Influencisk parfymprovning

Inlägget innehåller reklam för podden ”Sanning & Konsekvens”

I veckans avsnitt av podden Sanning & Konsekvens tog jag med mig olika parfymer till studion, för parfymkonnässörerna Gabbi och Quetzala att sniffa på och tycka till om. 
Ingenting i avsnittet eller det här inlägget innehåller några sponsrade produkter, utan jag har köpt dem själv.
Vi är alla överrens om att parfymen från All I Am Beauty håller en annan nivå jämför med parfymerna från CAIA, men så har de nog även olika målgrupper. Quetzala och Gabbe fick känslan av tonårstidens DATE-parfymer av att sniffa på CAIAs parfymer, med det enda undantaget att CAIAs, jämfört från DATEs, kostar skjortan.

Vill du lyssna på hela poddasvnittet så hittar du det här!

 

Mrs Lindh använder sin döda svärfar för att göra reklam för den egna verksamheten

Bildkälla: Instagram.com/mrs_lindh/

 Bild 1 (till vänster):
”He was 62 years old and he was so excited because it was only a few years left before his retirement.”
”He had worked and struggled all his life, serving and building other people’s dreams.”
”He had just a few years left. To enjoy his life on his own terms.”

Bild 2 (i mitten):
”Unfortunately he did not make it. His dream of a life of freedom will forever just be a dream.”
”Unlike my father-in-law, you still have a choice. A choice where you start creating that freedom today. What kind of life is it, to give all your best years and wait for freedom when you’re old?”

Bild 3 (till höger):
”Life is here, life is now. Change your 9-5 to 9-freedom before your dream is buried forever.”
”Your way to create this freedom is to build your online business and leave your corporate job.”
”If you’re ready to take action then DM me ’I’m ready.'”

Tina ”Mrs Lindh” Lindh har postat ett knippe bilder från sin svärfars begravning, på vilka hon skriver om hur nära han var sin pension och hur han såg fram emot att äntligen kunna njuta av sitt liv på sina egna villkor, efter att ha arbetat och kämpat för att bygga upp andras drömmar hela sitt liv. Tyvärr fick han aldrig uppleva den friheten eftersom han avled, och hans dröm förblev ouppfylld.
Jag kan tycka att det är en smula smaklöst att posta den här typen av bilder från begravningar, men att var och en gör som de vill på sina kanaler, och så länge så framstår ju Mrs Lindh text som genuin och innehållandes anekdoter från svärfaderns liv, men wait for it.

På den tredje och sista bilden tar innehållet en lite annan vändning.
Helt plötsligt går texten från att handla om svärfadern till att helt plötsligt vara ett reklaminlägg för Mrs Lindhs egna verksamhet där hon använder hans död för att kränga kurser. Hon skriver till följarna att till skillnad från sin svärfar har de fortfarande ett val. Att de kan börja skapa den frihet som hon beskriver här och nu, istället för att ge sina bästa år till att arbeta och vänta på pensionen. Livet är här och nu, och du kan byta ditt 9-5-jobb mot frihet genom att bygga ditt eget onlineföretag.
Att man ska kontakta henne om man är redo att förändra sitt liv med hjälp av hennes tjänster som coach. Alltså reklam för det egna företaget.
Som grädde på moset så petar hon även in – vad jag utgår från är – det egna barnet i reklaminläggen.

"If you're ready to take action then DM me 'I'm ready.'"

Det här påminner mig om när Sanne Alexandra försökte kränga byxor med hjälp av kriget i Ukraina.
SMAKLÖST!

Isabella Löwengrips lögn om pengar för sambon Paul

I det senaste avsnittet av ”Isabella söker Sheila” så berättar Isabella om hur hon ljuger för Paul när de är ute och reser eftersom han inte tycker att det är försvarbart att bo på ett hotell som kostar 11 000 kr/natten, vilket Isabella gör. 
Och mer därtill. Hotellet i Milano, dit Isabella och Paul strax ska resa till kostar 14 500 kr/natt, men det kommer Paul aldrig få reda på. Istället gör Isabella som så att hon betalar hotellet med sitt kreditkort och så säger hon till Paul att rummet bara kostade 5000 kr/natt och så för han över 10 000 kr till henne.
Med den lilla ekvationen så betalar hon ju inte 34 000 kr för två hotellnätter, utan endast 24 000 kr. Som hittat!!!

Jag tänker att Isabella gör som hon vill med sina pengar, men att behöva ljuga för sin sambo?
Det låter märkligt, men så kanske det här inte ens hänt, för det vet man ju aldrig med den goda Fröken Löwengrip.

Du hör hela resonemangen i klippet här ovan!

Tack för tips!

Är det hets i Paula Rosas kommentarsfält?

Bildkälla: Stella Pictures

Oj, vilken hets i kommentarsfältet… Men för att svara på frågan. Har jag tröttnat? Absolut inte, men det är andra tider. Det finns flera faktorer som gör att jag inte har lagt tid på att prioritera bloggen.

Paula Rosas har publicerat ett blogginlägg där hon besvarar ”hetsen” i hennes kommentarsfält där någon eller några frågat om hon tröttnat på bloggen eftersom uppdateringen haft en del att önska i kontinuitet. 
Jag slängde ett öga i hennes kommentarsfält, och det här är den ”hets” som hon refererar till. Kommentarer om att det antingen ekar tomt eller bara kommer reklaminlägg, samt att hon inte besvarar kritiken som riktats mot henne, någonting jag kan tycka är en fullt relevant kritik eller feedback till någon som livnär sig på att skapa content.
Kanske finns det mängder av kommentarer som inte godkänts eller raderats, för de som har publicerats var inte mycket att hänga i hets och hat-julgranen.

Bex Tycker det är trist hur ofta du oannonserat struntar i/prioriterar bort att uppdatera bloggen numera. Tror knappt det varit en hel vecka (mån-fre) med uppdatering under hela hösten. Du har såklart ingen skyldighet att göra det. Men tycker det lämnar en trist känsla över bloggen. Känns också på inläggen som att du lite gett upp på den. Och anser inte renoveringen är en ursäkt, de flesta av oss löser det utan att skippa våra jobb. 23 okt, 17:11 Anonym Du får gärna bemöta detta Paula! Förklara varför det har blivit som det blivit. Jag håller med det folk skriver här. Det känns som att du har tröttnat på att blogga och gör det bara för att du ”måste”. Kanske är dags att ta en paus så att gnistan kommer tillbaka? Eller lägg ner helt och prova något annat. 23 okt, 20:25 Therese Håller också med. Den personliga känslan har försvunnit. Bara reklam och ytlighet kvar. Saknas djup och engagemang. Sandra Beijers blogg och din har varit favoriter, men din känns tyvärr inte längre genuin. Medan hennes håller samma höga nivå. Det kan man klura på. Tror mängden reklam är en avgörande faktor. 23 okt, 21:52 A Håller med fullständigt, dessutom är majoriteten av inläggen reklam. Vad är din riktning med bloggen egentligen? 23 okt, 20:03 Evelina Kan bara instämma! Har hängt här i flera år men upplever att det redan i våras börjat hända något (eller inte hända något).. Som att proppen är utdragen och att glädjen är borta! 23 okt, 19:56 Frida Håller med.

I sitt inlägg listar Paula flera av de faktorer som är anledningen till att hon inte prioriterat sin blogg och de lyder som följer:

– Ny fotograf
– Mer tid till administration
– Nya riktningar
– Tonen i kommentarsfältet

Hon ber också sina läsare om inspiration för att kunna göra bloggen ännu bättre.
Av kommentarsfältet under Paulas inlägg att döma har innehållet tagits emot väl av en del läsare, medan en annan skriver så här:

Jag tycker det är viktigt att skilja på hat, hets, kritik och feedback, även om den leverera på ett lite vassare vis än det som är att föredra.
Annars kommer uttryck som hat och hets urvattnas helt och det är inte bra för någon. Det är lite som att anklagelserna om Ozempic står som spön i backen så fort en offentlig person gått ner i vikt. En och annan har sannolikt använt sig av det eller annan medicinsk hjälp, men dra inte alla över en kam. Det blir heller inte bra, för det går faktiskt att gå ner i vikt, även utan ”hjälpmedel”.

Hur tänker ni här?

Tack för tips!