1 av 2
- Foto: MAJA SUSLIN / SCANPIX
2 av 2
- Foto: Maja Suslin / SCANPIX

SVT blev blåsta av Telia - i direktsändning

Salem Al Fakir genomförde en lyckad pr-kupp på Allsång på Skansen - och SVT var helt ovetande.


Under tisdagen uppträdde artisten Salem Al FakirAllsång på Skansen.

På scen sjöng han sin hitlåt 4 O'clock - samma låt som Telia använder i sina reklamfilmer.

– Det ligger helt i linje med vår ambition att förknippas med musik och underhållning, säger Bengt Olsson, informationschef för mobilitetstjänster på Telia Sonera till Resumé.

Ingen på SVT hade någon aning om pr-kuppen:

– Jag hade ingen aning om det. Fel av mig, säger Gunilla Nilars, projektledare för Allsång på Skansen, enligt Resumé.

Trots att det inte är förbjudet att spela låtar som förekommer i reklam har ämnet tidigare varit kontroversiellt hos kanalen.

Salem Al Fakir - 4 O'clock:

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!