Ludwig gjorde en obehaglig upptäckt i sin burgare på Max.
Ludwig gjorde en obehaglig upptäckt i sin burgare på Max. - Foto: Privat

Ludwig, 21, gjorde farlig upptäckt i Max-burgaren: ”Tur att jag inte hann svälja”

Besöket på Max i Växjö slutade inte som planerat för Ludwig Welin, 21. I sin hamburgare fick han en stor, vass plastbit.
– Jag blev väldigt arg och matlusten försvann, säger han till Nyheter24.


Det som skulle bli en god måltid, slutade istället i ilska och förlorad aptit för Ludwig Welin när han besökte Max Teleborg i Växjö. 

21-åringen beställde sin meny och satte tänderna i burgaren när han kände När något stort och hårt i munnen. Det visade sig vara en vass plastbit på runt 2-3 centimeter. 

– Med tanke på att den var så stor, så märkte jag den hårda plastbiten ganska fort. Som tur är innan jag hann svälja, säger Ludwig Welin till Nyheter24 och fortsätter:

– Jag hade aldrig kunnat tro att det skulle vara en stor plastbit, utan tänkte mer att det skulle var en sena som blivit väldigt hård. 

Här kan du läsa om Max-ägaren Richard Bergfors miljonlön.

Bemöttes oseriöst av personalen på Max

Direkt när Ludwig Welin hittade plasten i sin burgare ringde han till Max-restaurangen, men bemöttes inte som förväntat av personalen. Han fick inte heller någon ny hamburgare.

 – De tog det inte seriöst och skyllde på återförsäljarens, och att de inte hade sådan plast, säger 21-åringen. 

Efter att ha kontaktat huvudkontoret fick Ludwig 90 kronor i presentkort. 

– Man blir väldigt besviken. Det är ju helt sjukt eftersom en meny numera kostar mer än det, säger han. 

Så här såg plastbiten i Max-burgaren ut. Foto: Privat.
Foto: Privat

Max: "Vi beklagar"

I ett mejl till Nyheter24 besvarar Max kritiken. 

"Restaurangchef säkerställde så att gästen inte kommit till skada och sen såg vi till att kompensera gästen. Av misstag fick han först kompensation med 90 kronor när han egentligen skulle fått 300 kronor, när vi fick kännedom om detta så skickade vi ut 300 kronor till. Den mänskliga faktorn har tyvärr spelat in i det här fallet. Vi har sett över våra rutiner på både restaurang och hur ärendet hanterats rent administrativt", skriver Lovisa Haeger, pressansvarig Max.

Här kan du läsa om Max stora miss som får kunderna att rasa: "Fan vad äckligt det var".

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!