Måndag 2 Aug
Stockholm

9 extremt roliga kundtjänstsvar

True that.
1 av 3
True that. Foto: Faksimil Facebook
Lol!
2 av 3
Lol!. Foto: Faksimil Facebook
Kanske den roligaste konversationen av de alla.
3 av 3
Kanske den roligaste konversationen av de alla. Foto: Faksimil Facebook

"Det var inte så att du bar en dvärghatt?"
Både McDonalds kundtjänst och ICA:s kundtjänst har under åren gjort sig kända för syrliga kommentarer i sin kundservice. Här är 9 klassiska roliga svar från kundtjänst!

Kommentera (4)
Kopiera länk
Dela
Läs mer

En person har skapat en Facebook-profil för att svara på olika kunders klagomål hos olika kända företag som till exempel Ica och McDonald´s. Genom att ändra sin profilbild för att likna företagens officiella konton trollar personen kunderna.

Personen som ligger bakom Facebook-profilen jobbar själv med kundrelationer på en hyffsat hög nivå.

– Till att börja med var jag bara nyfiken på hur bra andra företag var på att hålla sina kundrelationer på sociala medier. Jag testade dem helt enkelt. Men efterhand som jag upptäckte hur uselt jobb de flesta gjorde ville jag också se hur källkritiska vanliga användare är, hur tåliga de är i sociala forum där vi som företag ofta tror att vi måste bemöta dem med ett påklistrat flin. Sen ville jag skratta med, säger hen som vill vara anonym till Nyheter24.

Här har du några av konversationerna:

1. Ha aldrig på dig en dvärghatt när du ska beställa

width="100%">Bildkälla

2. Din syster var inte här...

width="100%">Bildkälla

3. Pöbeln ska hålla sig i förorten

Bildkälla

4. "Även mentalt handikappade är kunder"

width="100%">Bildkälla

5. Konsten att ge kunden dåligt samvete

Bildkälla

6. Ingen gillar rövslickare

Bildkälla

7. Sluta knarka Richard

width="100%">Bildkälla

8. Ger kunder perspektiv på saker och ting

Bildkälla

9. Att svara med en dikt

width="100%">Bildkälla

Kommentera (4)
Kopiera länk
Dela