- Foto: MARC FEMENIA/SCANPIX

"Så mycket bättre" är en succé

TV4:s nya program "Så mycket bättre" har blivit en riktig succé, det är ett miljonklipp för deltagarna.


TV4:s nya musikprogram "Så mycket bättre" där artister tolkar andra artisters låtar på sina egna sätt har blivit en succé bland tittare.

Tidigare var planen att släppa de låtar som har tolkats i programmet i december. Men eftersom att efterfrågan var så stor så släppte man två låtar redan då tredje avsnittet visades på tv.

Petter Askegrens tolkning av Lasse Berghagens "Stockholm i mitt hjärta" har redan hamnat på top fem av de mest nedladdade låtarna på Itunes.

Programmet har inte bara inneburit guld för TV4, utan även för deltagarna, skriver Aftonbladet.

– Det är helt otroligt. Inne på Åhléns nyss kom fyra stycken fram. Det är jätteroligt, säger Lill-babs till Aftonbladet.

Petra "September" Marklund är även chockad över vilken succé det har blivit. Hon säger att folk kommer fram till henne hela tiden och att när Petter och Petra överaskade med att sjunga låten "mikrofonkåt" tillsammans på en fest blev publiken helt galna.

– Om Petter skulle köpa kommersiellt utrymme motsvarande de tittare han når via programmet – där trettio sekunder annonstid ligger på knappa 200 000 enligt prislistan – men också via klipp på Youtube, TV4Play, alla blogginlägg och utrymme i kvällspressen så är värdet över 10 miljoner, säger medieexperten Magnus Lindholm, digital chef på mediebyrån Carat, till Aftonbladet.

Han säger även att exponeringen är värd fantasisummor för deltagarna.

/
/
/
/
TV4
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Nästa artikel
Silikonsemester