Mest läst

Så här hanterar du en dålig chef på jobbet

no title
Dela på Pinterest
Att ha en bra chef på jobbet är verkligen A och O för att trivas på jobbet – men vad gör du om chefen inte alls är bra? Här är knepen!

1. Det är ofta inte personligt

Att en chef beter sig illa, är kort i tonen eller inte ger dig den uppmärksamheten du förtjänar behöver inte vara personligt. Hen är chef och har arbetsuppgifter, precis som du har. Det som sägs på arbetsplatsen handlar om arbetet, det är inte personligt. Genom att tänka på det så kommer du lättare kunna hantera din chef.

2. Acceptera det

I stället för att undvika din chef eller vara rädd för att fråga saker – försök acceptera hur hen är som chef och bara deal with it. Det kan kännas tufft i början men om du gör det så kommer du hantera situationen betydligt bättre. 


3. Låt det inte påverka ditt jobb

Den här är svår. Såklart en dålig chef påverkar ditt jobb. Men försök att tänka att du är anställd för att göra en viss arbetsuppgift – fokusera på den. Gör du ett bra jobb så blir chefen glad – förhoppningsvis! 

4. Tänk som en chef 

Se hens styrkor och svagheter och försök att se saker hur hens perspektiv. Prata med din chef ofta och få en uppfattning om hur du kan kommunicera med hen så ni förstår varandra. Genom att lära sig hur du ska hantera din chef på bästa sätt så ligger du steget före hela tiden!


Källa: Career Girl Daily

Mer:

I den här ordningen ska du fixa dig på morgonen – så det håller hela dagen

Bianca Ingrosso släpper nyheten alla väntat på

Gilla Modette på Facebook!