Nya reklamkampanjen lämnar svenskarna med en klump i magen

Till en början känns det som en kul reklamkampanj – mot slutet känns det dock helt annorlunda.


STOCKHOLM. Barncancerfondens interaktiva reklamkampanj har blivit viral.

I klippet ses Stockholms tunnelbanependlare passera en reklamskylt där 14-åriga Linns hår blåser till varje gång tunnelbanetåget passerar.

En kampanj som till en början kan tyckas vara rolig.

Dock är det något som är fel. När tåget har passerat förbi henne så blåser hennes peruk av.

Kvar står Linn som har blivit drabbad av cancer och som har behandlats med cytostatika som gör att hon har tappat sitt hår.

Det är inte första gången som skyltarna används på det här sättet. Nyligen gjorde Apoteket reklam för schampo på samma sätt som Barncancerfonden använder sig av.

Bland annat har Mashable uppmärksammat Barncancerfondens kampanj.

Titta på klippet här:

/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Senaste nytt

Uppgång väntas på börsen

Intrum sparar bort hundratals miljoner

Kredithanteringsföretaget Intrums vinst minskar och besparingsprogrammen utvidgas.

Stort vinstlyft för SEB

Ett högre räntenetto och ett större inflöde från finansiella transaktioner lyfter storbanken SEB:s vinst i första kvartalet mer än väntat. Men efterfrågan på krediter fortsätter dämpas av det höga ränteläget, enligt vd Johan Torgeby.

Ökad vinst för Volvo Cars

Volvo Cars vinst ökade rejält. Omsättningen gick dock ned. Var femte bil från Volvo är nu en elbil.

Lägre vinst för Husqvarna

Husqvarna, tillverkare av trädgårdsmaskiner, gjorde en vinst på 1 930 miljoner kronor för första kvartalet, jämfört med vinsten på 2 364 miljoner kronor samma period i fjol.

Morgonens nyheter 24 april

Här är morgonens nyheter i korthet.