Nu släpps Petra Tungårdens kollektion på Nelly

Nu har Petra Tungårdens bröllopskollektion släppts på Nelly och en av klänningarna är en överkomlig tylldröm som utan problem skulle kunna användas som både studentklänning och bröllopskläning för den som så önskar.
Prislappen på 1199 kr är heller inget att höja på ögonbrynen åt, däremot är den ganska lik den här andra klänningen från Alessandra Rich som jag kände igen från en googling gone wrong med tanke på att den kostar 27 000 kr.
Den påminner lite om den här tyllklänningen som Petra burit tidigare men inte alls lika snygg som hennes egna.

Så har du gått och suktat efter den men känt att det kanske inte är den bästa av lösningar att pantsätta arvegodset för att ha råd med den så finns här ett alternativ. 
Jag blev faktiskt glatt överraskad av de överkomliga priserna och det här faktiskt en av de bättre influencerkollektionerna.
Först Lovisa Barkman och nu Tunis? Vart är vi på väg?
Dock lite besviken på att det inte släpptes några klonkisar, men jag såg ett par gula inne på Skoman på Fältöversten för den som är intresserad.
Pris okänt men säkerligen lägre än originalet skulle jag tro. =)

Kan ingen bjuda mig på sommarbröllop?
Jag kan både sjunga och dansa om det skulle behövas….

Dags att rösta till Guldtuben

Jag är ytterst besviken över att jag inte blev nominerad till Årets Musicaly..
Alltså, jag har ju ingen konto eller så men OM jag haft det skulle det ha varit i världsklass!
VÄRLDSKLASS!!

Här nedan ser ni hur jag skulle röstat.
Tyvärr vet jag noll och ingenting om gaming så jag hoppar över den men i övriga kategorier är jag tjejen med koll.
Men..
Hur jag VILL att det ska bli och hur jag tror att det KOMMER bli är två vitt skilda saker men så här VILL jag att det ska bli!
Dock saknar jag en kategori som jag tagit mig friheten att lägga till själv. Håller ni inte med?
Jag tror knappast jag behöver säga vem jag tycker ska vinna. 🙂

Jag hade tydligen missat en kategori så den är tillagd i efterhand.

Att tjäna pengar på blogg – av och med Hugo Rosas

Eftersom företagen som köper in annonsutrymme vill få ut nåt av deras investerade pengar vill man ha videoannonser som spelas upp och som kan upplevas störande för vissa. Om ni gillar min blogg och känner att den ger er en stunds glädje varje dag så kan jag bara be er ha lite överseende med annonserna (eller ännu hellre kolla lite längre på annonsen eller klicka på länkar). Alternativet skulle vara typ en betalvägg á DN och kräva betalning för att få läsa och det tror jag varken ni eller jag vill. Om ni kan ha överseende med annonser som stör ibland så  lovar jag fortsätta ge er roliga, eftertänksamma och vardagliga inlägg. //Hugo

Hugo bemöter den kritik som ramlat in på hans blogg den senaste tiden som gäller reklam och videoannonser – något som hans läsare inte uppskattar alls.
Den här branschen är dynamisk vilket betyder att den hela tiden rör på sig och förändras och saker som var på ett visst sätt igår är kanske annorlunda idag, och som läsare/följare/fänz så är det någonting som ni bara måste acceptera.
Marknaden förändras och olika typer av marknadsföring kommer förändras med den och det går helt enkelt inte att säga ”Jag vill ha det på samma sätt som det alltid varit” för om det sättet inte längre finns kvar så är det med största sannolikhet för att det inte längre fungerar.

Värdet för sidvisningar har gått ner något enormt så de bloggare som tidigare kunde leva på att enbart ha reklam runt inläggen kanske  u behöver göra sponsrade inlägg för att få det att gå ihop.
Att då får höra att man är girig som tar till ytterligare sätt att tjäna tillräckligt med pengar på för att slippa ta ett annat jobb är tråkigt.

Ta Hugo här som exempel.
Säg att han skulle ta bort alla annonser som folk klagar på och istället skaffa sig ett annat jobb för att betala räkningarna.
Det skulle resultera i att hans blogg ekade tom eftersom han skulle behöva lägga sin tid på det jobb där han tjänar pengar.
Skulle läsarna vara nöjda?
Ingen reklam men heller inga inlägg – blir det bra så?

Jag förstår att många skulle vilja se en blogg helt utan reklam som uppdateras minst 5 ggr om dagen, men så vida den inte drivs av en människa så pass ekonomiskt oberoende att de till och med kan torka röven med femhundralappar så är det en utopi.

Det här är den bistra sanningen och det är väl upp till var och en att bestämma hur man vill ha det.
– En blogg med reklam och massor av content som hela tiden uppdateras?
eller
– En blogg utan reklam där det knappt aldrig publiceras nya inlägg eftersom innehavaren är upptagen på andra jobb?

Om detta är de faktiska förutsättningarna och de valmöjligheter som finns – hur vill ni då ha det?
Vad är absolut viktigast för er och vad kan ni tänkas ha lite överseende med? Vet man det så kanske det är lättare att försöka hitta lösningar än att bara uttrycka missnöje.
Jag vill veta, för utan er – ingen blogg.

Egoina erbjuds gratis skönhetsoperationer

Veckans sjukaste: Detta meddelande som trillade in på Instagram. Alltså va?! Tänk att stora kliniker jobbar på det här sättet. Jag vet inte ens vad jag ska säga för jag blir mållös. En sak är säker i alla fall, om jag hade velat göra brösten hade jag gjort det ur egen ficka och aldrig, aldrig, aldrig som ett samarbete. Herregud.//Egoina

Det här är nog fan bland det sjukaste jag någonsin hört! 
Det här företaget har alltså suttit och letat efter influencers som de tror vill ha större bröst, mindre näsa eller kanske en fettsugning – för de erbjuder ju inte bara en bröstoperation utan även andra ingrepp – och kontaktar dem med ett erbjudande!
Det här  är så otroligt oetiskt och kränkande att jag knappt vet hur jag ska formulera det här inlägget och hade det varit jag som fått ett sånt här erbjudande så hade jag INTE mörkat namnet på kliniken – det är en sak som är jäkligt klart!

Jag tror mig ana vilken klinik det här handlar om och om jag får det bekräftat så kommer det bara cementera mina redan negativa tankar om dem.
Jag kommer heller inte ha några som helst betänkligheter inför att skriva ut vilket företag det rör sig om.

Jag har kontaktat marknadschefen på kliniken och inväntar svar från dem.

Så Regina – du har DM på Facebook!

Tack för tips!

Ellen Bergström och fd bachelor-Niclas Lij kilar stadigt!

Naw, man blir ju allt lite rörd av att Ellie B och Nicky L slutligen blivit tillsammans på Facebook.
Hon behövde inte ens slåss om hans gunst i tv för att slutligen vara den som till slut vara den enda med en ros i handen.
Det fixade hon på egen hand. =)

På samma sätt som ett träningspass inte riktigt gills om man inte delat, checkat in och tagit en svettig selfie i omklädningsrummets spegel så gäller exakt samma princip för förhållanden.

Om det inte syns på sociala medier så har det inte hänt.
Det är ju sen gammalt…

 

 

Jackie Ferm har blivit misshandlad

I helgen blev Jackie Ferm misshandlad av en flickvän till hennes pojkvän Olas kompis då de både kommit till undsättning efter att Ola fått ett meddelande om att flickvännen jagat kompisen med kniv.
När de båda kom fram till vännens lägenhet så blödde han ut båda näsborrarna medan flickvännen satt på sängen med en kniv gömd under täcket.
Med den vetskapen så ska Jackie kanske vara ”glad” över att hon ”bara” fick en smäll i ansiktet, för tänk vad som hade kunnat hänt om flickvännen istället attackerat henne med kniv?

Det där ser ut att göra riktigt ont och jag hoppas nu att polisen tar det hela på allvar – både det som hände Jackie men även det som hände hennes och Olas vän och som resulterade i att han bad dem om hjälp.
Jag har en djup respekt för människor med civilkurage och hoppas att Jackie slipper smärta och ytterligare obehag från detta så fort som möjligt!

Bilder från Svenska Bloggare.

Den ofrivillige influencern

När jag gästade PT-Fias podd förra veckan – avsnittet är inte ute än – så envisades hon med att vilja kalla mig för en influencer, vilket jag inte alls håller med henne om men slutligen gick jag med på att kallas för den ”ofrivillige influencern” och här är varför.
Jag var precis inne på Angelica Lagergrens blogg och det första som möter mig är samma inlägg som jag redan sett på minst ett tiotal andra bloggar – nämligen ett sponsrat inlägg för Daniel Wellington.
Med tanke på hur många andra influencers som redan publicerat näst intill identiska inlägg om dessa klockor så börjar det bli snudd på pinsamt när det dyker upp ytterligare ett.

Jag skulle hellre använda en rostig galge till att dra ut min egen kopparspiral än skriva ett sådant här reklaminlägg för Daniel Wellington.
Jag förstår att företaget valt att helt marknadsföra sig digitalt via influencers men sättet de gör det på skvallrar om en viss oförmåga att förstå den influenciska världen.
Ni har tidigare valt Daniel Wellington som ett av de företag som ni aldrig skulle handla från pga deras spammande bland influencers och jag håller helt med.
Förstår de inte vilka enorma summor de skulle kunna spara genom att analysera influencerutbudet lite?
Om de marknadsför sig hos Michaela Forni så behöver de inte marknadsföra sig hos Petra Tungården, Margaux, Josefin Dahlberg, systrarna Fingal eller Caroline Sandström eftersom de mer eller mindre har samma läsare.
Samma sak med systrarna Lagergren. Om de betalar för marknadsföring i Angelicas blogg så är det ju ren idioti att köpa ett sponsrat inlägg hos hennes tvillingsyster då de också har ungefär samma läsare och detta gäller även bland modebloggarna. Kenza är störst så gör reklam hos henne. På så vis kan företaget checka av influencers som Janni Delér, Angelica Blick och Bianca Ingrossos då Kenzas läsare med största sannolikhet även läser deras bloggar.

Det här spammandet av företag tror jag inte är gynnsamt i längden för företagen.
Eller, låt mig omformulera mig där…
Det är förmodligen gynnsamt för företagen att spamma nätet med reklam på det här sättet men jag tror det skulle kunna bli både betydligt bättre och mer inkomstbringande.
Företaget skulle kunna få ner sina marknadsföringskostnader, samtidigt som antalet läsare som ser negativt på företaget pga allt spammande skulle minska.

Men…
Om det PT-Fia säger är sant – att jag är en influencer – om än en motvillig sådan så vill jag bara klargöra för eventuella framtida samarbetspartners hur jag jobbar så att ni får en känsla för om det ens är värt att kontakta mig.

Istället för att göra identisk reklam för ett märke så vill jag sätta tänderna i någonting annorlunda.
Visst kommer ni ihåg de här vägguren? Som såg ut som gigantiska armbandsklockor?
Om vi nu ska envisas med att återigen ha på oss byxor från Adidas med tryckknappar i sidorna och chokers runt halsen så kan vi även ta tillbaka denna episka inredningsdetalj?

Är jag intresserad av att testa samma förbannade matkasse som alla andra? Nä.
Erbjud mig i stället ett unikt samarbete där min expertis verkligen kommer till användning – för är det något jag kan så är det saltlakrits.
En liten veckans godispåse? Där man får hem en påse med nytt salt godis att testa lagom till fredagsmyset!!!

Vill jag checka in på Steam Hotel i Västerås och plaska runt inne på Kokpunkten tillsammans med hundra andra bloggare?
Nä.
Jag skulle istället gärna få betalt för att utvärdera Algonquin Hotel i New York som alltid håller sig med minst en huskatt.
Den här skönheten lystrar till namnet Matilda och ses ofta stryka runt i lobbyn och där Matilda är – där är jag.

Ni fattar va?
Och om det behövas att muta mig så går det absolut bäst om den kommer i form av en sån här katt. Jag vill ha den och jag vill ha den NU!!!

https://www.instagram.com/p/BhoYtDhgljH/?taken-by=alieninvasion

Vem får den bästa reklamen här egentligen?

Att Sandra Beijer är en av de bästa influencerna när det kommer till att göra genomtänkta, relevanta och intressanta samarbeten är någonting jag skrivit om här på bloggen vid upprepade tillfällen.
Jag får aldrig den där ”krängande” känslan av henne som jag lätt får av andra influencers sponsrade inlägg och det är svårt att sätta fingret på exakt vad det är som skiljer henne från mängden och det i sig är riktigt skickligt.
Hon kan förmodligen tacka sin utbildning och tidigare arbete som copy för detta, och skulle Sandra någonsin vilja sadla om och sluta som influencer så skulle hon kunna bli hur framgångsrik som helst på att arbeta bakom kulisserna som konsult/expert åt andra influencers som behöver höja kvalitén och trovärdigheten på sina samarbeten.
Det är jag HELT övertygad om!
Men…
Låt oss fokusera på det här samarbetet där Sandra gör reklam för skoföretaget ”Saucony”.

Under 2018 har Saucony påbörjat sin kampanj Run Your World. En världsomspännande cityguide där olika profiler delar med sig av sina gömda pärlor, och som allt eftersom fylls på med nya städer.
Min guide innehåller några favoritplatser kring där jag bor!//Sandra

Konceptet känns klockrent då många företag behöver göra någonting extra för att skilja sig från mängden, men Sandra gör nästan lite för bra reklam för sina favoritplatser i Stockholm på ett sätt som överskuggar den faktiska uppdragsgivaren. 
Jag är inte supersugen på att köpa några sneakers efter att ha läst inlägget. Däremot vill jag åka raka vägen till Stora Blecktornsparken och klappa grisar!
Nu på en gång!!!
Vem ska med?

Kissie i London del 4

[YouPlaySinglePlayer video=”1411,1847,196904″ yot ]

Kissie har alldeles för få dagar i London för att hinna med alla scener, men ett par till borde hon väl hinna med?
I den här videon gästas hon av ingen mindre än den gamla landslagsräven i fotboll – Anders Svensson.
Det är ju ingen Petter Stordalen så klart, men heller inte kattskit. 🙂