Mest läst

Presenteras av Urban Gloss

Här är nya heta skönhetsmärket – som vill boosta unga tjejer

Dela på Pinterest
De traditionella skönhetsföretagen får se upp när Urban Gloss gör entré på marknaden.

Hudvård och beauty är något som vi läser allt mer om. Från sheet masks och syrabehandlingar till trenden med koreanska hudvårdsrutiner som består av 10 (!) steg. Som om vi inte har tillräckligt att tänka på som det är.

Att det inte ska behöva vara så krångligt med bra hudvård är något nya skönhetsmärket Urban Gloss har tagit fasta på. Istället satsar man på enkla produkter med snälla men effektiva ingredienser, som gör sitt jobb.

Produkterna är bland annat framtagna av influencern Josefin Dahlberg som även personligen brinner för att boosta andra tjejer (du har väl inte missat hennes grymma Facebook-grupp Power babes). 

Josefin Dahlberg är en av drivkrafterna bakom Urban Gloss.

–  Vi vill uppmuntra tjejer till att köra sin egen grej och framhäva det man har istället för att förändra. Vi tycker perfektion är tråkigt och har till exempel inte använt några modeller i kampanjbilderna, utan 'vanliga' tjejer som gillar att stå framför kameran, säger Josefin. 

Inspirationen till Urban Gloss är bland annat hämtad från New York och den konstnärliga och hipstertäta stadsdelen Williamsburg. Där mixas olika stilar och looker – och tjejer i utstickande frisyrer och starka färger som dansar och sjunger på gatan är en vanlig syn. 

Det är precis den känslan som Urban Gloss vill ge, berättar Josefin:

– Beauty ska vara kul och inspirerande, fritt från måsten och tvång. Och när du känner dig bekväm i din egen hud är det mycket lättare att gå ut och ta världen med storm!

Kolla in hela Urban Gloss produktserie här.

Urban Gloss