vissa som skriver att detta är magiskt och bäst fastän de inte ens provat, det har inte kommit ut ännu. Man ska också förstå att andra influencers och youtubers får betalt för att hypa och hylla produkter. Och det SJUKA priset på framförallt eyemakeup-removern 325 kr alltså what!?! Vilket skämt! Urlöjligt! Märks att Bianca trycker mest på att sälja av den för den är dyrast. Alltså NEJ köp den INTE! Den kanske är bra MEN det finns billiga jättebra som tar bort vattenfast mascara och lämnar huden len för endast 20-50 kr, Niveas är bra och den på Lidl så lägg era pengar på annat och inte på en dyr evemakeup-remover för att det står Caia på. Alla sådana brukar dessutom vara för all skintypes så det är inget unikt med just Caias. Läste också att i Caias smink finns ingredienser som är mindre bra för hälsan enligt world health organisation. Märkligt att inte Caia blir granskat.

          Men alltså snälla du, släpp det här med Caia. Andas lite och gör något annat för en stund.

          Förstår inte hur det kan vara så otänkbart att andra personer gillar Bianca och Caia. Jag är en vanlig 2 barnsmamma som har gått från att köpa dyrare produkter till att köpa en hel del från Caia. Priserna är fullt rimliga för det man får enligt mig. Och jag kan absolut tänka mig att testa hudvårdsprodukterna. Och skulle det inte fungera för mig så får det vara så, jag behöver inte vräka ur mig alla mina åsikter överallt.

            Men du gör ju just det.. vräker ut dina åsikter ?

            Bra skrivet.

          Jag tycker många sminkprodukter ifrån CAIA är toppen! Alltså bland mina favoriter. Dock vågar jag inte testa deras foundation, tror inte den passar mig. Kommer INTE köpa deras hudvård. Lustigt hur jag älskar vissa produkter men har ändå noll förtroende för denna nya del av företaget. Jag håller dock med i mycket av kritiken CAIA fått nu.

          Produter jag gillar för den som är intresserad: Liquid bronzer (älskar), rougen när man förstår hur den ska byggas upp, läppennor, mascaran bibbs boom boom lashes och settingspray (extra hydration).

          Produkter jag inte kommer köpa: foundation, puder, ögonskugga, brynprodukter, parfymerna om inte jag får chans att checka doften.

      I senaste inlägget på Insta är removern enda produkten – pris 325 kr. Hoppade till så hoppas att det är fel där men samtidigt roligt; stavfel och heltokiga priser vid lansering av från ett företag som är värderat till minst 200 miljoner. Är inte längre förvånad över hur de skötte kundtjänsthanteringen vid kalenderkaoset men undrar på allvar om de finns ngn nej-sägare på CAIA?

    Tror absolut det är ett PR-trick, precis som nyhetsbrev man får där det står något likt ”Ups, vi råkade skriva fel i vårt förra utskick”, – vilket de gör framförallt för att man får extra klick på så vis. Utstuderat, men jag har egentligen inget emot det, vardagsmat! 🙂

    Jag är engelsk och läste igenom allt – det finns fel på varenda story. Dessutom har de skrivit 8 am CEST – men europeisk sommartid tog slut 30 oktober så det är nu CET. Tragiskt.

    Hur kan folk ens vara så naiva och rakt ut dumma så att man tror att det är ett medvetet PR- trick á la ”tihi” ?‍♀️?‍♀️?‍♀️ Självklart är det rent slarv och ignorans! På ett seriöst företag har man folk som korr- läser texterna. Är uppenbart det som inte gjorts här med tanke på att det är så många fel. Har knappast med tryckfel att göra.

      Pappa Ingrosso skriver snart ett nytt inlägg om att NU RÄCKER DET.

      Och hur kan folk vara så dumma och betala så mycket pengar för att det står Caia på och för att Bianca säger sig älska det?! Förstår det inte. Bianca älskar att tjäna pengar liksom. Ser vissa som skriver att det är bra priser. Alltså what! NEJ det är JÄTTEHÖGA PRISER, det mesta Caia säljer är ju JÄTTEDYRT. Dessutom är väl mycket av det tillverkat i Kina om inte allt.

    Värsta jag har sett.

    Jag räknade till över åtta stavfel.
    Sertain, Importent, Visability, Complextion, Achive, Cleansinf, Togheter och Apperence. Plus att de blandat ihop tiderna.

    Fruktansvärt pinsamt.

    Som en som jobbar som copywriter tror jag definitivt att det är slarv och ihophafsat i sista stund. Jag stöter på sååå många företag som underskattar det här med copy och tror att de är så bra på det och inte behöver ta in hjälp. Att stava kan man dock nog klara själv. Det behöver man ingen copywriter för.

    Jag har också jobbat länge med design och tänker att de har gjort det vanliga designmisstaget och använt får ljus text mot ljus bakgrund. Man tänker att det är snyggt och glömmer läsbarheten.

    Undermåligt.

    En stackars praktikant som skrivit ihop detta? ? *skämskudde*

    Jag blir alltid lika bedrövad när jag ser henne. En av Sveriges rikaste unga tjejer (eller tjäjer om mamma P får bestämma) och hon ser ut att ha hela världens oro på sina axlar. Att hon är så tunn vet vi ju att det beror på hennes bulimi, vilket gör att jag tycker hon passarens sämre som ansiktet utåt. Men money talks…

    Uppenbart att Caia till stor del består av praktikanter. (precis som Blondinbella) Man vet att målgruppen har noll koll å sväljer allt Bianca predikar. Då kommer man undan med sånt här…

    Rakar hon bort sina polisonger?

      Ja hon noppar bort allt i ansiktet som inte är ögonbryn.

        Inte undra på att hon älskar pinsettet.

    Att håna en ung tjejs utseende här känns verkligen fräscht….

    Jag blir sjukt irriterad att allt hon gör går i Kylie Jenner anda, båda Biancas still av produkter och Rebecca Stella. Ändå så köper folk deras produkter. Vart går gränsen för plagiat? Inget av vad de gör är unikt. Sjukt oprofessionellt!

    De skrev ju även ”A new era is born” (något ingen med engelska som modersmål skulle skriva) samt Bianca skriver ”I’m shaking of excitement”.

    Det vore kul med ett nytt inlägg, men med alla stavfel utmärkta – alltså stavfelen i detta inlägg + alla de som tagits upp i kommentarsfältet här ?

    Slarv och inkompetens finns numera i alla yrken. Och när nån gjort fel ber de inte ens om ursäkt utan slänger iväg ”ingen fara”. Det är väldigt synd att kunskap och respekt inte längre räknas som viktigt men så är det i dagens samhälle. Yta istället för innehåll. Så är det väl med sminket också. Influensers som Bianca kletar på sig 20 lager i ansiktet och klagar sen på utslag och finnar, haha.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.