';

Modette

TILLBAKA EFTER VILA + GOD LAXSALLAD

Puh, jag har precis kommit hem från mitt första gympass på 5 dagar! Har verkligen använt påsken till att vila, så det var med pirriga ben jag gick till gymmet idag! Efter en så lång vila känns det helt underbart att lyfta igen och man märker hur mycket mer kraft och ork man har! UNDERBART!

Det blev ett riktigt tungt ben/rumppass med alla mina favoritövningar som jag berättar mer om imorgon. Nu ska jag ägna mig åt att mata och vila min lilla rumpa och ben så de växer. Har lagat en sjukt god sallad som jag sitter och äter just nu och sedan blir det efterrätt.

.

RECEPT LAXSALLAD

130g Stekt lax, getost, babyspenat, ruccola, avokado, paprika, gurka, rödbetor. Stekte laxen på svag värme i ekologisk kokosolja och kryddade med havssalt och peppar. Som dressing pressade jag en hel citron över och kryddade med örtsalt.

.

Alla grönsakerna förutom rödbetan var ekologiska. Wohoo, första gången jag lyckats få tag på så mycket ekologiska grönsaker. Jag vet inte om jag inbillar mig, men det känns som att de ekologiska grönsakerna smakar mer?

Sedan kom jag också på en grymt smart grej idag. Istället för att köpa fryst lax så tänkte jag lyxa till det med färsk lax från fiskdisken. När jag fick min lax så ser jag fick 5 g mer än den frysta och att den endast kostade 13kr?! Både billigare och godare än både fryst lax och till och med tonfisk. SÅ har ni en fiskdisk i er mataffär, kolla in de priserna istället :)

.

Nu ska jag sluta babbla och bjuda på denna fina matbild…

salmon salad

Haha, gillar ni min tallrik? Haha har fortfarande inget kök så ni får stå ut med min fina rosa plastbur en vecka till :)

ÄR 5:2 DIETEN BRA?

SVAR PÅ KOMMENTAR

Hej Ida!
Först måste jag säga att du har en grym blogg! Läser den flera gånger om dagen och följer ditt program på 3play! Blir otroligt peppad av dig!

Saken är den att jag är en tjej på sitt 21 år och jag har tränat i ca 1,5 år. Kör olika pass i veckan där det innehåller både styrka som tex skivstångintervall och kondition som step och gympa. Har nu även kommit igång så smått med löpning.
För ett gäng veckor sen, möjligen redan månader sen så började jag med 5:2 dieten, hade läst en del om det sen tittade jag på skavlan där ”uppfinnaren” var med! Blev inspirerad och började.
Men just nu känner jag att jag vet inte om det är något jag ska fortsätta med. Känner att jag står still i både träning och mat men vet inte riktigt vad jag ska ändra på. Har en varierad träning och kanske inte fullt så varierad kost. Snälla hjälp mig med tips. Känner att jag verkligen behöver det.

Tack! Kram <3

 SVAR: Hej fina du och tack vad roligt att höra! <3 

Jag skulle aldrig rekommendera 5:2 dieten till någon då det inte känns hållbart att svälta sig två dagar i veckan i resten av livet. Jag tror att det här lätt kan bidra till att man hamnar i dåliga tankar angående mat och man får ett osunt förhållande till maten. Tränar du hårt dessutom kan det vara skadligt att träna under dessa fastedagarna.

Många gånger tycker jag också att dessa dieter enbart handlar om att hitta ”genvägar”/”fusk”. Även om man går på någon fasta tycker jag att man ska hålla sig till bra, näringsrik och ren mat och inte använda fastan som någon kompensation för att man resterande tid äter skit.Mitt absolut bästa tips är att hitta just den kosthållningen som passar dig. Ät ren och hälsosam mat och undvik de livsmedel du är överkänslig mot så du håller en god tarmhälsa. 

Gör du det och tränar varierat så kommer du att få bra resultat av din träning och uppnå en hälsosam vikt.

Bra recept hittar du på min blogg HÄR och fler kommer under våren och speciellt när jag snart får tillbaka mitt kök, så håll utkik :)

vici8

VECKANS UTMANING – SITUPS

Shohoo äntligen ny vecka och ny utmaning! Hoppas ni är supertaggade för en härlig påskhelg med massa god mat!? Denna veckan är det dags att jobba på sexpacket och stärka upp magen. Jag utmanar er nämligen att göra totalt 500 situps. Glöm inte hashtaga era bilder med #warpower på instagram.

Ha benen i 90 grader, håll buktrycket hela tiden och försök nudda tårna utan att röra benen mot ansiktet.

 

veckans utmaning situps

Man kan också anmäla sin blogg och utmana sina läsare. Posta bilden ovan och länka detta inlägg –> http://nyheter24.se/modette/idawarg/?p=25585 och lämna sedan en kommentar om att ni är med (glöm inte skriva med er bloggadress). Kommer sedan göra ett inlägg med länk till alla bloggar som är med + bilder från wår hashtag #wargpower på instagram.:)

SÅ vilka är på denna veckas utmaning? Nu kör vi!!!

#WARGPOWER