Så skapar man en viral succé – lär av Volvos vd

Volvos lastvagnars vd Claes Nilsson visar i detta klipp hur man skapar en Youtubesuccé. Hur du gör? Balansera på en lastbil som hänger i en dragkrok 20 meter upp i luften.


En lastbild som dinglar 20 meter över vattnet i en dragkrok, det är Volvos lastvagnars nya reklamkampanj. För att skapa lite extra spänning balanserar deras vd på motorhuven.

– Jag måste erkänna att jag hade fjärilar i magen och jag undrade mer än en gång vad jag gett mig in på. Jag är ingen bergsklättrare och ogillar höjder men jag lovade att göra det här så jag kunde inte direkt backa ur, säger Claes Nilsson angående produktionen.

Stunttricket har uppmärksammats av press över hela världen, däribland Wall Street Journal som skriver att Nilsson stod två timmar på lastbilen som hängdes upp i dragkroken i en avstängd Göteborgs hamn.

Se klippet som fått över en halv miljon visningar på ett dygn:

Volvo har även tidigare jobbat med spektakulära reklamfilmer:

/
VD
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Senaste nytt

Åstorp: Polisen rapporterar om rattfylleri

1 timme sedan

Då kan bitcoinutbudet halveras

1 timme sedan
Det har spekulerats vilt om när den kommer – utbudshalveringen av kryptovalutan bitcoin. Någon gång under veckan har varit riktmärket, en vecka som nu börjar närma sig sitt slut.

Polisen rapporterar om brand, Nacka

1 timme sedan
"Bilbrand i Fisksätra.", skriver polisen på sin hemsida.

Teknikbolagen sänkte Wall Street

2 timmar sedan
Teknikbolagen agerade sänke när Wall Street avslutade handelsveckan i moll. Nasdaqs kompositindex backade över 2 procent.

Kundtjänstens VÄRSTA typ av kund: "Avsluta samtalet"

2 timmar sedan
Kundtjänstpersonal pratar med en mängd olika typer av personer. Kundtjänstmedarbetaren Marielle Grääs berättar för Nyheter24 att de flesta är trevliga men att det finns en typ som får personalen att sätta ner foten.

Polisen i Stockholm rapporterar om brand

2 timmar sedan
"Polis larmas till en villabrand i Långbro.", skriver polisen på sin hemsida.