Kunderna rasar på McDonald's nya hamburgare.
Kunderna rasar på McDonald's nya hamburgare. - Foto: Christine Olsson och Fredrik Sandberg / TT

McDonald's-kundernas hårda dom mot storsäljaren: "Vilken flopp"

Storsäljaren McSelection får kunderna att rasa på McDonald's sociala medier. Flera personer riktar kritik mot den utvalda hamburgaren som kammar hem svaga betyg i flödet.


Den amerikanska matjätten McDonald's är en av världens största snabbmatskedjor. Under parollen "McSelection" har de i Sverige bland annat gjort sig kända för att lansera specifikt utvalda produkter gjorda på fina råvaror.

Och det här är inte första gången kunderna riktar kritik mot snabbmatsjätten. Här kan du läsa mer om när läsken fick kunderna att rasa i Australien.

Hårda betyg för nya burgaren

I början av januari lanserades så årets första McSelection-hamburgare, som fick namnet "Crafted chicken". Burgaren görs med två olika recept, hot jalapeño och black garlic. Men än så länge har matjättens sociala medieflöden mötts av hård kritik riktad mot den nya produkten. 

"Den var absolut ingen höjdare. Bara massa fritering och helt smaklöst", skrev en upprörd person på Facebook. 

"Den här var inte alls god. Dressingen ser oaptitlig ut", skrev en annan. 

En annan skrev "Vilken flopp! Bara en geggig sörja med massa sås, som varken var god eller såg aptitlig ut. Ert nya bröd ser ut, har konsistens och smakar som en tvättsvamp".

Än så länge har McDonald's inte bemött kritiken utan skriver i en kommentar till en upprörd kund på Facebook att man önskar en sammanfattning av händelsen och vill därefter ta det vidare. 

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!